Beyond Balance protocol

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Tulipano

Re: Beyond Balance protocol

Berichtdoor Tulipano » Di 29 Apr 2014 16:50

Hoi Thor,

Ik wil je graag bedanken voor je interessante, duidelijke uitleg over HRV en sympathicus.
Ik herken er heel veel in (ook in de klachten die het geeft). Ik ben ook geneigd om maar door te blijven gaan en schijn de waarschuwingen van mijn lichaam niet te (willen) voelen. En inderdaad, zoiets brandt je uiteindelijk totaal op. Ik heb bewust geen smartphone dus kan er ook geen app voor downloaden.

Misschien een idee om een apart topic te openen voor dit onderwerp? :)

(Mijn arts heeft me de MC-PZ van Beyond Balance voorgeschreven. Ben Benieuwd.)

rabbitfriend

Berichtdoor rabbitfriend » Wo 30 Apr 2014 9:56

Hoi allemaal,

Hier gaat het even wat minder. Ik heb een slechte week achter de rug, maar ik lijk gelukkig wel weer op te knappen. Geen idee wat er precies gebeurde, maar in ieder geval zat mijn onderrug opeens helemaal vast (kon niet staan, lopen, zitten of liggen zonder pijn), was ik vreselijk moe, darmen prut, noem maar op. :(

Ik kwam erachter dat ik de laatste tijd te slordig was met de tijd tussen het innemen van de antibiotica en de probiotica. Niet slim om de goede beestjes meteen om zeep te helpen... :roll: Zou een goede verklaring voor de achteruitgang van mijn darmen kunnen zijn en eventueel het oppikken van een virus. Ik ben de darmwerking nu aan het herstellen en ik heb goede hoop.

Daarnaast ben ik alweer een kleine week aan het wachten op de BB1. Ik kan zo slecht inschatten hoeveel ik moet bestellen bij de arts. Ik ben wat terughoudend in een hele berg in een keer bestellen, omdat je nooit weet of hij ineens besluit te stoppen met het ene en over te gaan op het andere. Hoe pakken jullie dat aan?

Groeten,
Rabbitfriend
Twee mannen keken door de tralies van de gevangenis; de een zag modder, de ander sterren.

joke543

Berichtdoor joke543 » Vr 2 Mei 2014 13:34

Ook bij mij gaat het even wat minder.Komt waarschijnlijk doordat ik de mc-bb-1 probeerde wat harder op te bouwen.
Ik voel me gewoon weer goed ziek(misselijk,druk in mijn hoofd)en ook het lopen wil niet erg.
Zijn er meer mensen die heftig op de mc-bb-1 reageren?
Ook de mc-bar-1 kan ik maar langzaam opbouwen.

nyx

Berichtdoor nyx » Vr 2 Mei 2014 16:17

rabbitfriend schreef:Daarnaast ben ik alweer een kleine week aan het wachten op de BB1. Ik kan zo slecht inschatten hoeveel ik moet bestellen bij de arts. Ik ben wat terughoudend in een hele berg in een keer bestellen, omdat je nooit weet of hij ineens besluit te stoppen met het ene en over te gaan op het andere. Hoe pakken jullie dat aan?

Dit vind ik ook altijd echt een probleem. Heb dan ook al geregeld gehad dat ik dus met halve soms zelfs 3/4 aangebroken potjes blijf zitten.

Dus nu heb ik zoiets van: als ik op korte termijn weer een afspraak heb dan zit ik soms maar ff een klein weekje zonder en anders als de afspraak over een langere termijn is afgesproken dan vervroeg ik soms gewoon mn afspraak. Maar het blijft een lastig punt

joke543 schreef:Ook de mc-bar-1 kan ik maar langzaam opbouwen.

Met de BB-1 had ik totaal geen moeite maar met de BAR-1 ontzettend veel. Zoveel dat ik tijdelijk zelfs van PvM helemaal moest stoppen.

Nu heb ik hem gisteren gesproken hij wil dat ik nu toch weer ga beginnen met BAR-1 dan met 1 druppel per dag.
Daarnaast heeft hij nog een extra detox middel voorgeschreven (CLA-K DETOX). Hoeveel ik hiervan dien te nemen weet ik nog niet. Instructies krijg ik met het flesje opgestuurd.
Verder dien ik gewoon door te gaan met het nemen van de Cyflacalm II en Tox Ease GL maar dien te stoppen met de BB2 (deze was gelukkig net op) en het zilverwater.

Wat ik wel lastig vind is dat ondanks dat het nu een stuk slechter met me gaat (zie voorgaande berichtjes) ik toch de BAR-1 er weer bij dien te nemen (waar ik de vorige keer helemaal heftig op reageerde)
Tevens vertelde bij mij de laatste keer dat ik bij hem op consult was en ik nog een extra detoxmiddel erbij wilde nemen omdat ik mijn lichaam na alle AB kuren wilde opschonen het belangrijk was niet te snel te detoxen en zeker niet te veel middelen hiervoor te nemen en nu schrijft hij het zelf weer voor :roll: .

Mensen sterkte allemaal en hoop dat er bij jullie gauw weer een stijgende lijn in mag komen want lees nu grotendeels neergaande lijnen.

Groetjes
Nyx :zwaaien:

rabbitfriend

Berichtdoor rabbitfriend » Vr 2 Mei 2014 17:50

Hoi Nyx,

Nooit aan gedacht dat ik de afspraak ook kan vervroegen. Dom van me! Ik ging er vanuit dat hij altijd super druk is, maar ik heb het zitten invullen en het nooit echt gevraagd.
Ik baalde omdat ik de BB1 maar niet naar de 3x 28 krijg en nu dus 1,5 week ofzo zonder zat. Maar e-mailde woensdag dat hij net terug is uit het buitenland. Kan gebeuren. Ik heb het vandaag weer binnen gekregen, dus ik ben gestart met 2 x 15 en hoop snel naar de 3 x 21 te gaan, het niveau waar ik op zat toen mijn druppels op waren. Ik hoop maar dat ik sneller op kan bouwen als eerst. Weten jullie hoe dat zit? Wordt het gemakkelijker voor je lichaam, omdat je al een deel van de ellende hebt opgeruimd?

Er is nog iets waar ik tegenaan loop wat echt met de Beyond Balance producten te maken heeft. Ik heb nog nooit een kuur gevolgd die maandenlang blijft veranderen. Iedereen vraagt steeds hoe het nu gaat en dan denk ik steeds 'wat zegt nu over morgen'? Het gaat nu wel redelijk, maar ik lees vreselijke verhalen op het forum van mensen die al met het volgende of het volgende potje bezig zijn... Het valt niet uit te leggen, merk ik.

Nyx waarom moet je stoppen met het zilverwater? Ik vraag me af hoe lang ik dat moet innemen. Ik vind het toch een beetje eng door verhalen op het internet. ik durf het me huisarts ook amper te vertellen. En de dosis 3x 40 druppels is ook zo hoog! Verandert Paul dat ooit?

Joke345 en Nyx heel veel sterkte!!

Groetjes,
Rabbitfriend
Twee mannen keken door de tralies van de gevangenis; de een zag modder, de ander sterren.

rabbitfriend

Berichtdoor rabbitfriend » Ma 5 Mei 2014 20:58

Hoi allemaal,

Daarnet alles op een rijtje gezet wat ik vandaag met PvM heb besproken. Ik moet een week stoppen met de AB (na 9 weken slikken) om te kijken hoe het met de klachten gaat. Als ik niet overduidelijk achteruit ga, kan ik blijvend stoppen met de AB. Bij een toename van de klachten moet ik de AB nog 3 weken gebruiken. Ik mag ook met het zilver stoppen. Hoe het zit met de Plaquenil weet ik niet zeker en dat heb ik daarom net nog per mail gevraagd.

Verder moet ik zodra ik klaar ben met de BB-1, starten met de BB-2, BAR-1 en BFM. Die laatste heb ik nog niet bewust voorbij zien komen in dit topic, tenzij ik het met mijn wazige hoofd niet geregistreerd had, omdat ik het nog niet kende. In ieder geval is dat gericht op het aanpakken van de biofilm.

PvM is vreselijk vaag over de volgorde, dosering waarop ik de nieuwe middelen moet toevoegen. Hoe kan ik weten of ik last krijg van een bepaald middel, als ik drie nieuwe middelen ongeveer tegelijk moet starten? Zelfs als ik doe wat hij zegt, namelijk het afwisselend dan weer het ene middel verhogend, dan weer het andere... Daarbij stelde hij ook voor om starten met het afbouwen van de pijnmedicatie, om te zien of ik daar vooruitgang op heb geboekt. Er veranderen zo wel heel veel factoren in dit veld. Zelf maar een keuze maken, en accepteren dat het tijd gaat nemen om de veranderingen met beleid door te voeren. Over een maand heb ik mijn volgende afspraak...

Ik houd vol, maar vind het allemaal wel naar met al die onbekende middelen die een fortuin kosten. Doe ik hier goed aan? Weet PvM echt waar hij mee bezig is? Hoe weet ik of het effectief is? Opnieuw testen of de Borrelia nog actief is, duurt nog heel lang... Ik weet dat twijfels mijn genezing niet goed doen.
Weet iemand eigenlijk of de Beyond balance producten door ILADS worden aanbevolen?

Groeten,
Rabbitfriend

nyx

Berichtdoor nyx » Do 8 Mei 2014 16:18

rabbitfriend schreef:Hoe het zit met de Plaquenil weet ik niet zeker en dat heb ik daarom net nog per mail gevraagd.

Als je met de AB dient te stoppen dien je denk ik hier ook mee te stoppen aangezien dit ook een AB is. Heb je al een reactie hierop gehad?
En hoe voel je je nu zonder AB?

rabbitfriend schreef:Weet iemand eigenlijk of de Beyond balance producten door ILADS worden aanbevolen?

Dit wordt erover gezegd:
Ilads Augsburg
De jaarlijkse Europese ILADS Lyme Disease conferentie zal updates verzorgen in de klinische kennis en behandelingstechnieken voor door teken overgedragen ziekte met de nadruk op de Europese ervaring.

ILADS erkent dat dit een middel is maar of het aanslaat daar laten ze zich niet over uit. Het valt ook niet onder hun behandelmethode/ richtlijnen. (Heb ik zo begrepen).

Groetjes,
Nyx :zwaaien:

eus

Berichtdoor eus » Do 8 Mei 2014 16:31

Beyond Balance/Invintro was wel aanwezig tijdens de ILADS in Augsburg.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

rabbitfriend

Berichtdoor rabbitfriend » Do 8 Mei 2014 16:34

Hoi Nyx en de anderen,

Ik ben sinds maandag gestopt met de AB. Ik kan nog niet zeggen hoe het met me gaat. Per dag schrijf ik het op en aan het eind van de week hoop ik daar beter zicht op te hebben. Ik verhoog de BB-1 deze week niet (ik zit nu op 3x 21 druppels), ben wel gestart met de Cyflacalm capsules (omdat ik dit eerst al in druppelvorm innam; geen idee wat het verschil nu precies is, maar het zou effectiever zijn tegen pijn). Verder voeg ik deze week geen nieuwe medicijnen toe. Ik had hem per mail nogmaals gevraagd naar de volgorde waarin ik de middelen moet toevoegen en nu kwam hij wel met een concreet antwoord: Eerst Cyflacalm, dan BB-2, dan BAR-1, dan BFM.

Ik baal trouwens enorm dat ik vandaag pas om 12:00 uit mijn bed kon komen, terwijl het de laatste weken juist beter ging en ik langzamerhand weer een ochtend had. Maar eerst zien hoe het de komende dagen uitpakt. Ik heb vandaag ook een tijdje met een paraplu gelopen en het viel me op dat ik geen last van mijn armen kreeg. Dat is dan weer een positief puntje.

Ik moest inderdaad ook met de Plaquenil stoppen. Overigens is het geen AB! Maar ondersteunt het, het openbreken van de cystes, zodat de AB zijn werk kan doen.

Ik had al zo'n gevoel dat de Beyond Balance niet werd uitgedragen door ILADS. Tja... Zijn er andere artsen in Nederland die ermee werken? Volgens mij heb ik het tot nu toe alleen in relatie tot PvM gelezen.

Wat een mens allemaal niet doet om beter te worden!!

Doeg!!!!!! RF :zwaaien:

Thor

Berichtdoor Thor » Di 27 Mei 2014 10:08

Het is verdacht stil in dit topic, gaat het met iedereen juist goed? of niet?

Ik heb vandaag weer een bel afspraak met mijn arts. Ik merk helaas nog weinig verbetering.

Terug naar “Onconventioneel”