rabbitfriend schreef:Ik vraag me nu ook af of ik ooit nog kinderen kan krijgen. Hoe zal ik ooit weten of de Lyme uit mijn systeem is verdwenen? Stel je voor dat je gelooft dat het weer goed is (kan dat überhaupt?) en je krijgt een kind en dan blijkt dat je kind besmet is... Zo bedacht ik me laatst dat ik mijn donorcodicil uit mijn portemonnee moet verwijderen... Ook als sommige artsen niet geloven in mijn Lyme (alleen in buitenlandse labs aangetoond) dan nog wil ik niet het risico nemen dat ik iemand besmet... Maar goed dit is een discussie op zichzelf (wel een belangrijke!).
Ja ik ben ook geen donor omdat ik andere mensen geen ziekte wil bezorgen, ik zou het niet op mijn geweten willen hebben! Trouwens als je geopereerd moet worden en ze geven bloed, kunnen hier ook bacteriën in zitten ze controleren namelijk niet op alles. Geen kind nemen omdat je lyme door kan geven lijkt mij moeilijk. Er worden wel meer kinderen geboren met een lyme bacterie, die ook leven. Zoals bij sommige mensen, je hoeft er niet perse last van te hebben. En als je het kind gezonde voeding geeft en rustig aan doet met de vaccinaties, zou ik het risico wel nemen.
rabbitfriend schreef:Wel vandaag een halve hartverzakking vanwege de hoge rekening van PvM die op de mat viel.
Ja ik heb de rekening ook gekregen Hij moet natuurlijk ook geld verdienen, maar het telefonisch consult zou wel iets goedkoper mogen. Het is jammer dat de druppels niet vergoed worden door de zorgverzekering. Ik vind het ook een flinke kosten post, eigenlijk raar dat je deze druppels niet gewoon bij iherb kan kopen, dat zou de prijs wel enorm drukken.
nyx schreef:Helaas zijn daardoor vele sociale contacten stukgelopen en leef ik redelijk in een isolement. Mensen zien niet dat je ziek bent en vele snappen het al helemaal niet. Tegen mij wordt vaak gezegd Goh wat zie jij er goed uit. Dan denk ik wel een ik zou liever willen dat dat niet het geval was want mijn buitenkant strookt totaal niet met hoe ik me van binnen voel. Had het liever andersom gehad
Ja helaas zien mensen aan de buitenkant niets Zelf de vermoeidheid kunnen ze er niet vanaf lezen. Ik heb het gevoel dat ik mensen echt moet overtuigen maar ik neem niet eens de moeite meer dat kost te veel energie!
nyx schreef:Wat betreft het Bee Venom. Ik heb ook een artikel gelezen over iemand in het regenwoud met de ziekte van Lyme en die was vele male gestoken door bijen. Hierna had hij geen lyme gerelateerde klachten meer.
Klinkt goed! Maar zou dit geen symptoom bestrijding zijn? Misschien wel het proberen waard. Neemt iemand van jullie ook zink? Dit pept het immuunsysteem ook wel flink op. Ik neem 2x daag 30 mg Carlson Labs, Chelated Zinc, 250 Tablets via iherb.
Vervolg Neurofeedback:
Ik heb donderdag mijn eerste neurofeedback training gehad. Ik moest naar een film kijken en deze draaiend houden door mijn concentratie op de film te veranderen, waardoor er goede hersenpulsen ontstaan om de film vloeiend te laten lopen.
Een paar weken geleden is er een analyse gedaan door plakketjes op mijn hoofd te doen en hiermee mijn hersenen uit te meten. Dit duurde en half uur, in het half uur moest ik verschillende opdrachten uitvoeren, zoals in me zelf lezen, hardop lezen, aan iets leuks denken, aan een boos moment denken, met mijn ogen dicht een schrik moment door dat er ineens iets op de grond viel en nog wat testjes. Deze analyse heb ik twee keer gedaan, de ene keer tijdens een week rust en de andere keer na een werkdag. Uit het resultaat komt dat de DELTA golf erg dominant is. Deze DELTA golf hoort alleen actief te zijn bij de 3e en 4e REM slaap, maar bij mij is de golf heel de dag door actief. “Slaapstadium 3 en 4 (diepe slaap) de rustigste hersenactiviteit bestaat (diepe en langzame hersengolven die deltagolven worden genoemd)”
Door dat ik voortdurend in een Delta zit, staan mijn hersenen op een laag pitje en dat is een reden waarom ik zoveel moeheid ervaar. De Delta staat is ook waar we aan het herstellen zijn en genezen zijn omdat in die staat de het menselijk groeihormoon in aangemaakt wordt. Dat is wel weer positief.
Ik ga nu 10 sessies neurofeedback doen om de Delta golf om laag te krijgen en daarvoor ga ik de alpha en theta golf stimuleren. Hierdoor zouden mijn hersenen terug in balans moeten komen, en mijn lijf een stuk actiever moeten worden. Of andere lymies ook hoog in hun Delta zitten weet ik niet, interessant voor onderzoek zou ik zeggen.
Naast de 10 sessies heb ik ook een apparaatje voor thuis meegekregen, en dat is een mind machine. 2x dagelijks ga ik 30 minuten extra de Alpha en Theta golf stimuleren.
Problems associated with too many delta brainwaves:
Packing on excess “emotional baggage” – If you’ve ever been told that you worry too much about the emotions of others or literally “feel what others are feeling,” chances are good that you have too much delta. While some people may enjoy increased empathy, others may feel like they are too caught up in other people’s emotional lives. The delta brainwave can definitely make you pack on too many extra emotions if you aren’t prepared.
Extremely unfocused mind - Not everyone may particularly enjoy an increased amount of delta brainwaves in their waking E.E.G. The delta brainwave range has been linked to extremely unfocused, unconscious thinking, and ADD. The delta brainwave range can increase mental fogginess, dreaming, and forgetfulness. If you are already extremely unfocused, increasing your delta brainwaves isn’t recommended.
Extreme sleepiness - Since the delta brainwave pattern has been linked to the deepest stages of dreamless sleep, increasing this brainwave may make you feel more sleepy than you normally do. The delta brainwave is found in individuals that are sound asleep. Drowsiness and extreme sleepiness will occur if the delta brainwave is displayed while a person is awake. When increasing your delta brainwaves, it is extremely common to fall asleep as your brain is being trained. You will wake up feeling refreshed though. It is very difficult to stay aware in the delta state of consciousness unless you are advanced in the practice of meditation.
Hyperactivity – Because the brain is functioning at the slowest possible brainwave pattern, the central nervous system uses up virtually zero energy. All of the energy that you’ve accumulated throughout the day from eating food needs to be put to use somehow. Having too much delta brainwave activity allows your brain and CNS to get by with very little energy. Since the brain and CNS use less overall energy, the excess energy is expressed in some people through hyperactivity.
Who has high amounts of delta brainwaves?
People with brain damage – People with head trauma, concussions, and other forms of brain damage, tend to have much higher amounts of delta brainwaves than other people. People in a coma, with brain tumors, or any other problem that can cause brain injury or damage usually produces many of the slower delta brainwaves or theta range brainwaves. When people say they got “knocked out,” they really were “knocked out” due to the increased production of delta brainwaves as a consequence of their injury. Allowing things to kill your brain cells will not help promote a healthy delta brainwave.
Wil je meer info lezen over de Delta golf
http://4mind4life.com/blog/2008/04/07/u ... brainwave/ (Engels)
Ik hou jullie op de hoogte!!