Beyond Balance protocol

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
rabbitfriend

Re: Beyond Balance protocol

Berichtdoor rabbitfriend » Wo 4 Jun 2014 18:58

Hoi,

Wat rot Thor dat het slechter gaat op je werk en dat je al die twijfels ervaart terwijl je zo je best doet om beter te worden. Ik snap dat je jouw werk en sociale contacten niet kwijt wil. Ik duim voor je dat het beter met je zal gaan.

Thor schreef:Laatst kwam ik een onderzoek tegen van mensen die in het zwartewoud leefden. Die hadden ze onderzocht op lyme, deze mensen hadden bijna allemaal een positief resultaat, maar minder dan de helft hadden klachten. Het is zelfs overdraagbaar via de feutus, dus je kan er mee geboren worden. Hoe kan het zo zijn dat wij er wel last van hebben ?

Er zijn wel meer bacteriën en parasieten waar niet iedereen last van heeft, terwijl sommige mensen er erg ziek van worden. Zo heb ik een parasitaire darminfectie van Dientamoeba Fragilis gehad en daar heb ik jaren door plat gelegen. Ondanks dat mijn vermoeidheidsklachten enorm afnamen nadat ik de infectie had overwonnen, blijven veel artsen van mening dat die twee zaken geen verband houden. Want je kan niet ziek worden van Dientamoeba, tenzij je immuunsysteem ernstig is aangetast... (Goh laat ik nou net ook Lyme hebben...). Maar goed, het kan wel degelijk dat de ene persoon zich 'kiplekker' voelt en de ander tot een hoopje ellende verwordt.

Ik vraag me nu ook af of ik ooit nog kinderen kan krijgen. Hoe zal ik ooit weten of de Lyme uit mijn systeem is verdwenen? Stel je voor dat je gelooft dat het weer goed is (kan dat überhaupt?) en je krijgt een kind en dan blijkt dat je kind besmet is... Zo bedacht ik me laatst dat ik mijn donorcodicil uit mijn portemonnee moet verwijderen... Ook als sommige artsen niet geloven in mijn Lyme (alleen in buitenlandse labs aangetoond) dan nog wil ik niet het risico nemen dat ik iemand besmet... Maar goed dit is een discussie op zichzelf (wel een belangrijke!).

Voor nu slikken we maar flink door met de Beyond Balance druppels...

Groetjes,
RF
Twee mannen keken door de tralies van de gevangenis; de een zag modder, de ander sterren.

rabbitfriend

Berichtdoor rabbitfriend » Vr 6 Jun 2014 0:35

Hallo,

Vandaag alweer 3x9 druppels BAR1 gehad en nog steeds geen reactie. Of misschien iets meer energie? Nou ja dat kan ik pas over een langere periode zeggen. Dus voor nu lijkt er weinig reactie. In ieder geval geen Herx. Dus morgen maar verder met 3x10 druppels...

Wel vandaag een halve hartverzakking vanwege de hoge rekening van PvM die op de mat viel. :cry: Ik kan deze hoge kosten niet lang meer opbrengen met een inkomen van €0,00... Ik heb geen partner en moet alle rekeningen (ook huur, elektriciteit, eten, verzekeringen, etc.) dus zelf betalen. De Beyond Balance producten zijn echt vreselijk duur. En zo'n potje gaat niet lang mee.

Nou ja dat moest ik even kwijt...

Gr, RF
Twee mannen keken door de tralies van de gevangenis; de een zag modder, de ander sterren.

nyx

Berichtdoor nyx » Vr 6 Jun 2014 15:47

Gaat iets mis :? :? :?
Laatst gewijzigd door nyx op Vr 6 Jun 2014 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

nyx

Berichtdoor nyx » Vr 6 Jun 2014 15:48

rabbitfriend schreef:De grootste klacht is neurologisch: zenuwpijn, overgevoeligheid van mijn handen voor prikkels zoals aanraking, lucht, water, etc., daarnaast bijvoorbeeld de pijnlijk voetzolen. Maar als ik Bartonella heb, moet ik dan niet ziek worden van de BAR1? Nou ja wat niet is kan nog komen... (Zei ze hoopvol... :roll:)

Ik heb ook soort gelijke klachten. Heel vervelend maar ik heb een beetje het idee bij jou dat jij denkt dat een middel alleen maar aanslaat als je er beroerd door van zou worden. (niet onaardig bedoeld :) .)
Ik denk niet dat dat altijd het geval hoeft te zijn. De BB2 kon ik ook heel erg makkelijk opbouwen had zelfs het idee dat ik een beetje meer energie kreeg. Helemaal geen last van herx's gehad. BB2 is specifiek voor de lyme en dat heb ik wel degelijk ondanks het feit dat ik dus geen negatieve reacties op het middel had.

rabbitfriend schreef:Ik twijfel wel of we niet gewoon met AB aan de slag moeten tegen de Bartonella. Misschien hoopt hij eerst een signaal te krijgen (=ziek worden van BAR1) dat we op het goede spoor zitten... Zoals altijd blijf ik vervult van vraagtekens.

AB is niet altijd de beste oplossing en gelukkig ook niet altijd noodzakelijk. Natuurlijke AB wil soms nog beter aanslaan dan de reguliere AB. Je hebt toch ook zilverwater gehad. Dit is ook al een vorm van AB.
Ik zou niet zo happig zijn op de reguliere AB. Ik heb het denk misschien wel 1 tot 1,5 jaar gehad met stopperiode tussendoor maar ben me er niet beter door gaan voelen. Ik ben dan ook in overleg met PvM gestopt omdat het eerder slechter dan beter met me ging. PvM is ook het type arts dat liever eerst de natuurlijke weg bewandeld dan de reguliere. Is wel duurder omdat de kosten niet worden vergoed maar ben blij met deze insteek van de behandeling.

Tja en wat je schreef over de rekening die gisteren op je deurmat viel. Daar kan ik over meepraten. Kreeg heb gisteren ook binnen. Schrok me een hoedje. Had twee potjes vergeten in te calculeren en daarnaast was het consult ook hoger. Waarschijnlijk omdat ik tijdens me laatste consult meer vragen had wat dus tevens meer tijd heeft gekost van PvM en vervolgens een extra hap uit mijn portemonnee :cry:
Het is inderdaad een heel hoop geld en weet af en toe ook niet hoe ik het recht moet breien maar ja wat moet je dan niets meer doen. Regulier ben ik uitbehandeld :?

Thor schreef:Ik probeer het vol te houden om te blijven werken om sociale contacten te blijven houden en voor het geld. Een groot deel van het geld wat ik verdien gaat direct naar medische kosten. :( ik heb het gevoel dat ik moet overleven en ervaar een sociale druk, ik wil er toch wel bij blijven horen.

Ik ken het gevoel helaas maar al te goed en denk dat het ook goed is om vooral zo lang mogelijk in "redelijk" gezonde toestand proberen vol te houden om te blijven werken en ook om je sociale leven levendig te houden anders kom je helemaal zo in een isolement. Ik heb ook lange tijd gevochten om nog in het "normale" leven mee te kunnen draaien maar op een gegeven moment was ik totaal op en moest ik me er uiteindelijk bij neerleggen dat ik niet meer door kon gaan. Helaas zijn daardoor vele sociale contacten stukgelopen en leef ik redelijk in een isolement. Mensen zien niet dat je ziek bent en vele snappen het al helemaal niet. Tegen mij wordt vaak gezegd Goh wat zie jij er goed uit. Dan denk ik wel een ik zou liever willen dat dat niet het geval was want mijn buitenkant strookt totaal niet met hoe ik me van binnen voel. Had het liever andersom gehad :wink:
Helaas is dat de maatschappij van tegenwoordig :( voor ziekte is geen plaats :roll:

Thor schreef:Nyx jij kunt misschien veel sneller met de druppels opbouwen, maar voel je er ook beter door>? na 4 maanden zou je toch al iets moeten merken lijkt mij.

Heb soms het idee dat ik iets helderder in mn hoofd ben en dat ik iets meer energie heb op bepaalde dagen maar vraag me ook wel eens af of dit alleen toe te schrijven is aan beyond balance. Ik eet nu heel anders, geef meer me grenzen aan. Leef veel meer in een kader. Wijk ik hier vanaf dan merk ik dit ook meteen dus denk dat het een combi van beide is.
Maar mn angst is wel dat als ik straks wel weer "goed" gekeurd wordt door de UWV dat mn gezondheid dan in een rap tempo weer achteruit gaat. Dit heb ik in het verleden helaas ook al eens meegemaakt.
Ik weet het dus niet zeker. Dat is ook de rede dat ik ondanks de hoge kosten die haast niet meer te betalen zijn op dit moment nog niet durf te stoppen met het protocol.

Wat betreft het Bee Venom. Ik heb ook een artikel gelezen over iemand in het regenwoud met de ziekte van Lyme en die was vele male gestoken door bijen. Hierna had hij geen lyme gerelateerde klachten meer.

Ik denk dat het komt doordat je dan een bepaalde reactie van je immuumsyteem krijgt en ik heb ooit een homeopathische arts gehad die zei: als je immuumsyteem maar goed is dan kan je zelfs de pest overleven. :shock:
Ik denk dan ook dat er veel meer mensen zijn die lyme hebben dan bekend maar die een goed immuumsyteem hebben. Zodra dit immuumsyteem verzwakt zullen de klachten gaan opspelen. Ik heb o.a. een immuunziekte en klachten nemen toe zodra dit verzwakt.
Of je dan ook helemaal geneest van lyme weet ik niet. Ik denk ik denk dat je lichaam het grotendeels kan bestrijden maar restverschijnselen zullen er in mijn geval in ieder geval altijd blijven en denk dat het altijd in je lichaam zal blijven net als bijv. het herpes virus. Bijv. Koortslip steekt ook alleen maar op bij een verzwakt immuumsysteem ook al is het al door vermoeidheid bij een nacht slecht slapen.

Wat betreft mijn opbouw momenteel met de BAR1 gaat wel zwaar maar is te doen. Zit nu op 3x9 druppels en eerst zat er een week tussen een druppel verhoging nu 3 a 4 dagen. Dus ervaar dit wel als iets positiefs.

Helaas is het geen makkelijke weg die we bewandelen en wens iedereen heel veel sterkte met zn eigen strijd.
Heel veel succes allemaal.

Groetjes,
Nyx :zwaaien:

nyx

Berichtdoor nyx » Vr 6 Jun 2014 15:58

nyx schreef:Maar mn angst is wel dat als ik straks wel weer "goed" gekeurd wordt door de UWV dat mn gezondheid dan in een rap tempo weer achteruit gaat. Dit heb ik in het verleden helaas ook al eens meegemaakt.

Hier bedoel ik mee dat als ik wel weer gewoon moet werken. Op tijd ergens zijn. Afspraken nakomen.
Alles wat komt kijken als je weer gaat werken.

Nu als ik me niet goed voel blijf ik langer liggen, slaap vaak 's middags. lukt iets niet vandaag dan misschien een andere dag van de week. Voor mij is dit nu normaal maar als je werkt dat heb je toch verplichtingen die je na dient te komen. Je raakt sneller vermoeid en kan moeilijker bijtanken. Loopt langer met pijn door wat ook weer energie kost. En zo takel je langzaam weer af :roll:

Thor

Berichtdoor Thor » Za 7 Jun 2014 10:00

rabbitfriend schreef:Ik vraag me nu ook af of ik ooit nog kinderen kan krijgen. Hoe zal ik ooit weten of de Lyme uit mijn systeem is verdwenen? Stel je voor dat je gelooft dat het weer goed is (kan dat überhaupt?) en je krijgt een kind en dan blijkt dat je kind besmet is... Zo bedacht ik me laatst dat ik mijn donorcodicil uit mijn portemonnee moet verwijderen... Ook als sommige artsen niet geloven in mijn Lyme (alleen in buitenlandse labs aangetoond) dan nog wil ik niet het risico nemen dat ik iemand besmet... Maar goed dit is een discussie op zichzelf (wel een belangrijke!).

Ja ik ben ook geen donor omdat ik andere mensen geen ziekte wil bezorgen, ik zou het niet op mijn geweten willen hebben! Trouwens als je geopereerd moet worden en ze geven bloed, kunnen hier ook bacteriën in zitten ze controleren namelijk niet op alles. Geen kind nemen omdat je lyme door kan geven lijkt mij moeilijk. Er worden wel meer kinderen geboren met een lyme bacterie, die ook leven. Zoals bij sommige mensen, je hoeft er niet perse last van te hebben. En als je het kind gezonde voeding geeft en rustig aan doet met de vaccinaties, zou ik het risico wel nemen.
rabbitfriend schreef:Wel vandaag een halve hartverzakking vanwege de hoge rekening van PvM die op de mat viel.
Ja ik heb de rekening ook gekregen  Hij moet natuurlijk ook geld verdienen, maar het telefonisch consult zou wel iets goedkoper mogen. Het is jammer dat de druppels niet vergoed worden door de zorgverzekering. Ik vind het ook een flinke kosten post, eigenlijk raar dat je deze druppels niet gewoon bij iherb kan kopen, dat zou de prijs wel enorm drukken.
nyx schreef:Helaas zijn daardoor vele sociale contacten stukgelopen en leef ik redelijk in een isolement. Mensen zien niet dat je ziek bent en vele snappen het al helemaal niet. Tegen mij wordt vaak gezegd Goh wat zie jij er goed uit. Dan denk ik wel een ik zou liever willen dat dat niet het geval was want mijn buitenkant strookt totaal niet met hoe ik me van binnen voel. Had het liever andersom gehad
Ja helaas zien mensen aan de buitenkant niets  Zelf de vermoeidheid kunnen ze er niet vanaf lezen. Ik heb het gevoel dat ik mensen echt moet overtuigen maar ik neem niet eens de moeite meer dat kost te veel energie!
nyx schreef:Wat betreft het Bee Venom. Ik heb ook een artikel gelezen over iemand in het regenwoud met de ziekte van Lyme en die was vele male gestoken door bijen. Hierna had hij geen lyme gerelateerde klachten meer.
Klinkt goed! Maar zou dit geen symptoom bestrijding zijn? Misschien wel het proberen waard. Neemt iemand van jullie ook zink? Dit pept het immuunsysteem ook wel flink op. Ik neem 2x daag 30 mg Carlson Labs, Chelated Zinc, 250 Tablets via iherb.

Vervolg Neurofeedback:
Ik heb donderdag mijn eerste neurofeedback training gehad. Ik moest naar een film kijken en deze draaiend houden door mijn concentratie op de film te veranderen, waardoor er goede hersenpulsen ontstaan om de film vloeiend te laten lopen.

Een paar weken geleden is er een analyse gedaan door plakketjes op mijn hoofd te doen en hiermee mijn hersenen uit te meten. Dit duurde en half uur, in het half uur moest ik verschillende opdrachten uitvoeren, zoals in me zelf lezen, hardop lezen, aan iets leuks denken, aan een boos moment denken, met mijn ogen dicht een schrik moment door dat er ineens iets op de grond viel en nog wat testjes. Deze analyse heb ik twee keer gedaan, de ene keer tijdens een week rust en de andere keer na een werkdag. Uit het resultaat komt dat de DELTA golf erg dominant is. Deze DELTA golf hoort alleen actief te zijn bij de 3e en 4e REM slaap, maar bij mij is de golf heel de dag door actief. “Slaapstadium 3 en 4 (diepe slaap) de rustigste hersenactiviteit bestaat (diepe en langzame hersengolven die deltagolven worden genoemd)”

Door dat ik voortdurend in een Delta zit, staan mijn hersenen op een laag pitje en dat is een reden waarom ik zoveel moeheid ervaar. De Delta staat is ook waar we aan het herstellen zijn en genezen zijn omdat in die staat de het menselijk groeihormoon in aangemaakt wordt. Dat is wel weer positief.

Ik ga nu 10 sessies neurofeedback doen om de Delta golf om laag te krijgen en daarvoor ga ik de alpha en theta golf stimuleren. Hierdoor zouden mijn hersenen terug in balans moeten komen, en mijn lijf een stuk actiever moeten worden. Of andere lymies ook hoog in hun Delta zitten weet ik niet, interessant voor onderzoek zou ik zeggen.
Naast de 10 sessies heb ik ook een apparaatje voor thuis meegekregen, en dat is een mind machine. 2x dagelijks ga ik 30 minuten extra de Alpha en Theta golf stimuleren.

Problems associated with too many delta brainwaves:
Packing on excess “emotional baggage” – If you’ve ever been told that you worry too much about the emotions of others or literally “feel what others are feeling,” chances are good that you have too much delta. While some people may enjoy increased empathy, others may feel like they are too caught up in other people’s emotional lives. The delta brainwave can definitely make you pack on too many extra emotions if you aren’t prepared.

Extremely unfocused mind - Not everyone may particularly enjoy an increased amount of delta brainwaves in their waking E.E.G. The delta brainwave range has been linked to extremely unfocused, unconscious thinking, and ADD. The delta brainwave range can increase mental fogginess, dreaming, and forgetfulness. If you are already extremely unfocused, increasing your delta brainwaves isn’t recommended.
Extreme sleepiness - Since the delta brainwave pattern has been linked to the deepest stages of dreamless sleep, increasing this brainwave may make you feel more sleepy than you normally do. The delta brainwave is found in individuals that are sound asleep. Drowsiness and extreme sleepiness will occur if the delta brainwave is displayed while a person is awake. When increasing your delta brainwaves, it is extremely common to fall asleep as your brain is being trained. You will wake up feeling refreshed though. It is very difficult to stay aware in the delta state of consciousness unless you are advanced in the practice of meditation.

Hyperactivity – Because the brain is functioning at the slowest possible brainwave pattern, the central nervous system uses up virtually zero energy. All of the energy that you’ve accumulated throughout the day from eating food needs to be put to use somehow. Having too much delta brainwave activity allows your brain and CNS to get by with very little energy. Since the brain and CNS use less overall energy, the excess energy is expressed in some people through hyperactivity.

Who has high amounts of delta brainwaves?

People with brain damage – People with head trauma, concussions, and other forms of brain damage, tend to have much higher amounts of delta brainwaves than other people. People in a coma, with brain tumors, or any other problem that can cause brain injury or damage usually produces many of the slower delta brainwaves or theta range brainwaves. When people say they got “knocked out,” they really were “knocked out” due to the increased production of delta brainwaves as a consequence of their injury. Allowing things to kill your brain cells will not help promote a healthy delta brainwave.

Wil je meer info lezen over de Delta golf http://4mind4life.com/blog/2008/04/07/u ... brainwave/ (Engels)
Ik hou jullie op de hoogte!!

nyx

Berichtdoor nyx » Ma 9 Jun 2014 15:18

@Thor klinkt allemaal positief ben benieuwd hoe je het in de loop der tijd blijft ervaren.

Thor schreef: De Delta staat is ook waar we aan het herstellen zijn en genezen zijn omdat in die staat de het menselijk groeihormoon in aangemaakt wordt. Dat is wel weer positief.

Dat verklaart een hoop. Uit mijn slaaponderzoek blijkt dat ik haast niet in de 3e en helemaal niet in de 4e slaapfase komt. Gaat nu wel wat beter met slaapmedicatie.
Maar misschien is dit toch ook wel een onderdeel dat mijn genezing in de weg staat. Ondanks dat mijn lichaam en geest doodmoe zijn omdat ze niet volledig tot rust kunnen komen is het dus blijkbaar ook niet goed mogelijk om het lichaam te laten herstellen. Wist niet dat dat in 3 en 4e fase gebeurde

Tnx voor je update

Ps. ik gebruik momenteel helemaal geen extra supplementen aangezien door mijn hemochromatose dit nu even niet verstandig is. Voorheen had ik Magnesium, vit D, Q10, B12 injecties

Groetjes
Nyx :zwaaien:

roosjeP

Berichtdoor roosjeP » Ma 9 Jun 2014 17:57

@Thor,
Thor schreef:Vervolg Neurofeedback:
Ik heb donderdag mijn eerste neurofeedback training gehad. Ik moest naar een film kijken en deze draaiend houden door mijn concentratie op de film te veranderen, waardoor er goede hersenpulsen ontstaan om de film vloeiend te laten lopen.

Een paar weken geleden is er een analyse gedaan door plakketjes op mijn hoofd te doen en hiermee mijn hersenen uit te meten. Dit duurde en half uur, in het half uur moest ik verschillende opdrachten uitvoeren, zoals in me zelf lezen, hardop lezen, aan iets leuks denken, aan een boos moment denken, met mijn ogen dicht een schrik moment door dat er ineens iets op de grond viel en nog wat testjes. Deze analyse heb ik twee keer gedaan, de ene keer tijdens een week rust en de andere keer na een werkdag. Uit het resultaat komt dat de DELTA golf erg dominant is. Deze DELTA golf hoort alleen actief te zijn bij de 3e en 4e REM slaap, maar bij mij is de golf heel de dag door actief. “Slaapstadium 3 en 4 (diepe slaap) de rustigste hersenactiviteit bestaat (diepe en langzame hersengolven die deltagolven worden genoemd)”

Door dat ik voortdurend in een Delta zit, staan mijn hersenen op een laag pitje en dat is een reden waarom ik zoveel moeheid ervaar. De Delta staat is ook waar we aan het herstellen zijn en genezen zijn omdat in die staat de het menselijk groeihormoon in aangemaakt wordt. Dat is wel weer positief.

Ik ga nu 10 sessies neurofeedback doen om de Delta golf om laag te krijgen en daarvoor ga ik de alpha en theta golf stimuleren. Hierdoor zouden mijn hersenen terug in balans moeten komen, en mijn lijf een stuk actiever moeten worden. Of andere lymies ook hoog in hun Delta zitten weet ik niet, interessant voor onderzoek zou ik zeggen.
Naast de 10 sessies heb ik ook een apparaatje voor thuis meegekregen, en dat is een mind machine. 2x dagelijks ga ik 30 minuten extra de Alpha en Theta golf stimuleren.
Interessant te lezen over neurofeedback.

Krijg je het Q-EEG onderzoek en de behandelingen (ongeveer € 450,- + € 800,- (10 sessies)) vergoed door de zorgverzekeraar? http://www.neurotherapie.nl/nl/#home

Veel sterkte en succes met de behandelingen!

Thor

Berichtdoor Thor » Di 10 Jun 2014 8:47

roosjeP schreef:Krijg je het Q-EEG onderzoek en de behandelingen (ongeveer € 450,- + € 800,- (10 sessies)) vergoed door de zorgverzekeraar?

Hoi RoosjeP, ik heb een neurofeedback trainer bij mij in de buurt gevonden die 38,- per sessie vraagt, en waarbij ik geen vergoeding krijg. Hier heb ik zelf bewust voor gekozen, want als ik 95,- moet betalen krijg ik maar 45,- vergoed door de zorg verzekering en ben ik per saldo duurder uit.

Thor

Berichtdoor Thor » Di 10 Jun 2014 14:44

Terug naar “Onconventioneel”