Elektrohypersensitiviteit (EHS)

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
joorn

Elektrohypersensitiviteit (EHS)

Berichtdoor joorn » Zo 16 Mar 2014 12:55

http://frontierworld.nl/radio/?p=2927

Naar aanleiding van het overlijden van Gert Jan L. en de oorzaak daarvan, gaan wij in deze uitzending in gesprek met Désirée Röver over de gevolgen van de ziekte van Lyme in samenhang met een hierdoor ontstane overgevoeligheid voor electrosmog. Hayo Bol zal ook als gast aanschuiven en vanuit een natuurgeneeskundige benadering iets gaan vertellen over de kwalijke gevolgen van de overmatige electromagnetisiche stralingsbelasting in onze omgeving.

Wat Gert Jan de laatste maanden van zijn leven heeft moeten doormaken, was onmenselijk. Niet alleen werd zijn systeem in toenemende mate beheerst
door de ziekte van Lyme, deze maakte hem bovendien ten prooi aan vlagen van helse pijnen, veroorzaakt door de lichaamsvijandige elektromagnetische frequenties van de talloze communicatienetwerken die onze leefomgeving tegenwoordig vergiftigen.

bamboe

Re: Lymepatient uit het leven gestapt.

Berichtdoor bamboe » Zo 16 Mar 2014 14:52

Hoi Joorn, ik heb de radio-uitzending beluisterd.
Desiree Rover gaat weer een lezing geven over de ziekte van lyme hoorde ik haar zeggen.
donderdag 20 maart 2014, 19.30-22.30 uur

LYME BORRREIOSE, ONZICHTBARE EPIDEMIE VAN EEN VEELKOPPIG MONSTER

Locatie: ‘De Herberg’, Vreelandseweg 1, 1394 BL Nederhorst den Berg
http://www.desireerover.nl/agenda-lezingen/

Desiree Rover is de auteur van het volgende artikel: De niet onderkende epidemie van de ziekte van Lyme. Oorspronkelijke bron: Medisch vakblad Arts en Apotheker http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P454

Hieronder meer info over Gert Jan:
Afgelopen dinsdag, 11 maart, heeft Gert Jan een eind aan zijn leven gemaakt. Zijn ervaringsverhaal, dat ik afgelopen december ontving, staat op:

Verhalen/7951/ervaringsverhaal_foltering

Toen wilde hij nog anoniem blijven, maar hij heeft verzocht na zijn dood zijn naam te noemen. Gert Jan had sinds 2001 last van EMV eerst afkomstig van zendmasten en later ook van mobiele telefonie en WiFi in en nabij winkelcentra. Hulp is hem geweigerd en zijn klachten werden steeds erger. Een paar maanden geleden heeft hij zich aangemeld bij de Levenseindekliniek en om euthanasie verzocht, maar die kliniek vereist eerst een behandeling met medicatie. Het is bekend dat zo’n behandeling bij elektrogevoeligen in het algemeen alleen maar veelal ernstige extra klachten veroorzaakt.
Gert Jan heeft mij de afgelopen maanden enkele keren gebeld. Zijn klachten werden steeds erger, hij beschreef ze als een permanente foltering. Hij heeft kort geleden een vriend verteld dat hij een eind aan zijn leven ging maken. Hieronder het verhaal van een andere vriend van Gert Jan.

Hallo Leendert,

Wij hebben elkaar nog niet ontmoet of gesproken, maart Gert-Jan heeft mijn naam vaak genoeg laten vallen. Immers vormden wij samen het stichtingsbestuur van de inmiddels niet meer actief Stralingsarm Nederland.

Gert-Jan heeft afgelopen dinsdagochtend de voor hem onvermijdelijke conclusie getrokken, dat voor hem in het groeiend G3, G4 en WiFi-geweld geen draaglijk leven meer mogelijk was.

Zijn ervaringsverhaal is bij jou op de site geplaatst onder het initiaal “M”.
Nu er niks meer is om bang voor te zijn voor hem, kom ik mijn belofte aan hem na om zijn overlijden en vooral (!) de noodsprong als EHS slachtoffer, publiekelijk te maken met naam en toenaam.
Uit loyaliteit aan StopUMTS en Henk Wever, met wie ik sinds de oprichting van Stralingsarm NL in 2007 geregeld contact had, krijg jij de “primeur”. Voel je vrij er mee te doen wat je wilt.

Gert-Jan wordt komende dinsdagmiddag in Amersfoort gecremeerd. Ook dat is geen geheim. Het zal voor o.a. Karin van Loon, Freek v/d Hengel, Maria van Tongeren en Elly de Jager weliswaar geen optie zijn om daarbij aanwezig te zijn (vanwege de stralingsbelasting), maar het zou in lijn met de strijdbare geest van Gert-Jan zijn om zijn “gedwongen” dood als een aanklacht tegen de “niet willen weten” mentaliteit van miljoenen Nederlanders te gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Luuk van Dinter.

En terwijl ik dit in memoriam schrijf krijg ik een telefoontje. Iemand uit Amsterdam, die ook ondragelijk leed onder de steeds toenemende belasting van EMV, heeft deze week eveneens een eind aan zijn leven gemaakt. Afgelopen augustus waren er drie zendmasten voor zijn huis geplaatst.
Ik denk dat ik nu met twee zelfdodingen binnen enkele dagen voor het eerst een classificatie van het regeringsbeleid en van de Gezondheidsraad mag gebruiken die ik nog niet eerder gebruikt heb: misdadig en daar heb ik niets aan toe te voegen.
http://www.stopumts.nl/doc.php/Berichte ... an_leerink

Ervaringsverhaal: Foltering?
maandag, 23 december 2013 - Dossier: Ervaringen burgers

EHS en euthanasie

Naar aanleiding van een verhaal van 06-12-2013 op stopumts belde een medelotgenoot mij op en vroeg of ik zijn verhaal wilde opschrijven. Hij wil anoniem blijven.

Het gaat erom : ‘Hoe EHS-ers er toe kunnen komen euthanasie aan te vragen.’ Ik noem de persoon M.

M. is altijd een stevige sportieve figuur geweest. Sinds 2001 kreeg M. last van enorme duizelingen, wist niet waar deze vandaan kwamen. Achteraf bleken zendmasten de boosdoener te zijn.

M. wilde nooit een mobiele telefoon, maar wegens het sterfproces van zijn vader schafte hij er een aan. Na vier maanden werd M. erg depressief, deed de telefoon de deur uit en de klachten verdwenen.
In 2006 werden de duizelingen weer heftig. Hij kreeg veel pijn binnen in het hoofd, ontstekingen in het lichaam en hij ging slecht lopen. M. ging regelmatig naar andere plekken waar de klachten verdwenen. Nu kan dit niet meer omdat er overal WiFi is. Het wordt voor M. steeds moeilijker om zich staande te houden. M. kan moeilijk boodschappen doen omdat hij slecht loopt en vanwege WiFi, mobiele telefoons en de zendmasten in en nabij de winkelcentra.

M. vroeg maatschappelijk werk om thuishulp, voor de boodschappen. Maar hij werd doorgestuurd naar de GGZ en daarna naar de WMO. Nadat de vierde intake plaats moest vinden knapte M. af, waarop de thuishulp de aanvraag onmiddellijk staakte. Dit gedrag van de thuishulp, doet mensen die het nog maar net aankunnen compleet in elkaar storten.
M. kan zo niet meer verder.

In zijn woning kan hij het niet meer aan. Hij heeft zo’n pijn in zijn hoofd en heeft het daarom in aluminiumfolie gewikkeld. Vluchten kan niet meer. Overal is WiFi en andere draadloze terreur tot in ziekenhuizen en herstellingsoorden toe.

Hulp wordt hem geweigerd omdat men niets van EHS weet. Dertien jaar foltering door draadloze netwerken en zendmasten, zonder erkenning en adequate hulp doet mensen in elkaar storten.

Dit alles dankzij het feit dat de politiek geen voorzorgsmaatregelen heeft genomen en geen hulpverleningsprogramma heeft opgesteld voor mogelijke slachtoffers.

M. heeft de onderzoeken met betrekking tot EHS goed bestudeerd, weet hoe de toekomst eruit ziet,

Er is geen perspectief meer. De straling neemt dagelijks toe, het is nu al niet meer uit te houden. Daarom heeft M. euthanasie aangevraagd, maar hij staat op een wachtlijst. Pas over zes maanden kan zijn verzoek bekeken worden.

Iedereen houdt zijn handen af van dit probleem. In 2017 moet alles digitaal. EHS-ers staan dan helemaal buiten de maatschappij. Ze zijn en worden als lepra patiënten verstoten.

Telecombedrijven en ziektekostenverzekeraars hebben zich naar verluid ingedekt. Ze willen geen claims.

De Gezondheidsraad ziet geen enkel gevaar, is ziende blind. Politici, ministeries, instanties zoals GGD’s, GGZ’s, woningcorporaties baseren zich op de Gezondheidsraad.

Het lijden van EHS-ers is ondraaglijk, het is foltering.
Ik hoop dat de Gezondheidsraad eens wakker wordt en deze mensen gaat helpen aan een geschikte woning, verhuiskosten e.a. zodat mensen niet gedwongen worden een eind aan hun leven te maken.
En daar deze mensen zo lang gefolterd en getraumatiseerd zijn moet dat een ‘goed verblijf’ en ‘warme hulp’ zijn.

Hoeveel mensen zullen nog het loodje moeten leggen, voordat er iets gaat gebeuren?

M. van Tongeren (lotgenoot)
http://www.stopumts.nl/doc.php/Verhalen ... _foltering

eus

Berichtdoor eus » Zo 16 Mar 2014 16:03

Begrijp ik het goed, dat dit Gert Jan zijn leven beëindigde ivm ondraaglijk lijden door straling in plaats van ondraaglijk lijden door Lyme?

Edit; last van gewijzigd in ondraaglijk lijden door.
Laatst gewijzigd door eus op Zo 16 Mar 2014 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 16 Mar 2014 16:05

hoi Eus, aparte vraag van jou.
Zijn lijden was ondraaglijk, daarom heeft hij zijn leven beeindigd.
Stralingsgevoeligheid en gevoeligheid voor zoveel meer dingen en lyme gaan toch vaak hand in hand?

eus

Berichtdoor eus » Zo 16 Mar 2014 16:11

hoi Eus, aparte vraag van jou.
Zijn lijden was ondraaglijk, daarom heeft hij zijn leven beeindigd.
Stralingsgevoeligheid en gevoeligheid voor zoveel meer dingen en lyme gaan toch vaak hand in hand?

Ik ken de verhalen van mensen, die geen leven meer hebben vanwege straling. Mensen met deze klachten ken ik echter niet, terwijl ik heel veel Lymepatiënten ken.
Voor mij maakt het verschil of iemand zijn leven beëindigt vanwege uitzichtloos lijden wegens Lyme of vanwege straling. Als het om Lyme draait, vraag ik me altijd af of er voldoende uit de kast gehaald is door medici...
De overwinning is
of de sterksten,

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Zo 16 Mar 2014 16:21

NB: dit topic gaat over Jeroen.

joorn en bamboe,

Wat jullie hier plaatsen is off-topic: het gaat over een andere persoon, en jullie verwijzen naar informatie van o.a. Desiree Rover, wat bovendien onconventionele opvattingen bevat.

bamboe, je kent de regel over onconventionele methoden en opvattingen toch wel?

joorn

Berichtdoor joorn » Zo 16 Mar 2014 16:22

Ik snap je vraag Eus. Karen van Loon is ook lymepatiente en zeer hooggevoelig voor electrosmog etc
In een

Het verhaal van Karen heeft uitgebreid op Stopumts gestaan. Vandaag - 27 april 2013- zond ze ons het onderstaande verhaal toe.

Hoe erg kan het zijn?

*er komt geen beter leven, geen lief, geen kind,*

*slechts eenzaamheid en isolement.*

*Ik voel mij opgegeven; helse pijnen, een eenzaam lot*

*ik moet het onder ogen zien, dit zal mijn toekomst zijn,*

*onmogelijk dit nog langer te verdragen.*

Nu, het groeiende gevoel maar beter weg te gaan uit ieders leven*

*geen bestaansrecht meer,*

*verdwijnen.*

*dood.*
*Ik geef het op, ik kan niet meer.*
**

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 16 Mar 2014 17:53

@ Eus: ja je hebt gelijk: mensen met de ziekte van lyme worden in de steek gelaten en dat medici sluiten de ogen voor deze epidemie.
De klachten van Gert Jan waren: duizelingen, depressief, slecht kunnen lopen, hoofdpijn en zelfmoordneigingen (dat haal ik uit de eerder door mij hier aangehaalde stukjes tekst).
Maar die klachten zou jij dus niet aan lyme koppelen?

@ Martijn: het onderwerp van deze berichtenreeks is: lymepatient stapt uit het leven.
Wil je dat we voor elke lymepatient die uit het leven stapt een apart bericht aanmaken hier op lymenet?
Misschien is het ook belangrijk voor lymepatienten om te beseffen hoe structureel het is dat lymepatienten tot het uiterste gedreven worden in de situatie waarin zij zitten.
Laatst gewijzigd door bamboe op Zo 16 Mar 2014 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

eus

Berichtdoor eus » Zo 16 Mar 2014 18:05

De klachten van Gert Jan waren: duizelingen, depressief, slecht kunnen lopen, hoofdpijn en zelfmoordneigingen (dat haal ik uit de eerder door mij aangehaalde stukjes).
Maar die klachten zou jij dus niet aan lyme koppelen?

Jazeker kan dit aan Lyme & Co gekoppeld worden, naast andere oorzaken!

Maar in het stukje voor mijn opmerking stond;
Gert Jan had sinds 2001 last van EMV eerst afkomstig van zendmasten en later ook van mobiele telefonie en WiFi in en nabij winkelcentra. Hulp is hem geweigerd en zijn klachten werden steeds erger. Een paar maanden geleden heeft hij zich aangemeld bij de Levenseindekliniek en om euthanasie verzocht, maar die kliniek vereist eerst een behandeling met medicatie. Het is bekend dat zo’n behandeling bij elektrogevoeligen in het algemeen alleen maar veelal ernstige extra klachten veroorzaakt.

Gert-Jan heeft afgelopen dinsdagochtend de voor hem onvermijdelijke conclusie getrokken, dat voor hem in het groeiend G3, G4 en WiFi-geweld geen draaglijk leven meer mogelijk was.

M. is altijd een stevige sportieve figuur geweest. Sinds 2001 kreeg M. last van enorme duizelingen, wist niet waar deze vandaan kwamen. Achteraf bleken zendmasten de boosdoener te zijn.

n 2006 werden de duizelingen weer heftig. Hij kreeg veel pijn binnen in het hoofd, ontstekingen in het lichaam en hij ging slecht lopen. M. ging regelmatig naar andere plekken waar de klachten verdwenen. Nu kan dit niet meer omdat er overal WiFi is. Het wordt voor M. steeds moeilijker om zich staande te houden. M. kan moeilijk boodschappen doen omdat hij slecht loopt en vanwege WiFi, mobiele telefoons en de zendmasten in en nabij de winkelcentra.

En daarbij komt het woord Lyme niet eenmaal voor.

Het bericht daarvoor gaat wel deels over Lyme;
Naar aanleiding van het overlijden van Gert Jan L. en de oorzaak daarvan, gaan wij in deze uitzending in gesprek met Désirée Röver over de gevolgen van de ziekte van Lyme in samenhang met een hierdoor ontstane overgevoeligheid voor electrosmog........

Niet alleen werd zijn systeem in toenemende mate beheerst
door de ziekte van Lyme, deze maakte hem bovendien ten prooi aan vlagen van helse pijnen, veroorzaakt door de lichaamsvijandige elektromagnetische frequenties van de talloze communicatienetwerken die onze leefomgeving tegenwoordig vergiftigen.

Het gaat toch voornamelijk over EHS en daarom stelde ik de vraag of dat de aanleiding was om zijn leven te beëindigen.

@Admin, als dit topic uitsluitend bedoeld is om over Jeroen te schrijven, wil je dan de titel aanpassen, zodat dit voor een iedereen duidelijk is?
De overwinning is
of de sterksten,

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 16 Mar 2014 18:26

Het gaat toch voornamelijk over EHS en daarom stelde ik de vraag of dat de aanleiding was om zijn leven te beëindigen.

hoi Eus, dank voor de verheldering.
Ik vat je punt.
Ja die lyme, daar wordt standaard veel te snel overheen gekeken als optie.

Terug naar “Onconventioneel”