Lyme less live more

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
lulu

Re: Lyme less live more

Berichtdoor lulu » Zo 6 Apr 2014 14:43

Hoi bamboe, ik had geen vraag.
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik wel veel herken van wat hij zegt (alleen vind ik hem wel erg stellig en weet ik niet of dat ook voor iedereen zo "gunstig " kan uitpakken, hoe is het bv voor de ernstiger zieken onder ons).

De opmerking dat je niet door een teek hoeft zijn gebeten is blijkbaar voor ieder op eigen wijze te interpreteren. Op die discussie wil ik niet ingaan (niet omdat ik niet van discussiëren houd, maar omdat het niets oplevert en alleen mensen boos maakt).

O, je berichtje is weg zie ik...

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 6 Apr 2014 14:46

Precies Lulu, er zijn honderden andere redenen om fysiek/mentaal volledig onderuit te gaan.
En als het klopt dat het gros van de mensheid Borrelia standaard in z'n systeem heeft zitten, dan is het niet verwonderlijk dat het ons door al het andere waardoor ons immuunsysteem onder druk komt te staan, zoals GMO, verontreiniging, staling, stress, stoffen in vaccins met onbewezen doeltreffendheid en allerhande gevaarlijke insecten/micro organismen, vroeger of later inpakt. En dan heb ik het niet alleen over Borrelia!

P.S. Wat dacht je trouwens van dat korte lontje van veel mensen, de laatste tijd? Zo snel boven op de kast gaan zitten terwijl het vaak eigenlijk alleen maar gaat om een kwestie van 'different points of view' :wink:
Laatst gewijzigd door Tulipano op Zo 6 Apr 2014 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

lulu

Berichtdoor lulu » Zo 6 Apr 2014 14:54

Ik denk dat de korte lontjes een symptoom zijn van onze ziekte icm grote frustratie en verdriet over het uitblijven van begrip en behandeling.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 6 Apr 2014 14:56

Vast en zeker, en waarschijnlijk ook door de totale uitputting waar we mee te maken krijgen.

Genieten dus van je zondag Lulu
:zwaaien:

lulu

Berichtdoor lulu » Zo 6 Apr 2014 14:59

Yep ,
Ook voor jullie een zo goed mogelijke dag.
:zwaaien:

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 6 Apr 2014 20:46

@ Lulu, ik nam in eerste instantie foutief aan dat je "vraag" sloeg op een eerder bericht van mij al kon ik het dan al niet plaatsen.
Je schreef in de aanhef ook niet aan wie je bericht gericht was, vandaar o.a. mijn verwarring.
Toen ik zag dat de vraag geen betrekking had op mijn bericht, heb ik mijn bericht snel verwijderd, maar kenneljik niet snel genoeg...

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 7 Apr 2014 11:22

Hoi Bamboe,

ik hoop dat de onderstaande link het doet; voor mij persoonlijk was dit stukje van Connie Strasheim zo herkenbaar:

http://lymelesslivemore.com/speakers/connie-strasheim/

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 10 Apr 2014 23:55

http://lymelesslivemore.com/speakers/connie-strasheim/

How To Heal Your Story: The Emotional Aspects of Lyme
with Connie Strasheim - April 10 - 12, 2014

Ze vertelt: de trillingsfrequentie van de ziekte van lyme zit exact op dezelfde frequentie als de gevoelens van wanhoop...

Ze zegt; vaak wordt gezegd dat lyme maar voor 10% wordt veroorzaakt door trauma.
Connie heeft het idee dat dat percentage wel eens veel hoger zou kunnen zeggen.
Ze zegt: ziekte wordt soms de manier waarop psychologische behoeften die eerder in het leven niet genoeg aandacht hebben gekregen, zich gaan uitdrukken.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 17 Apr 2014 22:00

Nu dit weekend interviews met Julie Schiffman: lessen in emotional freedom technique : EFT

http://lymelesslivemore.com/speakers/julie-schiffman/

haar website: http://www.julieschiffman.com/#!__about-julie

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 24 Apr 2014 20:35

If you have a big enough dream you don;t need a crisis.

Illness encourages a software update.

Vraag jezelf af wat je echte energiebron is: als je dat weet dan heb je te pakken voor jezelf wat je drijft.

Investeer niet in the poor me syndrome

Het concept van the wounded doctor: een doctor die zelf erg ziek was, heeft zichzelf uit een diep dal gehesen. Aan dit type dokter heb je pas echt wat als je ziek bent.
Dit is een sjamanenwijsheid: je hebt een gids nodig, geen mechanicien.

Als je zelf lyme hebt, dan heb je een arts nodig die zichzelf van lyme heeft genezen of die uit een ander zeer diep dal komt.

Als je gebeten wordt door een teek kan het je alleen uit balans halen als daar al een energetische imbalans is.

De stress van de uitdaging van een ziekte vraagt nog veel meer energie.

Als je jezelf niet genoeg letterlijk met de aarde in verbinding stelt dan krijg je niet genoeg elektronen van de aarde.

Sommige chronisch zieke mensen gebruiken te veel energie voor lichamelijke uitputting om zichzelf te bewijzen dat men echt niet ziek is onder het mom van no pain no gain.

Als je koffie nodig hebt om jezelf op te peppen met dingen van buiten jezelf, dan helpt koffie je verder van huis.

Als je ziek bent ben je overgeleverd aan de pijnleraar en je geeft je als het goed is over aan deze pijnleraar.

30 minuten lichaamsbeweging per dag is belangrijk. Alleen al de beweging van een goede in en uitademing is beweging. Angst leidt tot verkramping van je in en met name uitademing.

Voedsel tegenwoordig zit vol pesticiden en andere verstoringen.

Ziekte kan ons helpen om dieper bewustzijn te bereiken.
Het doel van het leven is om beter lief te hebben: daarvoor is bewustzijn nodig.
Je mag dan verantwoordelijkheid nemen voor wie je ziel van binnen is en wat je nodig hebt: anders word je een parasiet of krijg je parasieten (!)

The Hidden Gifts of Lyme Disease
with Paul Chek - April 24 - 26, 2014
http://lymelesslivemore.com/speakers/paul-chek/

Terug naar “Onconventioneel”