'Genezen door APS en alternatieve bh?'

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Vlindertje19

Re: 'Genezen door APS en alternatieve bh?'

Berichtdoor Vlindertje19 » Zo 31 Aug 2014 18:17

Misschien niet juiste plek voor maar nu we het toch over complementaire behandelingen hebben;

Wat vindt je van het Lyme protocol/behandeling van Klinghardt?

http://www.klinghardtacademy.com/images ... otocol.pdf

xandra

Berichtdoor xandra » Zo 31 Aug 2014 18:46

Klinghardt, in Freiburg opgeleid, werkte behalve in Duitsland ook in India (Puna), en emigreerde in 1982
naar de VS. Hij heeft zich uitvoerig beziggehouden met chronische pijn, neuraaltherapie en neurobiologie.
Hij ontwikkelde onder meer de Klinghardt Matrix Therapy (KMT), een elektromagnetisch instrument dat
gebruik maakt van microfrequenties en infrarood technologie, kleurentherapie en energetische psychologie, en waarmee men de inhibitie van microben, lymfedrainage, zware metalen detoxificatie en emotionele balans kan helpen bewerkstelligen.
KMT betekent een grote positieve bijdrage in de behandeling van Lyme en andere chronische ziekten, en in het ontgiften van zware metalen. Klinghardt praktiseert al 30 jaar geneeskunde, en is sinds 15 jaar ’Lyme-cognizant’. Dr Dietrich Klinghardt heeft zijn eigen Klinghardt Academy opgericht en gebruikt zowel reguliere als alternatieve middelen door elkaar. Ook werkt hij met een frequentie therapie en heeft hij een zeer uitgebreid behandel protocol voor Lyme en co-infecties http://www.klinghardtacademy.com/

Johannaa

Berichtdoor Johannaa » Zo 31 Aug 2014 20:38

Anne-roos schreef:Johannaa.

Weet je waar ik zo moe van word en waarom ik daarom niet meer zo aktief op dit forum aanwezig ben??
Omdat M.E het eindstadium is van onbehandelde lyme & co. en dat een homeopaat ook brokstukken moet oprapen die door een reguliere behandeling maar al te vaak ontstaan.
En dat, daarom een ' alternatieve' behandeling ook geen garantie is voor genezing.
Dat dringt ook bij jou helaas niet door.
Je commentaar is er duidelijk een van een totaal gebrek aan kennis van deze behandelingen en je neemt ook geen moeite om je daar in te verdiepen, kennelijk.
Dat geeft niet en dat hoeft ook niet, even goede vrienden, maar je hebt totaal geen recht van spreken!
Genezing, of, op z'n minst verbetering wens ik jou ook toe.

Geen recht van spreken? Pradon! Ik heb zelf de hele klassieke homeopathie doorlopen en nog zo veel meer alternatieve behandelingen. Ben zelf een klassiek Lyme patiënt gewoon gediagnosticeerd met reguliere testen in Nederland. ME is helemaal niet het eindstadium van Lyme hoe kom je aan deze onzin, dit is allerminst bewezen. Dus voor je een groot mondje opzet kan je beter eerst weten waarover je praat. Verder wens ik normaal aangesproken te worden en anders kan je hier beter wegblijven. Een eigen mening, oke maar je toontje is zeer onbeschoft zoals er meerdere zijn die van ME net komen. Dat schijnt daar normaal te zijn maar hier niet.

xandra

Berichtdoor xandra » Zo 31 Aug 2014 21:48

Beste Johannaa,
Johannaa schreef:
Anne-roos schreef:Johannaa.

Weet je waar ik zo moe van word en waarom ik daarom niet meer zo aktief op dit forum aanwezig ben??
Omdat M.E het eindstadium is van onbehandelde lyme & co. en dat een homeopaat ook brokstukken moet oprapen die door een reguliere behandeling maar al te vaak ontstaan.
En dat, daarom een ' alternatieve' behandeling ook geen garantie is voor genezing.
Dat dringt ook bij jou helaas niet door.
Je commentaar is er duidelijk een van een totaal gebrek aan kennis van deze behandelingen en je neemt ook geen moeite om je daar in te verdiepen, kennelijk.
Dat geeft niet en dat hoeft ook niet, even goede vrienden, maar je hebt totaal geen recht van spreken!
Genezing, of, op z'n minst verbetering wens ik jou ook toe.

Geen recht van spreken? Pradon! Ik heb zelf de hele klassieke homeopathie doorlopen en nog zo veel meer alternatieve behandelingen. Ben zelf een klassiek Lyme patiënt gewoon gediagnosticeerd met reguliere testen in Nederland. ME is helemaal niet het eindstadium van Lyme hoe kom je aan deze onzin, dit is allerminst bewezen. Dus voor je een groot mondje opzet kan je beter eerst weten waarover je praat. Verder wens ik normaal aangesproken te worden en anders kan je hier beter wegblijven. Een eigen mening, oke maar je toontje is zeer onbeschoft zoals er meerdere zijn die van ME net komen. Dat schijnt daar normaal te zijn maar hier niet.
Zette je zelf niet als eerste als nieuw lid de toon met de binnenkomer op stip met jouw bericht? Dat noem je normaal en respectvol spreken? Je hebt als 'introductie' de genoemde persoon nodig om een verhaal neer te zetten en een vraag te stellen? Werd hier benoemd als onaangenaam en hier op de persoon te gaan spelen door iemand met naam en toenaam te vermelden.
Het was anders geweest als je iets over jezelf had verteld als introductie en daarna de vraag had gesteld dan was het anders verlopen. Ken je het gezegde C'est le ton qui fait la musique? Letterlijk: Het is de toon die muziek maakt tot wat het is. Betekenis: Het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt.
Johannaa schreef:Ik heb zelf de hele klassieke homeopathie doorlopen en nog zo veel meer alternatieve behandelingen. Ben zelf een klassiek Lyme patiënt gewoon gediagnosticeerd met reguliere testen in Nederland.

De vraag is: wat vindt men van APS bij Lyme en kan je daarmee herstellen? En hoe weet je dat zonder te meten?
Lyme patiënten kunnen door hun ziekte ook korte lontjes hebben http://www.lymemed.nl/protocollen/protocollen.htm

Vlindertje19

Berichtdoor Vlindertje19 » Zo 31 Aug 2014 22:59

xandra schreef: Lyme patiënten kunnen door hun ziekte ook korte lontjes hebben http://www.lymemed.nl/protocollen/protocollen.htm

Interessante website weer xandra. Kende deze nog niet.

Korte lontjes? Ik heb er geen, maar ik ben er een :mrgreen:

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Ma 1 Sep 2014 0:14

Ik zit dit topic nou al een paar dagen met verbazing te lezen..
Waarom moet het nou altijd zo haatdragend als het om alternatief vs regulier gaat?
Toevallig waren net Gerard en Gordon op tv die met de oudjes naar Lourdes waren.
Aan het eind kwam de mening van Gerard, zo commercieel als wat, maar als het mensen hoop geeft wat is er dan mis mee.
En zo is het maar net, leven en laten leven.

Echt zo zonde dat het zo vijandig moet allemaal.
Verder zijn alle pioniers altijd de hoge bomen die veel wind vangen, een nieuw iets zal niet zomaar juichend verwelkomd worden zonder commentaar.
Als we dat nou allemaal onthouden dat de meeste pioniers uit weerstand zijn gestuit, en dat het misschien, heel misschien wel een kans verdiend, wordt de wereld een stuk gezelliger.

xandra

Berichtdoor xandra » Ma 1 Sep 2014 12:36

Hallo Anoniem,
anoniem1992 schreef:Verder zijn alle pioniers altijd de hoge bomen die veel wind vangen, een nieuw iets zal niet zomaar juichend verwelkomd worden zonder commentaar.
Als we dat nou allemaal onthouden dat de meeste pioniers uit weerstand zijn gestuit, en dat het misschien, heel misschien wel een kans verdiend, wordt de wereld een stuk gezelliger.
De genoemde persoon in het bericht van de topic starter is vast een van de pioniers net als vele anderen en net als jij. Respect en diepe buiging daar voor. Ga zo voort :).
Pioniers die zwaar ziek zijn geworden door de ziekte van lyme en geen reguliere antibiotica behandeling CBO of Ilads kunnen doen en herstel krijgen door een andere lyme behandeling bestaande uit verschillende componenten als oa van Cowden http://www.nutramedix.ec/ns/lyme-protoc ... am-summary , fythotherapie, ontgiften consequente toepassing van een detoxificatie protocol, immuunsysteem versterken, APS, enz. Daar kunnen sommige mensen geen begrip en respect voor opbrengen. Die pioniers de hoge bomen vangen veel wind.

Het is voor sommige mensen die het niet kunnen begrijpen aanleiding om op het 'world wide web' er mee te gaan proberen te scoren.
Johannaa schreef:Beste lotgenoten,

Elders lees ik de 'avonturen' van een dame. Ene Louisa. Zij stelt aan chronische lyme te lijden op basis van een LTT uitslag. Daarna heeft zij naar eigen zeggen een herbesmetting opgelopen. Dit zonder een test gedaan te hebben geen nieuwe LTT en geen reguliere testen.

Haar verhalen zijn hier te lezen, ze was naar eigen zeggen eerst ME/CVS/patiënt.

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... tml#219985

Hoe denken jullie over haar uitlatingen en 'behandelingen'? Als lyme patiënt geloof ik er niets van. APS?

Ik lees daar dat 95% van de ME-patiënten positief test op de LTT test, hebben zij echt chronische lyme of is het een hoax?

Graag reacties.
De antwoorden op de de vragen van Johannaa 'Genezen door APS en alternatieve bh?' en 'Wat vindt men van APS bij Lyme en kan je daarmee herstellen? En hoe weet je dat zonder te meten?' zullen voor sommigen een vraag blijven en voor anderen een weet.
De meesten zullen zich -begrijpelijk- wel 3x bedenken om in het openbaar er over te gaan vertellen.

Johannaa

Berichtdoor Johannaa » Ma 1 Sep 2014 13:14

Wat mij opvalt is dat een klein deel van de mensen hier echt niet normaal kan discussiëren. Men zet zelf de toon met vijandig en beledigend gedrag op gewoon een normaal onderwerp. Het lijkt wel of zij een soort obsessief gedrag vertonen geleidt door frustratie en dat botvieren op anderen. Sommige kunnen ook niet stoppen met posten zelfs als ze vriendelijk verzocht worden weg te blijven uit een topic waar ze zich niet normaal gedragen en alleen maar uit zijn op het uitlokken van 'ruzie of een relletje'. Misschien kicken ze daar op of hebben ze niet anders te doen. Dat zie ik meer bij de ME patiënten die beweren aan chronische lyme te lijden terwijl dit nog lang niet bewezen is en kans daarop zeer klein is volgens de deskundigen. Ga a.u.b. terug naar het ME net. En laat de echte lyme patiënten toch met rust.

Johannaa

Berichtdoor Johannaa » Ma 1 Sep 2014 13:17

Graag alleen nog inhoudelijke reacties graag. Wat betreft APS: het is echt een soort fantasie dat APS de 'beestjes' ofwel de Borellia bacteriën uit het lichaam kan verwijderen. Was het maar waar. APS kan misschien wel tegen symptomen als pijn helpen.

xandra

Berichtdoor xandra » Ma 1 Sep 2014 13:35

Beste Johannaa,
Johannaa schreef:Graag alleen nog inhoudelijke reacties graag. Wat betreft APS: het is echt een soort fantasie dat APS de 'beestjes' ofwel de Borellia bacteriën uit het lichaam kan verwijderen. Was het maar waar. APS kan misschien wel tegen symptomen als pijn helpen.
Dat wordt niet beweerd door de genoemde persoon evenmin door APS Therapeuten in Nederland. Waar haal je zulke onzin vandaan? Het is een fantasie die je zelf op het 'world wide web' zet. Goed lezen en op juiste wijze de informatie doorgeven blijft een probleem?

Terug naar “Onconventioneel”