Vandaag de uitslag van m'n urine onderzoek ontvangen. Deze was positief. Het DNA van de borrelia was duidelijk aanwezig. Nu dus echt 100% zekerheid dat ik het heb.
Groetjes
Jacky
Aantal positieve testen op urine DNA (PCR) test op borrelia
-
Re: Aantal positieve testen op urine DNA (PCR) test op borrelia
Ik heb net gestemd op "niet aangetoond" (test uit juli 2007).
De stand is nu:
borrelia DNA aangetoond__ 9 (61%)
niet aangetoond_________ 4 (39%)
Totaal aantal stemmen : 13
Waarschijnlijk hebben er in tussentijd nog veel meer mensen deze test laten doen. Willen die ook even de poll invullen?
De stand is nu:
borrelia DNA aangetoond__ 9 (61%)
niet aangetoond_________ 4 (39%)
Totaal aantal stemmen : 13
Waarschijnlijk hebben er in tussentijd nog veel meer mensen deze test laten doen. Willen die ook even de poll invullen?
-
Hoi,
Ik heb net gestemd... ook bij mij was de PCR test bij Prohealth positief...
na het lezen van bepaalde stukken op dit forum vraag ik me trouwens af of dit ook maar iets waard is...
Griet
Ik heb net gestemd... ook bij mij was de PCR test bij Prohealth positief...
na het lezen van bepaalde stukken op dit forum vraag ik me trouwens af of dit ook maar iets waard is...
Griet
-
Ik vraag me wel af wat je met de poll wilt bereiken. Waar vergelijk je de gegevens mee? Wat zeggen de percentages?
Als je het mij vraagt levert de poll geen zinnige informatie op. Je weet niet of de postieven werkelijk Lyme hebben, of niet. Je weet ook niet of de negatieven Lyme hebben of niet. Je weet niet welke klinische achtergron de positieven en de negatieven hebben (belangrijkste signaal) en je weet niet hoe mensen op andere tests gescoord hebben (die Lyme ook niet definitief kunnen uitsluiten, dan wel bevestigen).
Ik heb de poll wel ingevuld, maar heb er eigenlijk een beetje spijt van. Misschien zie ik een nuttige opbrengtst van de poll over het hoofd.
Als je het mij vraagt levert de poll geen zinnige informatie op. Je weet niet of de postieven werkelijk Lyme hebben, of niet. Je weet ook niet of de negatieven Lyme hebben of niet. Je weet niet welke klinische achtergron de positieven en de negatieven hebben (belangrijkste signaal) en je weet niet hoe mensen op andere tests gescoord hebben (die Lyme ook niet definitief kunnen uitsluiten, dan wel bevestigen).
Ik heb de poll wel ingevuld, maar heb er eigenlijk een beetje spijt van. Misschien zie ik een nuttige opbrengtst van de poll over het hoofd.
-
Ik denk dat ik je logica wel volg, Agnes!
Komt er nog eens bij dat heel veel mensen wellicht negatief zullen gescoord hebben en dus er vanuit gaan geen Lyme te hebben. Vraag is of deze mensen zich dan ook op dit forum bevinden? Kans is groot dat we hier meer positieven dan negatieven zullen vinden.
Groetjes,
Griet
Komt er nog eens bij dat heel veel mensen wellicht negatief zullen gescoord hebben en dus er vanuit gaan geen Lyme te hebben. Vraag is of deze mensen zich dan ook op dit forum bevinden? Kans is groot dat we hier meer positieven dan negatieven zullen vinden.
Groetjes,
Griet
-
Dat lijkt me dus ook Griet. En lijkt het misschien verdacht dat er veel positief scoren, terwijl het dat niet is. Op lymemed.nl wordt wel beweerd dat een positieve PCR nagenoeg zekerheid geeft over het hebben van Lyme. Juist het negatief scoren is, net als bij alle andere tests, onbetrouwbaar.
-
Agnes2 schreef:Ik vraag me wel af wat je met de poll wilt bereiken. Waar vergelijk je de gegevens mee? Wat zeggen de percentages?
Als je het mij vraagt levert de poll geen zinnige informatie op.
Heb ook wel gestemd ,positief, maar vraag me ook af wat er mee te doen?
Eigenlijk vind ik dat PH. eens moest reageren op Willem T.
Zou dit niet iets zijn voor de NVLP?
Als een mogelijke lyme patiënt zich laat testen door een lab. wat door de NVLP aangeraden wordt als redelijk betrouwbaar, ik zeg het maar voorzichtig,ligt er daar voor hun een taak denk ik.
Voor mij is het hele PCR verhaal veel te moeilijk om te volgen.
Sorry,ik lees een beetje van dit en van dat en hopla je hebt een uitkomst,maar zo zit het natuurlijk niet in elkaar.
Ik denk dat het velen zo gaat.
-
Veel info levert deze poll niet op, maar je komt bijv. wel te weten dat blijkbaar niet vrijwel iedereen positief test, wat wel zo was met de dubieuze Q-RiBb test van het Bowen Lab in de VS.
Interessanter is het om te weten hoe de uitslag van de PCR urine test is in combinatie met de uitslag van andere testen, zoals de serologische testen (ELISA, blots).
Pro Health zegt daar zelf het volgende over:
Bron: http://www.prohealth.nl/medical/borreli ... _lyme.html
Interessanter is het om te weten hoe de uitslag van de PCR urine test is in combinatie met de uitslag van andere testen, zoals de serologische testen (ELISA, blots).
Pro Health zegt daar zelf het volgende over:
Bron: http://www.prohealth.nl/medical/borreli ... _lyme.html
Resultaten: intern onderzoek heeft aangetoond dat een groot percentage (21%) patiënten die serologisch negatief waren (elisa, WB en/of recombinant blot) DNA van Borrelia in hun bloed, liquor of urine hadden. Verificatie van het PCR product heeft plaatsgevonden middels sequencing door een gecertificeerd laboratorium te Leiden.
In totaal hebben we 235 gegevens vergeleken, 64 monsters hadden een positief Borrelia PCR product. Het tijdstip van besmetting varieerde van dagen tot zelfs jaren terug.
-
- Beheerder
Ik heb het stemmen op deze poll weer mogelijk gemaakt. (het stond ingesteld op: geldig tot 999 Dagen = eindigt op wo 6 jan 2010 9:04).
De stand is nu:
borrelia DNA aangetoond__ 12 (75%)
niet aangetoond_________ 4 (25%)
Totaal aantal stemmen : 16
De stand is nu:
borrelia DNA aangetoond__ 12 (75%)
niet aangetoond_________ 4 (25%)
Totaal aantal stemmen : 16
-
Re: Aantal positieve testen op urine DNA (PCR) test op borre
Bij mij is de urine getest in oktober 2006, maar ik had nog niet gestemd.
Trouwens bij mij was de ochtendurine negatief en avondurine positief. Volgens Schepers zaten er kleine sporen van Borrelia in.
Trouwens bij mij was de ochtendurine negatief en avondurine positief. Volgens Schepers zaten er kleine sporen van Borrelia in.
groetjes Martha