Lyme symptomen checklist

Hier kun je polls (enquêtes) starten en reageren op polls.

Hoeveel punten van onderstaande checklist zijn op jou van toepassing en schrijf je toe aan Lyme?

1-5
0
Geen stemmen
6-10
3
3%
11-15
5
5%
16-20
16
16%
21-25
17
17%
26-30
16
16%
31-35
14
14%
36-40
12
12%
41-45
13
13%
46-49
6
6%

Totaal aantal stemmen: 102

Tulipano

Re: Lyme symptomen checklist

Berichtdoor Tulipano » Vr 29 Nov 2013 0:57

Oh arme Marina. Dat lijkt me vreselijk.
Trouwens Anoniem, die voedselallergieën heb ik ook sinds mijn Lyme.
En blaaspijn, wie herkent dat (dus het gevoel dat je een blaasontsteking krijgt of hebt, zonder dat je om de haverklap naar de toilet moet)?

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Vr 29 Nov 2013 1:06

Ik heb er 25 en sommige twijfelde ik over of het van de Lyme komt ja of nee dus die heb ik niet gedaan.
Blaaspijn herken ik deels, ik ben er wel gevoelig voor en moet vooral niet negeren als mijn blaas niet goed voelt. Dan gooi ik er Mannose in en dan is het weer weg.

Ik heb dit jaar blaasontsteking gehad, uit het niets gewoon bloed plassen, kleurtje sterke limonade.
Belde en toen de assistente van de huisarts en vertelde dat ik blaasontsteking had.
Toen volgde de vraag hoe ik wist dat ik dat had, nou ik plaste dus flink bloed dus dat was duidelijk.
Ze gaven aan dat ze het maar weinig zo duidelijk zagen aan de urine, meestal is het met het blote oog niet te zien, nou bij mij was het duidelijk.
Ben een tijd gevoelig geweest, antibiotica heb ik niet afgemaakt ben overgestapt op Mannose.
Veel beter, net zo effectief zo niet effectiever en vriendelijker voor je blaas en darmen.

Iets wat weer niet man eigen is, ik ben ook heel gevoelig voor schimmelinfecties.
Nu klopt er hormonaal een hoop niet dus heel gek is het niet.

RuudN

Berichtdoor RuudN » Za 7 Dec 2013 14:33

Misschien niet geheel relevant in dit topic, maar ik wil het toch graag even vragen;

Ik loop al 10 jaar met zeer heftige klachten rond en nu blijkt het toch Lyme te zijn zoals jullie in mijn recente topic kunnen lezen. Ook ik had als man zijnde af en toe blaasontsteking (wat vrij ongebruikelijk is bij mannen) en last van het moeilijk ophouden van urine, vaak naar het toilet moeten en nadruppelen. Afgelopen 2 jaar ben ik 3 keer geopereerd aan een urinebuisvernauwing. De eerste en tweede keer zat het helemaal dichtgegroeid en bij de derde keer bijna. Toen was ik er wel "op tijd" bij, maar het is iets wat je langzaam gebeurt, je hebt het niet in de gaten dat het zoveel slechter gaat. Het sluipt er langzaam in zeg maar.

De artsen kunnen hier totaal geen verklaring voor geven dat ik als 28 jarige dit probleem heb.
Ik heb mijn hele ziektebeeld besproken, maar volgens hen is er geen link te leggen met de operaties.

Mijn vraag is of er meer mensen met Lyme dit probleem hebben ondervonden?

Anne-roos

Berichtdoor Anne-roos » Zo 8 Dec 2013 22:01

Hoi Ruud!

Hierbij een pdf van medisch journaliste Desiree Röver met de titel:

De niet onderkende epidemie van de ziekte van Lyme

http://www.desireerover.nl/wp-content/u ... ri-kl1.pdf
......
Mogelijke klachten door Borreliose:
Urogenitaal:
Inflammatie van de plasbuis en de blaas, buikpijn, pijn in de testikels en verlies van libido....
........

Als er aan de blaas, urinebuis en/of urine niets bijzonders te zien is geweest is dit waarschijnlijk weer het intracellulaire toxine probleem.
In dit pdf ook een link naar een site met een ( nog altijd groeiende) lijst met meer dan 300 mis-interpretaties v.d. lyme:
http://www.samento.org.ec

Groetjes

Terug naar “Polls”