Verband rechts/linkshandig en zijde lichaam klachten

Hier kun je polls (enquêtes) starten en reageren op polls.

Verband rechts/links handig en de kant waar de meeste klachten voorkomen

Rechtshandig, links de meeste klachten
26
63%
Linkshandig, rechts de meeste klachten
2
5%
Rechtshandig, rechts de meeste klachten
11
27%
Linkshandig, links de meeste klachten
2
5%

Totaal aantal stemmen: 41

paperwhite

Re: Verband rechts/linkshandig en zijde lichaam klachten

Berichtdoor paperwhite » Za 27 Feb 2010 23:38

Hallo,

Ik denk dat er geen verband is maar in het boek van Hopf-Seidel las ik hetvolgende: bijna alle geinfecteerden
melden dat hun skeleto-musculaire klachten aan deze lichaamszijde voorkomen waar ze gestoken zijn. Bij mij is dat alvast zo

paperwhite

marietje

Berichtdoor marietje » Zo 28 Feb 2010 0:14

Bij mij ook..
Luctor et Emergo

Agnes2

Berichtdoor Agnes2 » Zo 28 Feb 2010 1:02

Bij mij niet. Ik heb op mijn rechter middenrug, boven de heup, een beet en EM gehad. En ik heb vooral klachten in mijn linkerbeen en -heup.

olga

Berichtdoor olga » Zo 28 Feb 2010 10:28

Bij mij ook niet, rechts gestoken, links klachten, Olga

Jans

Berichtdoor Jans » Zo 28 Feb 2010 17:14

Bij mij niet.
Ik kreeg een beet midden op de ruggegraat.

Martijn

Berichtdoor Martijn » Zo 28 Feb 2010 18:21

paperwhite schreef:Ik denk dat er geen verband is maar in het boek van Hopf-Seidel las ik hetvolgende: bijna alle geinfecteerden melden dat hun skeleto-musculaire klachten aan deze lichaamszijde voorkomen waar ze gestoken zijn. Bij mij is dat alvast zo

Van deze poll zijn nu 15 van de 20 stemmen gegaan naar "Rechtshandig, links de meeste klachten".

Dan zou je kunnen concluderen: rechtshandigen worden meestal aan de linker lichaamszijde door een teek gebeten. Hoe zou je dat dan kunnen verklaren? Lopen rechtshandigen met hun linker lichaamszijde meer langs grassen en struiken? Hebben teken (bij rechthandigen) een voorkeur voor de linker lichaamszijde?

Agnes2

Berichtdoor Agnes2 » Ma 1 Mar 2010 17:56

Martijn schreef:Van deze poll zijn nu 15 van de 20 stemmen gegaan naar "Rechtshandig, links de meeste klachten".

Dan zou je kunnen concluderen: rechtshandigen worden meestal aan de linker lichaamszijde door een teek gebeten. Hoe zou je dat dan kunnen verklaren? Lopen rechtshandigen met hun linker lichaamszijde meer langs grassen en struiken? Hebben teken (bij rechthandigen) een voorkeur voor de linker lichaamszijde?

:lol:

Agnes2

Berichtdoor Agnes2 » Ma 1 Mar 2010 17:58

Ben er voor om (wetenschappelijk) onderzoek over te laten aan wetenschappers. Voor hen is het trekken van conclusies al moeilijk genoeg :wink:

malinda

Berichtdoor malinda » Di 26 Okt 2010 12:22

Ben rechtshandig, maar heb links last van doofheid en tintelingen (hand/arm en soms rug en gezicht), en rechts van pijn/stijfheid in heup en pijn/ontsteking in schouder, en aan beide kanten heel soms pijn/krampgevoel in handen en onderarmen en dijbenen.

Impreza

Berichtdoor Impreza » Vr 29 Okt 2010 18:46

Ik ben uitgesproken rechtshandig en heb rechts de meeste klachten. Op een moment zelfs een beginnende halfzijdige verlamming (raad eens? Rechterzijde van mijn lichaam...) Wat mij meer een vraag stelt is: maakt de zijde van de tekenbeet uit in de openbaring van de klachten? Ikzelf heb links de typische EM gehad, dus ook de tekenbeet. De klachten openbaren zich overal maar vooral rechtszijdig waar de eerste klachten zich ook voordeden. Nu weet ik inmiddels, na vele jaren ziekenhuis ritjes, dat de linker hersenhelft de rechterkant van het lichaam bestuurt en de rechter hersenhelft de linkerkant. Ik heb links de beet gehad en heb rechts de meeste klachten.... Zet je ergens toch aan het denken.
Afbeelding

Terug naar “Polls”