BEN JE VERDIKT DOOR LYME

Hier kun je polls (enquêtes) starten en reageren op polls.
paperwhite

BEN JE VERDIKT DOOR LYME

Berichtdoor paperwhite » Vr 17 Dec 2010 18:45

WIE IS ER VERDIKT DOOR LYME EN WIE IS ER VERMAGERD ?

PAPERWHITE

malden

Re: BEN JE VERDIKT DOOR LYME

Berichtdoor malden » Vr 17 Dec 2010 18:58

Exstreem vermagert, lyme lijkt op mijn spieren te zijn geslagen

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Vr 17 Dec 2010 21:53

@paperwhite,

Als je een poll start, plaats er dan a.u.b. ook daadwerkelijk een poll bij met een Poll vraag en Poll opties, zoals bijv hier: Welke antibiotica heb je genomen als behandeling voor Lyme?

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Wo 16 Jan 2013 18:30

Ik werd eerst (begon 3 mnd. na de tekenbeet Juni 2009) behoorlijk dik, vooral rond mijn middel. Ongeveer 5 kilo in totaal, dit is voor mij heel veel.
Dit werd steeds erger totdat ik in nov.2012 heel erg ziek werd van de tekenbeet hoogstwaarschijnlijk en toen ben ik in 3 dagen tijd 5 kilo afgevallen!!

Mijn antwoord: Ik wel dus!!

borderrose

Berichtdoor borderrose » Wo 23 Jan 2013 23:57

Foetsie schreef:Ik werd eerst (begon 3 mnd. na de tekenbeet Juni 2009) behoorlijk dik, vooral rond mijn middel. Ongeveer 5 kilo in totaal, dit is voor mij heel veel.
Dit werd steeds erger totdat ik in nov.2012 heel erg ziek werd van de tekenbeet hoogstwaarschijnlijk en toen ben ik in 3 dagen tijd 5 kilo afgevallen!!

Mijn antwoord: Ik wel dus!!

Bij mij ook zo; eerst dikker geworden in het eerste jaar na de beet, nu ruim vijf jaar later, onverklaarbaar afgevallen, tien kg, terwijl ik nu niet meer werk en ik de hele dag door eet. Vooral mijn armen en benen worden dunner, hoewel ik geen krachtverlies bemerk in mijn spieren. De weegschaal gaf eerst een vertgehalte van ronde 25 aan, nu nog rond 20.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 24 Jan 2013 0:13

Hallo Borderrose, nou bij mij ging het dus andersom: ik viel eerst 8 kg af in het begin nadat mijn klachten explodeerden.
Echter sinds 2 jaar heb ik de neiging juist aan te komen: 10 kilo of zo.
Het is allemaal alleen leuk als het voelt alsof het gaat om zoals je het echt bewust ook zo wilt.
Dat afvallen vond ik niet leuk omdat ik bang was dat het niet meer zou stoppen, maar nu ik aankom vind ik het ook niet leuk:-(

Robyne

Berichtdoor Robyne » Za 26 Jan 2013 14:58

extreem verdikt: ongeveer 25 kilo.

Maar.... ik ben ook heeel veel gaan eten. Omdat ik steeds hoorde dat het allemaal in mn hoofd zat ben ik een zware studie gaan doen, a 70 uur per week, en had de hele tijd het idee dat ik moest eten voor energie. Heel veel broodjes. Denk dat ik wel 6 bocadillos op een dag at (studeerde in Spanje) (grote pistoletjes).

Nu ik dieet volg ben ik 20 kilo afgevallen. Maar als ik ff niet oplet is er zo weer 10 kilo aan. Ik denk altijd dat ik veel moet eten als ik moe ben. Maar dat helpt niet echt :)

RoelA

Berichtdoor RoelA » Za 26 Jan 2013 15:14

Ben bijna 15kilo afgevallen, waarvan het merendeel in de maand van de acute fase (3 weken na tekenbeet). Dit vermoedelijk door de Erlichia. Nu val ik langzamer af, gemiddeld 1 kilo per maand. Hoop dat het een keer ophoudt want 65kilo voor een man van 1.88meter is erg magertjes.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Za 26 Jan 2013 15:22

hallo, gisteren sprak ik ook een lymepatient die zo extreem afvalt, dat is echt niet leuk ook!
Over daar geen controle op hebben: ik heb het ook een keer gehad na een verbroken relatie en ik weet nog dat ik mezelf dwong toch te eten, wat feitelijk nergens voor nodig was: na een maand of wat kwam de honger vanzelf weer terug.
Maar omdat je die garanties op die momenten niet hebt, is het scary vind ik.

@ Robyne: ik herken het dat ik ook ga eten als ik heel moe ben (en stress is ook moemakend).
Bij mij is dat niet iets wat ik denk dat ik dan moet gaan doen: mijn lichaam geeft het heel sterk aan.
Ik ken wel kunstgrepen om af te vallen die werken bij mij, maar ik wil het nu op eigen kracht doen.
Ik heb nu de gabriel method ontdekt met meditaties om dunner te worden.
Voor het eerst ben ik gisteravond gaan mediteren waarbij ik mezelf slank heb gemediteerd:-)

Hoe ben jij 20 kg afgevallen Robyne als ik vragen mag?
Knap hoor!

Ik merk dat ik de koude ook moeilijk vind.
Ik kan er slecht tegen en daar ga ik ook van eten.
Het is een soort onbewuste paniek die zich meester maakt van me, dat ik het niet meer warm krijg en dat ik dan moet gaan eten als een gek.
Die afvalstoffen niet kunnen opruimen, dat zou de koudegevoeligheid denk ik ook wel in de weg kunnen staan denk ik.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Zo 27 Jan 2013 12:49

Ik ben zelf 25 kilo verdikt met normaal dieet (ongeveer 1500 kcal). Als ik het spierverlies door lyme meetel, kom ik op een nog hoger getal. Wel heb ik een tijd onderfunctie van de schildklier gehad. Voor lyme sportte ik zeer veel.

Paperwhite

Terug naar “Polls”