lab 257

Voor informatie en discussie over complottheorieën en andere duistere kwesties, al dan niet gerelateerd aan de ziekte van Lyme.
paperwhite

lab 257

Berichtdoor paperwhite » Wo 13 Jan 2010 23:46

Heeft iemand dit boek gelezen ? Het zou gaan over nazi-viroloog Erich Traub die experimenteerde
met teken. Zijn laatste werkterrein: Tubingen. Waar was ik voor mijn Lymebesmetting ? Zwarte Woud
en Tubingen. Later week hij uit naar Connecticut, in de buurt van Old Lyme

Agnes2

Re: lab 257

Berichtdoor Agnes2 » Wo 13 Jan 2010 23:49

He bah, wat een naar idee.

marina-marina

Berichtdoor marina-marina » Wo 5 Jan 2011 12:25

ja ik heb er een stuk over gelezen, maar of het waar is?
hij schijnt dat als een wapen te hebben ontwikkeld :evil: :evil: :evil: :shock:
ben je dan lekker mee! :evil:

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 19 Apr 2011 20:53

Heb het boek vandaag ontvangen dus hoop er binnenkort iets meer over te weten. Anyhow..... google ook eens naar 'De niet onderkende epidemie van de ziekte van Lyme' gepubliceerd in het vakblad 'Arts en Apotheker' in 2004 en lees pag. 3, of google naar: 'Living Next Door to Plum Island', of bekijk de filmpjes over dit eiland op YouTube. Tja, je kunt dit bijna niet verzinnen :oops:

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 1 Mar 2012 15:46

Inmiddels heb ik het boek uitgelezen maar 'n poosje gewacht alvorens hier verder op te reageren. De schrijver, Michael Christopher Carroll heeft er 5 jaar over gedaan om dit boek te schrijven. Het kon tot stand komen dankzij getuigenissen van ex werknemers van Plum Island, feiten, artikelen en documenten die hij heeft gewonnen uit kranten, archieven en zeer betrouwbare bronnen zoals het Federal Bureau of Investigation, Department of the Army, Army Soldier Biological and Chemical Command, Army Intelligence and Security Command and so on. Het boek is met zo'n ijzingwekkende nauwkeurigheid geschreven dat hij dit alles moeilijk kon verzinnen. Bovendien ligt dit boek niet zo makkelijk in de markt als 'Komt een vrouw bij de dokter' of 'het Sonja Bakker dieet', dus de illusie dat het een bestseller zou worden om er financieel wijzer van te worden heeft deze schrijver beslist niet gehad. Michael bevestigt de biowarfare praktijken en probeert de lezers en autoriteiten te wijzen op het gevaar van dergelijke experimenten in ongeschikte faciliteiten en gebieden. Geloof je erin? Tja, als je bedenkt dat een van de leidinggevenden van Plum Island overstapt naar farmaceutica-gigant Glaxo SmithKline om LYMErix te ontwikkelen (een lyme-vaccin dat volledig flopte doordat er zelfs doden door vielen dus maar weer gauw van de markt werd gehaald), zou je toch bijna gaan denken van wel. Jammer voor deze man en Glaxo dat zij er uiteindelijk financieel niet wijzer van werden. In dat opzicht had de producent van het vaccin tegen de Mexicaanse griep meer succes! Intussen blijf ik me afvragen waarop er van alles in het nieuws en in de publiciteit is over AIDS, Reuma, MS, ALS, Nierziekten, Kanker, Diabetes enz. enz. maar dat je over Lyme zelden wat hoort, laat staan een collectant tegenkomt! Dat zet mij persoonlijk erg aan het denken. Mag Lyme eigenlijk wel bestaan? Zolang niemand financieel wijzer wordt van deze ziekte, waarschijnlijk niet! Voorlopig zit het gewoon allemaal tussen onze oren!

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 1 Mar 2012 17:33

Hoi Tulipano, dank voor je recensie.
Ik moest lachen om wat je schrijft/schreef over die collectant:-)

Onbewuste lymepatienten zijn een langdurigere en grotere potentiele afzetmarkt voor medicijnen dan bewuste lymepatienten.
In die zin wordt er toch nog veel verdiend aan de ziekte van lyme.

(dit in reactie op dat je zegt dat er niet verdiend wordt aan de ziekte van lyme).

------

Berichtdoor ------ » Vr 2 Mar 2012 8:05

Goedemorgen,

Graag zou ik ook nog even willen inhaken op dit onderwerp.ik geloof het verhaal dat er getest is op teken en andere dieren.ik ben niet naiif,er gebeurden wel meer vreemde dingen in de oorlog bijv opereren en proeven doen op levende mensen etc.Maar dat is niet het enige verhaal wat hier achter steekt waardoor bacterien muteren,er steeds meer borrelia varianten bij komen,en de bacterie steeds sterker wordt.
Ik las een verhaal op compendium.nl. zeer interesant,op hun site zoeken op bacteriele resistentie in de veehouderij.Ik zal hieruit citeren;

Het frequente gebruik van antibioticum in de veehouderij leidt tot bacteriele resistentie in de veehouderij.
Over een langere periode bekeken is ondanks het eu verbod om antibioticum als groeibevorderaar aan diervoeders toe te voegen het gebruik in de nederlandse veehouderij per kilogram vlees toegenomen.De afgenomen toepassing van antimicrobiele groeibevorderaars werd teniet gedaan door een verhoogd therapeutisch gebruik van antibiotica.

Antibioticum resistentie is het hoogste bij dieren die voor de vleesproductie worden gehouden.Een van deze bacterien die deze resistentie hebben ontwikkeld is de bekende darmbacterie E-coli.het hoogste niveau van resistentie doet zich voor bij vleeskuikens.Bij ongeveer 60% van de groepen vleeskuikens is resistentie gevonden tegen drie belangrijke groepen van antibioticum.

-beta-lactam(bv penicilline)
-tetracycline
-Quinolonen

Er is een stijgende trend waargenomen.Niet alleen bij vleeskuikens maar ook bij vleesvarkens en melkkoeien.Bij vleeskalveren is de stijgende trend voor antibioticum gestabbiliseerd of omgebogen.Behalve in de E-coli zijn er in andere bacterien stijgende resistenties aangetoond.Een voorbeeld hiervan is oa de salmonella bacterie en de campylobacterien.

-directe risicos voor de volksgezondheid:
Het ab gebruik in de veehouderij brengt zowel een direct als een indirect risico voor de volksgezondheid met zich mee.Een direct risico is resistentie van bacterien die via voedsel, direct contact of het milieu overdraagbaar zijn naar de mens waarvan deze ziek kan worden.

-indirecte risicos voor de volksgezondheid:
Een indirect risico ontstaat als bijv. in bacterien zoals bijv de E-coli resistente genen voorkomen die overdraagbaar zijn naar de menselijke darmflora.Dit zou bijv. kunnen plaatsvinden bij ESBLS (extended spectrum B-lactamasus)ESBLS zijn enzymen in bacterien die alle beta-lactam antibioticum kunnen inactiveren.De genen die voor de productie van deze enzymen zorgen zijn relatief gemakkelijk overdraagbaar tussen bacterien.dat maakt een snelle verspreiding mogelijk.

in oppervlaktewater in gebieden met veel veehouderij zijn hoge percentages bacterien met resistentie tegen antibioticum aangetroffen.Het type resistentie wijst op een relatie met dierlijke mest maar ook afvalwater wel of niet gezuiverd kan een bron zijn.

Uit bodemmonsters is gebleken dat de hoeveelheid resistente bacterien in de periode 1940-2008 op 5 locaties in nederland is toegenomen.Ook werd gevonden dat bemesting de hoeveelheid van bepaalde resistente genen in het milieu kan verhogen.Een pool van resistentiegenen in het milieu zou door mutaties en kruisingen kunnen leiden tot een verspreiding in het milieu.

Deze informatie van compendium is afkomstig van een informatiesite van de overheid!!

Nederland weet dit wel maar wil geen verantwoordelijkheid nemen,daarom worden er ook geen co-infecties in kaart gebracht.De veeteelt is belangrijker,geld verdienen.Dat virus wat laatst in pas geboren kalfjes aangetroffen is waarbij kalfjes misvormd ter wereld kwamen en rusland de grens voor de export dichtgooide,daar had minister bleeker op te zeggen:"rusland zal dat vlees afnemen al zal ik daar zelf naar toe moeten"
Rusland heeft gelijk niet afnemen!! kan je nagaan welke reputatie nederland al heeft op het gebied van veilig vlees.

Experimenten op teken heeft waarschijnlijk de eerste aanzet gegeven,het ab gebruik in de veeteelt de rest.Het nederlandse tijdschrift voor de geneeskunde heeft eens een artikel geschreven over bacteriele resistentie en claimt dat door het ab gebruik bij de mens bacteriele resistentie optreed.Dit is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.hoe verklaar je dan dat als je nog nooit van je leven een ab kuur hebt gehad je tekenoverdraagbare ziektes niet wegkrijgt met een ab kuur? kom op zeg!!
Elke pathogene bacteriele ziekteverwekker die bij het vee voorkomt kan ook in een teek zitten,en het ergste is ook nog dat door die resistente genen bacterien kunnen gaan muteren, zo kan yersinia bijv mutaties aangaan met brucella.
een paar voorbeelden van tekenoverdraagbare ziektes:
-diverse wormeninfecties
-mycoplasma soorten
-borrelia varianten
-Q koorts
-Diverse pathogene yersinia soorten
-franciscella/tularemie
etc etc

Ik houd mijn hart vast voor de toekomst,er komt nog veel meer aan,nederland kan zijn borst maar natmaken. misschien minder euroknallers kopen of vegetarisch.40% van het varkensvlees is besmet met yersinia het is maar dat je het weet!!

groet.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 6 Apr 2012 17:47

Hi Bamboe en Sniper,

Leuk dat jullie inhaken op dit onderwerp.
Jullie hebben helemaal gelijk. Een chronische, onbehandelde lymepatient is een ontzettend kostenplaatje en melkkoetje. En dat is nou juist zo dubbel. Wat de ene kant betreft moet er bezuinigd worden en gaan onze zorgverzekeraars steeds meer lijken op hun Amerikaanse collega's. Dan zou je dus zeggen; 'neem de patient serieus en probeer hem zo snel en gericht mogelijk te behandelen.' Maar wat de andere kant betreft vertegenwoordigen chronisch zieken het melkkoetje van de famaceutische industrie. Vooral als het gaat om moeilijke, 'mysterieuze' ziektes, waarvan Lyme er een is. (Zou er daarom nog steeds worden gewerkt met goedkope, onbetrouwbare lymetesten die bij chronische patienten vrijwel altijd negatief uitpakken?????) En dan kom ik bij jou stukje, Sniper. Wat zou de farmaceutische industrie verdienen aan de antibiotica die dieren toegediend krijgen? Zelf heb ik in een land gewoond waar artsen bonussen en gratis reisjes aangeboden kregen als ze een bepaald medicijn van een bepaalde fabrikant voorschreven. En intussen wordt alles en iedereen resistent en muteren de bacterien zodat straks echt alles 'completely out of control' is. Tja, en dat is wellicht weer een creatieve manier om het probleem 'overbevolking' op te lossen. Intussen houden ongediagnosticeerde lymepatienten de artsen lekker bezig. Ik kan inmiddels een 'Michelin gids' schrijven voor ziekenhuizen. Maar helaas is er tot nu toe nog geen een waaraan ik de ster heb kunnen uitreiken!

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 6 Apr 2012 20:04

Hoi Tulipano,

Zou er daarom nog steeds worden gewerkt met goedkope, onbetrouwbare lymetesten die bij chronische patienten vrijwel altijd negatief uitpakken?????

Ja waarom zou DAT toch zijn?!
Belangrijke voor lyme indicatieve banden zijn bewust uit de antistoffentesten gelaten.
zie punt 7 basisinfo ilads http://www.ilads.org/lyme_disease/about_lyme.html

Dit opgeteld bij dat sommige mensen te ziek zijn om uberhaupt antistoffen te maken en bovendien is antistoffenvorming niet het enige en misschien zelfs wel niet het belangrijkste deel van het immuunsysteem van mensen om ziekten te weren om op terug te vallen bij o.a. infectieziekten viewtopic.php?f=4&t=6573

Over lyme als mysterieziekte:
Lyme is voor de verandering eens geen mysterieuze ziekte al hangt het huidige medische circuit een mistige sluier over deze ziekte.
Het is juist heel duidelijk natuurlijk: er is een beestje die zit te klieren.
Heel wat duidelijker dan symptoomziekten als ME MS Parkinson e.d. waar men maar van blijft volhouden dat de oorzaken onbekend zijn.

Over collectes: ik struikel op weg naar mijn werk over opdringerige krantenverkopers (tja waarom zouden lezers en masse toch wegrennen van die kranten?!) en collectanten voor dubieuze fondsen als Warchild http://www.vrijspreker.nl/wp/2012/03/co ... ihard-nee/ die vooral de zakken van miljardairs vullen ipv de oorlogskinderen.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 10 Apr 2012 14:33

Hi Bamboe,

Bedankt voor de nuttige link van Ilads. Ben het eens even gaan lezen en heb vervolgens mijn Wester Blot test gecontrolleerd. Inderdaad, de 31 en 34 banden zitten er mooi niet bij! Wel de 41, en die is in mijn geval positief.

Tja, Lyme wordt inderdaad mysterieus gemaakt. Maar ja, toegeven dat het inmiddels een epidemische ziekte is, kan natuurlijk nare gevolgen hebben voor de zorgverzekeraars enerzijds en de overheid en verantwoordelijke instanties die zich met nogal 'mysterieuze' praktijken hebben beziggehouden, anderzijds. Want geef het nou toe, het is en blijft toch wel toevallig dat deze ziekte juist in het plaatsje Lyme, op een steenworp afstand van Plum Island, op zo'n grote schaal uitbrak.

Trouwens, bekijk even de volgende link: http://www.aaem.pl/pdf/10121.pdf. Die kreeg ik van een bekend bioloog waaraan ik vroeg of toxoplasmose een co-infectie van lyme kon zijn (ben nml. ook positief voor toxoplasmose). Laten er nou bij Sobibor in Polen teken zijn gevonden die ook toxoplasmose bij zich dragen. He, Sobibor! Stond daar geen concentratiekamp? En was er niet een nazi-viroloog Erich Traub die tijdens W.O. 2 met teken experimenteerde en ze hoogst waarschijnlijk op Joden testte? Tja, nu ga ik wellicht weer te ver! Het NVP (Nederlandse Vereniging voor Parasitologie) is er stellig van overtuigd; toxoplasmose kan onmogelijk door teken overdragen worden! Maar waarom Babesia en Bartonella dan wel! Twee ziekteverwekkers die, net als toxoplasmose, ook bij katten voorkomen! Conclusie...... het onderzoekverslag van het Poolse AAEM is gewoon onzin! Geschreven door mensen die dachten: 'we hebbben niet zo veel te doen, dus laten we ook eens iets leuks over teken schrijven'!'.

Grrrrrrrrrrrr!

Terug naar “Area 51”