Verwacht: alle 'neppers' en middelenverkopers op deze site!

Voor informatie en discussie over complottheorieën en andere duistere kwesties, al dan niet gerelateerd aan de ziekte van Lyme.
wolf

Re: Verwacht: alle 'neppers' en middelenverkopers op deze si

Berichtdoor wolf » Za 6 Sep 2014 13:44

jozzie schreef:Ik probeer al een paar dagen uit te vogelen waar dit vandaan komt. Deze ergernis naar alternatieve methoden.
Voor mij is het glashelder. Je haalt de informatie van de plank met het etiketje erop waar je interesse voor hebt. Einde. Dus bij onconventioneel kan ik van alles verwachten, van gebedsgenezing tot zwembadwater, zoals RobertF zo fijntjes opmerkte.
Geen moeite mee.
Ik ben heel blij met dit forum.
Ik leer en lees veel. Ik ben blij met uitgebreide bijdragen van bv Diesel, als ik ze begrijp (dat is op dagen waarop ik niet het gevoel heb dat mijn hersens worden opgegeten door een of ander sekreet) of van Roel of van Savan.
Ik lees ook de argwanende commentaren van bv Wouter of Martijn, want ik denk ook vaak, is dat wel zo?
Maar ik lees ook de persoonlijke verhalen, want het steunt me, voel me minder alleen. En er valt veel uit te halen tav symptomen.
Er zijn veel mooie mensen bij.
En ik volg ook onconventionele 'gebruikers'. Waarom?
Omdat als het straight forward was, dit forum amper zou bestaan. Lyme? Twee weken doxycycline en klaar. Mooi niet dus.
Er speelt zich van alles af, veelal onbegrepen en weinig onderzocht.
Sowieso brengt elke chronische ziekte een scala aan problemen met zich mee, die aparte benaderingswijze vragen.
Dus hou je alle opties open. Want daar kunnen oplossingen vandaan komen.
MarcV is een goed voorbeeld. Vier jaar AB geslikt en vind pas verbetering met colloïdaal zilver injecties als ik me niet vergis.
En laten we er niet omheen draaien. De medische wetenschap is een bij benadering wetenschap, is per definitie niet absoluut.

Ik steun wat Josie voorstelt. Tips voor de nieuwkomer. :toost:

En voor de rest: steun elkaar, op een aardige manier.

Jozzie

Het punt is dat alternative behandeling geen lyme infectie geneest. Als er verbetering optreedt dan heeft dat doorgaans niks te maken met lyme, maar met de geestelijke of lichaamelijke gesteldheid. Alternatieve behandeling moet nooit beschouwd worden als een vervanging van antibiotica! Hoogstens als aanvulling.
Laatst gewijzigd door wolf op Za 6 Sep 2014 21:35, 3 keer totaal gewijzigd.

jozzie

Berichtdoor jozzie » Za 6 Sep 2014 16:47

Kijk Wolf dat zijn meningen, opvattingen. Geeft niks, mag je hebben. Ik heb de mijne.
Waar het me om ging is dat er klein hoekje in dit forum is waarin alternatieve methodes naar voren komen, die voor sommigen/velen onzinnig zijn. Laat dat hoekje, staat er duidelijk bij:onconventioneel. Als je ze niet wil lezen, best. Ik lees ze wel.
Al de mensen op dit forum zijn kennelijk niet geholpen met de conventionele methoden en zoeken alternatieven.
Vanuit het CBO bekeken is maanden/jarenlang behandelen met AB (combi's) ook onconventioneel.
Dus laten we in vredesnaam niet dezelfde fout maken als zij.

Groet Jozzie

wolf

Berichtdoor wolf » Do 11 Sep 2014 15:50

jozzie schreef:Kijk Wolf dat zijn meningen, opvattingen. Geeft niks, mag je hebben. Ik heb de mijne.
Waar het me om ging is dat er klein hoekje in dit forum is waarin alternatieve methodes naar voren komen, die voor sommigen/velen onzinnig zijn. Laat dat hoekje, staat er duidelijk bij:onconventioneel. Als je ze niet wil lezen, best. Ik lees ze wel.
Al de mensen op dit forum zijn kennelijk niet geholpen met de conventionele methoden en zoeken alternatieven.
Vanuit het CBO bekeken is maanden/jarenlang behandelen met AB (combi's) ook onconventioneel.
Dus laten we in vredesnaam niet dezelfde fout maken als zij.

Groet Jozzie

Nee jozzie, dat is geen mening maar een feit. Geen enkele alternatieve behandeling dood de lyme bacterie. Ze kunnen echter wel de schade die is onstaan door de bacterie deels herstellen, al is het maar door een placebo effect. Als het helpt dan is dat prima. Sterker nog, ik denk dat beide nodig zijn om geheel te herstellen. Ook de emotionele schade en trauma van een heftige lyme infectie moet zeker niet onderschat worden

Jarenlang AB is overigens zinloos volgens het radboud UMC.
Laatst gewijzigd door wolf op Do 11 Sep 2014 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Do 11 Sep 2014 22:23

Desiree Roover schrijft ook erg veel correcte zaken in een voor iedereen begrijpbare taal. Laat je het alternatieve of esotherische weg, dan krijg je vrij juiste info. Dit in tegenstelling tot "reguliere" artsen. Lees maar eens iets van Luc De Clercq.

Terug naar “Area 51”