jozzie schreef:Ik probeer al een paar dagen uit te vogelen waar dit vandaan komt. Deze ergernis naar alternatieve methoden.
Voor mij is het glashelder. Je haalt de informatie van de plank met het etiketje erop waar je interesse voor hebt. Einde. Dus bij onconventioneel kan ik van alles verwachten, van gebedsgenezing tot zwembadwater, zoals RobertF zo fijntjes opmerkte.
Geen moeite mee.
Ik ben heel blij met dit forum.
Ik leer en lees veel. Ik ben blij met uitgebreide bijdragen van bv Diesel, als ik ze begrijp (dat is op dagen waarop ik niet het gevoel heb dat mijn hersens worden opgegeten door een of ander sekreet) of van Roel of van Savan.
Ik lees ook de argwanende commentaren van bv Wouter of Martijn, want ik denk ook vaak, is dat wel zo?
Maar ik lees ook de persoonlijke verhalen, want het steunt me, voel me minder alleen. En er valt veel uit te halen tav symptomen.
Er zijn veel mooie mensen bij.
En ik volg ook onconventionele 'gebruikers'. Waarom?
Omdat als het straight forward was, dit forum amper zou bestaan. Lyme? Twee weken doxycycline en klaar. Mooi niet dus.
Er speelt zich van alles af, veelal onbegrepen en weinig onderzocht.
Sowieso brengt elke chronische ziekte een scala aan problemen met zich mee, die aparte benaderingswijze vragen.
Dus hou je alle opties open. Want daar kunnen oplossingen vandaan komen.
MarcV is een goed voorbeeld. Vier jaar AB geslikt en vind pas verbetering met colloïdaal zilver injecties als ik me niet vergis.
En laten we er niet omheen draaien. De medische wetenschap is een bij benadering wetenschap, is per definitie niet absoluut.
Ik steun wat Josie voorstelt. Tips voor de nieuwkomer.![]()
En voor de rest: steun elkaar, op een aardige manier.
Jozzie
Het punt is dat alternative behandeling geen lyme infectie geneest. Als er verbetering optreedt dan heeft dat doorgaans niks te maken met lyme, maar met de geestelijke of lichaamelijke gesteldheid. Alternatieve behandeling moet nooit beschouwd worden als een vervanging van antibiotica! Hoogstens als aanvulling.