Afgesplitst; gaat weer eens over alternatieve geneeswijzen

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Danger

Afgesplitst; gaat weer eens over alternatieve geneeswijzen

Berichtdoor Danger » Wo 27 Dec 2006 14:06

Ik ga hier verder, omdat ik niet in iemands persoonlijk verhaal wil verder discussiëren.

Afgesplitst van verhaal: HET LANGE VERHAAL... van een 19 jarige jongen ten einde raad
Vanaf hier

ogee Open schreef:Als iemand zich beter voelt door reiki dan feliciteer in hem.

Maar of het ook borelia bact. doodt betwijfel ik.

Ogee

Ten eerste: Ik zeg niet dat ik Jeroen B. niet feliciteer.
Ik zeg juist, dat ik het fijn vind om te lezen dat hij vooruitgang boekt en dat ik hoop dat hij vooruitgang blijft boeken (en als dat bij hem met Reiki is, is dat ok voor hem).
Ik geef alleen aan dat ik Reiki niets vind.

Ten tweede: Erg vreemd dat jij er aan twijfelt of Reiki de Borrelia doodt.
Waarom zou bioresonantie of homeopathie als alternatieve geneeswijze wel doden en Reiki niet?
Beiden vallen in alternatieve geneeswijzen en het is maar net waar een persoon in gelooft of baadt bij heeft.
Voor de een is dat bij het een en voor de ander bij de ander.

En ik geloof in beiden niet :wink: , maar vind het fijn als iemand zich beter voelt.

Ten derde: Jeroen B. geeft aan dat hij denkt geen Borrelia te hebben en is dus ook niet bezig met het bestrijden van Borrelia, maar met het bestrijden van andere oorzaken.
Ik vind dat wat dan gebruikt wordt om die oorzaken te bestrijden, niet aangeraden kan worden bij het bestrijden van Borrelia als je niet weet of dat daar bij helpt.
En al helemaal niet als zo'n jonge jongen nog in het onderzoektraject zit en nog helemaal niet precies weet wat hem scheelt.

Ik vind dat er echt voorzichtiger om moet worden gegaan met het geven van advies aan anderen en al helemaal als je geen referenties, studies e.d. hebt om jouw woorden te staven.
Daarbij zijn wij geen artsen.
Ook vind ik dat mensen met een nickname en waar niemand van weet wie hij/zij is nog minder "recht van spreken" hebben, omdat je nooit kan verifiëren of diegene de waarheid spreekt of het goed voor heeft met anderen.

Lyme is geen ziekte waar maar even onvoorzichtig mee omgesprongen kan worden.
Als je eerst de verkeerde behandeling krijgt, die de Borrelia niet doodt, kan je in de chronische fase komen.
Afbeelding
The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in

Terug naar “Off-Topic Café”