Voor God is jouw lichaam een tempel

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
bamboe

Re: Voor God is jouw lichaam een tempel

Berichtdoor bamboe » Za 2 Feb 2013 15:21

hoi Tulipano,

De mens is het grootste beest op aarde en daarbij ook het zwakste als het gaat om integriteit en vredelievendheid.

Ik kan dit niet met je eens zijn.
Wel zie ik dat ons mensen wordt wijsgemaakt dat we beesten zijn en dat alle ellende die we zien zoals oorlogen, macht en censuur, dat die nu eenmaal bij ons past.
7000-8000 jaar geleden zijn we losgerust uit de natuur, geleidelijk in steden ondergebracht, en sinds die tijd loopt het volgens mij al niet meer zo lekker met ons mensen.
Sinds de jaren zestig is er een hele generatie ontstaan die van huis uit geen religie meer meekreeg, maar wel het idee kreeg ingeprent dat oorlogen ontstaan omdat mensen nu eenmaal zo wraakzuchtig en wreed zijn.
Niemand wordt als zombie geboren, er kan wel hard aan gewerkt worden en dus gebeurt dat ook.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Za 2 Feb 2013 15:57

Niemand wordt als zombie geboren, er kan wel hard aan gewerkt worden en dus gebeurt dat ook.

Dat is dus wat ik bedoel met

De mens is het grootste beest op aarde en daarbij ook het zwakste als het gaat om integriteit en vredelievendheid

Handelt een dier instinctief uit pure overlevingsdrang, dan geniet de mens het privilege om keuzes te maken. De mens kiest er bewust voor om de wereld te maken tot wat het nu is en zijn medemens respectloos kapot te maken. Hiervoor is hij/zij zelf verantwoordelijk en is overlevingsdrang geen argument. Het heeft altijd weer te maken met macht en geld.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Za 2 Feb 2013 16:11

De mens kiest er bewust voor om de wereld te maken tot wat het nu is

Hoi Tulipano, nee dat ben ik niet helemaal met je eens: dat wij bewust de wereld (kapot) maken.
Naast soms afwezigheid van naastenliefde is er ook echt veel onwetendheid.
En verantwoordelijkheid begint pas bij bewustzijn.

Over artsen bijv.: ik denk dat velen onder hen nog echt denken ook dat de richtlijnen inzake lyme kloppen.
Zij hebben kennelijk onvoldoende de bewuste ervaring dat ze niet kloppen.
Als diezelfde artsen beter wisten, dan zouden ze echt wel anders handelen.
Veel lyme-artsen bij de ILADS hebben zelf eerst door schade en schande moeten ervaren dat die richtlijnen niet kloppen.
Zij zijn wakker geworden.
Maar dan nog is er daarnaast ook wel zoiets als geweten.
Een onderzoek wees uit dat 75% van de oncologen bij een bepaalde kanker wel de chemobehandeling voorschreef aan patienten waar diezelfde 75% oncologen zichzelf of de eigen familieleden die behandeling niet zouden voorschrijven als zij zich in eenzelfde situatie als de kankerpatient zouden bevinden.
Dus dat is wel een dubbele standaard.
Maar een geweten dat er doelbewust is uitgeslagen dat groeit denk ik ook wel weer aan met bewustzijn.
Ik denk niet dat het echt helemaal uit te roeien is.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Za 2 Feb 2013 21:07

Hoi Bamboe,

Ik ga helemaal met je mee maar misschien interpreteer je mijn woorden iets te letterlijk. Ik refereer niet specifiek aan Lyme of de medische wereld, ik refereer aan de gang van zaken in z'n algemeen waarbij de vergelijking beest/mens niet één op één staat.
Natuurlijk heeft het gros van de mensheid de beste bedoelingen en zoals je schrijft zijn velen van hen onwetend. En inderdaad, verantwoordelijkheid begint bij bewustzijn. Maar ieder is zelf verantwoordelijk voor de mate waarin hij/zij openstaat voor bewustwording en het is de taak van de overheid om haar burgers daarin te stimuleren en ze wetendheid (kennis) bij te brengen. Het beest waaraan ik refereer wordt vertegenwoordigd door die groep in de maatschappij die er bewust voor kiest om de mensheid in het ongewisse te houden. Een groep die met haar geld en machtspositie de wereld in haar greep houdt en, hoe onrechtvaardig ook, uiteindelijk bepalend is voor het welzijn en de reputatie van de hele mensheid.

puck15

Berichtdoor puck15 » Za 9 Feb 2013 1:44

bamboe schreef:Sinds de jaren zestig is er een hele generatie ontstaan....

Gelukkig wel zeg.... Wat was het thema in de jaren zestig alweer ?? :D

Misschien is lyme wel een gesel des gods.....
Bestaat hij wel ? Geen bewijs voor zijn volgelingen ondanks sommige sektes daar anders over denken....

Twee zinnetjes, vrije meningsuiting, die desgewenst als kwetsend ervaren kunnen worden of als humor beschouwt kunnen worden.
:zwaaien:

Hayley

Berichtdoor Hayley » Vr 22 Feb 2013 19:30

Tulipano schreef:We zijn grotendeels zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van deze tempel. Velen maken er 'n potje van door hun verslaving in drugs en/of alcohol. Anderen denken de plaats van God in te kunnen nemen. Met hun duivelse lust naar macht en geld hebben zij het milieu en alles wat daarin leeft onomkeerbaar gemanipuleerd. Zij zijn het die een hel op aarde creëren en de tempels van hun medemens onderuithalen. De mens is het grootste beest op aarde en daarbij ook het zwakste als het gaat om integriteit en vredelievendheid.

Zo in één klap. Klopt hoor.

Hayley

Berichtdoor Hayley » Vr 22 Feb 2013 19:38

Het valt mij op, dat schijnbaar degenen die zeggen niet te geloven, toch niet kunnen laten God te noemen in één en dezelfde zin tezamen met Lyme bv.

Het gaat heel diep hoor, want dat een mens geen zeggenschap heeft over ziektes of dood, is voor mij al reden om terughoudend te zijn over God voor het ziek zijn aan te kijken, of om te zeggen: waarom doet Hij er niks aan dan?
Sommige mensen zijn zomaar in één klap weg, te bedenken dat dat ook mogelijk is..
Ik ben blij en dankbaar dat ik leef.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Do 7 Mar 2013 21:43

Sinds nu ongeveer een paar maanden denk ik steeds: volgens mij heeft de duivel deze rotte bacteriën gemaakt. :evil:

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 8 Mar 2013 12:30

De duivel is de mens zelf die het nodig vond om met deze rotte bacteriën te gaan zitten knoeien

viewtopic.php?f=3&t=5266

Hayley

Berichtdoor Hayley » Vr 8 Mar 2013 13:18

Foetsie schreef:Sinds nu ongeveer een paar maanden denk ik steeds: volgens mij heeft de duivel deze rotte bacteriën gemaakt. :evil:

:D

Tulipano schreef:De duivel is de mens zelf die het nodig vond om met deze rotte bacteriën te gaan zitten knoeien

viewtopic.php?f=3&t=5266

Dit doet me denken aan wat een natuurgeneeskundig therapeut eens tegen me zei: de Ziekte van Lyme is wen epidemie geworden omdat er tijdens het testen van teken, die besmet waren met borrelia, er een aantal waren ontsnapt.
Ik heb dit nooit onderzocht of iets gelezen dat dit bevestigd heeft, maar er blijkt dus wel geknoeid ermee.
Zal het later nog eens nalezen.

Terug naar “Off-Topic Café”