Iatrogenese: dood door doktoren: doodsoorzaak no. 1 in de VS

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
bamboe

Re: Iatrogenese: dood door doktoren: doodsoorzaak no. 1 in d

Berichtdoor bamboe » Di 22 Okt 2013 22:04

Wat voor ziekten en ellende kunnen we krijgen door de reguliere medische behandeling?

-Geen genezing van hart- en vaatziekten en kanker, maar behandeling met giftige medicatie. Sterfte op 1e en 2e plaats.
-Vergiftiging door de vele medicijnen tot sterfte toe. (3e plaats).
-Gebruik van giftige kwikvullingen in het gebit.
-Ernstige tekorten aan vitaminen en mineralen, zowel door tekorten in de voeding als door remming in de opname door de giftige medicatie, melk en cola.
-Verminkingen en sterfte door nutteloze operaties.

Verschillende medicijnen nemen artsen zelf niet in vanwege de bijwerkingen..! Dit zijn bijvoorbeeld:

-Maagzuurremmende middelen zoals ‘Nexium’, omdat er dan meer kans bestaat op longontsteking, osteoporose en toename van fracturen. Daarnaast remt het ook de opname van vitamine B12 waardoor vermoeidheid en dementering ontstaat.
-Pijnstillers zoals ‘Celebrex’ en aspirine kunnen maagbloedingen en nieraandoeningen geven terwijl de eerste ook een verhoogde kans op hartaandoeningen veroorzaakt.
-Efedrine-preparaten geven verhoging van de bloeddruk, hartaanvallen, prostaataandoeningen en glaucoom.
-Sommige anti-astmamiddelen, zoals ‘Seretide’, veroorzaken in de VS 5000 sterfgevallen per jaar.

Medicijnen die meer kwaad dan goed doen (14):

-Statinen: de Harvard universiteit kwamen tot de conclusie dat statinen geen levens redden en juist de oorzaak zijn van hartproblemen. Ze worden ook als een mogelijke oorzaak gezien van de ziekte van Parkinson (Lancet,2007;369:268-269). Ze kunnen na een jaar nog spierpijn en spierafbraak veroorzaken. (zie artikel over cholesterol: www.jbeunk.nl )
-Aspirine: dit middel wordt regelmatig gebruikt om het bloed dunner te houden en daarmee hartaandoeningen te voorkomen. Er zijn andere methoden mogelijk die gezonder zijn, want aspirine kan maagbloedingen veroorzaken. Jaarlijks vinden hierdoor 100.000 sterfgevallen plaats in de wereld. Het veroorzaakt een verhoogde kans op beroerte te geven bij mensen ouder dan 75 jaar (Lancet Neurol,2007;6:487-493).
-Maagzuurremmende medicijnen: het maagzuur hebben we nodig om het voedsel te kunnen verteren. Wereldwijd wordt hier 2,2 miljard aan verdiend door de farmaceutische industrie, waardoor de mens zieker wordt door een slechtere vertering van het voedsel. De slijmlaag is te dun wegens een tekort aan aminozuren door een slechtere vertering. Gebruik van l-glutamine poeder maakt de mens sterker en heft de maagproblemen op. Sporters gebruiken hier veel van. De maagzuurremmende middelen remmen ook de opname van vitamine B12, waardoor moeheid en dementering ontstaat. Het maagzuur hebben we ook nodig om schadelijke bacteriën te doden.(JAMA,2005;294:2989-2995 + Arch Intern Med, 2007;167:950-955)
-Antidepressiva: ze helpen niet tegen klinische depressie. Vitamine D3 helpt goed tegen de winterdepressie. Veel antidepressiva zijn niet effectief, maar verhogen de kans op zelfmoord, beroerte en vroegtijdige sterfte.
-Ultracaïne en septanest: dit zijn een verdovingsmiddelen die door 80 % van de tandartsen gebruikt wordt en levensgevaarlijk zijn. Men herkent het vaak niet omdat de klachten vaak pas optreden na 2 maanden. Veel tandartsen ontkennen de bijwerkingen, terwijl ze duidelijk aangegeven worden door de farmacie.
http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen ... -mensheid/

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 27 Okt 2013 1:02

“Overall physician suicide rate cited by most studies has been between 28 and 40 per 100,000, compared with the overall rate in the general population of 12.3 per 100,000. Overall, then, physicians are more than twice as likely as the general population to kill themselves.[2]“
[2] Merry N. Miller, MD, K. Ramsey Mcgowen, PhD, Department of Psychiatry and Behavioral Sciences, James H. Quillen College of Medicine, East Tennessee State University, Johnson City The Painful Truth: Physicians Are Not Invincible. South Med J. 2000; 93(10)

A recent Australian study of the mental health of doctors found almost 25% of doctors reported having thoughts of suicide prior to the last 12 months (24.8%), a figure significantly higher than that of the general population whose prevalence rate was 13.3%. Approximately 2% of doctors reported that they had attempted suicide.
http://www.madinamerica.com/2013/10/doc ... l-suicidal

Troptard

Berichtdoor Troptard » Ma 28 Okt 2013 12:14

Mooi voorbeeld is hoe het een nonkel van mij verging,de beste man was een overjaarse hippie en gepensioneerde leraar geschiedenis,een paar jaar na hij op pensioen ging zag je dat de beste man lichamelijk en geestelijk veranderde
Mijn vader die psycholoog is stak het er op dat zijn broer vereenzaamde na hij op pensioen ging
Tot er een moment kwam dat ik bij mijn nonkel op bezoek was en me opviel hoe die was veranderd,lichamelijk was hij erg vermagerd en naar zijn zeggen kreeg hij eten nog moeilijk binnen en leefde hij op dingen als youghourt ea redelijk vloeibaar eten
Normaal rookte hij minimum twee pakjes bastos zonder filter en was gestopt naar eigen zeggen door "iets" in zijn keel...
Tijdje er na hoorde ik dat mijn nonkel opgenomen was in het hospitaal en niet meer wou praten,ze hem gevonden hadden op de vloer in zijn huis en er mogelijks ingebroken was daar er ruiten ingeslagen waren en zowat zijn hele inboedel in puin lag ...
In het hospitaal schreef mijn nonkel alles op papier in zover hij nog kon en maakte me steeds duidelijk dat hij wel wou maar niet kon praten alweer door "iets" in zijn keel...
Ik moest nog een verpleegster afblaffen die hem behandelde als een klein kind en ook zo tegen hem praatte en dat het niet dement was
Ik ging naar zijn huis en zag glas van de ramen in de tuin,duidelijk geen inbraak want anders lag het glas binnen ! Mijn mening was dat mijn nonkel uit onmacht en frustratie een agressie aanval heeft gehad dat iedereen hem een hyphochonder noemde en er na in een hoopje is gezakt...
Na een dikke week onderzoek in het hospitaal konden ze daar niks tastbaars vinden en staken ze met goedkeuring van de gehele famillie en de "artsen" en mijn vader psycholoog mijn nonkel in een psychiatrie !
Daar heeft mijn nonkel welgeteld nog anderhalve dag geleefd
Ik was razend ! En mag er niet aan denken hoe (eenzaam) de man zich moet gevoeld hebben de laatste uren van zijn leven...
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 28 Okt 2013 14:12

Wat vreselijk erg Troptard :(
Ik ben een mooi boek aan het lezen. En mocht het kloppen wat er in staat, dan heeft jouw nonkel zijn dood als een bevrijding ervaren en is hij nu misschien een stuk gelukkiger.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 3 Nov 2013 17:17

dr. Gabor Lenkei:
genees met verstand, niet met medicijnen

https://www.youtube.com/watch?v=LBQbbOUE3ZU

"Genees met verstand, niet met medicijnen", Dr.Lenkei [2/9]
Published on Oct 27, 2013

https://www.youtube.com/watch?v=lkiW9QR6nOg#t=64
Nieuwsgierige mensen worden niet oud! Dr.Lenkei DVD [3/9]
Published on Oct 27, 2013

https://www.youtube.com/watch?v=bs1wen6SUgA#t=104
Is zout eten slecht voor de gezondheid? Dr.Lenkei DVD [4/9]

bamboe

Berichtdoor bamboe » Di 5 Nov 2013 9:46

Van alle zogezegd wetenschappelijke studies is minstens 75 % gewoon promotiemateriaal van de farmaceutische bedrijven.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 22 Nov 2013 14:32

Co-assistent verwijdert per ongeluk bijschildklieren
Neuscorrectie leidt tot 5 hersteloperaties
Verkeerde lumbaalpunctie leidt tot levenslange pijnen
Uroloog vergeet stukje spalk te verwijderen
Miscommunicatie tussen artsen veroorzaakt overlijden
Verkeerde Maagverkleining bijna noodlottig
Verkeerde operaties aan dunne darm bijna fataal
Na 8 jaar onder behandeling van KNO prof. V waren de klachten van Irene opeens psychisch
Twee artsen zien een hernia over het hoofd
Algemeen chirurg ziet derde botbreuk te laat
Plastisch chirurg raakt zenuwen tijdens buikoperatie
Door verkeerde behandeling moet been geamputeerd worden

Medische fouten zijn een maatschappelijk kwaad. Alleen al bij ziekenhuisopnames vallen per jaar meer dan 1700 dodelijke slachtoffers (NIVEL rapport). Gerelateerd aan ziekenhuisopnames resp. verkeershandelingen is de kans op een dodelijk ongeluk bij een ziekenhuisopname 1000 maal groter dan in het verkeer.
http://www.nevemedis.nl/indexned.htm

bamboe

Paniek breekt uit: patientendaling in het ziekenhuis

Berichtdoor bamboe » Do 28 Nov 2013 23:56

Hebben jullie het al gehoord?
Daling van het aantal patienten in een ziekenhuis in Hoogeveen.
Paniek! Paniek!
De fabriek moet wel draaien!
http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/artic ... C3%ABnten-

Laten we een actie beginnen en het ziekenhuis redden. Als we nou met genoeg mensen per dag 20 kg suiker vreten, kunnen we op termijn misschien iets voor het ziekenhuis betekenen.
Prachtig voorbeeld van wie is er voor wie?
Als er geen patienten meer zijn, is, dacht ik, het probleem opgelost.
Wat naief nou weer van mij om zo te denken :!:
Dalijk gaan de artsen nog staken zeg, dan daalt het aantal patienten waarschijnlijk nog verder! viewtopic.php?f=3&t=6834
Dat is al helemaal niet de bedoeling.
Hopelijk/mogelijk houden we nog wel een paar gestresste of verslaafde artsen over met hypotheken die giftige pillen voorschrijven of verkeerde benen afzetten of instrumenten laten zitten bij operaties.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 29 Nov 2013 12:50

20 november 2013
Chirurg soms te moe om te werken

Chirurgen die nachtdiensten draaien, zijn soms te moe om goed te kunnen werken. Bijna de helft van de chirurgen vindt daarom dat er binnen hun vakgroep meer aandacht nodig is voor belastbaarheid.

Dat blijkt uit een enquête van de Nederlandse Vereniging voor Heelkunde (NVvH) onder 540 chirurgen. Zij werken gemiddeld 70 uur per week en voelen zich soms moe tijdens het werk. Dat moet anders, zegt de Rotterdamse chirurg en hoogleraar Johan Lange in NRC Next.
Tijdklok

'Alle risicoberoepen, zoals piloten, hebben een tijdklok: zoveel uur werken, zoveel uur verplichte rust. Wij hebben dat niet', zegt Lange, die de enquête heeft opgezet.
Alleen administratie

Vanaf januari eist de NVvH dat chirurgen na een nachtdienst beter onderling afstemmen. 'Dat is lastig te organiseren, want je wilt ook weer niet mensen structureel vrijgeven, omdat ze soms de hele nachtdienst konden doorslapen', zegt Lange. 'Maar áls ze 's nachts werkten, is het nodig dat ze vrij krijgen of alleen administratie mogen doen.'
Nieuwe kwaliteitsnormen

Uit de enquête blijkt ook dat chirurgen positief zijn over de nieuwe kwaliteitsnormen in hun vakgebied. Chirurgen ervaren dat ze beter werken en minder fouten maken.
Machocultuur

Volgens Lange is de cultuur op de afdeling minstens zo belangrijk als de nieuwe normen voor patiëntveiligheid. 'Artsen en verpleegkundigen moeten zich veilig voelen om fouten of twijfels te bespreken. Dat was in de machocultuur niet vanzelfsprekend, maar het verandert gelukkig wel.'

Bron: NRC Next, Medisch Contact
http://www.artsennet.nl/Nieuws/Nieuws-u ... werken.htm

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Zo 1 Dec 2013 23:37

Ik kan er nog wat aan toe voegen: bij ingrepen in het ziekenhuis loopt een deel van de patiënten de dodelijke infectie MSRA op. Test-aankoop (consumentenbond) schat dit tussen 4 en 10%. Ze zijn een petitie gestart voor meer toezicht op de kwaliteit.
De veel voorgeschreven anti-depressiva onderdrukken het beenmerg en je krijgt gemakkelijker infecties. Ze lokken depressies uit en verstoren het natuurlijke transmittersysteem.
Patiënten die het slachtoffer zijn van een medische fout, worden "gepsychiatriseerd" of er verdwijnen stukken uit het dossier.
Hier werd enkele jaren geleden een arts gearresteerd. Hij gebruikte al jaar en dag eenzelfde spuit bij alle patiënten zonder ze ooit te reinigen of te ontsmetten. Een deel van die patiënten liep hepatitis B op.
Hier zijn er chirurgen die meer dan 12 uren na mekaar werken: zelfs de beste chirurg kan dan geen goed werk meer leveren.
Ouderen worden soms in ziekenhuizen buiten hun wil om "geeutanaseerd ".
Via tv soaps worden nogal wat ingrepen "aanbevolen", zoals bv. de risicohoudende maagverkleining.
We worden overspoeld met tv soaps , al dan niet reality. Ze laten ons een realititeit zien die er niet is: de zorgzame dokter die begaan is met de patiënt: ik heb er (zeker met lyme) maar weinig ontmoet :|

Terug naar “Off-Topic Café”