Biogas en Botulisme

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Tulipano

Biogas en Botulisme

Berichtdoor Tulipano » Za 17 Nov 2012 13:39

Hoera! We hebben er weer een potentieel gevaar bij voor mens en dier.
Gisteren bracht KRO Reporter het schokkende nieuws.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1304896

http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/artic ... -Coevorden

http://www.klimaatfraude.info/flitspost ... 67262.html

En natuurlijk ontkennen overheid en producenten elk schadelijk effect! Want het is immers groene energie :mrgreen:

Tulipano

Re: Biogas en Botulisme

Berichtdoor Tulipano » Di 19 Feb 2013 0:25

In Rijkevoort (Brabant) werden bewoners gisteren geconfronteerd met een poeptsunami toen er een mestvergister ontplofte.

http://www.wtf.nl/binnenland/8686/poept ... serie.html

En dat noemt men dan cleanenergy; :lol:
Laatst gewijzigd door Tulipano op Ma 14 Jul 2014 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 14 Jul 2014 20:15

Hoi Tulipano,

Dank dank en nogmaals dank voor deze info
Ik heb voor 14 dagen geleden naast de lyme ook nog eens een diagnose: botulisme gekregen.
Vandaar dus ook dat ik zo sterk vermagerde, de arts maakte zich zorgen.
A.s. Woensdag moet ik voor een bevestiging weer naar het ziekenhuis voor een extra feces onderzoek.
En een EEG en nog een paar dingetjes.
Het bloed onderzoek heb ik al gehad.

Ik las dat je het ook kunt krijgen via een tekenbeet:

http://www.kiza.nl/book/export/html/263
•Teekverlamming: paresthesieën, opstijgende verlamming; de teek zit vast in de huid.

Nu had ik van deze vorm die jij hier als link had geplaatst nog nooit gehoord.
Maar toch vrij logisch, want rottend vlees bevat deze griezelige bacterie.
Als je het filmpje zo ziet zou je denken dat het wild ook botulisme kan krijgen als ze in de nacht over de weilanden gaan en daar zich tegoed doen aan besmet gras.
Wat vreemd dat daar in nederland zo geheimzinnig over gedaan wordt.
Is nog dom ook

:toost: Op de gezondheid dan maar!

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 14 Jul 2014 20:39

Okee, nu wordt het nog erger.
Ik heb n.l. mijn tekenbeet opgelopen in het recreatiegebied: Bussloo, bij Apeldoorn in de buurt.
Ik kwam daar al meer dan 20 jaar om te zwemmen.
Nu wist ik dat er aan de overkant een oude vuilnisbelt was, en was altijd al een beetje bang dat het gestorte afval ook in het grondwater terecht zou kunnen komen en dan ook in het natuur zwem water.
(Logisch toch?)

Maar het is misschien zelfs nog wel veel erger dan dat.
Nadat ik jouw links had gelezen, ging ik eens kijken wat er van de plek van de "oude vuilnisbelt" terecht was gekomen, meestal wordt zoiets in de loop van de tijd afgegraven, of krijgt het een soortgelijke bestemming.

Nu zie ik dus dat er precies op die plek een biogasinstallatie is geplaatst:
http://www.var.nl/upload/docs/VAR_leafl ... heiden.pdf

Het is te eng, laat ik er nog maar niks over zeggen als ik a.s. Woensdag naar het streekziekenhuisje moet.
Straks wordt me nog de juiste behandeling ontzegt!!

PS
Op deze foto kun je het goed zien dat de installatie vlak naast het zwemwater en een natuurgebied en langbouw gebied ligt:
http://www.var.nl/upload/docs/Welkom_bi ... 08_6.0.pdf

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 14 Jul 2014 21:05

EHEC en biogas

Reeds in april 2008 werd er gemeld dat EHEC varianten kunnen voorkomen in biomassa's:

Nederlandse studie pathogenen in biogas
http://www.werkgroepterlinden.be/Inventarisatie.pdf

Er is voorlopig nog niets bewezen, maar de vermoedens zijn vrij sterk:

Biogas en EHEC, voorlopig alleen vermoedens
http://www.werkgroepterlinden.be/EHEC-Epidemie.pdf

Afbeelding

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 14 Jul 2014 21:10

Jeetje Foetsie, ook dat nog! Is het de Clostridium Botulinum?
Omdat je naar een streekziekenhuisje wordt gestuurd en bang bent niet de juiste behandeling te krijgen, vind je hieronder de richtlijn van het RIVM (zie bij punt 7);

http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... _Botulisme

Misschien heb je er wat aan. Of de biovergisters er in jouw geval mee te maken hebben weet ik niet maar ook uit de artikelen die jij net poste meen ik te mogen begrijpen dat die mogelijkheid niet mag worden uitgevlakt (zo vraag ik me ook af waar destijds die Q-koorts opeens vandaan kwam! 8) ). Aangezien je het over zwemmen had Foetsie, eenden schijnen ook Clostridium Botulinum te kunnen verspreiden. Daarom zwem ik liever niet in natuurwater. Ik vind het überhaupt al stinken en ben als de dood een slok blauwalg naar binnen te krijgen. Mijn buik lijkt ook al een poos op een biovergister die op exploderen staat! Ik ben onlangs getest op clostridium difficile maar dus niet op de botulinum variant. Wat zijn precies jouw klachten Foetsie? En wie was er zo wakker om jou op Botulinum te laten testen?

P.S. Misschien kan ik binnenkort ook wel groene energie leveren! Verdien ik tenminste een extraatje om mijn Lyme medicatie mee te kunnen financieren!

Afbeelding

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 15 Jul 2014 14:48

Ben wel erg benieuwd wat hiervan de uitkomst gaat worden. Is het inderdaad een Botulinum of toch de Clostridium difficile is.

'Echt' botulisme via dode watervogels lijkt me wat onwaarschijnlijk, dan kom je niet meer van het bed af. Het lijkt me meer naar een bacteriële overgroei te gaan.

Had jij ook niet een probleem met Aspergillus niger? Dat is toch een combinatie die niet vaak voorkomt. Maar niet onmogelijk.

Ben je mogelijk (onbewust) in de buurt van voerkuilen of hooi-opslag geweest, of daabij in de wind gestaan?

Andere goede mogelijkheid is van die natuurlijke honing, direct van de imker....

Groetjes, Wouter

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Di 15 Jul 2014 15:34

Tulipano schreef:Is het de Clostridium Botulinum?

Dat zijn wel de vermoedens, ja
Maar eerst de feces onderzoeken afwachten, die schijnen toch het belangrijkste te zijn in dit geval.

Dank voor de richtlijnen, ik had ze eigenlijk al gelezen, hoewel eigenlijk liever niet, maar ja, je moet wel.
Ik hoop dat ze in het ziekenhuis niet gaan wegkijken, ik zal me heel vriendelijk, bescheiden en gedeist moeten ophouden, en af en toe een hele vriendelijke vraag stellen om in de goede richting te kunnen komen.
Men zal wanneer het echt bevestigd gaat worden er niet blij mee zijn.
Het moet gemeld worden, enz...

WouterB schreef:'Echt' botulisme via dode watervogels lijkt me wat onwaarschijnlijk, dan kom je niet meer van het bed af.

Ja, dat is waar, je sterft dan ook vrij snel.....
Maar er is een andere soort die nogal "nieuw" is in het botulisme land en dat wordt de chronische botulisme genoemd, je sterft dan niet snel, het kan vrij lang duren, het schijnt zo te zijn dat je dan alleen met de sporen besmet bent,, maar dat is allemaal nog speculeren

chronisch botulisme:
http://www.groenkennisnet.nl/melkveehou ... ?npid=5767
De zieke dieren reageren niet op entstof tegen botulisme, omdat deze alleen tegen de acute variant werkt. Melkveehouders met een zieke veestapel kregen soms zelf ook klachten, aldus het artikel.

En:
Door het illegaal meevergisten van allerlei afvalstromen, zoals slachtafval, wordt het digestaat besmet met ziekteverwekkende bacteriën. Omdat het digestaat als meststof op het land gebruikt wordt, komt de bacterie in de bodem terecht. Koeien krijgen die via het gras binnen.

Ook kan weidegrond vergiftigd raken door overstroomde rivieren. Als derde mogelijke oorzaak wordt naar het onkruidbestrijdingsmiddel glyfosaat gekeken.

Nu woon ik ook nog eens toevallig zoiets als ongeveer 600 m. van een rivier vandaan die vorig jaar in de zomer heel erg was overstroomd.

Verder is Wageningen heel beperkt met informatie (maar ja, die publiceren toch al bijna nix):
http://www.wageningenur.nl/nl/artikel/B ... dvee-1.htm

De boeren zijn er heel erg druk mee, kijk maar eens op hun forums
Ze zeggen ook dat het ziekte verloop echt anders is dan met de vorm van botulisme die al lang bekend is.
(Die boeren zijn echt niet dom hoor en weten waarover ze praten, sommigen zitten al generaties in het vak)

Verder heb ik geen wilde honing gegeten (helemaal geen honing), veel te zoet i.v.m. idd de aspergillus.

Ik hou jullie op de hoogte

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 15 Jul 2014 16:27

Hoi Foetsie, nog nagedacht over die voerkuilen?

Wat ik bijzonder vindt, is dat je beide besmettingen hebt (C. Bot. en A. niger).

Dat je ze afzonderlijk zou hebben is niet vreemd, patiënten die Ab gebruikt hebben en met een verstoort immuunsysteem zijn nu eenmaal kwetsbaar voor beide aandoeningen.

Wat ik juist zo vreemd vind, is die Aspergillus niger. Ik zou eerder een meer gebruikelijke aspergillus variant verwachten zoals de fumigatus.

Alhoewel je nu nog in de fase van het onderzoek en een mogelijke behandeling zit, vraag ik me toch af of er in jouw omgeving niet een grote 'infectiebron' zit waar ze beiden ruimschoots voorkomen.

Het kan ook een composthoop zijn, of een overslagstation van compost of huisvuil. Woon je landelijk of stedelijk?

Of nog verder gedacht, een super vervuild luchtbehandelings systeem. Je wit niet weten wat daar in kan huizen...

Het zou mooi zijn als je nu afdoende behandelt kan worden, maar herinfectie is natuurlijk ons grootste probleem.

Groetjes, Wouter

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Di 15 Jul 2014 18:47

Tulipano schreef:Wat zijn precies jouw klachten Foetsie? En wie was er zo wakker om jou op Botulinum te laten testen?

Nu was ik al bij de huisarts geweest voor een PCR op eencellige parasieten, want ik voelde dat er nog iets meer bezig was in het lichaam
Ik dacht dat ik misschien daardoor zo aan het afvallen was.
Het gekke van het geval: tijdens de qlioquinol van 10 dagen kwam ik ineens anderhalve kilo aan.
Na de kuur was het er weer net zo snel af.
Ben steeds elke week naar de HA gegaan om te wegen.
Heel vreemd, en ik wijtte het aan de lyme

Na ruim 7 dagen weer een PCR en toen de huisarts me zag schrok ie wel omdat ik weer dunner was geworden.
Ik zei: Ja, dat is de lyme
Hij zei: ik heb nog nooit een lymepatient gezien zoals dit....(ahum)
En zo ging het nog even door ( hij doet ondertussen 20 minuten voor mijn consult rekenen, ha ha ha, ik ben moeilijk)
Uiteindelijk ben ik akkoord gegaan met de afspraak met een interniste
omdat iemand de dag daarvoor mij had gezegd dat het misschien wel botulisme zou kunnen zijn, heb ik dat
ook genoemd in haar bespreekkamertje
Ze wilde me eerst grondig onderzoeken voordat ze me, zoals ze zei wilde doorverwijzen naar de lymepoly in apeldoorn.
Het bloed ik dus ook daarop getest.

De klachten lijken sterk op die van neurologische lyme
Je houdt ook geen vet meer vast, alles kwijnt als het ware weg, het lijkt bij mij ook wel alsof mijn spieren langzaam worden weggevreten.
Mijn vel zit los aan de botten (het hangt er letterlijk omheen) en dat ziet er echt naar uit.
Bv: mijn lengte is 1.78 en ik woog vorige week 54,4 kilo
Dat is eng
Dat is wat je van de buitenkant kunt zien.

Tulipano je schrijft:
Mijn buik lijkt ook al een poos op een biovergister die op exploderen staat!

Wat een ingewikkelde toestand hè?
Hoe lang moet je nog ab?
Of ben je ermee gestopt?

Terug naar “Off-Topic Café”