Lyme en zelfmoord

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Troptard

Lyme en zelfmoord

Berichtdoor Troptard » Zo 9 Dec 2012 12:49

Alsof lyme nog niet erg genoeg is komen bovenop de berg lichamelijke klachten heel wat andere problemen de kop opsteken,mensen raken vrienden kwijt en het sociale leven raakt helemaal in een knoop,mensen raken hun huis kwijt,verliezen hun job,raken niet aan een uitkering,krijgen de strss er bovenop van misdiagnose niet te weten wat er nu net met hun aan de hand is,stuiten op onbegrip en krijgen te horen dat het tussen de oren zit...enz,ik lees soms dat zelfmoordneigingen eigen zijn aan lyme,zelf denk ik eerder dat zelfmoordneigingen niet door lyme zelf komen maar eerder door de gevolgen die lyme met zich meebrengen !
Zelf na teveel tegenslag,pijn en nasleep betrap ik mezelf er op dat zelfmoord wel heel dikwijls in me opkomt,niet dat ik het zal doen en gelukkig weet ik genoeg redenen om het niet te doen zoals ongeloofelijke vriendschappen van mensen die me al wonen ze ver blijven steunen enz maar kan me best inbeelden dat er al heel wat lymepatienten gesneuveld zijn zonder dat er over gepiept wordt ! Zelf kan ik er niet veel over vinden op het forum of het net

Mijn gevolgen na ongeval en lyme :

Huis,zeilboot,binnenschip,motoren,werk,dikke chevrolet met V8,...noodgedwongen verkocht en opnieuw begonnen,opnieuw begonnen met klein huisje en terug moeten verkopen,nu terug herbegonnen met chaletje
Dit is het materiele

Vrienden kwijtraken,nieuwe en betere die in de plaats kwamen,vriendin en dochter kwijt mede met mijn familie die haar kant kozen,hobby's en sociale leven vallen weg,me neergelegd bij mijn kluizenaarsbestaan

Financieel,honger gehad,aardappelen en mais gaan rapen op akkers om iets te eten te hebben,kou tot vriezen in huis omdat het lichamelijk niet lukte mijn hout te doen of er te kunnen kopen,dan op ziekteuitkering dan op werkloosheid met gaten van vier maand zonder inkomen tussen omdat controleartsen elkaar tegenspreken en je altijd als je niet blij bent met een beslissing een advocaat mag nemen maar daar een de kracht van al die achterloop niet voor hebt en twee al helemaal niet de financiele middelen ,drie ik door die lyme zo een mist in mijn kop heb en geestelijk zo zwak sta dat ik helemaal de kracht niet meer heb de deur overal tegen mijn neus te krijgen en dat te blijven trotseren tegen er iemand eens de deur voor me opent

Sttess,nog steeds geen diagnose,continu de stress mijn chalet te moeten verkopen,klootzakken die van de gaten in mijn geheugen misbruik maken en je zogezegd helpen maar eens je terug een klaar moment hebt zie je dat ze je pluimen,

Beste lymers,kop op ook al is het een hard leven je bent niet alleen met lyme en de nare gevolgen er van,vecht terug en spookt zelmoord in je kop praat er over,ben er zeker van dat je hier op het forum een luisterend oor zult vinden,schrijf het van je af en weet dat geen klotedokter,geen bureaucraatje die je zonder inkomen zet of wat dan ook van materiele dat je kwijtraakt jouw leven waard is !!
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Marlene

Re: Lyme en zelfmoord

Berichtdoor Marlene » Zo 9 Dec 2012 13:31

Amai, krijg wel kippenvel als ik je verhaal lees. Ik hoop dat je de kracht vindt om iemand van ziekenkas of OCMW te bellen en je verhaal te doen. Er zijn maatschappelijke assistenten die mensen onder hun hoede nemen en de papieren in orde brengen en zorgen dat je geen honger lijdt.

Wie geen sociaal vangnet meer heeft, komt vaak in zelfde rampzalige situatie als jou terecht. Mijn geluk is dat ik een inkomensverzekering had waardoor ik niet op straat ben terechtgekomen. Zonder dat zaten we nu ook in de goot met hubby en drie kinderen. Maar het blijft vechten met die controledokters want vooraleer je een deftige diagnose hebt, is er al heel wat inkt gevloeid en vooral geld uit de beugel verdwenen.

Kunnen we iets voor je doen nu?

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 9 Dec 2012 13:51

Verschrikkelijk!
Ik hoop dat je de kracht vindt Troptard.
Ik heb ook nog nooit zo voor mezelf moeten vechten en nog als sinds dat ik deze ziekte heb.
En ik was/ben wel verbaasd dat ik het in me heb.
Ook wel weer leuk om te zien.
Het antwoord op de vraag of ik aan zelfmoord denk, werd overigens door artsen ook tegen me gebruikt om me in een psychiatrisch DSMIV-hokje te proppen en me weg te houden bij een adequate diagnose van de ziekte van lyme, ook wel de ziekte van Traub genoemd.
Veel sterkte voor je Troptard.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Zo 9 Dec 2012 14:09

Marlene schreef:Amai, krijg wel kippenvel als ik je verhaal lees. Ik hoop dat je de kracht vindt om iemand van ziekenkas of OCMW te bellen en je verhaal te doen. Er zijn maatschappelijke assistenten die mensen onder hun hoede nemen en de papieren in orde brengen en zorgen dat je geen honger lijdt.

Wie geen sociaal vangnet meer heeft, komt vaak in zelfde rampzalige situatie als jou terecht. Mijn geluk is dat ik een inkomensverzekering had waardoor ik niet op straat ben terechtgekomen. Zonder dat zaten we nu ook in de goot met hubby en drie kinderen. Maar het blijft vechten met die controledokters want vooraleer je een deftige diagnose hebt, is er al heel wat inkt gevloeid en vooral geld uit de beugel verdwenen.

Kunnen we iets voor je doen nu?

Hey marlene !

Had ik ook maar een inkomstenverzekering gehad ;) ben net na schandalig veel testen en alweer een negatieve elisa van het hospitaal naar huis gestuurd met de mededeling dat ik een beetje depri ben en "het" tussen de oortjes zit...ik smeekte om de ruggeprik die een van de artsen voorstelde ,die arts ging er direct van uit dat ik neuroborrelia had,toen neurologe die me huiswaarts stuurde...
Ben nogal van de wereld,mis me enorm en dit merkte de huisarts ook op die me nu terug doxicicline gaf
Hoop dat die binnen paar dagen net als de vorige aanslaat
Ik stond op werkloosheid met alle gevolgen van dien,oproepen om cursus te volgen,verplicht pwa klusjesdienst ook al kan ik zelf momenteel niet autorijden,mezelf onderhouden en kan ik hier best zelf zo een langdurig werkloze klusser gebruiken...huisarts vulde formulier in om op ziekenkas te gaan maar dat moest ik blijkbaar binnen 24u na ziekenhuisopname binnensteken,dit is te laat gebeurd
Morgen bel ik naar het ocmw van mijn gemeente om een sociaal assistente,hopelijk kan die wat helpen met de papierwinkel,we vechten dapper door hoor ;)
Heel lief dat je vraagt of je iets kan doen ! Hoop het zelf hier wat te kunnen regelen en hoop dat de gaten in ons belgische sociale netwerk deze keer niet te groot zijn ;)

Troptard

Berichtdoor Troptard » Zo 9 Dec 2012 14:21

bamboe schreef:Verschrikkelijk!
Ik hoop dat je de kracht vindt Troptard.
Ik heb ook nog nooit zo voor mezelf moeten vechten en nog als sinds dat ik deze ziekte heb.
En ik was/ben wel verbaasd dat ik het in me heb.
Ook wel weer leuk om te zien.
Het antwoord op de vraag of ik aan zelfmoord denk, werd overigens door artsen ook tegen me gebruikt om me in een psychiatrisch DSMIV-hokje te proppen en me weg te houden bij een adequate diagnose van de ziekte van lyme, ook wel de ziekte van Traub genoemd.
Veel sterkte voor je Troptard.

Bamboe !

Ik durf het er zelf ook niet meer met een dokter over hebben,verzwijgen om niet meteen de term psychosomatisch te horen ;)
Jij ook sterkte !

sostie

Berichtdoor sostie » Zo 9 Dec 2012 15:38

Hey

K herken zo verschrikkelijk veel in jou verhaal
Wat een netjes verwoord klote situati
De eeuwige pijn en onzekerheid
K heb ook alleen positieve igg voorderest komt er ook niks uit ma reageer wel beetje op sommige ab
Meestal twee (redelijke weken erna)
Word nou door verwezen en hoop dat k snel oproep krijg
Je word indd gwn afgesloten van alles omje heen wat je er ook tegen doet
Wel leer je je echte vriende snel kennen
En heb gelukkig zins kort een vriendin die niet wegloopt en me gelukkig wel door dik en dun steunt
(Maak je niet vaak mee in mij ogen)
K wens je veel sterkte
Zoek je gwn wat contact of afleiding mag je altijd fv maile of berichtje sturen

Gr jos

Marlene

Berichtdoor Marlene » Zo 9 Dec 2012 17:26

Hallo Troptard

De negatieve Elisa zou wel eens door de antibiotica kunnen komen als ik goed ben ingelicht. Bovendien zou je als je enkele weken AB vrij bent, ook eens een western blot test moeten krijgen.

Eigenlijk is een Lyme diagnose niet alleen op basis van de bloedtest maar kan ook perfect ook op basis van de lichamelijke symptomen en klachten.
Laat me via pb eens weten waar je woont, misschien kan ik dan een Lyme-dokter voor je meezoeken.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 10 Dec 2012 22:41

Zelfmoord uit pure wanhoop vanwege een schijnbaar ongeneeslijke ziekte zou ook een van de doelstellingen van het 'depopulation project' kunnen zijn. Natuurlijk erg ver gezocht en vooral een aluhoedjestheorië :wink:

Troptard

Berichtdoor Troptard » Do 13 Dec 2012 12:06

Toen ik dit topic schreef zat ik heel donker te denken,na een Totaal nutteloos hospitaalbezoek waar ik door verkeerde medicatie nog belabberder aan toe was bij het buitengaan dan dat ik binnen ging wist ik het niet helemaal meer,vroeg me af of er meer mensen waren met zulke zwarte gedachten en vroeg me af of het nu door lyme of de gevolgen kwam,ik opende dit topic en dit bleek mede met mij in te schrijven op het forum een van mijn betere ideeen
Steunende pb en vol nuttige info zoals iemand die hielp zoeken naar een goede arts hier in de buurt,ging ik heen en beste man stelde me helemaal gerust,blijkt heel wat kennis over lyme te hebben en enorm veel lyme patienten,stelde ondanks negative elisa adhv mijn symptomen,neurologische en andere lichamelijke problemen,rode vlek die ik had enz vast dat ik neuroborreolose heb in derde graad,dat doxicicline idd helpt mijn symptomen te verzachten maar in mijn fase nooit het beest kan doden,hij werkt bij lyme altijd samen met een arts in een hospitaal verderop en kan ik 9 januari al heen voor zwaardere ab behandeling
Bedankt iedereen voor de hulp,het luisterende oor en super tips !
Terug hoopvol richting 2013 ! Blijf elkander steunen !

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 13 Dec 2012 16:01

Om gehoor te geven aan de zeer terechte opmerking van Els, plaats ik mijn reactie op dit Topic.

Dat menig lymepatient door pure mentale en fysieke uitputting en wanhoop met de gedachte speelt om een eind aan zijn/haar lijdensweg te maken en soms uiteindelijk de daad bij het woord voegt is een feit. Dat we niet moeten speculeren is ook een feit. Maar dat men dit soort zaken liever doodzwijgt is ook een feit. De Belgische media heeft in elk geval niet geschroomd om dit gegeven naar buiten te brengen.

En ik herhaal:

Dat de commissie die zich nu nog buigt over onze richtlijnen deze hartverscheurende realiteit vooral maar mag meewegen!

Terug naar “Off-Topic Café”