Lyme en zelfmoord

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Marlene

Re: Lyme en zelfmoord

Berichtdoor Marlene » Do 13 Dec 2012 16:50

hallo Troptard

heel blij te lezen dat er weer een lichtpuntje is gekomen en dat je een dokter hebt gevonden die je wil helpen.
Alvast een spoedig herstel toegewenst!

Troptard

Berichtdoor Troptard » Do 13 Dec 2012 17:00

Marlene schreef:hallo Troptard

heel blij te lezen dat er weer een lichtpuntje is gekomen en dat je een dokter hebt gevonden die je wil helpen.
Alvast een spoedig herstel toegewenst!

Bedankt marlene ;)
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 13 Dec 2012 22:53

Fora buiten Nederland hebben er kennelijk minder moeite mee om de vuile was buiten te hangen.
(met 'vuile was' worden uiteraard niet de betrokkenen bedoeld maar de feiten).

Het zou goed zijn als juist de personen op dit forum die hun lotgenoten zo graag bekritiseren en 'opvoeden', onderstaande links eens openden en het zoveelste trieste relaas doornamen. Want naar alle waarschijnlijkheid hebben zij slechts boven de Lymeput gehangen maar nooit echt de bodem geraakt.

Het is mijns inziens geen kwestie van de feiten niet naar buiten durven brengen, het is een kwestie van de feiten niet naar buiten willen brengen. En met een dergelijke hypocrisie en struisvogelpolitiek zal er helaas nooit iets veranderen in Lymeland.

http://lymedisease.org/news/touchedbylyme/530.html
http://www.ocala.com/article/20100710/A ... ease&tc=ar

------

Berichtdoor ------ » Vr 14 Dec 2012 8:42

Beste forum leden,

Ik denk dat veel mensen met lymeziekte de gedachten hebben laten gaan over zelfmoord,het is een beetje taboe misschien om hier over te spreken.
Toch brengt deze ziekte dat wel met zich mee,het is vaak uitzichtloos,lang ziek zijn,en laten we eerlijk zijn het doet mentaal heel veel met je.
Enerzijds het feit dat je niet geholpen wordt,anderzijds als je geholpen wordt lijkt het ook uitzichtloos omdat het herstel erg langzaam gaat en je vaak niet de juiste AB middelen krijgt.
En door je tekorten komen de depressieve gedachten ook nog eens op gang,het gaat allemaal dubbel op.
Ik heb zelf ook vaak genoeg zelfmoord gedachtes gehad,je huilt van binnen in deze situatie.
Toen ik twee jaar geleden te horen kreeg dat hier een levenseinde kliniek kwam juichte ik stiekem van binnen. Speculeren over anderen zal ik niet doen,ik vertel alleen wat ik zelf gevoeld heb.Wel denk ik dat de taboe om hierover te spreken doorbroken moet worden,het hoort tenslotte wel bij het ziektebeeld.
Ik zeg er wel bij ik heb die gedachtes nu niet meer en hoop ook dat iedereen volhoud wat je gedachtes ook zijn.

Ik hoop dat artsen uit bepaalde situaties die zich voordoen eens een leer trekken,

Ik weet dat er medici zijn die mee lezen op dit forum tegen hun zou ik willen zeggen:

denk eens na als je mensen niet helpt en klakkeloos naar de psycholoog stuurt,
of onderliggende infecties en co-infecties niet in kaart brengt,of niet goed genoeg op amerikaanse borrelia stammen controleert in de huidige testen,
jullie sturen mensen de afgrond in.

ich habe es nicht gewusst geld vanaf dit moment niet meer, je bent schuldig.
misschien niet in de rechtbank maar wel in je hoofd,
duidelijker kan ik het niet maken.

Ik wens alle lymepatienten een hele fijne kerst.

gr sniper.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Vr 14 Dec 2012 11:34

Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 14 Dec 2012 15:10

Ik wens alle lymepatienten een hele fijne kerst.

gr sniper.

Dank je Sniper. Ik wens jou ook hele fijne feestdagen toe en een voorspoedig 2013
(wel een beetje 'n paradox, de beste wensen op het onderwerp 'Lyme en zelfmoord', maar misschien juist daarom extra krachtig)
Fijn dat je weer van je laat horen. Ik miste je berichten al 'n poosje.

Groetjes
Tulip

------

Berichtdoor ------ » Vr 14 Dec 2012 15:39

@ Tulipano,

Ik heb even andere bezigheden waar ik druk mee ben.

Ik had die kerst wens beter anders kunnen formuleren:

Ik wens elke lymepatient goede dagen voor zover dat mogelijk is, en hoop dat die dagen wat betreft de gezondheid eventjes goed zijn,zodat je hopelijk toch nog een beetje kan genieten.
En ik hoop dat jullie allemaal in het nieuwe jaar een pad vinden waarbij je weer een leefbare situatie voor jezelf hebt kunnen creeren.

En ik wens artsen (degene die met oogkleppen rondlopen, en de stiekemerds zonder de oogkleppen) de meest zware vorm van lymeziekte toe,(je weet wel die vorm waarbij de borrelia achter de witte bloedcellen aanjaagd om ze stuk te maken)
wie niet horen wil die moet maar voelen toch?
even kijken of zij nog zin aan het leven hebben.

Zullen niet veel artsen overblijven denk ik...maar ja wat je niet hebt dat kan je ook niet missen.

gr sniper

------

Berichtdoor ------ » Za 15 Dec 2012 13:36

http://www.mentalhealthandillness.com/A ... isease.htm

hier nog wat info over veranderingen in je karakter

http://www.lymemed.nl/geheugensteun-sym ... -infecties
werkt de link niet dan even op google intypen het is een pdf bestand.
geheugensteun symptomen lyme borreliose co infecties

http://actionlyme.50megs.com/neuroborre ... ession.htm

gr sniper

Hayley

Berichtdoor Hayley » Di 26 Feb 2013 0:26

Hoi Tropard,

Dit is volgens mij voor velen hier op het forum een erg herkenbaar verhaal, je bent gewoon erg eerlijk en draait er niet omheen, wat toch velen wel de neiging hebben om te doen hier, ook al kunnen ze anoniem of incognito plaatsen.

Ik ben ook wel veelal open en bloot geweest met mijn situatie en ervaringen, maar nog steeds wil ik me niet graag geheel bloot geven, dat nog net niet.
Terwijl het toch erg belangrijk is te laten weten naar de buitenwereld toe, wát voor ongelófelijke impacten Lyme in alle opzicht kan hebben!

Ik vind dit verhaal wel heel aantrekkelijk te lezen, in dat opzicht, dat het pure realiteit is en écht een goed beeld geeft van de impact wat Lyme op je leven kan hebben.
Ik heb de helft nog niet verteld, maar als ik zou gaan beginnen..en dan van begin tot eind..ik ben ook álles, maar dan ook alles kwijt geraakt, en ik ben nog steeds niet waar ik was, en dat geeft niet, want dat hoeft ook niet.
Ik ben blij dat ik leef, en ik heb veel om dankbaar voor te zijn.
Maar ik heb ook honger geleden, ja..

ma44

Berichtdoor ma44 » Za 29 Jun 2013 9:41

Ik weet niet hoe ik een artikel naar deze pagina kan copieren.

Als je googeld op: Lyme en suicide...
Ik kreeg de volgende pagina: dying of lyme disease, casefatality rate nearly 100%

Er onder staan een hele lijst....met mensen...
of de beweringen allemaal waar zijn, kan ik niet beoordelen...maar ze zullen zulke ernstige dingen toch niet verzinnen?

Terug naar “Off-Topic Café”