Chemtrails en alu hoedjes

Voor informatie en discussie over complottheorieën en andere duistere kwesties, al dan niet gerelateerd aan de ziekte van Lyme.
bamboe

Re: Chemtrails en alu hoedjes

Berichtdoor bamboe » Vr 13 Dec 2013 21:44

Recent studies by psychologists and social scientists in the US and UK suggest that contrary to mainstream media stereotypes, those labeled “conspiracy theorists” appear to be saner than those who accept the official versions of contested events.

The most recent study was published on July 8th by psychologists Michael J. Wood and Karen M. Douglas of the University of Kent (UK). Entitled “What about Building 7? A social psychological study of online discussion of 9/11 conspiracy theories,” the study compared “conspiracist” (pro-conspiracy theory) and “conventionalist” (anti-conspiracy) comments at news websites.

“The research… showed that people who favoured the official account of 9/11 were generally more hostile when trying to persuade their rivals.”

Additionally, it turned out that the anti-conspiracy people were not only hostile, but fanatically attached to their own conspiracy theories as well.

Additionally, the study found that so-called conspiracists discuss historical context (such as viewing the JFK assassination as a precedent for 9/11) more than anti-conspiracists.

The extreme irrationality of those who attack “conspiracy theories” has been ably exposed by Communications professors Ginna Husting and Martin Orr of Boise State University. In a 2007 peer-reviewed article entitled “Dangerous Machinery: ‘Conspiracy Theorist’ as a Transpersonal Strategy of Exclusion,” they wrote:

By labeling you, I strategically exclude you from the sphere where public speech, debate, and conflict occur.”
http://www.presstv.ir/detail/2013/07/12 ... ovt-dupes/

WouterB

Berichtdoor WouterB » Vr 13 Dec 2013 22:06

Haha, leuk die reacties!

Of ze al op de plank al klaarlagen...

Kenmerkend, althans het valt mij op, dat indien deze complotdenkers ermee geconfronteerd worden, hu stelling weer middels een ander verhaal overeind proberen te houden, nooit naar de basis-onzin die ter discussie staat.

Hier was dat de onzin van chemtrails, niet de analyse van de gebeurtenissen op 9/11 of wat daaraan voorafging...

Groetjes, Wouter

eus

Berichtdoor eus » Vr 13 Dec 2013 22:13

Is dit een voorbeeld van de pot verwijt de ketel?

Ik las net in een ander topic het volgende;
Beste Ruud,
RuudN schreef:
Ik heb nu een heel aantal reacties van jou gelezen Wouter en ik wordt zo ontzettend moe van een aantal dingen die je schrijft.

Ik heb hetzelfde gevoel, maar dan bij vele (kwantitatieve) reacties uit de koker van de complotdenkers (zie bijv.: viewtopic.php?f=3&t=7316&start=170#p80994 ). Ze scheppen er op de een of andere manier behagen in om per definitie de reguliere wetenschap (die uiteraard ook zijn beperkingen heeft), in diskrediet te stellen.

Gewoon niet ingaan op het punt maar een ander punt inbrengen?
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 13 Dec 2013 22:15

http://www.youtube.com/watch?v=X7V09Tmsu-0

♪♫ heen en weer ♪ ♪ ♪ heen en weer ♪ ♪ ♪ heen en weer ♪ ♪ ♪ heen en weer ♫♪

viewtopic.php?f=22&t=7175

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Za 14 Dec 2013 0:15

Vandaag naar de lucht gekeken: overal vliegtuigstrepen in vierkanten :lol: :lol: We liggen niet eens op een vliegroute.
Zelf geloof ik er niet in, we hebben toch een veiligheidsdienst. Maar ik acht het niet uitgesloten dat men af en toe eens experimenteert.
De mening van filosoof Braeckman vond ik een tunnelvisie, zonder openingen voor andere denkpistes, een typisch enggeestige uit de ivoren toren.
Wat de ex-burgemeester vertelde, vond ik wel klinkklare nonsens. Waarom zouden we besproeid worden met virussen en bacterieën door onze eigen veiligheidsdiensten ?En dat de tsunami en de tyfoon het resultaat zouden zijn van pogingen om het klimaat te beinvloeden. Er waren vroeger ook tsunami's en tyfoons.
Maar dat men experimenteert om het klimaat te wijzigen, daar ben ik zeker van. Men zal dat niet braaf vertellen aan de burger . Multinationals zijn aan de macht en niet de verkozenen :mrgreen:

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Za 14 Dec 2013 0:32

Maar dat men experimenteert om het klimaat te wijzigen, daar ben ik zeker van. Men zal dat niet braaf vertellen aan de burger . Multinationals zijn aan de macht en niet de verkozenen :mrgreen:

en/of misschien vanwege militaire doeleinden (want hier regent het immers genoeg)?
Ik quote 'm toch nog maar een keertje:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15236778

Elevated silver, barium and strontium in antlers, vegetation and soils sourced from CWD cluster areas: do Ag/Ba/Sr piezoelectric crystals represent the transmissible pathogenic agent in TSEs?

Purdey M.
Source:
High Barn Farm, Elworthy, Taunton, Somerset TA4 3PX, UK. tsepurdey@aol.com

Abstract

High levels of Silver (Ag), Barium (Ba) and Strontium (Sr) and low levels of copper (Cu) have been measured in the antlers, soils and pastures of the deer that are thriving in the chronic wasting disease (CWD) cluster zones in North America in relation to the areas where CWD and other transmissible spongiform encephalopathies (TSEs) have not been reported. The elevations of Ag, Ba and Sr were thought to originate from both natural geochemical and artificial pollutant sources--stemming from the common practise of aerial spraying with 'cloud seeding' Ag or Ba crystal nuclei for rain making in these drought prone areas of North America, the atmospheric spraying with Ba based aerosols for enhancing/refracting radar and radio signal communications as well as the spreading of waste Ba drilling mud from the local oil/gas well industry across pastureland. These metals have subsequently bioconcentrated up the foodchain and into the mammals who are dependent upon the local Cu deficient ecosystems. A dual eco-prerequisite theory is proposed on the aetiology of TSEs which is based upon an Ag, Ba, Sr or Mn replacement binding at the vacant Cu/Zn domains on the cellular prion protein (PrP)/sulphated proteoglycan molecules which impairs the capacities of the brain to protect itself against incoming shockbursts of sound and light energy. Ag/Ba/Sr chelation of free sulphur within the biosystem inhibits the viable synthesis of the sulphur dependent proteoglycans, which results in the overall collapse of the Cu mediated conduction of electric signals along the PrP-proteoglycan signalling pathways; ultimately disrupting GABA type inhibitory currents at the synapses/end plates of the auditory/circadian regulated circuitry, as well as disrupting proteoglycan co-regulation of the growth factor signalling systems which maintain the structural integrity of the nervous system. The resulting Ag, Ba, Sr or Mn based compounds seed piezoelectric crystals which incorporate PrP and ferritin into their structure. These ferrimagnetically ordered crystals multireplicate and choke up the PrP-proteoglycan conduits of electrical conduction throughout the CNS. The second stage of pathogenesis comes into play when the pressure energy from incoming shock bursts of low frequency acoustic waves from low fly jets, explosions, earthquakes, etc. (a key eco-characteristic of TSE cluster environments) are absorbed by the rogue 'piezoelectric' crystals, which duly convert the mechanical pressure energy into an electrical energy which accumulates in the crystal-PrP-ferritin aggregates (the fibrils) until a point of 'saturation polarization' is reached. Magnetic fields are generated on the crystal surface, which initiate chain reactions of deleterious free radical mediated spongiform neurodegeneration in surrounding tissues. Since Ag, Ba, Sr or Mn based piezoelectric crystals are heat resistant and carry a magnetic field inducing pathogenic capacity, it is proposed that these ferroelectric crystal pollutants represent the transmissible, pathogenic agents that initiate TSE.

(antlers = geweien)
Laatst gewijzigd door Tulipano op Za 14 Dec 2013 0:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Za 14 Dec 2013 0:36

Foetsie, je schrijft:

Niemand die even de moeite neemt om omhoog te kijken......

Verleden week dinsdag stond ik bij de bushalte te wachten. Er stonden aardig wat mensen want het was spitsuur. En het was weer eens zo'n typische 'spray day' met strepen kris kras door elkaar.
Ik stond aandachtig naar de lucht te kijken en drie keer raden wat er gebeurde: Na een paar seconden stonden alle mensen bij de bushalte naar de lucht te staren. Apengedrag, maar onbewust een manier om mensen er op te attenderen.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Za 14 Dec 2013 0:59

In de uitzending reageerde de Vlaamse milieudienst met " er zijn nergens tekenen van bodemverontreiniging gevonden" Dat zeiden ze ook van mijn omgeving: de lucht zou hier zeer zuiver zijn. Bepaalde planten groeien hier niet meer door de ernstige milieuvervuiling .

Tulipano, zo'n moeilijk artikel zo laat op de avond: het zal voor morgen zijn :zwaaien:

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 15 Dec 2013 14:09

Gisterenavond bij Nieuwsuur: te hoog gehalte dioxine in kippeneieren van hobbyboeren

http://nieuwsuur.nl/onderwerp/586586-te ... oeren.html

Vreemd is dat het juist de vrije uitloop kippen zijn die de dioxine eieren produceren. In de uitzending wordt verteld dat de oorzaak in Harlingen lijkt te moeten worden toegeschreven aan een plaatselijke vuilverwerkingsfabriek. Maar later in de uitzending wordt verteld dat ook de Nederlandse kaas en melk een aanzienlijke hoeveelheid dioxine bevat (en dan gaat het niet specifiek om Harlingen). Het percentage dioxine is inmiddels al zo hoog dat de oorspronkelijke maatstaven m.b.t. de maximum toegestane hoeveelheid niet meer haalbaar zijn. Daarom worden ze nu bijgesteld!!!! :roll:
(Nota bene: Dioxine wordt niet of nauwelijks afgebroken en stapelt zich op in het lichaam)

Naast het stijgende percentage barium in het grondwater, vraag ik me af hoe het komt dat er een toenemende hoeveelheid dioxine in eieren en zuivel wordt aangetroffen (en trouwens ook in vlees en groenten).

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 15 Dec 2013 14:14

Klimaatengineering: hype, hoop, of wanhoop?

Klimaatengineering is het grootschalig ingrijpen in het klimaatsysteem om opwarming van de aarde tegen te gaan. Het lijkt science fiction, maar inmiddels werkt een groeiend aantal wetenschappers aan - omstreden - technologie die de aarde moet koelen. Van het weren van zonlicht tot technologieën die broeikasgas uit de lucht halen en opslaan. Het wordt steeds waarschijnlijker dat we klimaatengineering nodig zullen hebben om de opwarming te beperken tot 2° Celcius.

Zonlicht weren voorlopig verbieden
Er moet een voorlopig verbod komen op vormen van klimaatengineering waarbij zonlicht wordt weerkaatst. Voorbeelden van dit zogenoemde Solar Radiation Management (SRM) zijn het witter maken van wolken en het in de stratosfeer brengen van stofdeeltjes. Dit kan namelijk negatieve gevolgen hebben. Bijvoorbeeld doordat de ene regio profiteert van afkoeling, maar in de andere juist droogte ontstaat. Een verantwoorde invoering kan pas als de risico’s en onzekerheden in kaart zijn gebracht. De gevolgen moeten niet voor rekening komen van arme landen of toekomstige generaties.

Wel CO2 afvangen en opslaan
Een andere categorie methodes tegen de opwarming van de aarde biedt meer perspectief, namelijk CO2 uit de lucht halen en opslaan: Carbon Dioxide Removal (CDR). Dat kan bijvoorbeeld door het bemesten van oceanen om extra algen te laten groeien, die CO2 opnemen. Dat hoeft niet vrij te komen als ze afsterven, omdat ze naar de bodem zinken. Het is ook geen tovermiddel: de technologieën werken langzaam en kunnen bijvoorbeeld de visstand beïnvloeden.

Discussie
Het Rathenau Instituut verwacht dat er op termijn een politieke strijd over dit onderwerp gaat ontstaan. Het Rathenau Instituut stimuleert de publieke en politieke meningsvorming over wetenschap en technologie. Daartoe doet het instituut onderzoek naar de organisatie en ontwikkeling van het wetenschapssysteem, publiceert het over maatschappelijke effecten van nieuwe technologieën, en organiseert het debatten over vraagstukken en dilemma’s op het gebied van wetenschap en technologie.
http://vroegevogels.vara.nl/Fragment.15 ... ?tx_ttnews[tt_news]=367125&cHash=18ebde1c52317903eb5de441e3bbb9fd

Terug naar “Area 51”