Foetsie schreef:Sportliefhebber, je zegt:Het risico dat de ziekte wordt opgelopen.
Ziektes brengen altijd enig risico met zich mee. Zelfs griep. Oké, de kans dat het zo mis gaat is klein :maar toch.
Maar mag een mens dan niet meer ziek zijn?
Wie heeft daar nou baat bij?
Ik heb wel de rode hond gehad, maar ben er niet tegen ingeent, als je deze ziekte krijgt, kun je zelfs nog gewoon blijven functioneren.
Zó ernstig zoals men dat voorhoudt via pr campagnes, klopt in mijn geval dus helemaal niet.
Ook heeft mijn oudste zoon rode hond gehad, 3 keer zelfs gedurende zijn pubertijd, en altijd als hij bij zijn oma uit zoetermeer vandaan kwam
Zijn lichaam kon dit met gemak aan, heeft er nooit iets aan over gehouden.
Waar ik wel ernstig ziek van ben is van de lymebacterie, maar dat wordt met de losse pols van de hand gewezen, alsof het niet bestaat
Zeker mag de mens ziek worden. Zelf doe ik ook niet alles om niét ziek te worden (handen wassen voor het eten, extra vitamines slikken). Ik eet gezond en let op de nodige hygiëne. De rest mag mijn afweersysteem oplossen. Wordt hij sterk van.
Als ik toch ziek word, laat ik mijn lichaam het zelf oplossen. Geen paracetamols enz. Gewoon op de natuurlijke manier: doormaken & herstellen.
Voor de risicoloze-ziekten vind ik inenten overbodig. Maar wat zijn risicoloze ziektes? Dat zou ik niet kunnen zeggen. Baby's zijn bijvoorbeeld vatbaar voor ziektes, vanwege hun nog zwakke immuunsysteem. Omdat zij kwetsbaar zijn, hebben sommige ziektes mogelijk toch behoorlijk wat gevolgen.
Maar daar staat tegenover dat inenten misschien ook risicovol is. Want inderdaad, wat tulipino al schreef, het vaccin wordt zo snel mogelijk gemaakt en gebruikt. Niemand weet goed wat de gevolgen hiervan kunnen zijn.
Ik denk dat we met z'n allen zover ontwikkeld zijn, dat we menen de natuur te slim af te zijn. Op dit moment kunnen we inderdaad veel ziektes de baas. De vraag is of dit in de toekomst gevolgen krijgt.