@ foetsie
LOL ik heb nog nooit drugs aangeraakt in mijn leven, zelfs geen joint en ik ben al heel mijn leven alcoholintolerant.
De LDN neem ik om mijn immuunsysteem weer aan de praat te krijgen door nieuwe endorfinereceptoren aan te maken.
10 mg biotine is dé oplossing tegen candida
-
-
Re: 10 mg biotine is dé oplossing tegen candida
@ fynn
ik heb het eerst op recept gekregen via een psychiater die aan Parkinson lijdt. Hij heeft er zelf baat bij. daarna zag mijn huisarts de verbeteringen die ik ermee boekte en heeft het tweede recept voorgeschreven.
Als je je dokter goed voorlicht en adviseert dat hij 1à2 pillen per maand op het recept schrijft, dan zal hij zich wellicht comfortabeler voelen. Sommigen vrezen blijkbaar dat ze een verdoken junkie voor zich hebben zitten
ik heb het eerst op recept gekregen via een psychiater die aan Parkinson lijdt. Hij heeft er zelf baat bij. daarna zag mijn huisarts de verbeteringen die ik ermee boekte en heeft het tweede recept voorgeschreven.
Als je je dokter goed voorlicht en adviseert dat hij 1à2 pillen per maand op het recept schrijft, dan zal hij zich wellicht comfortabeler voelen. Sommigen vrezen blijkbaar dat ze een verdoken junkie voor zich hebben zitten

-
Dank voor de tip Marlene! Dus jij maakte zelf druppel-oplossingen? Ik heb het "recept" gezien op je blog!
@ Foetsie, ook ik ben geen junkie, gebruik geen drugs en ben ook alcoholintolerant. Misschien de info op Marlene haar blog nog eens lezen?
@ Foetsie, ook ik ben geen junkie, gebruik geen drugs en ben ook alcoholintolerant. Misschien de info op Marlene haar blog nog eens lezen?

Laatst gewijzigd door Fynn op Wo 3 Apr 2013 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Endorfine heb je nodig om je een beetje goed te kunnen voelen, maar hoe weet je nou of je lichaam dat zelf niet meer aanmaakt?
Ik bedoel, waar kun je dat aan zien of merken?
Het lijkt me niet onlogisch eigenlijk, omdat ikzelf wel merk dat ik steeds slapper word, en ook steeds moeilijker slaap.
Maar wat waren dan bij jouw de problemen waardoor je psychiater dacht dat je misschien wel zo'n middel nodig zou kunnen hebben?
Ik bedoel, waar kun je dat aan zien of merken?
Het lijkt me niet onlogisch eigenlijk, omdat ikzelf wel merk dat ik steeds slapper word, en ook steeds moeilijker slaap.
Maar wat waren dan bij jouw de problemen waardoor je psychiater dacht dat je misschien wel zo'n middel nodig zou kunnen hebben?
-
Ik was niet in behandeling bij een psychiater, nooit geweest. Men heeft me naar hem doorgestuurd omdat deze arts LDN voorschrijft en andere artsen daar moeilijk over doen.
Je kan laten meten of je deficiënt bent in endorfinereceptoren door het gehalte aan exorfinen te laten meten in de urine. Dat is een labo in Scandinavië die dit uitvoert. Exorfinen zijn opiaten die niet afgebroken worden en toxisch worden.
Als dit gebeurt, heb je een sterke aanwijzing dat er iets misloopt met je endorfinereceptoren. Exorfinen breken namelijk endorfinereceptoren af.
Hoe hoger het gehalte aan exorfinen, hoe groter de schade zal oplopen.
De enige manier om in te grijpen, is gluten, caseine en pijnstillers (op basis van opiaten) te schrappen omdat ze affiniteit hebben met opiaatreceptoren. Ze kunnen ze dus niet verder afbreken.
Bovendien, endorfinen dienen niet alleen om je een beetje goed te voelen. Zonder endorfinen ga je dood. 90% van onze immuuncellen zijn bezet met endorfinereceptoren. Als je dus geen receptoren meer hebt, ligt je immuunsysteem lam.
Endorfinen dienen als pijnstiller, houden je immuniteit overeind, maken je gelukkig, ...
Mensen die een tekort hebben aan endorfinen herken je:
- hebben makkelijker pijn bij minder prikkels
- zijn emotioneler, hebben nood aan een sterke band met hun partner, lijden onder afwijzing
- verdragen vaak geen gluten en/of melk na verloop van tijd
- reageren sterk op bepaalde medicijnen of net niet
- worden makkelijk afgeleid
- zijn comfort eters zoals pasta en brood
- ...
Hoeft niet allemaal maar zijn indicaties
Je kan laten meten of je deficiënt bent in endorfinereceptoren door het gehalte aan exorfinen te laten meten in de urine. Dat is een labo in Scandinavië die dit uitvoert. Exorfinen zijn opiaten die niet afgebroken worden en toxisch worden.
Als dit gebeurt, heb je een sterke aanwijzing dat er iets misloopt met je endorfinereceptoren. Exorfinen breken namelijk endorfinereceptoren af.
Hoe hoger het gehalte aan exorfinen, hoe groter de schade zal oplopen.
De enige manier om in te grijpen, is gluten, caseine en pijnstillers (op basis van opiaten) te schrappen omdat ze affiniteit hebben met opiaatreceptoren. Ze kunnen ze dus niet verder afbreken.
Bovendien, endorfinen dienen niet alleen om je een beetje goed te voelen. Zonder endorfinen ga je dood. 90% van onze immuuncellen zijn bezet met endorfinereceptoren. Als je dus geen receptoren meer hebt, ligt je immuunsysteem lam.
Endorfinen dienen als pijnstiller, houden je immuniteit overeind, maken je gelukkig, ...
Mensen die een tekort hebben aan endorfinen herken je:
- hebben makkelijker pijn bij minder prikkels
- zijn emotioneler, hebben nood aan een sterke band met hun partner, lijden onder afwijzing
- verdragen vaak geen gluten en/of melk na verloop van tijd
- reageren sterk op bepaalde medicijnen of net niet
- worden makkelijk afgeleid
- zijn comfort eters zoals pasta en brood
- ...
Hoeft niet allemaal maar zijn indicaties
-
Lieve Marlene,
Bedankt voor je uitgebreide informatie. Heel duidelijk in iedergeval voor mij. Je zegt dat er een labo in Scandinavië is die dit uitvoert dmv urine testen.
Want voordat ik aan zoiets ga beginnen moet ik natuurlijk wel zeker weten of ik deficientie heb aan endorfinereceptoren.
Zou dat alleen in een scandinavisch land kunnen? Want dat zou dan wel weer heel erg jammer zijn voor de mensen die niet naar zo'n land kunnen afreizen ivm geldgebrek, zoals ik bv.
Misschien weet mijn nieuwe huisarts hier ook wel meer over.....en kan er zoiets ook nog opgestuurd worden.
Groetje
Bedankt voor je uitgebreide informatie. Heel duidelijk in iedergeval voor mij. Je zegt dat er een labo in Scandinavië is die dit uitvoert dmv urine testen.
Want voordat ik aan zoiets ga beginnen moet ik natuurlijk wel zeker weten of ik deficientie heb aan endorfinereceptoren.
Zou dat alleen in een scandinavisch land kunnen? Want dat zou dan wel weer heel erg jammer zijn voor de mensen die niet naar zo'n land kunnen afreizen ivm geldgebrek, zoals ik bv.
Misschien weet mijn nieuwe huisarts hier ook wel meer over.....en kan er zoiets ook nog opgestuurd worden.
Groetje
Laatst gewijzigd door Foetsie op Do 11 Apr 2013 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fynn,
Eigenlijk stelde ik alleen maar vragen omdat ik er graag iets meer van wilde weten
En dan bedoelde ik natuurlijk : meer weten over LDN
Eigenlijk stelde ik alleen maar vragen omdat ik er graag iets meer van wilde weten
En dan bedoelde ik natuurlijk : meer weten over LDN
-
@ foetsie
je kan de urine inderdaad ook gewoon opsturen naar het labo ginderachter. Het moet bevroren zijn. Dat kan je met een bepaalde kit doen. Ik heb het via een tussenpersoon gedaan. Die heeft ook de resultaten geïnterpreteerd want het zijn maar grafieken. Wie interesse heeft, kan me een mail sturen. Dan zoek ik de contactgegevens van het labo wel terug op.
je kan de urine inderdaad ook gewoon opsturen naar het labo ginderachter. Het moet bevroren zijn. Dat kan je met een bepaalde kit doen. Ik heb het via een tussenpersoon gedaan. Die heeft ook de resultaten geïnterpreteerd want het zijn maar grafieken. Wie interesse heeft, kan me een mail sturen. Dan zoek ik de contactgegevens van het labo wel terug op.
-
@Marlene,
Ook namens mij bedankt voor deze tips.
Las trouwens dat je af en toe nog jeuk in je oren hebt. Een prima middel hiervoor is:
crème Bioforce van Dr. Vogel
http://www.avogel.nl/webwinkel/producte ... tAodjH4AoA
Ik heb al jaren last van chronische candida en soms ook een irritante jeuk in m'n oren.
Even een wattenstaafje met wat crème er op en.... weg jeuk!

Ook namens mij bedankt voor deze tips.
Las trouwens dat je af en toe nog jeuk in je oren hebt. Een prima middel hiervoor is:
crème Bioforce van Dr. Vogel
http://www.avogel.nl/webwinkel/producte ... tAodjH4AoA
Ik heb al jaren last van chronische candida en soms ook een irritante jeuk in m'n oren.
Even een wattenstaafje met wat crème er op en.... weg jeuk!

-
hoi Marlene en anderen, ik ben met de biotine begonnen.
Ik dacht: ik ga het toch eens proberen.
Sta ik deze ochtend op met de bekende vlinderuitslag, die ik ken als "bijwerking" / herxheimerreactie van niacine.
Ik ben ff gaan googlen op die vlinderuitslag, staat er:
Wat ik nog meer vond:
http://www.ehealthme.com/sa/3574233/butterfly+rash
Nou ik neem dus ook biotine met ascorbinezuur: dus dat kan ook zeker meespelen bij mij.
Ik vind het wel belangrijk uit te vinden of het sec een ontgiftgingsreactie is, zoals bij de niacine: wat ik zeker vermoed.
Ik dacht: ik ga het toch eens proberen.
Sta ik deze ochtend op met de bekende vlinderuitslag, die ik ken als "bijwerking" / herxheimerreactie van niacine.
Ik ben ff gaan googlen op die vlinderuitslag, staat er:
http://www.ehealthme.com/ds/biotin/butterfly%2BrashFrom FDA reports: Biotin and Butterfly rash
This is a study of Butterfly rash among people who take Biotin. The study is created by eHealthMe based on reports from FDA and is updated regularly.
Biotin
Biotin (latest outcomes) has active ingredients of biotin. It is used in hair loss, hair growth abnormal, hair disorder, female pattern baldness, nail abnormalities. Commonly reported side effects of Biotin include nausea, pain, stress and anxiety, diarrhea, chest pain.
Butterfly rash
Butterfly rash has been reported by people with rheumatoid arthritis, crohn's disease, multiple sclerosis, nausea, blood pressure management.
Wat ik nog meer vond:
http://www.ehealthme.com/sa/3574233/butterfly+rash
3 people reported to have Butterfly Rash when taking Ascorbic Acid And Biotin
Nou ik neem dus ook biotine met ascorbinezuur: dus dat kan ook zeker meespelen bij mij.
Ik vind het wel belangrijk uit te vinden of het sec een ontgiftgingsreactie is, zoals bij de niacine: wat ik zeker vermoed.