Hallo Allemaal,
Omdat ik zo'n enorme pijn in de lever kreeg, mijn ontlasting wit werd en een gelige huidskleur begon te ontwikkelen.
(ongeveer sinds 2 mnd.) wist ik dat ik iets moést doen. Nu ben ik een aantal alternatieve middelen gaan gebruiken waardoor iig de witte ontlasting is verdwenen (nu sinds een week), maar het voorval maakte mij ernstig zorgen. Ben her en der eens gaan zoeken en vond een onderzoek uit het jaar 2004 uitgevoerd op paarden die besmet waren met babesia. Het onderzoek werd gedaan door Luik (Belgie).
Nu las ik dat de besmette paarden die allen pos. getest waren op babesia steeds dezelfde symptomen ontwikkelden, nl:
De verhoogde activiteit van de "leverenzymen" die frequent bij de door ons onderzochte paarden gezien werd, laat een
leveraandoening vermoeden. Leverletsels (centrolobulaire degeneratie, coagulatienecrose en galstase) werden door
verschillende auteurs vastgesteld ter gelegenheid van de autopsie van paarden die gestorven waren tgv acute piroplasmose.
Die laesies, de veranderingen van de bloedparameters en de snelle normalisering van de leverenzymen na behandeling van de
piroplasmose zijn allemaal elementen die pleiten voor een samenhang tussen die ziekte en het leverlijden.
Sindsdien ben ik er wel zeker van dat ik ook besmet ben met de babesia bacterie.In dit artikel, dat ik hierboven heb geplaatst, staan nog meer voorbeelden over dat bv. de babesia vooral in de lever gaat zitten.
Ik heb mij nooit hierop laten testen, omdat ik al gediagnostiseerd was met lyme (en een AB kuur hiervoor heb gehad)
Ik vond het onnodig op kosten jagen.
Maar ga doordat ik dit nu heb gelezen wel mijn leverwaardes controleren