Dit weekend vrienden uit nederland over de vloer en die hadden een e sigaret mee
Blijkbaar raakt dit in nederland goed ingeburgerd
Hun bevinding is heel goed,ze roken letterlijk pakken minder,het is goedkoper,je kan zelf je dosis nicotine bepalen en zodoende het roken afbouwen,je krijgt geen koolstofmonoxide toxines en teer meer binnen enz
Door de lyme ben ik erg kortademig bij inspanning,longtest en foto's zeggen dat alles in orde is met mijn longen...
Dus dacht ik om ook zo een e sigaret aan te schaffen omdat het vermoeddelijk gezonder,goedkoper en een hulp voor stoppen met roken zou zijn...
Blijkbaar is er niet erg veel over bekend ,sommigen beweren dat het slechter is of gewoon roken anderen net andersom,
Dus de vraag of er zich hier iemand al verder in verdiept heeft of ervaring heeft met de e sigaret ?
E sigaret
-
Re: E sigaret
Ik ken het niet de e-sigaret, maar ik ga er zeker even op googlen!
Was zo goed als gestopt, maar helaas niet volgehouden.
Was zo goed als gestopt, maar helaas niet volgehouden.
-
Hoy moon
Zelf probeerde ik al pleisters en nicotine kouwgom...ik begin ook steeds opnieuw
Die nederlandse vrienden zijn er zelf nog niet zo lang mee begonnen en weten niet of het al dan niet schadelijk is...
Het lijkt mij alvast een prima alternatief,je hebt de handeling nog van het roken,bouwt zelf de dosis nicotine af...lijkt een wondermiddel met hopelijk geen slechte kantjes aan
Zelf probeerde ik al pleisters en nicotine kouwgom...ik begin ook steeds opnieuw
Die nederlandse vrienden zijn er zelf nog niet zo lang mee begonnen en weten niet of het al dan niet schadelijk is...
Het lijkt mij alvast een prima alternatief,je hebt de handeling nog van het roken,bouwt zelf de dosis nicotine af...lijkt een wondermiddel met hopelijk geen slechte kantjes aan

Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken
-
Hey Troptard,
Kun je geen waterpijp aanschaffen? Je weet wel, zo'n Turkse. Daar kun je nicotinevrije tabak in doen met lekkere smaakjes. Trouwens, in mijn plaatselijke supermarkt is sinds kort henneppoeder te koop; jawel, h e n n e p poeder! Schijnt veel goede omega's te bevatten. Ik ben eens gaan googelen op cannabis: zie hieronder de lijst met positieve effecten en aandoeningen die je ermee kunt behandelen:
Negatieve effecten schijnen er niet te zijn als je hennep in de verdampte vorm tot je neemt:
Alleen heb jij weer dikke pech Troptard, want:
Maar je kunt er natuurlijk ook een uitje naar Nederland aan wagen of aan die Hollandse vrienden van je vragen of ze .........
Nee, natuurlijk niet. Op hennep staat geen patent dus valt er voor Big Pharma niet veel aan te verdienen.
P.S. Nog even over die henneppoeder van de supermarkt; misschien kan ik er wel glutenvrije medicinale spacecake mee maken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Medicinale_cannabis
Kun je geen waterpijp aanschaffen? Je weet wel, zo'n Turkse. Daar kun je nicotinevrije tabak in doen met lekkere smaakjes. Trouwens, in mijn plaatselijke supermarkt is sinds kort henneppoeder te koop; jawel, h e n n e p poeder! Schijnt veel goede omega's te bevatten. Ik ben eens gaan googelen op cannabis: zie hieronder de lijst met positieve effecten en aandoeningen die je ermee kunt behandelen:
Positieve effecten
De effecten van de belangrijkste cannabinoïden zijn[bron?]:
CBC: potentieert THC, werkt rustgevend en pijnstillend;
CBG: sedatief, slaapverwekkend, antimicrobieel en oogboldruk verlagend;
THC: maakt euforisch;
THCV: versterkt en versnelt het effect van THC;
CBD: vertraagt afbraak THC, en werkt als spierverslapper;
CBN: pijnstillend, vermindert hoofdpijn;
CBND: slaapverwekkend.
Ook zijn er een aantal klachten die met succes met medicinale cannabis zijn behandeld, maar waarvan de resultaten nog niet ondersteund zijn met een grootschalig wetenschappelijk onderzoek:
Reuma
Migraine
Epilepsie
Glaucoom
Colitis Ulcerosa
Ziekte van Crohn
Alzheimer
Anorexia
Ziekte van Parkinson
Astma
ADHD
Angststoornis
ME (myalgische encefalomyelitis)/chronische vermoeidheid
Slaapstoornis
Eczeem /jeuk
Fibromyalgie
Longkanker
Hersentumor
Negatieve effecten schijnen er niet te zijn als je hennep in de verdampte vorm tot je neemt:
Steeds meer mensen kiezen voor het verdampen van een kruid in een vaporizer als toedieningsvorm,wat geen lichamelijke schade toebrengt. Ook mensen die hun leven lang nog nooit iets hebben gerookt, hebben geen moeite met het binnenhouden van cannabisdamp (vooral als deze eerst heeft kunnen afkoelen, zoals dat het geval is bij De-verdamper en de Volcano vaporizer).
Alleen heb jij weer dikke pech Troptard, want:
België
In België is het medicinaal gebruik van cannabis niet toegestaan en is het dus niet verkrijgbaar als medicijn. Wanneer medicinaal gebruik kadert in wetenschappelijk onderzoek, uitgevoerd door een universitair ziekenhuis of een erkende pijnkliniek, is het bij wet wel toegestaan.[5]
Maar je kunt er natuurlijk ook een uitje naar Nederland aan wagen of aan die Hollandse vrienden van je vragen of ze .........
waarvan de resultaten nog niet ondersteund zijn met een grootschalig wetenschappelijk onderzoek
Nee, natuurlijk niet. Op hennep staat geen patent dus valt er voor Big Pharma niet veel aan te verdienen.
P.S. Nog even over die henneppoeder van de supermarkt; misschien kan ik er wel glutenvrije medicinale spacecake mee maken

http://nl.wikipedia.org/wiki/Medicinale_cannabis
Laatst gewijzigd door Tulipano op Vr 31 Mei 2013 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Tulipano, er is wel verschil tussen hennepsoorten: die hennep die je rookt die bevat veel thc, maar die jij in de supermarkt koopt niet.
-

Nou, dan misschien een gezellig lymekransje rondom de waterpijp (of vaporizer)??
-
Tulipano schreef::(
Nou, dan misschien een gezellig lymekransje rondom de waterpijp (of vaporizer)??
Lijkt mij een beter idee dan een lyme koffieklysmakransje

Geen probleem dat jullie het medicinaal gebruik van cannabis promoten maar de vraag ging er over of zo een e cigaret al dan niet slecht voor de gezondheid zou zijn
Ik ben al zoveel keer gestopt met roken dat ik niet meer weet of ik nu verslaafd ben aan stoppen met roken of aan het roken zelf

De e cigaret lijkt me wel iets goed om te stoppen of toch gedeeltelijk,als het nog slechter is of een gewone cigaret (giftige chemische smaken of dergelijke) kan je beter het ding niet aanschaffen
-
Lijkt mij een beter idee dan een lyme koffieklysmakransje
Mij ook, eerlijk gezegd

Troptard, ik vond zojuist een forum over 'E' roken:
http://www.e-roken.net/t648-onrust-over ... per-smoker
Ik zou zeggen, loop er eens doorheen; misschien kun je daar nuttige info op vinden. (Maar uit wat ik er in de gouwegeit las denk ik dat ik toch maar voor die Turkse waterpijp zou gaan

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
-
Whahaha,leuke foto 
Wel onhandig tijdens het autorijden zo een waterpijp

Wel onhandig tijdens het autorijden zo een waterpijp

-
Tulipano schreef: Zelfs onze koning gebruikt 'm!
Zou hij daarom zoveel onzin uitkramen

Medicinale wiet is overigens ook THC arm!
Mijn man gebruikte zijn eigen buiten geteelde plant, ook voor medische doeleinden, hij had daar veel meer baat bij.
Je kan er ook thee uit trekken overigens.