Zembla: schokkende onthullingen over de Ned. vleesindustrie

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Tulipano

Zembla: schokkende onthullingen over de Ned. vleesindustrie

Berichtdoor Tulipano » Do 5 Sep 2013 22:14

Wie nog geen vegetariër was, wordt het bij het zien van:

'SJOEMELEN MET VLEES'

http://zembla.incontxt.nl/seizoenen/201 ... 05-09-2013

Foetsie

Re: Zembla: schokkende onthullingen over de Ned. vleesindust

Berichtdoor Foetsie » Vr 6 Sep 2013 23:05

Jaha, dat is dus 1 van de redenen dat ik al sinds jaaaaaaren geen vlees eet.
Ben ooit eens mee geweest om een ziek paard van ons door de buurman naar de veeartsenijschool te laten brengen in zijn
veewagen, en omdat hij boer was, gingen er meteen een paar koeien mee, die naar het slachthuis moesten.
Dus eerst die koeien onderweg bij het slachthuis afleveren, nou, ja, als je dát een keer meegemaakt en gezien hebt, eet je nooit in je leven meer vlees.
Helaas zien de mensen alleen maar het vlees in de schappen liggen en hebben ze er geen benul van.

En ik bedoel dan niet alleen die stront op het vlees, maar dus ook de walging van hoe het er toegaat met b.v. het dier dat eerst gewoon nog leeft, en hoe het achter het slachthuis gewerkt wordt met het nog levende dier.

Ik herinner mij nog de paarden die ernstig in paniek raakten door die beulen.
En wat dacht je van dat dier dat over de stenen, levend en al over de binnenplaats getrokken werd met kapotte benen terwijl het nog leefde, té gruwelijk voor woorden.

Nee, voor mij geen kadavers op m'n bord.

Foetsie

Re: Zembla: schokkende onthullingen over de Ned. vleesindust

Berichtdoor Foetsie » Vr 6 Sep 2013 23:08

Trouwens tegenwoordig moet je nog oppassen ook want 1 op de 3 is besmet met de ESBL

Terug naar “Off-Topic Café”