http://www.leefbewust.com/130913.htmMeestal de eerste inzet van de huisarts bij een verhoogde nuchtere suikerspiegel. Zodra je boven de norm zit kom je ineens in de doelgroep. Ik heb dat zelf aan de lijve ondervonden een tijd geleden. Men vind je bloeddruk aan de hoge kant en suikerspiegel zit boven de norm. Wat ze alleen vergeten is dat je vaak wat gespannen bent bij een doktersbezoek.
Je krijgt dat last van bijvoorbeeld witte jassen hypertensie. Als je weet dat je ritje naar de dokter en het bezoek zelf ook je bijnieren kan kietelen en dus voor meer cortisol kan zorgen dan is het naar mijn mening ook niet vreemd dat je suikerspiegel wat hoger is. Want bij stress komen er suikers vrij uit o.a. je lever via de hormonen uit je bijnieren.
Dus stress verhoogt je suiker en die suikerspiegel is weer de maatstaf voor diabetes. Dus beste is om zelf in je eigen omgeving je suiker en bloeddruk te controleren voordat je het pharma leven induikt.
Want met het ene middel kun je weer de volgende kwaal ontwikkelen. Dat noemen we koppelverkoop.
Meestal de eerste inzet van de huisarts bij een verhoogde nuchtere suikerspiegel.
Zodra je boven de norm zit kom je ineens in de doelgroep.
Stel je hebt een verhoogde suikerspiegel dan komt het apparaat in beweging.
Stap 1 - je mag 4 keer per jaar voor controle komen
Stap 2 - heb je overgewicht dan is een gesprek met diëtiste toch wel een pré, uiteraard geen alternatieve maar eentje die het protocol volgt
Stap 3 - je maakt ineens kans op een griepvaccin, de dokter op een betaalde wintersportreis door zijn vaste klantjes
Stap 4 - het eerste medicijn wordt van stal gehaald, Metformin
Stap 5 - de jaarlijkse oogcheck
Ben je officieel nog prediabetes dan willen ze nog wel eens een dieetflyer meegeven. En je raadt het al, koolhydraten en weinig vet. Dus zeg maar een omgekeerd Dokter Frank dieet.
Maar goed, de gemiddelde Nederlander neemt het advies ter harte en gaat praten met een diëtiste die met een beetje pech groot fan is van light producten. Want al die internet verhalen over aspartaam die moet je met een korreltje suiker nemen. Dus jij aan de light en een honger dat je krijgt. Geen wonder want je lichaam proeft zoet en wil dus ook beloond worden met energie die dus niet komt.
Nu is je lichaam heel slim. Ga jij het lichaam voor de gek houden dan denkt het lichaam gewoon, maakt niet uit, ik stel je eetlust gewoon bij. Maak me gek zou Gerard Joling zeggen.
Dus je behoefte aan suikers neemt toe, je alvleesklier nog meer belast dus op een dag trek je de stoute sportschoenen aan.
Hop hop hop naar de 15,95 euro sportschool toe want de Tatjana commercial is intussen in je netvlies gebrand. Nu is het vervelende dat voor gezonde slanke mensen dit prima kan zijn. Het vervelende van bijvoorbeeld cardio is alleen dat het en die stress hormonen kan aanjagen (dus ook je suikerspiegel) maar dus ook weer je eetlust kan aanjagen dus kom je thuis dan kun je wel een beer op.
Een studie naar Metformine toonde aan dat chronisch gebruik van deze stof naast braken, buikpijn en diarree ook een B12 tekort kan veroorzaken: http://www.ntvg.nl/publicatie/Metformin ... %C3%ABntie
Dat is lekker als je dat niet in de gaten houdt, krijg je langzamerhand neurologische klachten die worden geweten aan je "ziekte". Dus ken je mensen die dit slikken geef de kennis door.
Maar er is meer. Een studie uit Israel zegt dat dit medicijn je oxidatieve stress verhoogt en je glutathion verlaagt.
Ik voor de zekerheid nog een cardioloog gemaild of ik de conclusie wel goed begrepen had maar die beaamde dit.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2399 ... t=Abstract
Wat is nu het probleem. Juist die oxidatieve stress in het lichaam speelt een rol bij insuline resistentie, dus dat je ongevoeliger wordt voor insuline, dit speelt o.a. bij diabetes.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1448694/
http://www.natuurdietisten.nl/detail.ph ... 602&page=9
Blijkbaar verstoort het ook iets in de calciumhuishouding want deze studie naar cognitieve problemen bij ouderen die dit goedje slikken wordt eigenlijk aangeraden om b12 en calcium te gaan slikken.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2400 ... t=Abstract
Metformine: voorbeeldcasus klantenbinding
-
Metformine: voorbeeldcasus klantenbinding
Hieronder een quote uit een nieuwsbrief over het diabetes "wondermiddel" metformine en over hoe de ziekteindustrie met dit medicijn nog meer klanten voor zich weet te winnen. Op uw gezondheid (of ziekte):
-
Re: Metformine: voorbeeldcasus klantenbinding
Bamboe, hoe herkenbaar!
Ik heb exact hetzelfde aan den lijve ondervonden maar dan t.a.v. cholesterol.
Ik moest en zou aan de statines van m'n vorige huisarts. Inmiddels weet ik wel beter, ben vorig jaar gestopt met dat spul te slikken.
En wonder boven wonder, met de rest van de Lyme medicatie en het stoppen van de vitamine D inname, daalt het nu langzaam van zelf. Van 8,9 naar 8,1.
Over een week of zes weer eens prikken.
Groetjes, Wouter
Ik heb exact hetzelfde aan den lijve ondervonden maar dan t.a.v. cholesterol.
Ik moest en zou aan de statines van m'n vorige huisarts. Inmiddels weet ik wel beter, ben vorig jaar gestopt met dat spul te slikken.
En wonder boven wonder, met de rest van de Lyme medicatie en het stoppen van de vitamine D inname, daalt het nu langzaam van zelf. Van 8,9 naar 8,1.
Over een week of zes weer eens prikken.
Groetjes, Wouter
-
Bedankt voor het interessante artikel Bamboe.
Klik op onderstaande link en lees de ervaringen.
http://treato.com/Metformin,GlaxoSmithKline/?a=s

http://treato.com/Metformin,GlaxoSmithKline/?a=s

-
Hoi Wouter, het geeft niets hoor, dat mensen zoals jij en ik door beginnen te krijgen dat specifieke medicijnen tegen de gezondheid in werken: http://www.mijnmedicijn.nl/diabetes-sui ... metformine
Er liggen alweer nieuwe medicijnen op de plank die minder bekend zijn en waarvoor de mens graag opnieuw als proefdier optreedt.
Het is lastig voor mensen om het grotere plaatje te zien: dus dat de medicijnenindustrie en haar handlangers (onze reguliere ziektezorg) in zijn geheel liever mensen ziek zien: artsen, verpleegkundigen en mensen uit de farmacologie moeten allemaal toch ook ergens van betaald worden niet waar?
Toch ergens worden mensen natuurlijk inmiddels wel wakker.
Handig is dat niet voor de reguliere geneeskunde: alhoewel: dat absurd hoge verplichte ziektekostenbedrag per maand dat is toch wel een goede garantie om te blijven draaien voorlopig nog ondanks het gekrakeel.
Maar ergens komt er natuurlijk een keerpunt in de bewustwording van onze medemens.
Is die metformine en zijn jouw statines niet het topje van de ijsberg?
Er liggen alweer nieuwe medicijnen op de plank die minder bekend zijn en waarvoor de mens graag opnieuw als proefdier optreedt.
Het is lastig voor mensen om het grotere plaatje te zien: dus dat de medicijnenindustrie en haar handlangers (onze reguliere ziektezorg) in zijn geheel liever mensen ziek zien: artsen, verpleegkundigen en mensen uit de farmacologie moeten allemaal toch ook ergens van betaald worden niet waar?
Toch ergens worden mensen natuurlijk inmiddels wel wakker.
Handig is dat niet voor de reguliere geneeskunde: alhoewel: dat absurd hoge verplichte ziektekostenbedrag per maand dat is toch wel een goede garantie om te blijven draaien voorlopig nog ondanks het gekrakeel.
Maar ergens komt er natuurlijk een keerpunt in de bewustwording van onze medemens.
Is die metformine en zijn jouw statines niet het topje van de ijsberg?
-
Tulipano schreef:Bedankt voor het interessante artikel Bamboe.
Klik even op de volgende link Tulipano, de wereld van een B12 deficiëntie:
Diabetes Metformine en Vit.B12
WouterB schreef:Ik heb exact hetzelfde aan den lijve ondervonden maar dan t.a.v. cholesterol.
De link Vit.D met chole(sterol) is nauw verweven. Vit.D wordt vaak gerefereerd als zou het een nutriënt zijn, echter Vit.D metabolieten zijn sterolen ook wel bekend als steroidalcoholen, kortom het is een seco-steroïd geproduceerd door het lichaam zelf.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sterol
Het meest bekende type sterol is cholesterol, een vitale stof in de dierlijke celmembraan als celverstevigend element en als precursor voor vetoplosbare vitamines en steroïdhormonen.
Plantensterolen noemt men fytosterolen en dierlijke sterolen worden zoösterolen genoemd. Belangrijke zoösterolen zijn cholesterol en enkele steroïdhormonen als testosteron en oestrogeen; enkele fytosterolen die van belang zijn, zijn campesterol,sitosterol en stigmasterol. Ergosterol is een sterol dat voorkomt in het celmembraan van fungi, waar het een rol vervult die gelijkaardig is aan cholesterol in dierlijke cellen. Vele antifungale middelen zijn gericht tegen deze ergosterolen, omdat de menselijke celmembraan dit niet bevat.
Ergosterol
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ergosterol
Ergosterol of provitamine D2 (ergosta-5,7,22-trien-3β-ol) is een sterol, waarvan de chemische structuur veel lijkt op die van cholesterol.
Cholecalciferol
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cholecalciferol
Cholecalciferol of (+)-vitamine D3 is een secosteroïde dat in de huid wordt gevormd onder invloed van ultraviolet licht met golflengte van 300 nm uit 7-dehydrocholesterol, een afgeleide vorm vancholesterol. Cholecalciferol is in 1918 ontdekt.
Cholecalciferol
http://en.wikipedia.org/wiki/Cholecalciferol
Cholecalciferol (also known as toxiferol) is a form of vitamin D, also called vitamin D3.[1][2]
It is structurally similar to steroids such as testosterone, cholesterol, and cortisol (though vitamin D3 itself is a secosteroid).
Interessante kennisgeving is het volgend met betrekking cholesterol en bacteriën ....
http://mpkb.org/home/tests/lipids
Increasing evidence suggests that this alternative explanation may be true.1 2 For example, a 2010 study found that several bacterial taxa in the oral cavity and the gut correlated with plasma cholesterollevels3, and another study found that high cholesterol protects against endotoxemia.4
Both “good” and “bad” forms of cholesterol play pivotal roles in fighting infection, for example, scavenging endotoxins that are released during destruction of pathogenic bacterial forms. While higher levels of total cholesterol are associated with some forms of cardiovascular disease in some patient populations, a number of statistically significant inverse correlations have been found between total cholesterol and various diseases including chronic heart failure, respiratory and gastrointestinal diseases, and various acute infections.
• Bacterial endotoxins are bound by cholesterol – Lipoproteins play important roles in the process of removing toxic bacterial cell wall constituents including peptidoglycans and lipoteichoic acid, and lipopolysaccharide (endotoxins), all of which can contribute to bacterial sepsis and septic shock.12 In addition, lipopoteins scavenge the main pathogenic component of the cell walls of Gram-negative bacteria; endotoxins (which are released during immunopathology) are rapidly bound by LDL cholesterol.13 14 Another example: Staphylococcus aureus-toxin, a toxin produced by most pathogenic Staphylococcus strains and causing damage to a wide variety of cells, is bound and almost totally inactivated by human serum and purified LDL.15
Science behind immunopathology
http://mpkb.org/home/protocol/immunopathology
Endotoxins
Endotoxins, sometimes referred to as lipopolysaccharides, are proteins associated with bacteria and bacterial communities (microbiota). When these bacteria are destroyed by the innate immune system, as will happen during the MP, endotoxins are released causing a spike in symptoms known as an immunopathological reaction.
The body responds to the presence of endotoxins by producing cholesterol10 and C-reactive protein,11 among other defense mechanisms.
Hormone and pro-hormone therapy
http://mpkb.org/home/othertreatments/hormone_therapy
Due to the nature of chronic disease, it is common for patients suffering from chronic diseases to have low levels of hormones. This is often due to high levels of the vitamin D metabolite 1,25-D which interferes with the production of hormones such as T3, testosterone, etc. Because the vitamin D system is dysregulated in chronically ill patients, supplementing with other hormones tends to further dysregulate the receptors rather than increase hormonal expression.
Overview of how steroid hormones work
Steroid hormones are molecules produced and secreted by endocrine glands in the body. These hormones are released in the blood stream and travel to other parts of the body where they bring about specific responses from specific cells. Steroid hormones are derived from cholesterol and are lipid-soluble molecules.
Steroid hormones can be grouped into five groups by the receptors to which they bind: glucocorticoids, mineralocorticoids, androgens, estrogens, and progestagens. Vitamin D derivatives are a sixth closely related hormone system with homologous receptors, though technically sterols rather than steroids.
High 1,25-D interferes with the production and activity of other hormones
When the Vitamin D Receptor (VDR) becomes blocked by 25-D, bacterial ligands, or other compounds, the Receptor can no longer transcribe an important enzyme that keeps the active D metabolite, 1,25-D, in the correct range. As 1,25-D rises without a feedback system to keep it in check, the hormone dysregulates the nuclear receptors including PPAR-gamma which control the body's hormones and affects the levels of hormones including the male, female, and thyroid hormones.1
De connectie teveel calcitriol (1,25D), ontregeld Vit.D metabolisme, bacteriën, inflammatie, met relatie het cholesterol niveau ligt dicht bij elkaar.

Diesel
-
Diabetes Metformine en Vit.B12
Be.ankt .iesel!

Niet .at ik er echt op zat te wachten om .oorgelinkt te wor.en naar een blog .ie ver.acht veel lijkt op Lymenet en een on.erwerp betreft waarmee je hier inmi..els zo'n beetje alle topics hebt gevul.. Ik heb de letter . van mijn toetsenbor. gesloopt om.at ik bang ben .at als ik .ie letter gebruik, stee.s meterslange reacties van jou krijg over vitamine ., B12 en 1,25 bepalingen .ie ongetwijfel. reuze interessant zijn maar waar ik niet om heb gevraag.. Is het misschien een goe. i.ee om je eigen '.iesel' topic op Lymenet te zetten waarin je alles samenvat? .an kunnen forumbezoekers er zelf voor kiezen of ze ermee geconfronteer. willen wor.en. Het wor.t an.ers een beetje eentonig, al .ie topics met het vitamine . verhaal.
Ben benieuw. naar je reactie
Oh ja, nu weet ik het zo on.erhan. wel: ZEG NEE TEGEN VITAMINE . !

-
Bamboe,
Mijn dank voor het onder de aandacht brengen van: Metformine gebruik relatie B12 deficiëntie.
Je empathie voor Lyme patiënten, die wellicht Metformine gebruiken, attentie waakzaamheid (mogelijk) ontwikkeling B12 deficiëntie, is meedenkend voor de des betreffende Lyme/B12 patiënt in kwestie.
De kokervisie van diverse artsen, dan wel patiënten, is bekend.
Tulipano, ook jij hartelijk dank voor je krakkemikkige bijdrage.
Je hoffelijk sociaalcommunicatieve vaardigheden, je insinuerende berichtgeving elders, zijn opmerkelijk te noemen. Een sieraad in je portfolio.
Diesel (met hoofdletter D)
p.s. beleefdheidhalve nergens de letter l in de tekst dan wel uit je naam gesloopt.
Mijn dank voor het onder de aandacht brengen van: Metformine gebruik relatie B12 deficiëntie.

Een studie naar Metformine toonde aan dat chronisch gebruik van deze stof naast braken, buikpijn en diarree ook een B12 tekort kan veroorzaken: http://www.ntvg.nl/publicatie/Metformin ... %C3%ABntie
Dus ken je mensen die dit slikken geef de kennis door.
Blijkbaar verstoort het ook iets in de calciumhuishouding want deze studie naar cognitieve problemen bij ouderen die dit goedje slikken wordt eigenlijk aangeraden om b12 en calcium te gaan slikken.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2400 ... t=Abstract
Je empathie voor Lyme patiënten, die wellicht Metformine gebruiken, attentie waakzaamheid (mogelijk) ontwikkeling B12 deficiëntie, is meedenkend voor de des betreffende Lyme/B12 patiënt in kwestie.
bamboe schreef:Het is lastig voor mensen om het grotere plaatje te zien
De kokervisie van diverse artsen, dan wel patiënten, is bekend.
Tulipano, ook jij hartelijk dank voor je krakkemikkige bijdrage.
Tulipano schreef:Ben benieuw. naar je reactie
Je hoffelijk sociaalcommunicatieve vaardigheden, je insinuerende berichtgeving elders, zijn opmerkelijk te noemen. Een sieraad in je portfolio.
Diesel (met hoofdletter D)
p.s. beleefdheidhalve nergens de letter l in de tekst dan wel uit je naam gesloopt.
-
@Diesel,
Voorbeeld:
Waarom gaat de discussie opeens over een B12 deficiëntie als ik het heb over de farmaceutische corruptie? Of over vitaminen (D) en het belang van de kat in het topic 'Met Borrelia krijg je het voor je kiezen"? Waarom lijkt het vitamine D complot opeens het hoofdonderwerp in het topic Chem trails?
Ik snap je enthousiasme en fanatisme Diesel (met name door dat laatste insinueer ik niet maar krijg ik wel wat argwaan). Ongetwijfeld zullen ze heel significant zijn en bestaat er een verband. Maar om er nou op bijna elk topic/of elk onderwerp met m'n neus in gewreven te worden ...... Mijn suggestie om je eigen specifieke topics op dit forum te zetten was niet als grap bedoeld en misschien best een goed idee:
'Alles over (de gevaren van) vitamine D'
'Alles over vitamine B12'
'Alles over kopertekort'
enz. enz.
Bovendien kun je daarin ook nog eens linken naar je eigen blog en babbelbox. Ik denk dat het (voor mij in elk geval) 'n stuk overzichtelijker zou worden want zeg nou zelf, zou jij niet je bedenkingen hebben als ik in jou berichten telkens als een olievlek met meterslange publicaties kwam over Monsanto, Borrelia en haar biofilm of de Lyme World Protestday?
Mijn sociale vaardigheden mogen dan niet om over naar huis te schrijven zijn, ik probeer in elk geval de publicaties van andere forumleden te respecteren door het oorspronkelijke onderwerp het hoofdonderwerp te laten zodat de essentie ervan overeind blijft. Het was niet mijn bedoeling om je boos te maken, dus hierbij mijn excuses. Maar zoals je ziet zit ik ook niet meteen boven op de kast.
P.S. Gisteren naar mijn orthomoleculair arts geweest (met ruim 20 jaar praktijkervaring) en wat stukjes van jou vitamine D publicaties besproken. Hij is toch een andere mening aangedaan. Het is dus maar net hoe je het bekijkt, denk ik.
Groet
Voorbeeld:
Diesel schreef
Waarom gaat de discussie opeens over een B12 deficiëntie als ik het heb over de farmaceutische corruptie? Of over vitaminen (D) en het belang van de kat in het topic 'Met Borrelia krijg je het voor je kiezen"? Waarom lijkt het vitamine D complot opeens het hoofdonderwerp in het topic Chem trails?
Ik snap je enthousiasme en fanatisme Diesel (met name door dat laatste insinueer ik niet maar krijg ik wel wat argwaan). Ongetwijfeld zullen ze heel significant zijn en bestaat er een verband. Maar om er nou op bijna elk topic/of elk onderwerp met m'n neus in gewreven te worden ...... Mijn suggestie om je eigen specifieke topics op dit forum te zetten was niet als grap bedoeld en misschien best een goed idee:
'Alles over kopertekort'
enz. enz.
Bovendien kun je daarin ook nog eens linken naar je eigen blog en babbelbox. Ik denk dat het (voor mij in elk geval) 'n stuk overzichtelijker zou worden want zeg nou zelf, zou jij niet je bedenkingen hebben als ik in jou berichten telkens als een olievlek met meterslange publicaties kwam over Monsanto, Borrelia en haar biofilm of de Lyme World Protestday?
Mijn sociale vaardigheden mogen dan niet om over naar huis te schrijven zijn, ik probeer in elk geval de publicaties van andere forumleden te respecteren door het oorspronkelijke onderwerp het hoofdonderwerp te laten zodat de essentie ervan overeind blijft. Het was niet mijn bedoeling om je boos te maken, dus hierbij mijn excuses. Maar zoals je ziet zit ik ook niet meteen boven op de kast.
P.S. Gisteren naar mijn orthomoleculair arts geweest (met ruim 20 jaar praktijkervaring) en wat stukjes van jou vitamine D publicaties besproken. Hij is toch een andere mening aangedaan. Het is dus maar net hoe je het bekijkt, denk ik.
Groet

-
Beste Tulipano,
Oeps ... het 'originele' bericht is aangepast. Het volgende is wat er stond en mijn repliek op gebaseerd. Daar zit mijn ellenlange tijd en energie in en reageer ik op. Of ik nog ga reageren op je ‘aanpassingen’ kan ik bij dit schrijven nog niet inschatten c.q. beoordelen. Het hoor wederhoor ben ik eigenlijk wel klaar mee.
Het volgende lijkt mij meer een opmerking voor in je eigen topic voor degene die het interesseert.
100% niet de arts die mij behandelt.
Je hebt reeds elders in een topic gevraagd of ik geïnteresseerd zou zijn in het antwoord van je complementaire arts.
viewtopic.php?f=2&t=6462&start=80
di 10 sep 2013 13:30
Geen antwoord retour Tulipano of ik inhoudelijk geïnteresseerd zou zijn in het antwoord van je arts.
Het volgende had ik je reeds eerder gemeld:
di 10 sep 2013 12:16
Wanneer jij een CBO richtlijn arts vraagt (eens of oneens) over bijvoorbeeld de Lyme behandeling ILADS richtlijn laat het antwoord zich meestal in de regel wel raden.
Wanneer ik de volgende berichten van een ander forumlid lees (qua inhoud) in de desbetreffende topic. Kan ik je selectieve verontwaardiging op mij gericht niet geheel volgen.
viewtopic.php?f=4&t=7459&start=20
zo 12 mei 2013 11:29
di 28 mei 2013 15:10
Merkwaardig overigens dat je deze Metformine topic gebruikt: met vullen van tal van ‘nieuwe’ vragen en zo waar een verlanglijstje wensen in metselt. Hiermee niet alleen mij, maar ook de overige forumleden drammerig mee confronteert. Moet ik wel aan wennen, zo plein public op het forum, je dubbele standaard van presenteren.
Je kunt je eraan storen of simpelweg negeren c.q. wat flexibel mee omgaan. Ik opteer voor het laatste. Daarnaast waar mogelijk de post van forumleden met randzaken zien terug knijpen met berichten naar het oorspronkelijke onderwerp.
Kijk bijvoorbeeld even actueel in deze topic. Onderwerp: dr. Kenny de Meirleir en Vit.D 1,25.
Er komt van alles en nog wat aan klankenbrij voorbij zeilen.
viewtopic.php?f=8&t=7990&start=10
Pardon.
Stel deze vraag aan desbetreffende persoon in kwestie, die het volgende bericht plaatst, in jouw chemtrails topic, na het plaatsen van je obscure filmpje aldaar. Zadel mij hier niet mee op in andermans topic.
zo 1 sep 2013 22:03
zo 1 sep 2013 19:06
Warempel het is topic starter Tulipano zelf die nota bene vraagt hoe het zit met het Vit.D gebeuren.
Het uitlokken van reacties (zie aantal reacties van o.a. forumlid WouterB over Vit.D) is inherent aan de ranzige inhoud van dit (door jezelf geplaatst) tendentieus filmpje. Het pareren van deze aanstootgevende onzin, door o.a. WouterB, is mijns inziens een logisch gevolg. De inhoud (slechts 36 sec) is voldoende om een subgroep patiënten met ontregeld Vit.D het harnas in te jagen. Het is om het even wie dit flagrante filmpje plaatst, ook al is het jouw topic.
Zou het niet beter zijn, alvorens je een bepaald persoon onder spervuur legt, de inhoud van de reeds geplaatste reacties eens zorgvuldig door te lezen.
Ik verzoek je mede daarom ook vriendelijk afstand te nemen van je hardnekkige boude bewering alsof het patiëntenforum B12tekort-babbelbox een van mijn websites zou zijn. Dit is mij te veel eer. Mijn binding met dit patiëntenforum is louter en alleen: geregistreerd lid. Niets meer of minder.
Daarnaast heb ik geen trek elders in te breken in andermans topic, waarin jij opduikt, om je ongefundeerde bewering te corrigeren. Laat staan elders berichtgevingen volgen, waarin jij mogelijkerwijs je geurvlaggen achterlaat.
viewtopic.php?f=22&t=7503&start=60
Het slopen van mijn naam is 1
Het bezoedelen van mijn goede naam is 2
Diesel
Oeps ... het 'originele' bericht is aangepast. Het volgende is wat er stond en mijn repliek op gebaseerd. Daar zit mijn ellenlange tijd en energie in en reageer ik op. Of ik nog ga reageren op je ‘aanpassingen’ kan ik bij dit schrijven nog niet inschatten c.q. beoordelen. Het hoor wederhoor ben ik eigenlijk wel klaar mee.
Tulipano schreef:@Diesel,
Voorbeeld:
Diesel schreef
Waarom word ik geconfronteerd met een B12 deficiëntie als ik het over GSK had?
Waarom vind ik een ellelange publicatie over vitaminen en het belang van de kat op het topic 'Met Borrelia krijg je het voor je kiezen"?
Waarom moet het topic Chemtrails opeens gaan over vitamine D complotten?
Ik snap je enthousiasme en fanatisme Diesel. En ongetwijfeld zullen er significante dingen tussen zitten. Maar om er nou op bijna elk topic met m'n neus in gewreven te worden ...... Mijn suggestie om je eigen topics op dit forum te zetten is misschien zo'n slechte niet.
'Alles over kopertekort'
enz. enz.
Belangstellenden kunnen je er dan vragen stellen, er makkelijker dingen op terugvinden en bovendien doorgelinkt worden naar je persoonlijke blog en website. Zou jij niet je bedenkingen hebben als ik in jou berichten telkens met meterslange publicaties kwam over Monsanto, Borrelia en haar biofilm of de Lyme World Protestday?
Mijn sociale vaardigheden mogen dan niet om over naar huis te schrijven zijn, ik probeer in elk geval de publicaties van andere forumleden te respecteren door het oorspronkelijke onderwerp niet naar de achtergrond te drijven of uit z'n context te halen. En zoals je ziet blijf ik rustig en zit ik ook niet meteen boven op de kast.
P.S. Gisteren naar mijn arts geweest en wat van jou vitamine D publicaties laten lezen. Helaas kon hij het niet met je eens zijn Diesel.
Het volgende lijkt mij meer een opmerking voor in je eigen topic voor degene die het interesseert.
Tulipano schreef:P.S. Gisteren naar mijn arts geweest en wat van jou vitamine D publicaties laten lezen. Helaas kon hij het niet met je eens zijn Diesel.
100% niet de arts die mij behandelt.
Je hebt reeds elders in een topic gevraagd of ik geïnteresseerd zou zijn in het antwoord van je complementaire arts.
viewtopic.php?f=2&t=6462&start=80
di 10 sep 2013 13:30
Tulipano schreef:Zoals ik al zei ga ik binnenkort naar mijn complementair arts. Ik zal hem zeker de bloedwaarden met vooral de vit. D waarden laten checken want ik ben echt erg benieuwd. Mocht het je interesseren dan informeer ik je over de uitslag en over zijn visie hierover.
Geen antwoord retour Tulipano of ik inhoudelijk geïnteresseerd zou zijn in het antwoord van je arts.
Het volgende had ik je reeds eerder gemeld:
di 10 sep 2013 12:16
Diesel schreef:Wanneer deze arts je Vit.D 3000 I.E per dag uitschrijft, louter op basis van een bepaling lage 25D waarde, zonder de 1,25D bepaling vooraf, weet ik al genoeg.
Wanneer jij een CBO richtlijn arts vraagt (eens of oneens) over bijvoorbeeld de Lyme behandeling ILADS richtlijn laat het antwoord zich meestal in de regel wel raden.
Tulipano schreef:Waarom vind ik een ellelange publicatie over vitaminen en het belang van de kat op het topic 'Met Borrelia krijg je het voor je kiezen"?
Wanneer ik de volgende berichten van een ander forumlid lees (qua inhoud) in de desbetreffende topic. Kan ik je selectieve verontwaardiging op mij gericht niet geheel volgen.
viewtopic.php?f=4&t=7459&start=20
zo 12 mei 2013 11:29
Tarwe stoort de synthese, opname en werking van vitamine D.
di 28 mei 2013 15:10
Is het vitamine D die kattengezondheid ondermijnt of de commerciele voeding uit de winkel die bijna altijd ook granen bevat?
Bij een mens moet je al niet met graan aankomen (tenminste als de gezondheid hoog in het vaandel staat), laat staan bij een carnivoor.
M.a.w. in hoeverre zijn infecties niet een gevolg van kwalitatieve ondervoeding voor katten?
Merkwaardig overigens dat je deze Metformine topic gebruikt: met vullen van tal van ‘nieuwe’ vragen en zo waar een verlanglijstje wensen in metselt. Hiermee niet alleen mij, maar ook de overige forumleden drammerig mee confronteert. Moet ik wel aan wennen, zo plein public op het forum, je dubbele standaard van presenteren.
Tulipano schreef:Zou jij niet je bedenkingen hebben als ik in jou berichten telkens met meterslange publicaties kwam over Monsanto, Borrelia en haar biofilm of de Lyme World Protestday?
Je kunt je eraan storen of simpelweg negeren c.q. wat flexibel mee omgaan. Ik opteer voor het laatste. Daarnaast waar mogelijk de post van forumleden met randzaken zien terug knijpen met berichten naar het oorspronkelijke onderwerp.
Kijk bijvoorbeeld even actueel in deze topic. Onderwerp: dr. Kenny de Meirleir en Vit.D 1,25.
Er komt van alles en nog wat aan klankenbrij voorbij zeilen.
viewtopic.php?f=8&t=7990&start=10
Tulipano schreef:Waarom moet het topic Chemtrails opeens gaan over vitamine D complotten?
Pardon.
Stel deze vraag aan desbetreffende persoon in kwestie, die het volgende bericht plaatst, in jouw chemtrails topic, na het plaatsen van je obscure filmpje aldaar. Zadel mij hier niet mee op in andermans topic.
zo 1 sep 2013 22:03
Hier nog meer vitamine d-conspiracy, maar dan van de hand van iemand die meer weet van farmacologie:
zo 1 sep 2013 19:06
Tulipano schreef:http://www.youtube.com/watch?v=PoSQip9F ... JeDcDB27Lb
Hoe zat dat nou ook al weer, dat grote aantal mensen met een D3 tekort?
Warempel het is topic starter Tulipano zelf die nota bene vraagt hoe het zit met het Vit.D gebeuren.
Het uitlokken van reacties (zie aantal reacties van o.a. forumlid WouterB over Vit.D) is inherent aan de ranzige inhoud van dit (door jezelf geplaatst) tendentieus filmpje. Het pareren van deze aanstootgevende onzin, door o.a. WouterB, is mijns inziens een logisch gevolg. De inhoud (slechts 36 sec) is voldoende om een subgroep patiënten met ontregeld Vit.D het harnas in te jagen. Het is om het even wie dit flagrante filmpje plaatst, ook al is het jouw topic.
Zou het niet beter zijn, alvorens je een bepaald persoon onder spervuur legt, de inhoud van de reeds geplaatste reacties eens zorgvuldig door te lezen.
Ik verzoek je mede daarom ook vriendelijk afstand te nemen van je hardnekkige boude bewering alsof het patiëntenforum B12tekort-babbelbox een van mijn websites zou zijn. Dit is mij te veel eer. Mijn binding met dit patiëntenforum is louter en alleen: geregistreerd lid. Niets meer of minder.
Daarnaast heb ik geen trek elders in te breken in andermans topic, waarin jij opduikt, om je ongefundeerde bewering te corrigeren. Laat staan elders berichtgevingen volgen, waarin jij mogelijkerwijs je geurvlaggen achterlaat.
viewtopic.php?f=22&t=7503&start=60
Tulipano schreef:Of forumleden die, met alle respect voor hun kennis van zaken, alle mogelijke topics op lymenet vullen met steeds hetzelfde onderwerp en er de links van hun eigen blogs en babbelbox neerzetten!
Het slopen van mijn naam is 1
Het bezoedelen van mijn goede naam is 2
Diesel
-
Diesel,
Mooi dat je met dit voorbeeld komt; het wel of niet geïnteresseerd zijn in de mening van mijn arts m.b.t. vitamine D! Heb je jezelf ooit afgevraagd of mensen op dit forum zitten te wachten op jou nogal fanatieke, mijn inziens weinig democratische benadering over dit onderwerp in meerdere topics? Zolang je dat doet in je eigen topics of als antwoord aan forumleden die er om vragen, prima! Maar zodra je mij er persoonlijk mee confronteert in onderwerpen die ik zelf aandraag en waarvan de essenties een heel ander karakter hebben, maak ik er een opmerking over. Het gaat er in dit geval niet om dat het me niet boeit, het gaat erom dat ik je meterslange publicaties al (tot vervelends toe) in diverse topics moest tegenkomen. Dus het enige dat ik je vraag is: reageer liever niet meer op mijn reacties. Dat jij als sarcoïdose patiënt bepaalde visies of standpunten hebt snap ik, maar zo heb ik de mijne!
Over 'spervuur' en het slopen van je naam: Overdrijf je niet een beetje Diesel? Ik bood je mijn excuses aan. Als we het over sociale vaardigheden hebben dan denk ik dat relativeren en objectief naar je zelf kijken niet je sterkste kant zijn. Daarnaast ben je zeker niet op je mondje gevallen. Ik heb op dit forum zelden iemand gezien die zo tekeer gaat als jij.
Dus nogmaals, reageer in het vervolg liever niet persoonlijk op mij met reacties die de essentie van het onderwerp bijna volledig naar de achtergrond drijven en die ik in andere topics al tientallen keren voorbij heb zien komen! Ik vind het erg verwarrend!
Mooi dat je met dit voorbeeld komt; het wel of niet geïnteresseerd zijn in de mening van mijn arts m.b.t. vitamine D! Heb je jezelf ooit afgevraagd of mensen op dit forum zitten te wachten op jou nogal fanatieke, mijn inziens weinig democratische benadering over dit onderwerp in meerdere topics? Zolang je dat doet in je eigen topics of als antwoord aan forumleden die er om vragen, prima! Maar zodra je mij er persoonlijk mee confronteert in onderwerpen die ik zelf aandraag en waarvan de essenties een heel ander karakter hebben, maak ik er een opmerking over. Het gaat er in dit geval niet om dat het me niet boeit, het gaat erom dat ik je meterslange publicaties al (tot vervelends toe) in diverse topics moest tegenkomen. Dus het enige dat ik je vraag is: reageer liever niet meer op mijn reacties. Dat jij als sarcoïdose patiënt bepaalde visies of standpunten hebt snap ik, maar zo heb ik de mijne!
Over 'spervuur' en het slopen van je naam: Overdrijf je niet een beetje Diesel? Ik bood je mijn excuses aan. Als we het over sociale vaardigheden hebben dan denk ik dat relativeren en objectief naar je zelf kijken niet je sterkste kant zijn. Daarnaast ben je zeker niet op je mondje gevallen. Ik heb op dit forum zelden iemand gezien die zo tekeer gaat als jij.
Dus nogmaals, reageer in het vervolg liever niet persoonlijk op mij met reacties die de essentie van het onderwerp bijna volledig naar de achtergrond drijven en die ik in andere topics al tientallen keren voorbij heb zien komen! Ik vind het erg verwarrend!