Troonrede 2013

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Tulipano

Troonrede 2013

Berichtdoor Tulipano » Do 19 Sep 2013 1:13

Boodschap van koning Willem Alexander:

'Verzorgingsstaat verandert in participatiesamenleving'

met onderstaand detail:

Zonder ingrijpen blijft het overheidstekort te hoog. De regering legt u daarom extra maatregelen voor van in totaal 6 miljard euro. In 2014 zal de regering voor het laatst geen loonbijstelling uitkeren. In de gezondheidszorg zijn afspraken gemaakt om een groter deel van de zorg via de huisarts te verstrekken en strikter te zijn met het geven van verzekerde zorg. De regering zal een voorstel doen om verschillende toeslagen en regelingen te bundelen in één huishoudentoeslag, die lager wordt naarmate het gezinsinkomen stijgt.

Intussen verdedigt Min. Timmermans fanatiek zijn standpunt bij Pauw en Witteman dat het i.v.m. 'asymmetrische dreiging' :shock: absoluut noodzakelijk is dat Nederland 37 nieuwe Amerikaanse Joint Strike Fighters aanschaft voor het schappelijke prijsje van slechts 4,5 miljard euro!

'Participatiesamenleving' ; Als een blind paard achter de Amerikanen aan hobbelen en het belastinggeld van de Nederlandse burgers pompen in gevechtsvliegtuigen i.p.v. betere zorg. Iemand draait zich nu vast om in z'n graf!

http://www.youtube.com/watch?v=8ZJ4o8AWSjk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

Troptard

Re: Troonrede 2013

Berichtdoor Troptard » Do 19 Sep 2013 10:05

Ik snapte niet dat iedereen met nederlandse en oranje vlaggetjes stond te zwaaien ipv met spandoeken vol protest en papieren vliegertjes naar die gouden koets gooide...
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 19 Sep 2013 22:23

Sterker nog Troptard,

De nieuwe hoed van koningin Maxima:

Lisanne

Berichtdoor Lisanne » Do 19 Sep 2013 22:31

Troptard

Berichtdoor Troptard » Ma 30 Sep 2013 15:09

De belgische luchtmacht geeft hier ronduit toe dat een f16 met een laserpen van 10€ uit de lucht te halen is !
Eerst het van het,computer al hier en nieuwe electronica al ginder in ons f16 en nu er 1 mafketel met een laserpen naar richt...gebleit van weet ge wel hoe gevaarlijk dit is !! Haha daar gaat de faam van ons ultramoderne jachtvliegtuig ! (En onze luchtmacht)
Eigenlijk geeft het belgisch leger de pap in de mond voor de vijand door te zeggen dat zoiets fatale gevolgen kan hebben voor een f16 waar maar 1 piloot in zit,maw beste vijand koop geen dure hittezoekende luchtafweergeschut maar ga met zijn allen waar wij opstijgen met een laserpen van 10€ gaan staan en sucses verzekerd,vriendelijk volk hé onze luchtmacht :mrgreen:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... 6_laserpen

Hoop dat ze er bij de miljardenaankoop in nederland een zonnebrilleke of geblindeerde ruiten bij leveren :)

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 30 Sep 2013 18:45

Ha ha Troptard,

Dat Belgische berichtje moet liever niet richting het noorden uitwaaieren denk ik.
Intussen las ik het volgende:

De huidige raming van het bedrag dat benodigd is voor aanschaf van de toestellen is bijgesteld naar €5,5 miljard.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Joint_Stri ... -programma

Het verschil van 1 miljard zit 'm vast in de aanschaf van speciale anti laserpen-brillen voor de piloten. :wink:

Troptard

Berichtdoor Troptard » Ma 30 Sep 2013 19:05

Tulipano schreef:Ha ha Troptard,

Dat Belgische berichtje moet liever niet richting het noorden uitwaaieren denk ik.
Intussen las ik het volgende:

De huidige raming van het bedrag dat benodigd is voor aanschaf van de toestellen is bijgesteld naar €5,5 miljard.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Joint_Stri ... -programma

Het verschil van 1 miljard zit 'm vast in de aanschaf van speciale anti laserpen-brillen voor de piloten. :wink:

Voor die prijs mag er wel een zonneklep tegen laserpennen in zitten vind ik ,ik zag het nergens in de specificatie's (radio/cassetteplayer,metaallak of bekerhouder trouwens ook niet) maar ze zullen wel de luxeversie genomen hebben op kosten van de nederlandse gezondheidszorg ;)

Terug naar “Off-Topic Café”