onbegrepen lichamelijke klachten, onbegrepen koorts

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Vera4animal

onbegrepen lichamelijke klachten, onbegrepen koorts

Berichtdoor Vera4animal » Wo 9 Okt 2013 19:46

Hallo alemaal,

Hebben jullie hier ervaring met onbegrepen lichamelijke klachten. Die voor de reguliere geneeskunde niet te verklaren waren of lang niet ?

Of met onbegrepen koorts ?

Groetjes xx Vera

bamboe

Re: onbegrepen lichamelijke klachten, onbegrepen koorts

Berichtdoor bamboe » Wo 9 Okt 2013 20:11

hoi Vera, ik heb zoals de meerderheid van de (lyme-)patienten viewtopic.php?f=5&t=6640 te maken (gehad) met onbegrip van artsen voor bestaande en objectiveerbare lichamelijke klachten.
Deze site wemelt van de verhalen over onbegrepen klachten.
Ligt dat aan de klachten of aan het onbegrip?
Lees rustig hier eens rond: viewtopic.php?f=13&t=89 of hier viewtopic.php?f=3&t=7440 : de rubriek domme uitspraken van artsen.
Of een eerdere rubriek over "vage klachten": viewtopic.php?f=3&t=7371
In deze rubriek wordt de lading van de behandelde problematiek in een lacherige sfeer getrokken, maar de ondertoon van een goede grap is bloedserieus als het goed is.
Met de nadruk op bloed in deze context.

Men noemt de onbegrepen klachten liever vage klachten nog dan onbegrepen klachten, om de aandacht af te leiden van het onbegrip om niet verder naar oorzaken te hoeven zoeken.
Een andere afleidingsmanoevre is impliceren dat de grond van je klachten psychisch is, waar je al ervaring mee hebt.
Misschien helpt het je om meer begrip te krijgen voor de toedracht van het onbegrip en welke gevolgen dit onbegrip heeft voor de volksgezondheid: viewtopic.php?f=3&t=7801&p=76103#p76103

Uiteindelijk gaat het om je eigen begrip van (de herkomst van) je eigen klachten, niet om dat van artsen.

Je lichaam gaat zichzelf verwarmen om zich te kwijten van microbieel gespuis als je lichaam het nog kan.
Immers die verhoging kan negatieve gevolgen hebben voor microben.

Lees hier evt. meer over hoezeer artsen onder de knoet zitten van allerlei krachten die de gezondheid van de mens niet dienen: viewtopic.php?f=3&t=7642

Zie hier de gevolgen van dit systeem: viewtopic.php?f=3&t=6833
En dit in positieve zin: als artsen staken, sterven er minder mensen: viewtopic.php?f=3&t=6834
Andere manieren waarop het artsen onmogelijk gemaakt wordt om zich te kunnen concentreren op patienten of hun ziekten: viewtopic.php?f=3&t=7681 : de manier om de zorg steeds onpersoonlijker te maken en om artsen onverschillig te maken voor het lot van patienten in weerwil van de gezworen eed van hippokrates.

Angela88

Berichtdoor Angela88 » Wo 9 Okt 2013 22:34

Hallo Vera,

Ik ben meerdere malen naar de arts geweest met onverklaarbare koorts. Dan dacht hij dat ik weer een blaasontsteking had, maar was er niets te vinden. Vooral aan het eind van de middag/begin van de avond komt dat bij mij opzetten.

Ook zijn mijn klachten dusdanig onverklaarbaar dat ik met een traject bij SOLK begonnen ben. Wat staat voor mensen met Somatisch Onverklaarbare Lichamelijke Klachten, omdat de artsen het simpelweg gewoon niet weten.

Dus ik herken wat jij vraagt.

Groetjes, Angela

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Do 10 Okt 2013 19:31

Hallo Vera4animal,

Onbegrepen klachten had (heb) ik ook.
Ook de lichte temp. verhogeningen in de avonden, maar eigenlijk nog veel meer.
Misschien wel te veel om op te noemen. En nog steeds sta ik perplex met wat er nu weer aan de hand is met m'n lichaam.
Luister goed naar je eigen lichaam, en zoek naar overeenkomsten in je klachten, zoals er hier idd veel zijn beschreven.

Het is zoals Bamboe zegt:
Uiteindelijk gaat het om je eigen begrip van je eigen klachten, en niet om dat van artsen.

Vera4animal

Berichtdoor Vera4animal » Vr 11 Okt 2013 11:55

Thanks voor jullie reacties.
Ik heb buikpijn, hele erge druk in mijn onderbuik, pijn in mijn liezen. Pijn aan mijn vagina.
Paar weken geleden ontdekt dat ik een bacterie heb, bacteriodes fragiles, 3 ab kuren gehad, eerste was ressistent. Daarna nog 2 kuren gehad. Klachten nog steeds niet verminderd maar huisarts wilde geen nieuwe ab meer vorshrijven omdat ze meende dat de bacterie nu wel weg moet zijn door de ab. Wilde ook geen nieuwe kweek doen omdat ze me niet nog meer pijn wilde doen omdat het me de vorige keer ook zon pijn deed toen ze met een wattestafje in mijn vagina ging om afscheiding weg te pakken voor de kweek.

En ik heb al 14 maanden onverklaarbare verhoging/koorts en buikpijn en pijn in mijn zij.

En nu zou het alemaal door stres komen , zou stres het in stand houden, ik zei ik had geen stres ik zat goed in mijn vel, ik was happy en deed mijn dingen. En zegt de ha ja maar je had eerst toch een eetstoornis , nu mijn eetstoornis goed onder controle zou zijn , zou het probleem zich verschuiven. Mischien dat ik dat ik daarom deze klachten heb. Wat een afschuif systeem. Ik heb goed leren omgaan met stres, heb therapie en counsseling gesprekken voor gehad om stres goed te leren herkenen en er mee om te gaan.
En nu is me adviseerd om EDMR therapie te gaan doen.

Terug naar “Off-Topic Café”