RTL biedt podium aan Millecam-arts

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
bamboe

Re: RTL biedt podium aan Millecam-arts

Berichtdoor bamboe » Ma 23 Dec 2013 14:10

hoi Floortje, ik denk ook dat men niet de juiste info heeft gegeven aan vrouwen die voor een borstvergrotende operatie stonden met siliconenprotheses.
Precies wat je zegt overigens: over Millecam, dat men zoveel moeite doet en heeft gedaan om de feiten aangaande haar ziekte onder de mat te vegen: dat heeft te maken met dat ze enorm geliefd was onder de Nederlandse bevolking.
Zoveel moeite hoeft men niet te doen om dit schandaal dat duizenden vrouwen ook overkomt onder de mat te vegen.
Als men de artsen probeert verantwoordelijk te stellen voor het dagelijkse leed dat vrouwen met protheses moeten doorstaan: dan kan men zich waarschijnlijk nog verschuilen ook onder het "ich hab' es nicht gewusst" en de wereld draait gewoon door.
De site waarnaar je linkt, linkt weer door naar deze uitzending van Tros Radar: http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... aties/?p=1
Ik ken iemand die in haar ruggengraat extra pinnen van niet-lichaamseigen materiaal heeft laten zetten die er niet meer uitkunnen, maar die wel haar leven verzieken: ze zit 24 uur per dag aan de morfinepleisters nu.
Dit scenario had men haar van tevoren ook niet geschetst, waar men dat natuurlijk wel had moeten doen.
Dit zijn zeker geen incidenten.
Wij zitten in een systeem voor wat betreft onze ziekenzorg dat er op gericht is om medische missers en de verantwoordelijkheden daarvoor structureel onder de mat te vegen.
Artsen hoeven nauwelijks verantwoordelijkheid te dragen voor hun fouten.
Als ze zich aan de richtlijnen houden is alles koek en ei: ook als de richtlijnen schadelijk zijn voor de patienten.

joorn

Berichtdoor joorn » Ma 23 Dec 2013 14:32

Lees ook eens beide boeken die Rene schreef .Een daarvan gaat over de ware toedracht rondom Milecam

bamboe

Berichtdoor bamboe » Ma 23 Dec 2013 14:52

hoi Joorn, welke boeken bedoel je dan?
Bij bol.com of in de boekhandel/ bibliotheek zijn ze zeker niet te krijgen?
Deze zie ik nu: https://broekhuyse.files.wordpress.com/ ... scan-3.jpg

roosjeP

Berichtdoor roosjeP » Ma 23 Dec 2013 15:30

2007 Borsten voor je verjaardag. Cosmetische chirurgen vertellen dat ze wekelijks meisjes tussen de 16 en de 21 jaar :shock: opereren http://www.proud2bme.nl/TV_uitzendingen ... verjaardag
Zouden deze meisjes goed zijn geïnformeerd?

bamboe

Berichtdoor bamboe » Ma 23 Dec 2013 17:06

hoi Floortje, ik kan de uitzending niet zien, maar zulke jonge meisjes kunnen onmogelijk geinformeerde keuzes maken.
Zij worden dagelijks ook nog eens gebombardeerd met beelden over hoe ze zouden moeten zijn en op zo'n jonge leeftijd ben je jammer genoeg nog veel te beinvloedbaar.
Het zou verboden moeten worden dat chirurgen borstvergrotende operaties doen bij vrouwen jonger dan 21 jaar.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 27 Dec 2013 13:39

Inspectie adviseert check op allergieën vóór plaatsing siliconen
Nieuwsbericht | 23-12-2013

In een recente publicatie concluderen onderzoekers van het VUmc dat vrouwen met een aanleg voor allergische reacties klachten kunnen ontwikkelen na blootstelling aan siliconen. Daarom adviseert de inspectie vrouwen die implantatie van siliconen borstprothesen overwegen, om hun arts hierover te raadplegen.

Verder raadt de inspectie artsen aan om hun patiënten op dit punt goed te informeren. In de overweging moet tevens meegenomen worden dat implantaten kunnen scheuren, lekken en dat de kans hierop na gemiddeld 10 jaar snel toeneemt, waardoor ze vervangen moeten worden. Naast borstimplantaten geldt dit ook voor toepassing van andere siliconen prothesen, zowel bij reconstructieve als bij cosmetische chirurgie.

In de publicatie concluderen onderzoekers van het VUmc dat een groep vrouwen met siliconen borstimplantaten lichamelijke klachten ontwikkelde. Opvallend was dat een meerderheid van deze vrouwen al bestaande allergische klachten had van andere aard, zoals voor huisstofmijt, sieraden en voeding. De aanwezigheid van siliconen in hun lichaam zou de allergische reacties versterken (aangeduid als het ASIA syndroom). Hun gevoeligheid voor siliconen is waarschijnlijk genetisch bepaald.

De onderzoekers adviseren artsen om patiënten met siliconen borstimplantaten die zich melden met lichamelijke klachten hierop te onderzoeken en explantatie van de prothesen te overwegen. De inspectie onderschrijft de noodzaak voor aanvullend wetenschappelijk onderzoek naar factoren die een rol spelen bij het ontstaan van de klachten.
http://www.igz.nl/actueel/nieuws/inspec ... conen.aspx

Maar welk lichaam is uberhaupt bestand tegen lekkende siliconen?

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 27 Dec 2013 14:31

http://www.nu.nl/lifestyle/3659339/vrou ... irurg.html
20 december 2013 21:51
'Vrouwen steeds jonger naar de plastisch chirurg'
Eén op de vijf vrouwen denkt op haar twintigste al aan een behandeling bij een plastisch chirurg. Van de vrouwen boven de vijftig wil slechts 6 procent dat doen, zo blijkt uit een nieuw onderzoek.
Foto: AFP

Een Britse lifestylewebsite voor vrouwen ondervroeg 1.042 vrouwen over behandelingen bij de plastisch chirurg. Van de ondervraagde vrouwen gaf 8 procent toe een ingreep te hebben gehad. Ruim 20 procent is het van plan en 17 procent wil nooit naar de plastisch chirurg.

Van de vrouwen die een behandeling hebben gehad, koos een kwart voor botox. Ruim 20 procent heeft een borstvergroting gehad en 4 procent een borstverkleining. Zo'n 7 procent heeft de borsten laten liften, maar hield daarbij wel de zelfde cupmaat.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Do 30 Okt 2014 20:16

Ondanks Tulipano's verwachting is deze draad niet echt 'klein' gebleven.

Aardig moment om vast te stellen dat in elk geval het fenomeen 'wel BIG geregistreerde maar niet praktiserende artsen' in de toekomst wegens grote vaagheid nog eens goed onder de aandacht moet komen, daar was het hier nog niet van gekomen.

Groetjes, Wouter

xandra

Berichtdoor xandra » Do 30 Okt 2014 20:45

Hallo Wouter,
Opmerkelijk veel inspanningen met hier een daar in verschillende topics een veeg uit de pan worden er nog verricht. Onprofessioneel en vermoeiend. Over twee dagen is dit forum gesloten. Is het op jouw nieuwe forum ook zo'n jolige boel?

WouterB

Berichtdoor WouterB » Do 30 Okt 2014 21:54

xandra schreef:Hallo Wouter,
Is het op jouw nieuwe forum ook zo'n jolige boel?
Als je onder 'jolig' dit soort reacties bedoeld:

Sproetje schreef:Hoi
Ik heet tegenwoordig Sproetje i.p.v. Foetsie :lol:
En proost op het nieuwe forum

bordelia schreef:hoi foetsie,heb ik ook aan gedacht, een nieuwe naam ha ha ha

ik zat nog te twijfelen tussen willem t of wouter b
:D ha ha

Anoniem1992 schreef:Vind ik leuk! :mrgreen: :lol:

Troptard schreef:Santé,gezondheid en proost op marco de redder in nood die ons het nieuwe oude forum schonk !!

Troptard schreef:
bordelia schreef:hoi foetsie,heb ik ook aan gedacht, een nieuwe naam ha ha ha

ik zat nog te twijfelen tussen willem t of wouter b
:D ha ha

:) :) ik dacht aan kabWouterT maar we blijven maar onszelve,zou bad karma geven ;)

dan is mijn antwoord een zeer duidelijk nee! Het is vrij duidelijk welke kant het daar op gaat...

Buiten dat dit soort uitingen mij doen denken aan een gezegde met zinkende schepen en ratten, gaat 'mijn' forum zeker niet open eer dit forum echt gesloten is, en dan is dat nog maar zeer de vraag omdat ik wat andere motieven en principes dan Marco/Scubadiver heb.

xandra schreef:Onprofessioneel en vermoeiend.
In dat kader, zou je nog even je aperte leugen/onterechte verdachtmaking hier elders terug willen nemen?

xandra schreef: Het forum van WouterB is evenmin voor iedereen geschikt omdat er voor niet-regulier/onconventioneel/alternatief onderwerpen en behandelingen geen plaats zal zijn.

Bij voorbaat dank!

Groetjes, Wouter
Laatst gewijzigd door WouterB op Do 30 Okt 2014 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Off-Topic Café”