AIVD gaat te ver bij hacken van fora

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
bamboe

Re: AIVD gaat te ver bij hacken van fora

Berichtdoor bamboe » Di 3 Dec 2013 0:27

Langzaam krijgen we hier DDR-praktijken waarbij iedereen op een gegeven moment bang moet gaan zijn voor de eigen buurman of zo.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 3 Dec 2013 23:57

Bamboe, misschien zouden we in de DDR uiteindelijk beter af zijn. Al was het alleen maar vanwege het feit dat daar door het communistische bewind het verschil tussen arm en rijk veel kleiner was. In onze schijndemocratie wordt niet alleen onze privacy en vrijheid van mediakeuze aan banden gelegd maar worden de rijken steeds rijker en is de gemiddelde burger straks werkeloos, straatarm en slaaf van de overheid.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Vr 6 Dec 2013 0:39

Wordt onze telefoon afgeluisterd ? Ik bel meerdere malen naar mijn vriend. Na 5 minuten horen we dan het geluid van een toets die wordt ingedrukt. Soms horen we gekuch of horen we iemand ademhalen. Als ik naar familie bel, hooor ik dat nooit.
Weet iemand hoe dit komt. :?: Ik heb Voip, dus geen analoge lijn.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 6 Dec 2013 0:50

Hallo Paperwhite,

Ik ken iemand wiens partner bij de AIVD werkt. Zekerheidshalve wordt ook hun telefoonlijn afgeluisterd. Een van de belangrijkste kenmerken schijnt het echo effect te zijn dat je hoort als je praat; een beetje alsof je in een groot hol blik praat. Een ander kenmerk kan een heel kort geluidssignaal zijn dat om de zoveel seconde terugkomt terwijl je in je gesprek zit.
:zwaaien:

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Vr 6 Dec 2013 21:10

Ik geloof zelfs dat nederland koploper is in het afluisteren van tel. gesprekken.
Nog erger zelfs dan in Amerika!!
En dat i.i.g. al vanaf de jaren 80, heb er veel uitzendingen over gehoord op de radio van onderzoeksjournalisten.
Onjo of Argus o.i.d.

Terug naar “Off-Topic Café”