Tribute to Mandela

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Tulipano

Tribute to Mandela

Berichtdoor Tulipano » Za 7 Dec 2013 0:04

eus

Re: Tribute to Mandela

Berichtdoor eus » Za 7 Dec 2013 0:20

Gedicht van Nelson Mandela;

Loslaten

Om los te laten is liefde nodig
Loslaten betekent niet dat het me niet meer uitmaakt,
het betekent dat ik het niet voor iemand anders kan oplossen of doen

Loslaten betekent niet dat ik ‘m smeer,
het is het besef dat ik de ander ruimte geef

Loslaten is niet het onmogelijk maken,
maar het toestaan om te leren van menselijke consequenties

Loslaten is machteloosheid toegeven,
hetgeen betekent dat ik het resultaat niet in handen heb

Loslaten is niet proberen om een ander te veranderen of de schuld te geven,
het is het jezelf zo goed mogelijk maken

Loslaten is niet zorgen voor, maar geven om

Loslaten is niet oordelen, maar de ander toestaan mens te zijn

Loslaten is niet in het middelpunt staan en alles beheersen,
maar het anderen mogelijk maken hun eigen lot te bepalen

Loslaten is niet anderen tegen zichzelf beschermen,
het is de ander toestaan de werkelijkheid onder ogen te zien

Loslaten is niet ontkennen, maar accepteren

Loslaten is niet alles naar mijn hand zetten,
maar elke dag nemen zoals die komt en er mezelf gelukkig mee prijzen

Loslaten is niet anderen bekritiseren of reguleren,
maar te worden wat ik droom te kunnen zijn

Loslaten is niet spijt hebben van het verleden,
maar groeien en leven voor de toekomst

Loslaten is minder vrezen en meer beminnen.

Nelson Mandela
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 13 Dec 2013 1:00

Hallo Tulipano, over de doden niets dan goeds zegt men maar wat dan hiervan te denken:

Over Mandela:
-hij was een vrijmetselaar en dan nog wel van de drieëndertigste ( = hoogste ) graad.
Je moet héél speciale 'goede' papieren hebben om tot dit uiterst select kransje toegelaten te worden ...
-hij was lid van Orde van Malta, voor de buitenwereld een charitatief clubje van ouwe katholieken maar in werkelijkheid één van de vertakkingen van het NWO-web waartoe alleen illuminati-coryfeeën worden toegelaten
-hij was (mede)oprichter van 'Umkhonto we Sizwe' (Speer van de Natie) aka MK, de militaire vleugel van het ANC. De meeste revoluties ontstaan niet bij het verdrukte volk zelf, maar worden van buitenaf geïnitieerd, gefinancierd en gedirigeerd. De zogenaamde Arabische lente is daar een recent voorbeeld van.
-hij was medeverantwoordelijk voor vele bom- en andere aanslagen, die het leven
kostten aan honderden blanken én zwarten, ook kinderen. De meest brutale praktijk
was deze van het 'populaire' necklacing ... ( gevoelige zielen gaan de betekenis hiervan beter niet opzoeken ! )
-hij werd ernstig verdacht van banden met MI 6 ( de Britse geheime dienst )
-hij had helemaal niet zo'n streng en waterdicht gevangenisregime op Robbeneiland als uit films en boeken en kranten blijkt
-hij werkte nauw samen met Joe Slovo en Chris Hani, rabiate activisten en infiltranten met zionistische en Russische afkomst of opleiding om het communisme à la Stalin in te voeren
-hij laat een natie achter met duizelingwekkende stijging van het aantal moorden, AIDS-gevallen, werklozen, armen, enz. vooral onder de zwarte bevolking
http://www.belfort-group.eu/blog/hersen ... niet-meer/

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 13 Dec 2013 13:20

Hoi Bamboe,

Om alle achtergronden van onze Europese politici na te vorsen en te begrijpen is voor mij al een onmogelijke opgave, evenzo voor de Amerikaanse, Russische en Chinese, laat staan voor de Afrikaanse.
Ook van de huidige Paus wordt gezegd dat het een jezuïet is met een alles behalve transparante achtergrond. Dit terwijl de man t.o.v. zijn voorganger (tot nu toe) toch een hele andere, vrij integere indruk maakt. Ik vraag me af of politiek bedrijven in een land zoals Afrika zonder (zachtjes uitgedrukt) 'water bij de wijn te doen' en/of bloedvergieten überhaupt mogelijk is. Uiteraard is dat geen excuus, integendeel; het is diep en diep triest. Maar hoeveel bloed er zou zijn vergoten als deze man er niet was geweest?
Dat van mij is een persoonlijke indruk gebaseerd op de liefde voor deze man van de plaatselijke bevolking. Ik maak me eerder zorgen over zijn opvolger Zuma. En grote vraagtekens/uitroeptekens zou je kunnen zetten bij de speech van Obama, waarin 'freedom' en 'democracy' bijna stopwoorden waren. En dat gezegd door de leider van een land dat inmiddels de halve wereldbevolking afluistert en wiens multinationals straks zelfs 's werelds klimaat en voedselketen beheersen. Maar ja, dat is dus wel politiek bedrijven zonder bloedvergieten, letterlijk gezien dan.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Vr 13 Dec 2013 16:58

Ik vind eigenlijk ook wel een beetje dat hij iets te veel verheerlijkt werd, nadat hij was vrij gekomen.
Plotseling waren al zijn vijanden vrienden geworden.
Dat heb ik nooit kunnen begrijpen.
Maar ja, wat weten wij....

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 20 Dec 2013 14:16

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/12004/Ne ... ssad.dhtml
'Mandela kreeg wapentraining van Mossad'
De Israëlische geheime dienst is belast geweest met de opleiding van de voormalige Zuid-Afrikaanse president Nelson Mandela. Dat meldt de Israëlische krant Haaretz. Mandela zou judo-, sabotage- en wapentraining hebben gevolgd bij de Mossad.

Terug naar “Off-Topic Café”