We're losing the war on cancer

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
bamboe

Re: We're losing the war on cancer

Berichtdoor bamboe » Zo 29 Dec 2013 9:02

Tulipano schreef: Nou Bamboe, dan kunnen Lymepatiënten naast Augsburg misschien ook een reisje naar Tibet overwegen :)

Joorn schreef: Waarom doet het reguliere veld niets met deze informatie..............

Tulipano: misschien omdat er niet zo veel mee valt te verdienen

Hallo Tulipano en Joorn: tja het is toch wat dat we als lymepatienten ons land moeten uitvluchten naar wat we ontwikkelingslanden geacht worden te noemen.
Hoe onderontwikkeld zijn we zelf?
En waarom lijkt al het geld dat naar ziekte gaat in dit land kennelijk alleen maar meer ziekte op te leveren?
Is dat niet wat er gebeurt als je ziekte (ipv gezondheid) privatiseert en verenigt met winstprincipes?

hoi WouterB, hierover
Dat heeft in het geheel niet mogen baten, hij is verdrietig genoeg op vijftig jarige leeftijd overleden aan een hersenkankertumor...

Of dit te wijten is geweest van de alternatieve geneeskunde is de vraag. Serban Schreiber heeft zich ook gewoon nog steeds bediend van de westerse methoden van cut (snijden), poison (chemo), burn (bestraling) om de kanker aan te pakken. Je kunt hoogstens zeggen dat Serban Schreibers aanpak van de alternatieve geneesmethoden niet meer tegen het eerdergenoemde geweld opkon.
Zijn boek antikanker bevat veel wetenschappelijke verwijzingen naar inzichten verkregen door onderzoek naar alternatieve methoden van geneeskunde.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 29 Dec 2013 13:35

Eigenlijk is het dubbel Bamboe; als de wereldbevolking te groot is, er pensioentekorten zijn en er moet worden bezuinigd in de zorg, waarom moet ik dan zo nodig aan de chemo? Lekker laten zitten toch?!

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 29 Dec 2013 13:47

als de wereldbevolking te groot is, er pensioentekorten zijn en er moet worden bezuinigd in de zorg, waarom moet ik dan zo nodig aan de chemo?

hallo Tulipano, nou precies daarom dus!
Wetenschappelijke onderzoeksuitkomst: gemiddeld iets meer dan 2 procent van de onderzochte personen overleeft chemo na vijf jaar: http://www.burtongoldberg.com/home/burt ... morgan.pdf
Als je dat tot je door laat dringen, dan is er lijkt me toch iets aan de hand niet waar?

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 29 Dec 2013 13:55

Thanx Bamboe. Voor de goede order quote ik dat belangrijke stukje uit je artikel nog even:

Conclusion: As the 5-year relative survival rate for cancer in Australia is now over 60%, it is clear that cytotoxic chemotherapy only makes a minor contribution to cancer survival. To justify the continued funding and availability of drugs used in cytotoxic chemotherapy, a rigorous evaluation of the cost-effectiveness and impact on quality of life is urgently required. Morgan, G. et al. (2004). Clinical Oncology
16, 549e560
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 29 Dec 2013 15:10

hoi Tulipano, :!:
Dat andere plaatje:
als je deze pillen overleeft dan maak je kans om weer beter te worden
vond ik ook treffend.
:zwaaien:

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 29 Dec 2013 15:32

OK, komt ie weer