Verkoopster van zwarte zalf tegen kanker vervolgd

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Martijn

Re: Verkoopster van zwarte zalf tegen kanker vervolgd

Berichtdoor Martijn » Di 4 Mar 2014 2:10

bamboe schreef:
Als het hier een reguliere arts van een ziekenhuis betrof die met een dubieuze zalf patiënten behandelde, hoe had u dan gereageerd? (hetzelfde kan ik aan Bamboe et al. vragen).

Niet echt geschokt meer eerlijk gezegd Martijn: dat soort dingen zijn aan de orde van de dag dat de reguliere geneeskunde zich inlaat met dubieuze en wetenschappelijk onbewezen behandelmethoden

Hetzelfde geldt voor "alternatieve" behandelaars, echter dan schieten jullie vrijwel altijd in de verdediging. Met uw reactie bevestigt u mijn punt, u gaat namelijk weer lekker los op "regulier".

Maar we dwalen af. Dit topic gaat over zwarte zalf en de vervolging van een verkoopster daarvan.

joorn

Berichtdoor joorn » Di 4 Mar 2014 10:09

Zwarte zalf kun je zelf maken De foto's van gezichten met verdwenen neuzen zijn foto's uit een Amerikaans boek, het zijn geenszins Nederlanders. Mogelijk is de samenstelling van die zalf dus niet goed geweest, kan ik inkomen.
Bij de inspectie kon je destijds na de uitzending van Radar je klachten en slechte ervaringen over zwarte zalf indienen. Er is GEEN ENKELE KLACHT ingediend. Ik weet uit eigen ervaring dat zwarte zalf WEL helpt. En tja.....dat mag niet want het is niet regulier.Vandaar de vervolging. Heel normaal in een democratisch land nietwaar?

Ervaringsverhalen zijn geen wetenschappelijk bewijs :lol:

In het boek ; 'De wetenschap kent geen tranen "wordt een natuurgeneeskundige aangeklaagd die 4 kankerpatienten had GENEZEN, ja U leest het goed!
Maar; dat was totaal niet belangrijk, ook al stonden deze 4 mensen blakend van gezondheid in de
rechtzaal hun woordje te doen.
De aanklacht was dat deze mensen waren GENEZEN met niet- in Nederland geregistreerde middelen.
10 kilometer over de Duitse grens was dit GEEN ENKEL PROBLEEM geweest

Hans Moolenburgh; "Ik heb een groot aantal processen gezien tegen collegae die werden aangevallen door de officiële geneeskunde, omdat zij kanker niet volgens de richtlijnen hadden behandeld. Het meest absurde voorbeeld was een arts die een kind had genezen, maar werd vervolgd omdat hij het niet met chemotherapie had gedaan".

Ik woon in een democratisch land wat zo langzamerhand een dictatuur dreigt te worden.
Met walging!!

joorn

Berichtdoor joorn » Di 4 Mar 2014 10:20

Ik vind dit ook een kostelijk artikel;

http://www.refdag.nl/opinie/achterstevo ... t_1_632042

joorn

Berichtdoor joorn » Di 4 Mar 2014 14:51

Onderstaande mail ontving Ton Claessen op zondag, 9 september 2012 met het verzoek tot plaatsing op het forum van Tros Radar.

Ton Claessen (66) is lid/mede-initiatiefnemer landelijke Werkgroep Welzijn Kankerpatiënten.

Beste Ton,

Ik volg met grote interesse de informatie die op het forum van Tros Radar geplaatst wordt. Ik ben Leo Koehof, de vertaler en uitgever van de boeken over zwarte zalf in Nederland en Duitsland. Ik heb al enkele keren geprobeerd om mijn visie omtrent de actie van Tros Radar tegen Rineke van den Berg op het forum te plaatsen, maar ik geloof dat ze mij geblokkeerd hebben. Misschien kun jij volgende info voor mij posten.

Beste mensen,

Ik ben degene die de boekjes over zwarte zalf vertaald en gepubliceerd heeft. Met interesse lees ik de informatie die op het forum gezet wordt. Het spijt mij heel erg wat er met Rineke gebeurt is. Dat men haar en niet de zwarte zalf aangepakt heeft, heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er over de zwarte zalf, zoals jullie in de uitzending hebben kunnen zien, niet veel negatiefs te vertellen valt.

Vanaf het tijdstip dat ik het boekje uitbracht, hebben al honderden mensen de zwarte zalf geprobeert. Slecht één keer heb ik een negatieve reactie mogen ontvangen omdat de kanker, zoals in het boekje omschreven wordt, er niet vanzelf uitgevallen was. Rineke wordt als misdadigster afgespiegeld, dat is ze zeer zeker niet. Ze is een integere en bescheiden vrouw en iedereen die de uitzending gezien heeft kan dit alleen maar beamen, wanneer je ook maar iets van mensenkennis bezit. Kijk eens naar de aanhouding en de auto van Rineke waarin dit gebeurt. Waar zitten die grote bedragen die ze met de zalf verdient.

Helaas woon ik in Duitsland en konden ze mij niet oppakken. Ik weet nog niet wat mij gebeurt als ik in Nederland kom. Misschien gaan ze mij maanden vasthouden omdat ze bang zijn dat ik weer over de grens kan wegglippen. Het is niet makkelijk voor mij om te zien dat Rineke er op dit moment alleen voor staat. Er is nog geen aanklacht en niemand weet wat er gaat gebeuren. Dat ik destijds met de zalf begonnen ben was niet om het grote geld te maken. Net als Rineke en zovele anderen willen we de mensen informeren en dat kan natuurlijk niet makkelijker door het publiek te tonen hoe eenvoudig je kanker kunt genezen. Wanneer die drie experts uit de uitzending voor de gemiddelde expert in Nederland moeten doorgaan dan staat het toch heel slecht met de wetenschap en is het niet verwonderlijk dat er zulke dramatische toestanden heersen. Ik geloof echter dat deze mensen er ondertussen ook spijt van hebben zich zo te hebben laten gebruiken. Zullen ze zeker nooit meer doen.

Waar wordt aangetoond dat de zalf niet werkt. Nergens. Waarom niet, omdat het wel werkt. Het enige wat ze te vertellen hadden is dat ze het onderzocht hebben en niet weten wat erin zit? Dit stond toch al op het etiket – zie je zelfs nog in de opname!

Ik wil het echter voor iedere twijfelaar makkelijk maken en onder begeleiding van een arts, jurist en journalisten en wie er nog meer bij wil zijn, de zwarte zalf op mijn hele lichaam smeren. Dan kunnen ze na enkele dagen zelf oordelen of ik nog leef en of dat er nog alles aan mij zit wat eraan behoort te zitten. Om te bewijzen dat het dezelfde zalf is die huidkanker geneest stel ik er tegenover dat er gelijktijdig 10 mensen met huidkanker dezelfde zalf uit het zelfde potje op de kankerplek aanbrengen. Na 10 dagen heeft iedereen dan zijn wetenschappelijk onderzoek. Dan kunnen ze zelf zien of het gewerkt heeft of niet. Hoeft geen miljoenen te kosten, alleen een beetje „Goodwill“. Kunnen de“experten“ gelijk kijken of ze het de volgende keer nog eens met zoutzuur of zwavelzuur willen vergelijken.Via de site http://www.zwartezalf.com ben ik altijd bereikbaar.

Leo Koehoff

Martijn

Berichtdoor Martijn » Di 4 Mar 2014 15:58

@ joorn,

Ton Claessen (natriumbicarbonaat.blogspot.nl) is o.a. een aanhanger en promotor van Tullio Simoncini:

http://www.kwakzalverij.nl/751/Dottor_T ... van_kanker

Dottor Tullio Simoncini en de bestrijding van kanker
De grootspraak van een ontmaskerde en doorgehaalde arts

23 sep 2008 | Sophie J.M. Josephus Jitta | Laatste wijziging: 9 aug 2010

In Nederland is sinds enige tijd een alternatieve kankertherapie populair en wel de kostbare maar zinloze en gevaarlijke zouttherapie van ene Tullio Simoncini uit Rome, een veroordeelde en levenslang geschorste arts, die in Italië door middel van candid camera ontmaskerd is.

Tullio Simoncini: is kanker een schimmel?: http://www.iocob.nl/kanker/kanker-zou-e ... ncini.html

joorn

Berichtdoor joorn » Di 4 Mar 2014 16:53

Rijke Geert Hamer wordt ook voor gek verklaard. Ik denk dat zij allen een stukje van de waarheid hebben rondom kanker hebben laten zien en dat mag niet. Maar ; we zijn off topic

joorn

Berichtdoor joorn » Di 4 Mar 2014 18:26

De Heksenjacht op Rineke van den Berg is volledig onterecht.
De belangen ;DAAR gaat het weer om.

Dermatologen: teerzalf moet uit verdomhoekje

http://prodb.artsennet.nl/Nieuws/Nieuws ... hoekje.htm

Teerzalf en teershampoo verdienen hun slecht naam niet, stellen Nijmeegse dermatologen. De zalf is niet schadelijk en herstelt de opperhuid. Daarmee is ze effectief tegen eczeem en andere huidaandoeningen.

Martijn

Berichtdoor Martijn » Di 4 Mar 2014 18:46

joorn schreef:De Heksenjacht op Rineke van den Berg is volledig onterecht.
De belangen ;DAAR gaat het weer om.

Dermatologen: teerzalf moet uit verdomhoekje

http://prodb.artsennet.nl/Nieuws/Nieuws ... hoekje.htm

Teerzalf en teershampoo verdienen hun slecht naam niet, stellen Nijmeegse dermatologen. De zalf is niet schadelijk en herstelt de opperhuid. Daarmee is ze effectief tegen eczeem en andere huidaandoeningen.

U verwijst naar wetenschappelijk onderzoek. Hebt u al eens bestudeerd wat wetenschappelijk onderzoek zegt over zwarte zalf?

Wat heeft teerzalf en teershampoo trouwens te maken met zwarte zalf?

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Di 4 Mar 2014 20:22

Martijn,

Nog even dit:

Laat de inspectie voor de Gezondheid maar eens wat meer tijd gaan stoppen in het transparant maken van alle onderzoeken die er gedaan zijn in de Wageningen Universiteit over de vele soorten parasieten en bacterien en virussen die in de onderzochte teken zijn gevonden.
Zodat er niet steeds maar een beperkte info gegeven wordt door het nederlandse RIVM

(Voor alle duidelijkheid: Het RIVM wordt geadviseerd in deze door Wageningen)
Foetsie Berichten: 887Geregistreerd: ma 24 dec 2012 16:00

--------------------------------------------------------------------------------

door Martijn » ma 3 maart 2014 21:58

@ Foetsie,

U dwaalt (opzettelijk?) af.

En dan wil ik graag reageren op de zin:
U dwaalt (opzettelijk?) af.

Omdat dit een vraag is wil ik hier toch nog een antwoord op geven voordat het misschien fout wordt begrepen.
Ik was hierover begonnen omdat ik het vreemd vind dat er nieuws over kankerpatienten wordt geplaatst in een forum dat is opgezet ten bate van de lymepatient. Dit is toch een lymeforum?
Naar ik meen zijn er voor de kankerpatient voldoende organisaties die zich met deze ziekte bezigen.
Dat ligt voor de lyme patient op dit moment wel even anders.

Dat is dus mijn reden geweest.

En dan wat die Mw. betreft die wordt vervolgd voor haar "zwarte zalf"; misschien heeft ze wel met de zalf zitten knoeien, weet jij veel! Niemand is erbij geweest hoe ze die zalf gemaakt heeft.
Verder weet ook niemand van wie die gruwlijke foto's zijn. Al dat soort dingen moeten allemaal nog worden uitgezocht.

Vandaar dat ik zeg:
Oordeel niet te snel!!

Verder vind ik het echt té gek dat er van dat soort foto's de ronde gaan.
Het ziet er uit als sensatiezucht.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 4 Mar 2014 21:00

Foetsie, je schrijft:

Ik was hierover begonnen omdat ik het vreemd vind dat er nieuws over kankerpatienten wordt geplaatst in een forum dat is opgezet ten bate van de lymepatient. Dit is toch een lymeforum?

In off topic mogen ook niet aan Lyme gerelateerde onderwerpen worden geplaatst. De ziekte kanker is hier al eerder ter sprake gekomen. In dat opzicht heeft Martijn niets uitzonderlijks gedaan. Ik reageer niet inhoudelijk op dit onderwerp omdat kanker een heel erg gevoelig onderwerp voor me is. Maar wel even kort het volgende:

Toen ik ging googelen op 'Tullio Simoncini', belandde ik op de Italiaanse Wikipedia. Wat mij opviel waren de vele bronnen met betrekking op gestorven patiënten die onder behandeling van deze arts waren/zouden zijn geweest. Waar kan ik op Wikipedia de bronnen vinden van de miljoenen kankerpatiënten die stierven ondanks hun giga giftige, peperdure chemokuren?
Tullio Simoncini raakte zijn licentie kwijt en werd strafrechtelijk vervolgd. Mijn moeder en vriendin stierven aan kanker door ernstige nalatigheid van hun artsen. Maar deze twee heren werden niet strafrechtelijk vervolgd en houden gewoon nog praktijk!

Nog een ding:

http://kloptdatwel.nl/2013/08/13/boek-z ... l-te-koop/

Wat scepsis is niet verkeerd. Maar de dames en heren van Klopt dat Wel doen de naam van hun site niet bepaald eer aan. De discussie of iets wel of niet klopt komt er namelijk helemaal niet aan de orde. Hun eenzijdige opinie is heilig en dat is er maar eentje: ontkenning en alles door het slijk halen dat niet past in hun uiterst restrictieve wereldje waarin de uitdrukking 'open minded' kennelijk een onbekend begrip is. Ik vind een forumlid/webmoderator van een forum voor Lymepatiënten die er artikelen op publiceert van dè Lyme denialists bij uitstek toch wel bedenkelijk en op z'n minst een ongelukkige combinatie.

(Martijn, voor het geval je deze discussie nog niet had gelezen: http://kloptdatwel.nl/2013/04/22/chroni ... of-a-kind/ )

:!: Oh ja, boodschap voor de dames en heren van Klopt dat Wel:

Waarom gaan jullie je niet eens druk zitten maken over de oorzaken van kanker, zoals alle toevoegingen in ons voedsel, in de lucht en in spaarlampen? Of brengen jullie niet eens wat nieuws naar buiten over corrupte banken en de miljarden die zijn weggesluisd door ze te investeren in louche zaken zoals kernwapens? Of, waarom niet, over betere testen voor de diagnostiek van Lyme ( :lol: )
Nee, discussies over zwarte zalf, daar bewijs je de mensheid pas echt een dienst mee! Chapeau!
Laatst gewijzigd door Tulipano op Di 4 Mar 2014 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Off-Topic Café”