Onderstaande mail ontving Ton Claessen op zondag, 9 september 2012 met het verzoek tot plaatsing op het forum van Tros Radar.
Ton Claessen (66) is lid/mede-initiatiefnemer landelijke Werkgroep Welzijn Kankerpatiënten.
Beste Ton,
Ik volg met grote interesse de informatie die op het forum van Tros Radar geplaatst wordt. Ik ben Leo Koehof, de vertaler en uitgever van de boeken over zwarte zalf in Nederland en Duitsland. Ik heb al enkele keren geprobeerd om mijn visie omtrent de actie van Tros Radar tegen Rineke van den Berg op het forum te plaatsen, maar ik geloof dat ze mij geblokkeerd hebben. Misschien kun jij volgende info voor mij posten.
Beste mensen,
Ik ben degene die de boekjes over zwarte zalf vertaald en gepubliceerd heeft. Met interesse lees ik de informatie die op het forum gezet wordt. Het spijt mij heel erg wat er met Rineke gebeurt is. Dat men haar en niet de zwarte zalf aangepakt heeft, heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er over de zwarte zalf, zoals jullie in de uitzending hebben kunnen zien, niet veel negatiefs te vertellen valt.
Vanaf het tijdstip dat ik het boekje uitbracht, hebben al honderden mensen de zwarte zalf geprobeert. Slecht één keer heb ik een negatieve reactie mogen ontvangen omdat de kanker, zoals in het boekje omschreven wordt, er niet vanzelf uitgevallen was. Rineke wordt als misdadigster afgespiegeld, dat is ze zeer zeker niet. Ze is een integere en bescheiden vrouw en iedereen die de uitzending gezien heeft kan dit alleen maar beamen, wanneer je ook maar iets van mensenkennis bezit. Kijk eens naar de aanhouding en de auto van Rineke waarin dit gebeurt. Waar zitten die grote bedragen die ze met de zalf verdient.
Helaas woon ik in Duitsland en konden ze mij niet oppakken. Ik weet nog niet wat mij gebeurt als ik in Nederland kom. Misschien gaan ze mij maanden vasthouden omdat ze bang zijn dat ik weer over de grens kan wegglippen. Het is niet makkelijk voor mij om te zien dat Rineke er op dit moment alleen voor staat. Er is nog geen aanklacht en niemand weet wat er gaat gebeuren. Dat ik destijds met de zalf begonnen ben was niet om het grote geld te maken. Net als Rineke en zovele anderen willen we de mensen informeren en dat kan natuurlijk niet makkelijker door het publiek te tonen hoe eenvoudig je kanker kunt genezen. Wanneer die drie experts uit de uitzending voor de gemiddelde expert in Nederland moeten doorgaan dan staat het toch heel slecht met de wetenschap en is het niet verwonderlijk dat er zulke dramatische toestanden heersen. Ik geloof echter dat deze mensen er ondertussen ook spijt van hebben zich zo te hebben laten gebruiken. Zullen ze zeker nooit meer doen.
Waar wordt aangetoond dat de zalf niet werkt. Nergens. Waarom niet, omdat het wel werkt. Het enige wat ze te vertellen hadden is dat ze het onderzocht hebben en niet weten wat erin zit? Dit stond toch al op het etiket – zie je zelfs nog in de opname!
Ik wil het echter voor iedere twijfelaar makkelijk maken en onder begeleiding van een arts, jurist en journalisten en wie er nog meer bij wil zijn, de zwarte zalf op mijn hele lichaam smeren. Dan kunnen ze na enkele dagen zelf oordelen of ik nog leef en of dat er nog alles aan mij zit wat eraan behoort te zitten. Om te bewijzen dat het dezelfde zalf is die huidkanker geneest stel ik er tegenover dat er gelijktijdig 10 mensen met huidkanker dezelfde zalf uit het zelfde potje op de kankerplek aanbrengen. Na 10 dagen heeft iedereen dan zijn wetenschappelijk onderzoek. Dan kunnen ze zelf zien of het gewerkt heeft of niet. Hoeft geen miljoenen te kosten, alleen een beetje „Goodwill“. Kunnen de“experten“ gelijk kijken of ze het de volgende keer nog eens met zoutzuur of zwavelzuur willen vergelijken.Via de site
http://www.zwartezalf.com ben ik altijd bereikbaar.
Leo Koehoff