lumbaalpunctie voor ziekte van lyme???

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
Christa

lumbaalpunctie

Berichtdoor Christa » Za 25 Mar 2006 11:39

Hoi Ronald,

Dank voor je tip. Kun je mij vertellen hoe dat artikel heet en waar dat over gaat?

Jalenka,

Dat dichtmaken kan inderdaad. Dat heet een bloodpatch en werkt als een soort bloedplijster. Ze nemen dan bloed uit je arm en spuiten dat in het lumbaalgaatje. Maar dat was wat er bij mij mislukte. Dat kan dus ook.

ronald

Berichtdoor ronald » Za 25 Mar 2006 15:28

hoi christa.
kijk eens op algemeen onder gezond nu, daar heeft martijn er een pdf bestand van gemaakt en kun je downloaden.
succes

Christa

lumbaalpunctie

Berichtdoor Christa » Di 28 Mar 2006 10:46

Sorry Ronald,
maar ik begrijp werkelijk niet wat je bedoelt. Kun je dat precieser uitleggen? Waar moet ik zoeken? Hoe heet het artikel precies en wat denk je dat ik aan informatie mis? Bedoel je een site of een folder?
Groetjes,
Christa

Christien

Berichtdoor Christien » Di 28 Mar 2006 11:34

Dag Christa,

Mag ik jou vragen bij welke internist jij onder behandeling bent?

Groetjes,
Christien

Christa

lumbaalpunctie

Berichtdoor Christa » Wo 29 Mar 2006 9:08

Beste Christien,

Die vraag had ik eerlijk gezegd al verwacht.
Ik wil die naam niet zonder toestemming geven.
Om die toestemming zal ik vragen, daarna zal ik je antwoorden.

Goretjes,
Christa

Gast

Berichtdoor Gast » Wo 29 Mar 2006 9:35

Hoi Christa,

Begrijpelijk dat je niet zo maar een naam op het forum plaatst.

Voor mij is het echter zo dat er in het najaar van 2004 werd vast gesteld dat er sprake was van een chronische vorm van lyme. Wanneer gebeten door een teek, ik heb nooit iets gezien. Ik had al wel jaren last van klachten welke de naam Fibromyalgie kregen. In ieder geval kreeg ik na de diagnose lyme voor 4 weken antibiotica. De klachten bleven echter. Waarna er een MRI werd gemaakt van rug en hoofd waarvan ik in januarie 2005 de uitslag kreeg. Een hernia in de rug en een corticaal infarct aan de linkerzijde in de hersenen, daarnaast een aantal beschadigingen in de witte stof. Later kwam daar bij dat er ook beschadigingen zijn in het gebied zien, waardoor mijn hersenen alles verkeerd vertalen van wat mijn ogen zien. De oorzaak van alles kan zijn Lyme volgens de neurologe.

Door mijn huisarts werd ik vorig jaar verwezen naar een internist in het flevoziekenhuis. Deze liet nogmaals bloed prikken op lyme, maar er zou niets meer zijn. Wel stuurde hij mij door naar een internist in het AMC omdat ik onverklaarbaar blijf aankomen en ik daarnaast een erg hoge bloeddruk blijf houden en last heb van oedeem, dit ondanks de medicatie die ik daarvoor gebruik. Deze internist in het AMC is van mening dat chronische lyme niet bestaat. En dat ik maar naar de obesitaskliniek moet want volgens hem gaat elk pondje door het mondje.

Ik was echter al in overleg bij een dietiste geweest en deze gaf aan niets voor mij te kunnen doen, omdat ik ondanks mijn lichamelijke beperkingen, minder eet dan kan en mag..... Ik ben dus niet naar de obesitaskliniek gegaan in overleg met die kliniek.

Volgens mij is het nog steeds lyme wat bij mij een rol speelt bij alle lichamelijke beperkingen. Lopen gaat heel slecht, al na enkele minuten zwalk ik als een dronken vrouw over de straat en dan heb ik het nog niet over de pijn bij het lopen. Bij de neurologe hoefde ik niet terug te komen en bij de internist ook niet meer. De huisarts heeft nu weer een nieuwe medicatie gegeven voor de te hoge bloeddruk en het oedeem.

Voor mij was dat de reden om in te springen op jouw berichtje hier, want dat geeft weer hoop. Als je toestemming hebt voor die naam etc., mag je mij dat ook in een pb tje doorgeven.

Groetjes,
Christien

Christien

Berichtdoor Christien » Wo 29 Mar 2006 9:38

Ik was vergeten in te loggen omdat ik vanuit mijn mail klikte op de link. Daardoor tikte ik mijn reactie zonder dat ik dat door had. Maar bovenstaande reactie is die van mij zelf.

liessie

Berichtdoor liessie » Do 6 Apr 2006 0:23

ik heb op 2 januari 2006 een lumbaal punctie gehad. Hier is niets uit gekomen. Volgens de neuroloog was de lymetest negatief. Ik moest wel eerst een tijd plat blijven liggen. Ik verbaasde me er dan ook over toen ik iets las over direct recht op gaan zitten. Ik heb op meerdere sites over lb's gelezen, maar overal staat datje het beste eerst een tijdje plat moet blijven liggen. Ik heb mij er achteraf heel erg over verbaasd, dat ze zo'n bloedpatch niet standaart geven. Dat had mij dan misschien een hoop ellende bespaard. Ipv van de geplande dagopname heb ik uiteindelijk tot 11 januari in het ziekenhuis gelegen. De 11de mocht ik weer naar huis, dus 10 dagen later. Ik moest blijven omdat ik steeds meer last van hoofdpijn en misselijkheid kreeg. (had ze eerst nog zoiets van, daar geven we nog wat voor en dan blijf je nog ff liggen en dan mag je straks naar huis) en koorts (vanwege die koorts moest ik de eerste dag blijven. 3 januari mocht naar huis, als bepaalde onderzoeken gedaan waren. Maar toen moest ik uiteindelijk toch blijven, omdat ik het presteerde om 1150 ml in mijn blaas vast te houden. Uiteindelijk maar goed ook dat ze me toen niet naar huis gestuurd hadden, want ik heb toen zo giga koppijn gehad en ik heb dagenlang de boel ondergekotst (wel steeds netjes in een kotsbakje hoor, daarvan stond er steeds eentje naast mijn bed :wink: )

RobertF

Berichtdoor RobertF » Do 6 Apr 2006 0:27

Lees op http://www.borreliose.nl diagnose/ lumbaalpunctie de studie over, De waarde van laboratoriumdiagnostiek bij neuroborreliose. Geef dit aan je neuroloog.
groet RobertF

Christa

lumbaalpunctie

Berichtdoor Christa » Do 6 Apr 2006 13:18

Beste Christien,

Helaas kan ik je de naam van mijn arts niet geven. Ik heb om toestemming gevraagd, maar die niet gekregen.
Succes met je zoektocht.

Groet, Christa

Terug naar “Medisch”