Lyme klachten en test Keulen

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
Frank67

Lyme klachten en test Keulen

Berichtdoor Frank67 » Vr 30 Mar 2007 19:55

Hallo,

Sins een maand of 5 ben ik bezig met het achterhalen van de oorzaak van diverse lichamelijke klachten.

Het begon met kortademigheid en druk op achterhoofd en druk op borstkast.
Daarna volgde pijn in Lymfklieren bij oksels en lies.
Mijn hart slaat harder niet sneller maar het klinkt harder. Ik voel het alsware slaan.
Sinds een maand of 2 begin mijn gezichtsvermogen af te nemen (zie wazig)
Ook klachten tussen de schouderbladen is enorm en soms echt pijnlijk.
Hele dag moe en geen energie en kracht meer (sporten lukt niet meer)

De huisarts weet het ook niet meer, longfoto's, inspanningstesten (ze dachten inspanningsastma maar Ventolin hielp niet), en bloedonderzoeken leverde niets op. Via sportschool maakte me iemand attent op Lyme.
Huisarts voelde er niet veel voor maar stuurde me voor bloedtest naar ziekenhuis in Heerlen deze was ook negatief. Ik drong er opaan dat ik naar Keulen wilde (via dit forum) Hieronder mijn uitslag van test 16-03-07

Borrelia-burgd. IgG-Ak (Elisa) 360
Borrelia-burgd. IgM-Ak (Elisa) negative

Borr.-Westernblot IgG p83,p41,p39,p29
Borr.-Westernblot IgM p41,p18

Nachweis Borrelien-spez. IgG-Antikoerper bei niedrigem Titer.
Diese Konstellation findet sich haeufig als Restzustand bei laenger
zurueckliegender Borreliose. Nur bei eindeutigen klinischen Hinweisen
auf eine aktive Infection sollte ein spez. Therapie bzw. Serologische Verlaufskontrolle erwogen werden

Ik kan me herinneren dat ik 2 jaar geleden door iets gebeten ben tijdens mountainbike tocht, maar er was geen Teek te zien en er ontstond alleen een rood plekje van zo'n 2cm doorsnede.

Ik heb vandaag gebeld met Dokter Akkerman te Keulen, deze gaf niet veel info maar wou dat mijn huisarts contact opneemt met hem. Dit heb ik doorgegeven dus nu weer even afwachten.

Heeft iemand ervaring met verder behandelingen en een ziekenhuis in het Limburgse.

Alvast bedankt voor eventuele reacties

RobertF

Berichtdoor RobertF » Vr 30 Mar 2007 20:45

Hi Frank,
Ik had ook een negatieve test in Heerlen en positief in Keulen. Heb je je ook op coinfecties laten testen? met een ziekenhuis in Limburg geef ik je weinig kans, hoewel ik een patient ken die in Sittard een IV behandeling heeft gekregen.
groet Robert

Frank67

Berichtdoor Frank67 » Vr 30 Mar 2007 22:50

RobertF schreef:Hi Frank,
Ik had ook een negatieve test in Heerlen en positief in Keulen. Heb je je ook op coinfecties laten testen? met een ziekenhuis in Limburg geef ik je weinig kans, hoewel ik een patient ken die in Sittard een IV behandeling heeft gekregen.
groet Robert

Hoi Robert,
Ik wacht heel even het overleg af tussen huisarts en dokter Akkerman.

Niek

Re: Lyme klachten en test Keulen

Berichtdoor Niek » Za 31 Mar 2007 11:54

Frank67 schreef:Ik heb vandaag gebeld met Dokter Akkerman te Keulen, deze gaf niet veel info maar wou dat mijn huisarts contact opneemt met hem.

de test van Keulen is ondubbelzinnig bewijs voor een borrelia infectie (die niet perse meer aktief hoeft te zijn). De klachten die je noemt hoeven niet direkt op lyme te wijzen, ik zie weinig wat echt kenmerkend is voor lyme. Maar misschien ligt dat aan de manier waarop je het zelf omschrijft, dit is typisch iets voor de arts om te beoordelen en ik denk dat Ackermann daarom graag met je arts overlegt. De konklusie van Keulen dat therapie vooral gebaseerd moet zijn op klinische aanwijzingen dat de infectie nog aktief is daar kan ik het zeker mee eens zijn.

frank67

Berichtdoor frank67 » Do 19 Apr 2007 20:19

Niek schreef:
Frank67 schreef:Ik heb vandaag gebeld met Dokter Akkerman te Keulen, deze gaf niet veel info maar wou dat mijn huisarts contact opneemt met hem.

de test van Keulen is ondubbelzinnig bewijs voor een borrelia infectie (die niet perse meer aktief hoeft te zijn). De klachten die je noemt hoeven niet direkt op lyme te wijzen, ik zie weinig wat echt kenmerkend is voor lyme. Maar misschien ligt dat aan de manier waarop je het zelf omschrijft, dit is typisch iets voor de arts om te beoordelen en ik denk dat Ackermann daarom graag met je arts overlegt. De konklusie van Keulen dat therapie vooral gebaseerd moet zijn op klinische aanwijzingen dat de infectie nog aktief is daar kan ik het zeker mee eens zijn.

Ackermann heeft met huisarts contact gehad. 4 weken duurende antibiotica kuur. Nu 2 weken mee bezig klachten zijn al aan het minderen. Ik voel me al weer stukken beter.

tavy

Berichtdoor tavy » Vr 24 Sep 2010 14:43

heeft er iemand een adres van dr akkermann in keulen?

en heeft hij ook praktijk, stelt hij diagnoses en behandelt hij zelf ook ?

tavy

RobertF

Berichtdoor RobertF » Za 25 Sep 2010 0:11

Prof Ackermann is al 25 jaar met pensioen! Hij is 90 jaar.

Dian

Berichtdoor Dian » Za 25 Sep 2010 10:07

I
Laatst gewijzigd door Dian op Vr 13 Apr 2012 17:07, 2 keer totaal gewijzigd.

RobertF

Berichtdoor RobertF » Za 25 Sep 2010 11:06

Prof. Ackermann is als emeritus hoogleraar neurologie verbonden sinds zijn pensionering aan Laboratoriumsmedizin in Keulen. Dit is een medisch laboratorium en geen dokterspraktijk. Ik heb meerdere malen met Ackermann een persoonlijk onderhoud gehad i.v.m. mijn website en ik heb de Nederlandse vertaling gedaan van het aanvraagformulier.
Ackermann heeft inderdaad in de 60 en 70-iger jaren veel onderzoek gedaan naar de veroorzaker van Lyme en was met zijn ontdekking net iets later dan Burgdorfer.
Hij is de grondlegger van de onderzoeksmethode naar antistoffen die ze nu nog steeds doen.
Artsen met kennis van Lyme zijn;
BCA Borrelia Centrum Augsburg en BCB Borrelia Centrum Blankenburg,
http://www.b-c-a.de/index.php?L=1
http://www.b-c-bl.de/index.php?id=85&L=1

Dr. Berghoff
http://translate.google.nl/translate?hl ... hannel%3Ds

Dr. Rosin in Bonn
http://www.drdietrichrosin.de/html/content/profil.html

Artsenlijst
http://www.borreliose24.de/arzteliste.html

tavy

Berichtdoor tavy » Za 25 Sep 2010 12:13

oeps ik wist niet dat dr ackermann al zo op leeftijd is. Hij consulteerd dus niet meer begrijp ik.

ik ga eens kijken op de links!

tavy

Terug naar “Medisch”