intraveneuze behandeling?

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
griet3101

Re: intraveneuze behandeling?

Berichtdoor griet3101 » Zo 20 Sep 2009 19:03

Hoi Whoops,

Dank voor de verduidelijking. Ik ben erg blij te lezen dat er toch hulp geboden wordt.
Misschien zie ik het allemaal te negatief?

Indien ik wel geholpen word, zal ik dat hier zeker komen melden. Met geholpen worden, bedoel ik meer dan enkel een antibioticakuur krijgen maar er ook helemaal van af geraken. Soms heb je het gevoel dat de meeste mensen blijven sukkelen en nooit echt van die Lyme verlost geraken.....
Ik zou erg graag wat meer verhalen lezen waarin Lyme voor die persoon een vieze ziekte uit het verleden is...snap je wat ik bedoel?

Groetjes,
Griet

whoops

Berichtdoor whoops » Zo 20 Sep 2009 19:58

En of ik jou snap ,dat willen alle patienten,ik zou ook heel graag wat meer verhalen horen over mensen die beter geworden zijn maar .....die zijn er niet zo veel denk ik.Maar elk positief verhaal is er 1,want ik denk ook vaak dat mensen hier niet meer komen als ze beter zijn.

suppakilla

Berichtdoor suppakilla » Zo 20 Sep 2009 20:18

Ik vind het erg dat er zo weinig respect en aandacht uitgaat naar chronische Lyme, terwijl dit toch duidelijke een veel voorkomende aandoening is.

Natuurlijk is voor ons makkelijk om te klagen over het gebrek aan behandeling, terwijl het op medisch vlak niet zo eenvoudig is om deze ziekte te behandelen omdat deze bacterie zich diep in je zenuwstelsel en gewrichten kan graven. Het enige waar ik het van krijg zijn dokters die zeggen dat je gewoon moet afwachten.... :oops: :cry:

Om toch iets positief te zeggen, in vergelijking met voor mijn eerste AB kuur ben ik nu al pakken beter. Daarvoor was ik gewoon een hoopje miserie. Ik heb ondertussen al aanvaard dat er geen wondermiddel is en dat elke vooruitgang welkom is, hoe klein ook. Daarbij zal ik altijd voorzichtig moeten zijn om niet over mijn grens te gaan en zuinig met mijn energie om te springen.

En ik beloof dat als ik genezen ben ik hier mijn verhaal zal posten om hoop te geven :) .
groetjes,
Maarten

Kathleen

Berichtdoor Kathleen » Ma 12 Okt 2009 14:44

Beste Maarten,

het is de eerste keer dat ik inlog op deze site.
Ik heb nu ongeveer een jaar de ziekte van Lyme. Het is pas sinds enkele weken dat ik me terug heel erg moe voel, gepaard met veel spierpijn en nekpijn.
In februar dit jaar heb ik 20 dagen antibiotica geslikt en daarna ging het beter. Maar nu heb ik dus duidelijk een terugval en merk ik dat dat bij veel mensen het geval is, wat wijst dat de bacterie nog in het lichaam actief is. Momenteel neem ik middelen uit de alternatieve geneeskunde, zoals homeopathische korrels en veel vitaminen en antioxidanten (gezien antibiotica geen uitsluitsel geeft).
Maar toch, ik denk er ook aan om, indien het binnen enkele weken niet betert, een intraveneuze behandeling te volgen. Ik heb hier echter veel schrik voor, omdat er dan andere complicaties kunnen ontstaan (zo lees ik her en der) en dat nog geen garantie geeft op het doden van de bacterie.

Ik woon ook in Leuven. Als je eens wil afspreken, heel graag, dan kunnen we er eens uitgebreid over praten en eventueel ervaringen/mogelijke behandelingen en informatie uitwisselen. Ik heb daar alleszins nood aan.

Groetjes,
Kathleen

suppakilla

Berichtdoor suppakilla » Di 13 Okt 2009 17:24

Dag kathleen,

Ik ben momenteel bezig met een AB kuur van 300mg doxycycline per dag, gedurende 6weken en na 4 weken moet ik terug bloed laten trekken om te kijken of er vooruitgang is.
Momenteel voel ik me dus al een beetje beter, wat ik echt nodig had. Ik had eerst een hersenscan en ruggenmergpunctie laten doen, maar daaruit was niets gekomen (hoewel ik nog wacht voor uitslagen van een bepaald lab). Dus intranveneuze behandeling was niet echt nodig.

Ik wil graag eens afspreken Kathleen, dan kunnen we ideëen uitwisselen en elkaar mischien helpen. Ik ben van Kessel-Lo en jij?

Groetjes,
Maarten

arno

Berichtdoor arno » Za 21 Jan 2012 17:33

Hoe is het nu verlopen? Welke behandeling heb je nu ondernomen? Hoe was de samenwerking met de arts in Hasselt?

Zou het ten zeerste apprecieren moest je kunnen antwoorden.

Grtz Arno

bamboe

Berichtdoor bamboe » Za 21 Jan 2012 18:37

Hoi Arno, misschien is het handiger voor je om Maarten per mail of privebericht te benaderen.
De kans dat hij genoeg op dit forum kijkt om je berichtje op te merken is niet zo groot.
Je hebt gereageerd op een berichtje uit 2009!

sterkte!

arno

Berichtdoor arno » Ma 6 Feb 2012 20:36

Ok heb email gestuurd.

Dank je !

suppakilla

Berichtdoor suppakilla » Wo 8 Feb 2012 18:14

Dag arno,
Ik heb na dat laatste bericht in totaal nog een 10-tal maanden oraal antibiotica genomen, maar geen intaveneuze behandeling. De dokter in Hasselt zei dat ik moest AB nemen tot mijn klachten minderden. En na die tien maanden was dit het geval.

Ik heb een heel goede samenwerking met die dokter in Hasselt gehad en ik zou hem zeker aan bevelen. Daarbij heb ik ook hulp gehad van een dokter in Brussel die veel over de types AB wist.

Mijn klachten zijn sindsdien grotendeels verdewenen, ik heb nog minieme last van vermoeidheid soms maar ik kan voltijds werken en sporten. Een gezonde voeding en beweging heeft ook veel geholpen om mijn weerstand op te bouwen.

Als je nog vragen hebt stel ze maar.
Groeten maarten

arno

Berichtdoor arno » Wo 8 Feb 2012 20:20

Hoi,

Dank je voor het antwoord, en het doet me plezier dat er toch een verhaal is met een goed einde.

Groetjes Arno

Terug naar “Medisch”