LEVEND BLOEDANALYSE, GOED IDEE?

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
Sjuul

LEVEND BLOEDANALYSE, GOED IDEE?

Berichtdoor Sjuul » Do 25 Feb 2010 11:09

Hallo allemaal,
Ik ben een nieuwkomer op dit forum en heb een vraag.
Wie van jullie is bekend met het stellen van de diagnose lyme door middel van Levend bloedanalyse? Er zijn bij mij al allerlei bloedtesten gedaan bij Pro health in Weert en ben zelfs naar Keulen geweest. Ook is er een urine-test gedaan. Daar is geen lyme uitgekomen. Toch wijzen veel symptomen wel op de ziekte van lyme en omdat een negatieve test niet betekent dat er geen lyme is wil ik toch nog wat verder speuren.. Nu las ik over een Levend bloedanalyse en dat daar lyme heel goed mee vast te stellen is. Weet iemand daar meer van? Is dit een betrouwbare methode. En zo ja, waarom wordt het dan niet vaker toegepast?
Alvast veel dank voor jullie reactie!
Groetjes Juul

Juul

Re: LEVEND BLOEDANALYSE, GOED IDEE?

Berichtdoor Juul » Do 25 Feb 2010 11:28

-
Laatst gewijzigd door Juul op Zo 28 Sep 2014 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Do 25 Feb 2010 12:48

Sjuul,

Heb je in Koln een LTT gedaan ? Deze test zal bij een beginnende infectie negatief zijn. Ook bij zeer zware ziekte door langdurig chronische Lyme zal deze negatief zijn. Heb je een gewone chronische infectie dan heb je veel kans dat deze positief zijn.

Groetjes

Paperwhite

Sjuul

Berichtdoor Sjuul » Do 25 Feb 2010 12:57

Dag naamgenoot Juul.
Uit al die testen kwam dus dat ik geen lyme heb. Alle testen waren negatief. Ook zijn er geen co-infecties gevonden..
Groet Sjuul

Sjuul

Berichtdoor Sjuul » Do 25 Feb 2010 13:01

Beste Paperwhite,
Ik heb in Keulen de lymfosyten transformationen test laten doen, is dat het zelfde als de LTT waar jij het over hebt? Ook die lymfosyten transformationen test bleek negatief.
Groetjes Sjuul

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 25 Feb 2010 13:33

Hoi Sjuul, een levend bloedanalyse kan zeker ook duidelijkheid bieden.
Alleen of dat ook 100% sluitend is weet ik niet...
Ik bedoel als er geen lyme uit de levend bloed test komt dan is het NOG maar de vraag of je geen lyme hebt.
Het blijft bloed en de borreliaatjes trekken zich ook in weefsels terug.
Maar gezien wat je al allemaal hebt laten testen lijkt het me zeker een optie, die levend bloedtest.
Wat ik begreep van een natuurarts is dat levend bloed testen vaak wel borrelia-aanwezigheid kunnen aantonen als andere testen falen.
Maar ik ken wel iemand bij wie Lyme ook niet uit de bloedtest kwam, die bij andere testen wel positief op lyme testte.
Gewoon proberen!

Groetjes,
Dorien

Juul

Berichtdoor Juul » Do 25 Feb 2010 14:07

-
Laatst gewijzigd door Juul op Zo 28 Sep 2014 20:39, 5 keer totaal gewijzigd.

Sjuul

Berichtdoor Sjuul » Do 25 Feb 2010 14:07

Dankjewel voor je reactie.
De gewone bloedtesten zoeken op anti-stoffen, maar als de lyme al heel lang in het lichaam zit zijn er geen anti-stoffen meer, dus komt er uit de bloedtesten een negatieve uitslag (met de mogelijkheid dat er toch lyme is). De reden waarom er met levend bloedanalyse in zo'n geval wel lyme gevonden kan worden is omdat ze niet naar anti-stoffen zoeken, maar naar de spirogeet zelf, zo heb ik gehoord. Waardoor de kans dat ze lyme wel ontdekken groter wordt. Klinkt heel logisch allemaal. Ik vraag me alleen af, als dit werkelijk zo'n geniale methode is, waarom hij dan niet vaker wordt toegepast...? En eigenlijk alleen maar door alternatieve artsen (voor zover ik weet)... Daarom wil ik graag wat reacties van mensen met ervaring hiermee.
Proberen kan natuurlijk altijd..
Bedankt Dorien!
Groetjes Sjuul

Sjuul

Berichtdoor Sjuul » Do 25 Feb 2010 14:08

Nope, ook geen enkele band. Niets, noppes, nada..

Juul

Berichtdoor Juul » Do 25 Feb 2010 14:10

-
Laatst gewijzigd door Juul op Zo 28 Sep 2014 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Medisch”