Hoe de kans op positief testen vergroten?

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
Tulipano

Re: Hoe de kans op positief testen vergroten?

Berichtdoor Tulipano » Vr 20 Apr 2012 18:09

Hoi jongens,

Misschien is dit ook handig om te weten:
Heb even de lezing van J. Burrascano teruggekeken van het laatste Lyme congres in Toronto.
Met betrekking tot testgevoeligheid zegt hij ongeveer het volgende:

De borrelia heeft een cyclus van ong. 4 weken.
Je zou dus eigenlijk in een agenda moeten gaan bijhouden wanneer je klachten weer erg worden (groeifase)en wanneer ze weer afnemen (slaap fase). Hoe zieker je jezelf voelt, hoe minder veilig de serologische test wordt. Dit houdt in dat je jezelf dus juist in de slaap fase zou moeten laten testen en dat lukt je beter als je de cicli in je agenda noteert. Ook hij is van mening dat een patient juist na behandeling meer kans heeft op een positieve test. Maar laat er dan minstens 4 weken overheen gaan.

Misschien is dit mosterd na de maaltijd. In dat geval mijn excuses. Het was goed bedoeld.

Gr. en een fijn weekend
:wink: Tulipano

Marlene

Berichtdoor Marlene » Di 8 Jan 2013 16:50

Zijn er nog mensen die negatief blijven scoren met bloedtesten?

Ik had een laag positieve test op babesia maar alle bloedtesten altijd negatief behalve een vegatest. Nochtans megaveel klachten van Lyme.

Persoonlijk sta ik niet te springen voor een lumbaalpunctie en heb ook nog geen neuroloog gevonden die het heeft voorgesteld maar als het moet, dan doe ik het.

Wat kan ik doen om antistoffen aan te maken tegen Lyme - als die aanwezig zou zijn - en waar kan ik terecht in België voor een behandeling?

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 27 Jan 2013 20:41

hoi Marlene, begin met homeopathische kuren of ga naar deze behandelaar: viewtopic.php?f=4&t=6561#p63582

mena

Berichtdoor mena » Ma 28 Jan 2013 17:08

heb een lumbaal punctie gehad in nederland.
kwam niets uit.

uit de duitse testen van t bloed zeker wel!

dj1403

Berichtdoor dj1403 » Di 29 Jan 2013 16:18

Weet iemand waar ze kunnen uitsluiten of je de ziekte van Lyme hebt? Het schijnt nogal moeilijk te ontdekken zijn. Heel graag hoor ik van jullie.
Mvgr,
Daniel

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 5 Mei 2013 6:47

I.v.m. niacine (vitamine b3) kwam ik tegen dat de flushes heviger worden als men van tevoren een douche heeft genomen.
Zou er een verband zijn met die douche die men kan nemen vlak voor een bloedafname waarmee de kans op aantreffen van lyme-antistoffen wordt vergroot? Zoja hoe zou het verband er dan zijn?

Marlene

Berichtdoor Marlene » Zo 5 Mei 2013 17:32

Toch maar oppassen met de combinatie niacine en douche vlak erna. Sommige mensen waaronder mezelf doen een vagale reactie op niacine en tegen de vlakte gaan in de douche is een risico die je niet onnodig wil nemen.

Andere mensen met Lyme heb ik ook al gelijkaardige reacties weten krijgen. Of het toeval is, geen idee.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 10 Aug 2014 15:15

Een hoger kooldioxidegehalte in de longen verhoogt volgens de methode van dr. Buteyko (arts/fysioloog/onderzoeker) de binding tussen antigenen en antilichamen volgens Martha Roe (buteyko-trainer). Ze zegt dat bij 1 uur, 10 min en 30 sec ongeveer https://www.youtube.com/watch?v=5xyDn-duPW4
Zie ook: viewtopic.php?f=17&t=8652
Gevolg hiervan is wel dat als het lichaam ineens weer in actie komt dat de ontgiftigingsreacties weer op gang gaan komen en dat is vaak geen fijn gevoel. Vooral niet als er sprake is van jarenlang achterstallig onderhoud (chronische ziekte).

Terug naar “Medisch”