Beste Lab en hoe te werk gaan?

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
icerose

Re: Beste Lab en hoe te werk gaan?

Berichtdoor icerose » Ma 30 Jul 2012 11:14

Iemand die weet welke testen belangrijk zijn en welke minder? Zit er veel verschil in? Is het verstandig eerst te beginnen met de meest gebruikte test en naar aanleiding van de uitslag wel of niet verder te testen of laat ik meteen zoveel mogelijk testen? (bijv. LTT, PCR, serologie Borrelia/blot, co-infecties?)
Laatst gewijzigd door icerose op Do 1 Nov 2012 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

els

Berichtdoor els » Ma 30 Jul 2012 12:19

icerose schreef: Is bijv. die cd 57 een erg belangrijke test?

Kan een aanwijzing zijn,niet echt belangrijk.
Wordt ook wel in div. ziekenhuizen in Ned. gedaan waaronder Almelo.

Over prijzen weet ik weinig maar ik ging voor PH liefst alle testen,maar om het kosten plaatje niet gelijk te hoog laten worden ging ik voor de W.B.-lineblot indien nog mogelijk een PCR op urine.
Alle andere testen kunnen later nog gedaan worden.

Zoals al eerder gezegd veel ziekenhuizen doen niets met de uitslagen,ze gaan alleen af op hun eigen testen.
Dat de PCR bijna nooit iets uitwijst geloof ik niet, alleen twijfel ik wel over de PCR-bloed van PH,te vaak positief,maar je kunt het overwegen.

Als je geen medewerking kunt krijgen voor een verwijzing om voor vergoeding in aanmerking te komen kun je de arts die verbonden is aan PH vragen om de testen aan te vragen.
Haar behandeling is een ander verhaal,dat is aan je zelf of je er in mee wil gaan.
Vergoeding is bijna bij geen enkele zorgverz. te declareren.ook niet met een verwijzing van een arts.
Je zult inderdaad gauw op 600 euro kosten uitkomen.

Kijk ook eens bij de zoekfunctie ik dacht dat daar ergens iets stond welke verz wel vergoed.ook iets over de CD 57.

Elk lab heeft zijn eigen testen,nooit met elkaar vergelijken,bij de één kan iets positief zijn bij een ander weer niet.

succes.

icerose

Berichtdoor icerose » Ma 30 Jul 2012 16:14

Hallo Els,

Dankjewel voor je bericht!

Maakt het veel uit of de PCR in bloed of urine getest wordt?

els

Berichtdoor els » Di 31 Jul 2012 2:54

icerose schreef:Maakt het veel uit of de PCR in bloed of urine getest wordt?

Persoonlijk geloof ik meer in de PCR urine maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Panter

Berichtdoor Panter » Di 31 Jul 2012 14:33

Hallo els en icerose,
els schreef:
icerose schreef: Is bijv. die cd 57 een erg belangrijke test?

Kan een aanwijzing zijn,niet echt belangrijk.
Ik heb begrepen dat de CD57-count wel belangrijk is. Een lage CD57-count is een aanwijzing voor (Chronische) Lyme, maar kan ook laag zijn bij andere Co-infecties.
Informatie: http://www.infectolab.de/index.php?id=50&L=1

Panter

els

Berichtdoor els » Wo 1 Aug 2012 9:51

Panter schreef:Ik heb begrepen dat de CD57-count wel belangrijk is. Een lage CD57-count is een aanwijzing voor (Chronische) Lyme, maar kan ook laag zijn bij andere Co-infecties.

Precies " Kan "een aanwijzing zijn,,maar als er geen afwijking is en er is wel degelijk sprake van lyme,is dit naar mijn mening niet een super belangrijk onderzoek.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 1 Aug 2012 10:57

Hoi els, in het voorbeeld dat je noemt staat de lyme al vast. In de praktijk is dat echter nou juist het probleem.

icerose

Berichtdoor icerose » Do 2 Aug 2012 10:21

-
Laatst gewijzigd door icerose op Do 1 Nov 2012 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

els

Berichtdoor els » Do 2 Aug 2012 10:26

bamboe schreef:Hoi els, in het voorbeeld dat je noemt staat de lyme al vast. In de praktijk is dat echter nou juist het probleem.

Waarom zou je dan volgens jou deze test laten uitvoeren als niet zeker is dat je besmet bent,de vraag was van icorose "welke test is belangrijk "ik zie de patient al komen bij een arts,"dokter mijn CD 57 is niet goed " verdere test heb ik nog niet gehad .
Is er geld genoeg in het laatje dan zou ik zeggen laat het doen,maar om kosten te besparen liever later.

belle

Berichtdoor belle » Do 2 Aug 2012 18:41

Ik overweeg Berlijn ook.
Weet iemand toevallig of ze daar ook een PCR test doen?
Heb je ook een stempel van een arts nodig voor Berlijn?

Terug naar “Medisch”