Beste Lab en hoe te werk gaan?

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
juult

Re: Beste Lab en hoe te werk gaan?

Berichtdoor juult » Vr 10 Aug 2012 15:17

Ik vindt wel die duitse site, maar niets hoe aan te melden, geen prijzen...
Wou eerst naar pro health gaan, maar vanwege de hoge kosten misschien naar duitsland. Ben over een maand 3 week in polen, maar dan vlieg ik over berlijn heen :( maar misschien dat het daar goedkoper is.
polen bedoel ik.

Net nieuwe huisarts, denkt aan nieren.
Moet nu eerst 24 uurs urine inleveren, ws. antibiotica kuur en dan kan ik die lyme testen eerst niet doen.
Denk zelf wel aan lyme, nog even deze huis arts een kans geven.

Maar weet dus niet hoe ik in duitsland moet testen en de kosten.
pro health is wel makkelijker. (koerier enzo)
pro health is combi testen €125, pcr €128 en iets van €20 onderzoekskosten. voor mij veel geld.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 10 Aug 2012 16:33

Duitsland kan toch ook met de koerier?
De procedure staat exact omschreven op de site van de link waarnaar ik verwijs.
Prijzen weet ik niet.

Ik heb zelf een keer een pakketje bloed verstuurd naar Berlijn, maar dat was voor een bepaalde genentest ivm lyme.
Het bloed heb ik toen gewoon bij een tnt-postkantoor afgegeven met de vermelding medische post op de enveloppe voor de zekerheid en wel aangetekend.

Ja je kunt ook naar Berlijn gaan voor zover het voor jou te doen is vanuit Polen.
3 maand wachten is misschien wel lang.

Ter plekke bloed trekken is altijd beter, maar goed, per koerier moet ook goed gaan.
Via die link zie je precies de procedure die je kan volgen hoe je dat doet zo'n zending van je bloed.

jesuisx

Berichtdoor jesuisx » Vr 17 Okt 2014 12:33

Oud topic maar heb toch een vraagje; ik heb eerder al een LTT in berlijn laten doen, prikset opgestuurd gekregen maar bij het prikpunt werkten ze niet met deze buisjes (zat een naald in en snapten niet hoe dat werkte, deze moest je later gewoon afbreken) maar ze konden niet meewerken omdat ze deze methode in NL neit gebruiken. Enfin, mijn vraag is dus; krijg je uit Augsburg ook buisjes met een naald erin, of een set met losse buisjes en een losse naald? Anders moet ik het weer anders aan gaan pakken en meteen vragen welke soort buisjes ze nodig hebben zonder dat ik het priksetje van hun gebruik. Bedankt alvast!

Terug naar “Medisch”