Bijwerkingen Samento

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
paperwhite

Re: Bijwerkingen Samento

Berichtdoor paperwhite » Za 18 Okt 2014 23:05

anna123 schreef:Twee dagen later kreeg ik last van mijn onderrug (dezelfde pijn als mijn hernia 6 jaar geleden) en last van een keelontsteking. Zijn dit bijwerkingen van de Samento of is dit toeval?

Hallo Anna,
Ik denk niet dat het bijwerkingen zijn van samento.( Bij mij deed dit middel niets.)
Onthou dat hernia's ook kunnen veroorzaakt zijn door lyme evenals keelontsteking. Als je lyme hebt, moet je eerst daaraan denken. Samento zwengelt het immuunsysteem wat aan, misschien is het toch wat een herx :zwaaien:

abx

Berichtdoor abx » Za 18 Okt 2014 23:20

Onthou dat hernia's ook kunnen veroorzaakt zijn door lyme

Hoh...stop... lyme veroorzaakt zeker geen hernia(s)! Wel uitstralende pijnklachten die hierop lijken.
Dit Heet dan RADICULITIS! en is een ontsteking van de zenuw(wortel) geen beknelling hiervan door herniatie van tussenwervelschijf!
Belangrijk is dat dit vaak een voorbode is voor een neuroborreliose, en serieuze behandeling behoeft (waar ik samento niet toe reken), met een echte hernia nuclei pulposi in voorgeschiedenis wordt conclusies trekken echter lastig.
Laatst gewijzigd door abx op Zo 19 Okt 2014 0:01, 1 keer totaal gewijzigd.

anna123

Berichtdoor anna123 » Za 18 Okt 2014 23:45

Bedankt voor de reacties.
6 jaar geleden heb ik een hernia gehad onderin de rug. De huisarts stuurde me in eerste instantie een paar weken naar de fysio, maar na een mri-scan bleek toch een hernia. Toen 6 weken voornamelijk liggen en lopen en daarna waren de herniaklachten voorbij.
Ongeveer een half jaar later werd er een lyme-artrithis bij de reumatoloog vastgesteld (in mijn grote teen). Borrelia IgG en IgM allebei zeer hoog. 2 weken doxycycline gehad (volgens protocol) en later via een privekliniek in Amsterdam nog verder behandeld voor Lyme (want ik had inmiddels nog veel meer klachten). Ook langdurg AB gehad. Heb de laatste twee jaar alleen nog last van vermoeidheid en spiertrekkingen en functioneer op ongeveer 80%. De spiertrekkingen leken de laatste weken toe te nemen en dus besloot ik om Samento te proberen. Was dus nu benieuwd of het bijwerkingen/herx is van de Samento of dat het er los van staat. Spiertrekkingen zijn deze week afgenomen, maar de vermoeidheid niet.

Terug naar “Medisch”