In sept komt eruit recente besmetting allen igm is positief
Verder onderzoek. Mri geeft ontsteking ruggenmerg en hersenen aan
Klachten bestaan uit stijf rechterkant. Verdoofd doods gevoel. Kou. Tintelen.
Moeilijk plassen moest extra kracht zetten. Lumbaalpunctie niks aangetroffen. Wat lichte ontstekingscellen die nu gelinktworden met MS. Na de mri een maand doxicycline gehad. Na week klachten
Zo goed als weg. Enige wat ik nu heb is elastieke gevoel onderbenen en stijf ene dag wel dan niet .Helaas kloppen deze klachten en Mri uitslagen bij MS. Vandaag weer mri helaad meer ontstekingshaarden dus
Heb diagnose MS gehad. In november na abkuur ook weer bloed getest nog steeds alleen
Igm positief. Infectoloog zegt dat alles kan horen bij lyme. En neuroloog zegt nu dat onwaarschijnlijk is dat ooit lyme
Was . Klinkt niet aannemelijk dat nooit lyme was. Ik wil meer onderzoeken. Waar? Wat?
Hoihoi,
Ik heb 6 jaar de diagnose ms gehad wat sinds vorig jaar Lyme blijkt te zijn!
Als ik jou was zou ik me
niet (meer) laten testen in Weert . Je had immers al een positieve IGm!
De testen in Weert zijn erg duur en hoogst waarschijnlijk wil je neuroloog niet eens naar de test kijken omdat het geen geaccrediteerd lab. is.
Je klachten waren zo goed als weg na de a.b. kuur schrijf je, dat lijkt mij een bevestiging dat het idd om Lyme gaat!
De neuroloog blijft ondanks dit alles op MS zitten maar kijk uit Alina, want de behandeling voor MS met prednison en in interferon kunnen gevaarlijk zijn als je Lyme hebt! Deze middelen onderdrukken namelijk je immuunsysteem en borrelia en co krijgen dan vrijspel!
Kun je het niet op een akkoordje gooien met de neuroloog; dat je wel regelmatig op controle komt maar dat je eerst verder gaat met je behandelend infectoloog?! Mijns inziens zit je bij deze infectoloog op de goede plek!
Stuur me maar een pb als je meer vragen hebt.
Groetjes