Igm posi.igg nega. Mri met witte vlekken. Diagnose MS

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
Troptard

Re: Igm posi.igg nega. Mri met witte vlekken. Diagnose MS

Berichtdoor Troptard » Wo 6 Feb 2013 17:49

almikaxa schreef:In Frankrijk kun je Het ook zo kopen

Bij de eerste LP gaf geen noemenswaardige en bijzondere uitslagen aan lyme en/of ms. Nu afgelopen bezoek aan neuroloog zei hij dat ineesn wel zo was????? Raar vandaar ik niet vertrouw heb het drie keer nagevraagd. Wil een nieuwe LP om MS dan ook echt vast te laten stellen dat is tenminste betrouwbaarder als borrelia op te sporen?

In tussentijd ook pcr en ltt. Ze kunnen me wel meer vertellen. Na dit weet ik meer. Je moet iets 100% zeker weten toch.zoasl whoops al zegt dat je buiten met MS medicijnen. En dan werkt het niet en wat doet dat dan met je lichaam? Als toch borrelia is?

Whoops. Jij hebt dus verder niks meer laten ondernemen om MS al danniet uit sluiten/ vast te stellen?

Bedankt weer

Ik woon op de grens met frankrijk,vergeet het dat doxi of andere ab vrij te koop zijn ,net als in belgie trouwens

Troptard
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

sostie

Berichtdoor sostie » Do 7 Feb 2013 0:24

oke zou wel zorgen dat je indd duidelijk heid krijgt ook super belangrijk voor jezelf

gemoedsrust is ook een hoop niet weten wat er is vind ik ook t egrste twijfel soms ook aan diagnose maarja dat komt door hoelang t allemaal duurd en ik nul geduld heb

ehm ik heb zelf erhlichia en daar valle ook ms klachten bij is mij vertelt en heb ik ook terug gevonde op internet
maar zullen ms klachten als je die heb ook niet in t hooft terug te zien zijn vraag ik me dan af >?
en hebben niet alle lyme patiente ontstekingen in het hooft ? weet jij dat meschien

ik hoop dat je snel wat vind
had je al rond gebelt ?

hoop dat ze snel iets bij je vinden en dat je vooral duidelijkheid krijgt

gr jos

almikaxa

Berichtdoor almikaxa » Vr 8 Feb 2013 12:03

@troptard.... Ben elk jaar in Frankrijk ,zuiden weliswaar ,en twee keer daar ab in apotheek gehaald , wellicht geen zware ab zo te verkrijgen zonder recept dan.

Ik heb zeker al rondgebeld. Walborg, d'r valk den haag. Vu adam. Afspraak staat voor ltt helaas pas 20 mrt ivm recente ab ivm bronchitis. Laat zeker ook mijn b12 laag normaal waarde onderzoeken. Hiervoor ga ik naar Lelystad.

Hoe is met spierpijn sostie?

Mvg

sostie

Berichtdoor sostie » Vr 8 Feb 2013 23:23

ja gaat opzich wel
even te enthausiast geweest
toen ging t wel maar heb nu erg last van me armen en hande
en hoe ist met jou

Fynn

Berichtdoor Fynn » Za 9 Feb 2013 18:40

In sept komt eruit recente besmetting allen igm is positief
Verder onderzoek. Mri geeft ontsteking ruggenmerg en hersenen aan
Klachten bestaan uit stijf rechterkant. Verdoofd doods gevoel. Kou. Tintelen.
Moeilijk plassen moest extra kracht zetten. Lumbaalpunctie niks aangetroffen. Wat lichte ontstekingscellen die nu gelinktworden met MS. Na de mri een maand doxicycline gehad. Na week klachten
Zo goed als weg. Enige wat ik nu heb is elastieke gevoel onderbenen en stijf ene dag wel dan niet .Helaas kloppen deze klachten en Mri uitslagen bij MS. Vandaag weer mri helaad meer ontstekingshaarden dus
Heb diagnose MS gehad. In november na abkuur ook weer bloed getest nog steeds alleen
Igm positief. Infectoloog zegt dat alles kan horen bij lyme. En neuroloog zegt nu dat onwaarschijnlijk is dat ooit lyme
Was . Klinkt niet aannemelijk dat nooit lyme was. Ik wil meer onderzoeken. Waar? Wat?

Hoihoi,

Ik heb 6 jaar de diagnose ms gehad wat sinds vorig jaar Lyme blijkt te zijn!

Als ik jou was zou ik me niet (meer) laten testen in Weert . Je had immers al een positieve IGm!
De testen in Weert zijn erg duur en hoogst waarschijnlijk wil je neuroloog niet eens naar de test kijken omdat het geen geaccrediteerd lab. is.

Je klachten waren zo goed als weg na de a.b. kuur schrijf je, dat lijkt mij een bevestiging dat het idd om Lyme gaat!

De neuroloog blijft ondanks dit alles op MS zitten maar kijk uit Alina, want de behandeling voor MS met prednison en in interferon kunnen gevaarlijk zijn als je Lyme hebt! Deze middelen onderdrukken namelijk je immuunsysteem en borrelia en co krijgen dan vrijspel!

Kun je het niet op een akkoordje gooien met de neuroloog; dat je wel regelmatig op controle komt maar dat je eerst verder gaat met je behandelend infectoloog?! Mijns inziens zit je bij deze infectoloog op de goede plek!

Stuur me maar een pb als je meer vragen hebt.

Groetjes :zwaaien:

Rays79

Berichtdoor Rays79 » Di 12 Feb 2013 23:04

Lees mijn verhaal is door..

Ik zie erg veel gelijkenissen!! viewtopic.php?f=4&t=7364

Mvg

Ray

almikaxa

Berichtdoor almikaxa » Di 26 Feb 2013 10:18

Hoi

@fyn
Ik heb bezoek ms neuroloog stopgezet. Ga voor second opinion.
Mijn lymearts doet zeker wel wat met testen van keulen en weert, due gaat ook behandelen bij
Positieve test.

@Rays ik ga idd lezen zag al nieuw topic zelfd titel

Terug naar “Medisch”