Beste Mensen,
Graag wil ik even mijn verhaal kwijt omtrent deze hele kwestie..
Wellicht dat iemand nog op of aanmerkingen of suggesties heeft met andere middelen.
Vorig jaar eind mei..
Na een wandeling kreeg ik last van evenwichtsstoornis de dag erna de dokter gebeld. De dokter had voor handen een griepje. Kijk het 2 dagen aan en anders bel je terug.. Na 2 dagen kwam ik soms niet uit woorden wat mij erg stoorde. Dokter bellen weer en kon de volgende morgen komen. De avond ervoor kreeg ik tijdens het TV kijken ineens last van dubbelzien. Omdat ik een grote angst had voor de ziekenhuizen ben ik de volgende dag toch maar gegaan.
( even tussendoor.. de maanden ervoor ongelooflijk veel stress aan me kop op serieuze zaken waardoor het eetpatroon ook zeer triest was.)
Anyway..
Ziekenhuis opname die avond. Werd gelijk op de stroke-afdeling geplaatst ivm het vermoeden op een tia.. Daar lig je dan.. Elke 2 uur wakker gemaakt worden.. Hierdoor kon ik dus geen oog dichtdoen.. In de morgen mijn hele rechter nekspier opgezet en pijnlijk.. Afijn de artsen komen mij halen voor een CT-scan..
Uitslag ziet er goed uit.. In de middag zou ik een MRI-scan krijgen.. En daar kwam het antwoord een 15 min later.. “we kunnen het beste even een kamertje nemen”
**op dit moment waren de evenwichtsstoornis en dubbelzien weggetrokken**
BAM!!
We zien een 4 tot 5 tal witte stofafwijkingen in je hersenen..
En nog een keer BAM!! ( ik kan jullie niet vertellen hoe ik daarover dacht )
De artsen vertelden 3 mogelijke oorzaken..
Infectie, Lyme of MS.
Ik moest en zou het ziekenhuis die dag nog verlaten.. Na lang aandringen mocht ik het weekend gaan om maandag weer te verschijnen voor een lumbaal punctie.
Het weekend ging ok alhoewel ik de klap even moest vewerken.. En na moest denken over de lumbaal punctie.
Maandag was alles lichamelijk ok en heb toen besloten om geen lumbaal punctie te doen. Ondanks dat besluit blijft het aan je vreten.. En na 1,5 week trok ik het niet meer. Helemaal overstuur de neuroloog gebeld om toch maar alsnog de punctie te laten doen. Ik kon een 2 dagen later terecht. Na een nacht ervoor wakker gelegen te hebben, om de zoveel uur een oxzazepam genomen te hebben ( wat niet hielp ) de lumbaal punctie laten doen en bloed laten afnemen op die donderdag.
Dan moet je wachten op de uitslag.. Het bloed was redelijk snel, maandag of dinsdag na het weekend kreeg ik te horen dat er geen lyme was gevonden. ( iets van er waren niet genoeg antistoffen gevonden voor een betrouwbaar resultaat )
Maar het zou nog 2 weken duren voor een uitslag en het liquor nog wel 4 weken.
In die tussentijd met ProHealth contact opgenomen..
De LTT, PCR en Co-infecties laten uitvoeren.
De uitslagen na verloop van tijd.
Het ziekenhuis: geen rare zaken in het bloed gevonden ( Igm en Igg negatief )
Liquor ( Igm en Igg negatief ) wel verhoogd eiwit gehalte *oligoclonale banden*
De neuroloog doet de volgende uitspraak:
“omdat wij geen infectie/Lyme hebben gevonden, is het voor 80% MS”
De uitslag van ProHealth was echter anders. ( B. garinii en B.b. s. stricto positief )
PCR negatief en de Co-infecties had men Bartonella gevonden. ( in een lagere waarde wat duidt op een doorgemaakte besmetting )
Zelf heb ik uiteindelijk een second op. gedaan in het AMC..
Zelfde testen op lyme en een neuroloog gesproken.
Hieruit kwam ook hetzelfde resultaat op lyme. Alles negatief muv een test die nog niet gevalideerd was en daardoor geen diagnose kon geven.
En de neuroloog zei precies hetzelfde als de 1ste. MS.
Ook daar weer een doorverwijzing gekregen omdat ik met de papieren van ProHealth aangaf dat er wel degelijk Lyme is gevonden. Op naar het Radboudt ziekenhuis. ( inmiddels is het Oktober 2012 ) Ook hier alle testen gedaan en hier vond men wel degelijk Igm antistoffen. Zowel op de elisa als Western Blot.
Uiteindelijk heb ik van de infectoloog 30 dagen 2x daags doxycycline gehad.
De klachten op dat moment waren vrij nihil maar alles aan de rechter kant.
Mijn enkel blijft kraken. Een merkbaar minimal verschil tussen beide benen.
Mijn schouder hangt, rechter koon doof gevoel. Mijn nekt kraakt en nog wat Lyme/MS gerelateerde zaken. Het enige waar ik links problemen mee heb is slikken. ( voelbaar over een drempel slikken )
Hoe verder ik in de kuur kwam hoe minder last ik van zaken had. Zelfs het dichte gevoel in mijn linker oor en suizen was zo goed als weg. Maar aan het einde had ik meer last van mijn hele rechter kant. Drukpijn onder de voetzool, stram gevoel in mijn kuit, bovenbeen raar gevoel ( spierpijn ), onderarm ( spierpijn ) ?
Na het stoppen met de AB ben ik het pakket van Lymenatuurlijkgenezen gaan gebruiken.. Klachten waren wel minder geworden maar kwamen in een soort Herx –reactie weer allemaal terug. Ook hier kwam dit in week 2à3 van gebruik naar voren.
Hieronder het klachtenpatroon.
Komt en gaat.
- Geïrriteerde blaas, niet kunnen ophouden van urine
- Somberheid en/of angstigheid, piekeren
- Stijfheid van gewrichten/spieren en/of rug ( met name onderrug rechts)
- Oorsuizen, zoemen/fluiten/dichtslaan
- Borstkast zit vast en door te rekken knakt het los.
- Pijnlijke keel ( moeilijk kunnen slikken)
- Moeizaam gevoel in mijn rechter arm/been
Blijvend
- Stijfheid in de nek, kraken van de nek ( rechter zijde )
- Lichte zeurende (spier)pijn onderrug.( rechter zijde )
- Voelt aan als gezichtsverlamming ( rechter zijde )
- Ingedeukte/hangende rechter schouder ( rechter zijde )
- Oorsuizen, zoemen/fluiten/dichtslaan ( linker oor )
Klachten die langer dan 4 jaar aanwezig zijn
- Huiduitslag ( exeem tussen de tenen met name tijdens stress )
- Overgevoeligheid voor licht
- Hoofdpijn ( Migraine )
- Geïrriteerde blaas, niet kunnen ophouden van urine
- Stemmingswisselingen, prikkelbaarheid, woede-uitbarstingen
- Somberheid en/of angstigheid, piekeren
Klachten die minder dan 4 jaar aanwezig zijn.
- Maagklachten, buikpijn
- Stijfheid van gewrichten en/of rug ( met name onderrug rechts)
- Pijn in (aanhechting van) spieren en pezen
- Pijn in de onderbuik met name krampen
- Klierzwelling (hals, oksels) (abces/ontsteking rechter oksel)
- Pijnlijke keel ( moeilijk kunnen slikken, rechter amandel witte troep kwam eruit en stonk behoorlijk )
- Moeite met concentratie ( met name studies )
- Problemen met slapen
- Moeite een gedachtespoor vast te houden
- Vergeetachtigheid, slecht korte-termijn geheugen
- Oriëntatie problemen
- Onverklaarbare transpiratie onder de oksels.
- Oorsuizen, zoemen/fluiten/dichtslaan
Klachten die minder dan 2 jaar aanwezig zijn.
- Nachtelijke zweetaanvallen
- Kortademigheid
- Hartkloppingen
- Spiertrekkingen in het gezicht en rechter borstkast welke zeer pijnlijk zijn
- Onverklaarbaar trillen of schokken
- Onverklaarbare koude rillingen
- Ernstige vermoeidheid ( Periodiek 2 a 3 keer per jaar )
- Onverklaarbare gewichtsverandering
- Veranderde stoelgang (diarree)
- Spierkrampen
- Pijn in de zaadballen
- Moeizame rechter arm en/of been
Klachten die dit jaar zijn ontstaan.
- Duizeligheid, evenwichtstoornis
- Dubbelzien
- Erge jeuk in de oren
- Overgevoeligheid voor geluiden
- Problemen met spreken (woorden vinden, verkeerde woorden zeggen, stotteren, slecht articuleren)
- Stijfheid in de nek, kraken van de nek rechter zijde.
- Voelt aan als gezichtsverlamming ( rechter zijde )
- Ingedeukte/hangende rechter schouder
- Bij het draaien van mijn hoofd naar rechts ( vieze adem )
In mijn hele leven weet ik dat ik 3 keer ben gebeten door een teek. Misschien wel gehad maar geen EM opgemerkt iig.
Nu vraag ik met zoveel zaken af en blijf ik hangen tussen Lyme en MS..
Dagelijks ben ik er mee bezig vanaf mei 2012..
1 - Als er klachten zijn vanaf zo’n 5 à 6 jaar had ik dan al niet veel meer witte vlekken moeten vertonen ? ( uitgaan dat de vlekken vers zijn want afgelopen jan 2013 waren die oude vlekken verkleurd. En zat er één bij die van heel klein naar groot is veranderd. ( rechter hersenhelft )
2 - Waarom als deze vlekken rechts zitten heb ik dan ook alleenmaar rechts problemen? ( rechter hersenhelft voor de linker aansturing en links voor rechts )
3 - Waarom worden in de 3de en 4de week van de AB kuur doxycycline de klachten van mijn voetzool,enkel,kuit en net boven de knieholte erger ?
4 - Waarom had ik het gevoel dat de natuurlijke geneeswijze werkte en toch ook in de 3de en 4de week dezelfde klachten weer op kwamen.. ( mindere mate van irritatie maar het is er wel )
5 - Waarom bij niets gebruiken heb ik weinig last maar komt het ook weer een beetje opzetten? ( minder dan tijdens antibiotica en minder dan natuurlijke geneeswijze)
6 - Waarom bij koud weer heb ik meer last van mijn rechter been en zaken dan bij warm weer ?
7 - Wie heeft er ervaring met het gebruik van Samento icm Banderol? En voor het ontgiften Chlorella.?
Nu ga ik 1 maart naar Dr. van de Valk in Den Haag in de hoop dat hij mij verder kan helpen, ondanks dat ik daar een hard hoofd in heb.. Maar dit komt meer door het langdurig gezeur van wat het nu echt is. ( onzekerheid )
Het is een lang verhaal en er zijn nog wel zaken die ik ongetwijfeld vergeten ben maar in het globaal is dit het wel.
Ik hoop dat er mensen zijn die dit ook ervaren en wellicht een oplossing hebben gevonden.
Alles is welkom!!
Igm pos. Igg neg. banden in liquor diagnose MS
-
-
Re: Igm pos. Igg neg. banden in liquor diagnose MS
Hoi Rays, hier alvast een link naar iemand die recent tussen twee diagnoses inzit: ms en lyme: viewtopic.php?f=4&t=7329
hieronder de vragen waar ik antwoord op heb:
Ken je het fenomeen herxheimerreactie ook wel ontgiftigingsreactie?
Als je infecties doodt, krijg je verergering van klachten door de extra afvalstoffen die je lichaam moeilijk kwijt kan: die ophoping geeft problemen.
Klachten komen vaak zowiezo en gaan soms weer etc.: daarnaast maakt de borrelia, de lymebacterie ook maandelijkse cycli door en ten slotte kan ook hier de herxheimerreactie een rol spelen;
Weinig last bij niets gebruiken: heb je ook geen herxheimerreacties: dat het weer een beetje komt opzetten kan te maken hebben met dat het onderdrukkend effect van de antibiotica is weggevallen: de bacterie kan zich weer vermenigvuldigen;
Dit herken ik in elk geval, maar ik heb geen antwoord verder al vermoed ik dat schildklier, lever en/of bloedsomloop een rol kunnen spelen in dezen;
Ik heb vooral ervaring met Samento: ik heb het lang gebruikt en ik heb in die tijd ook veel ontgiftigingsreacties gemerkt: het duurde ook allemaal erg lang herinner ik me nog: er leek geen einde aan te komen. Maar dat is er langzaamaan toch een beetje aan het komen. Maar wat een lange weg! Chlorella heb ik niet voldoende ervaring mee.
Sterkte Ray
hieronder de vragen waar ik antwoord op heb:
3 - Waarom worden in de 3de en 4de week van de AB kuur doxycycline de klachten van mijn voetzool,enkel,kuit en net boven de knieholte erger ?
Ken je het fenomeen herxheimerreactie ook wel ontgiftigingsreactie?
Als je infecties doodt, krijg je verergering van klachten door de extra afvalstoffen die je lichaam moeilijk kwijt kan: die ophoping geeft problemen.
4 - Waarom had ik het gevoel dat de natuurlijke geneeswijze werkte en toch ook in de 3de en 4de week dezelfde klachten weer op kwamen.. ( mindere mate van irritatie maar het is er wel )
Klachten komen vaak zowiezo en gaan soms weer etc.: daarnaast maakt de borrelia, de lymebacterie ook maandelijkse cycli door en ten slotte kan ook hier de herxheimerreactie een rol spelen;
5 - Waarom bij niets gebruiken heb ik weinig last maar komt het ook weer een beetje opzetten? ( minder dan tijdens antibiotica en minder dan natuurlijke geneeswijze)
Weinig last bij niets gebruiken: heb je ook geen herxheimerreacties: dat het weer een beetje komt opzetten kan te maken hebben met dat het onderdrukkend effect van de antibiotica is weggevallen: de bacterie kan zich weer vermenigvuldigen;
6 - Waarom bij koud weer heb ik meer last van mijn rechter been en zaken dan bij warm weer ?
Dit herken ik in elk geval, maar ik heb geen antwoord verder al vermoed ik dat schildklier, lever en/of bloedsomloop een rol kunnen spelen in dezen;
7 - Wie heeft er ervaring met het gebruik van Samento icm Banderol? En voor het ontgiften Chlorella.?
Ik heb vooral ervaring met Samento: ik heb het lang gebruikt en ik heb in die tijd ook veel ontgiftigingsreacties gemerkt: het duurde ook allemaal erg lang herinner ik me nog: er leek geen einde aan te komen. Maar dat is er langzaamaan toch een beetje aan het komen. Maar wat een lange weg! Chlorella heb ik niet voldoende ervaring mee.
Sterkte Ray
-
Hoi Ray,
Onvoorstelbaar dat men je ondanks je lange rij lyme-klachten de diagnose MS durft aan te praten.
Het heeft waarschijnlijk maar één voordeel en dat is dat MS in tegenstelling tot Lyme wordt erkend als een ernstige aandoening. Hierdoor kom je makkelijker in aanmerking voor een WIA of W.A.O. regeling. Het nadeel is dat je met MS geen (specifieke) behandeling krijgt.
Je wilde wat meer meningen over Samento. Typ by ‘zoekterm’ de woorden ‘Cowden protocol’ in en lees de ervaringen van andere forumleden.
En die jeuk in je oren, daar heb ik ook last van en het kan me zelfs volledig uit mijn slaap houden. Hoogst waarschijnlijk zijn het schimmels (heb er vooral last van bij broeierige omstandigheden of als ik veel nachtzweet). Voor mij is de Bioforce crème van Dr. Vogel een uitkomst. Ik doe er wat van op een wattenstaafje en breng het voorzichtig aan in de gehoorgangen van m’n oren. Binnen korte tijd is de jeuk verdwenen en neemt ook de hoeveelheid oorsmeer af. Onderstaande link is van een webwinkel maar je kunt het gewoon vinden bij een goede drogisterij of reformwinkel.
http://www.avogel.nl/webwinkel/producte ... oforce.php
Hopelijk krijg je nog meer nuttige tips van andere lotgenoten.
Ik wens je sterkte en succes bij je zoektocht.
Groet
Tulipano
Onvoorstelbaar dat men je ondanks je lange rij lyme-klachten de diagnose MS durft aan te praten.
Het heeft waarschijnlijk maar één voordeel en dat is dat MS in tegenstelling tot Lyme wordt erkend als een ernstige aandoening. Hierdoor kom je makkelijker in aanmerking voor een WIA of W.A.O. regeling. Het nadeel is dat je met MS geen (specifieke) behandeling krijgt.
Je wilde wat meer meningen over Samento. Typ by ‘zoekterm’ de woorden ‘Cowden protocol’ in en lees de ervaringen van andere forumleden.
En die jeuk in je oren, daar heb ik ook last van en het kan me zelfs volledig uit mijn slaap houden. Hoogst waarschijnlijk zijn het schimmels (heb er vooral last van bij broeierige omstandigheden of als ik veel nachtzweet). Voor mij is de Bioforce crème van Dr. Vogel een uitkomst. Ik doe er wat van op een wattenstaafje en breng het voorzichtig aan in de gehoorgangen van m’n oren. Binnen korte tijd is de jeuk verdwenen en neemt ook de hoeveelheid oorsmeer af. Onderstaande link is van een webwinkel maar je kunt het gewoon vinden bij een goede drogisterij of reformwinkel.
http://www.avogel.nl/webwinkel/producte ... oforce.php
Hopelijk krijg je nog meer nuttige tips van andere lotgenoten.
Ik wens je sterkte en succes bij je zoektocht.
Groet
Tulipano
-
De combi samento/banderol is volgens mij het Eva Sapi protocol, wat een vervolg is op het Cowdenprotocol: http://www.nutramedix.ec/pdfs/CAMResearch%20Article.pdf
-
rays79,MS of LYME ,daar komen ze vaak op door de witte stofvlekken ,wat in jou geval dan ook weer,80 procent is nog geen 100 procent.Toevallig stond er hier gisteren in de krant nog een bericht over een man 8jr de diagnose MS gehad [met de nodige medicijnen]maar bleek toch geen MS te zijn.Stond in de krant ;de Stentor.Het gevaar is dat je met MS vaak prednison krijgt en dat is funest voor lyme[imuunonderdrukking].Voor de duidelijkheid ,ik ben geen arts maar heb voor hetzelfde probleem gestaan[wittestofvlekken na mri]maar ik wist zeker dat ik een em gehad had ,en na het nodige te lezen over lyme en ms was het voor mij duidelijk.Later heeft een test lymetest dat ook duidelijk gemaakt.Kan me voorstellen dat je in de war wordt gebracht maarbedenk wel dat MS ook niet zo makkelijk vast te stellen is.
-
Hallo Rays,
Jouw verhaal klinkt erg bekend. Ik maak mij nog steeds kwaad als ik dergelijke verhalen hoor.
Ik had geen baat bij samento en banderol. Samento heb ik ongeveer een jaar geslikt, banderol 3 maanden. Een chlorellakuur ben ik begonnen maar heb ik niet kunnen afmaken omdat ik van dit middel hevige diarree kreeg. Maar misschien slaat het bij jou wel aan. Gefermenteerde knoflook in hoge dosis helpt goed, te krijgen in reformzaak.
Borrelia kent een cyclus van 4 weken. Als je ab neemt, zijn de klachten fors slechter tijdens deze cycli (dat werd al door Burrascano beschreven) Neem je geen ab, dan heb je een verergering van de klachten om de vier weken. Je kan meer dan 1 cyclus hebben. Er is nog veel onduidelijkheid.Bij het afsterven van bacterieën komen grote hoeveelheden toxinen vrij. Sommigen kunnen om die reden geen ab verdragen.
Ivm die schouder: ik had amyotrophie , een schouderneuritis: komt voor bij lyme. De deuk in mijn schouder en rechter helft is gebleven. Ik heb 8 maanden mijn schouder niet kunnen bewegen.Ook mijn arm en hand kon ik niet bewegen.
Paperwhite
Jouw verhaal klinkt erg bekend. Ik maak mij nog steeds kwaad als ik dergelijke verhalen hoor.
Ik had geen baat bij samento en banderol. Samento heb ik ongeveer een jaar geslikt, banderol 3 maanden. Een chlorellakuur ben ik begonnen maar heb ik niet kunnen afmaken omdat ik van dit middel hevige diarree kreeg. Maar misschien slaat het bij jou wel aan. Gefermenteerde knoflook in hoge dosis helpt goed, te krijgen in reformzaak.
Borrelia kent een cyclus van 4 weken. Als je ab neemt, zijn de klachten fors slechter tijdens deze cycli (dat werd al door Burrascano beschreven) Neem je geen ab, dan heb je een verergering van de klachten om de vier weken. Je kan meer dan 1 cyclus hebben. Er is nog veel onduidelijkheid.Bij het afsterven van bacterieën komen grote hoeveelheden toxinen vrij. Sommigen kunnen om die reden geen ab verdragen.
Ivm die schouder: ik had amyotrophie , een schouderneuritis: komt voor bij lyme. De deuk in mijn schouder en rechter helft is gebleven. Ik heb 8 maanden mijn schouder niet kunnen bewegen.Ook mijn arm en hand kon ik niet bewegen.
Paperwhite
-
Hoi
Precies exact hetzelfde gebeurt nu bij mij. Jouw klavhten zijn precies die van mij
Voor zeker 85% met name rechts ook. Na ab weggetrokken.
Samento had ik baat bij zeker ook HerxReactie vrij kort nadat ik innam
Ben nu met zilver colloidaal bezig en dit slaat aan. Oorsuizen en jeuk oren
Sterk afgenomen.
Heb bezoeken ms neuroloog afgezegd. Ik ga voor second opinion. In de tussentijd de ltt en pcr
Mijn lymearts erkent ze en gaat mij behandelem bij posi uitslag
Tis een zwaar onzekere periode als je tussen deze twee Zit.Zolang uitslagen positieg
Is voor mij geen twijfel.
Gr alinet
20 maart ga ik ook dr valk die heeft prikpoli van prohealth en inapril weer terug
Precies exact hetzelfde gebeurt nu bij mij. Jouw klavhten zijn precies die van mij
Voor zeker 85% met name rechts ook. Na ab weggetrokken.
Samento had ik baat bij zeker ook HerxReactie vrij kort nadat ik innam
Ben nu met zilver colloidaal bezig en dit slaat aan. Oorsuizen en jeuk oren
Sterk afgenomen.
Heb bezoeken ms neuroloog afgezegd. Ik ga voor second opinion. In de tussentijd de ltt en pcr
Mijn lymearts erkent ze en gaat mij behandelem bij posi uitslag
Tis een zwaar onzekere periode als je tussen deze twee Zit.Zolang uitslagen positieg
Is voor mij geen twijfel.
Gr alinet
20 maart ga ik ook dr valk die heeft prikpoli van prohealth en inapril weer terug