Met Borrelia krijg je 't voor je kiezen!

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
Tulipano

Met Borrelia krijg je 't voor je kiezen!

Berichtdoor Tulipano » Wo 20 Mar 2013 13:47

http://www.publichealthalert.org/pdf/2009/2009_07.pdf

Detail:

Lyme Disease Often Resides in the Mouth
by Mary Budinger

Holistic, natural medicine
tends to overlook what is
probably the number one
source of the body's toxins -
the mouth. The infectious
mechanism was initially documented
by Dr. Weston A. Price,
chairman of the Research
Section of the American Dental
Association from 1914-1923.
History tells us the ADA, however,
wanted to promote root
canals as a new service and
never moved forward with Dr.
Price's well documented
research.
Some biological dentists
have studied Dr. Price's
work, including Dr. Andrew
Landerman of Sebastopol,
California. He finds that Lyme
and many other chronic diseases
are fed by the unique
bacteria that develop in root
canals and where teeth have
been extracted. Dr. Landerman
granted us an interview:
MB: Do you see a lot of people
with Lyme disease?
AL: I probably have a high
proportion of people who are
chronically ill. And a high proportion
of people who have
chronic illness have Lyme.
MB: How do you determine
that?
AL: Some people of course
come with the diagnosis. In
others, I see Lyme in their
symptoms. They may have
swollen joints and other chronic
conditions that are suggestive
of Lyme. It is not the same
with everyone. It depends upon
their weak spot. Where they
have a weak link, Lyme will
affect that area. It is my experience
and that of many others
like me, that Lyme at this point
in time is not a pathogen that
can be eliminated. Rather we
must seek to manage it holistically.
MB: Are Lyme bacteria in the
teeth?
AL: Not in the enamel, but in
the dentin and tubules. Every
tooth has some three miles of
tiny tubules that spirochetes
love to occupy. Antibiotics,
even the extended courses that
some chronic Lyme patients
use, do not get into these
tubules. Lyme gravitates
toward some teeth. It is my
experience that Lyme gravitates
especially to the upper
and lower centrals, and to the
upper and lower first molars.
That's eight teeth.
MB: How do you test the teeth
to determine where the spirochetes
are hiding?
AL: I devised a method of
percussion, a slight tapping of
the tooth to give it a tiny
shock. I use an electrodermal
screening device to measure
how the tooth responds. When
you see a pattern of low or
high current flow, that tells me
the tooth is underperforming or
overperforming. When the
energy level is abnormal, that
can indicate Lyme. I have not
seen any amount of herbs or
antibiotics get these teeth to
change their readings for the
better.
MB: Can you get rid of the
Lyme in the mouth then?
AL: Mostly. It took me almost
15 years to figure out how to
test for it in the teeth and how
to devise a homeopathic remedy
to address it. Teeth breathe.
Healthy teeth push fluids out;
that is the way they keep bacteria
and such out just as skin
keeps harmful things out. But
with stressed teeth, the flow
reverses and fluids go into the
tooth. Recognizing that, I
devised a mix of homeopathic
remedies that go into stressed
teeth and knock down the
Lyme. I don't think you can
ever get rid of Lyme completely.
We just have to learn to live
with it.

Heel herkenbaar! Al mijn wortelkanaalbehandelingen liepen uiteindelijk uit op een fiasco en de kiezen moesten worden getrokken i.v.m. de aanhoudende pijnklachten. Heb het artikel uitgeprint voor m'n tandarts; die staat hier gelukkig wel voor open.

TheoA

Re: Met Borrelia krijg je 't voor je kiezen!

Berichtdoor TheoA » Wo 20 Mar 2013 15:17

Tulipano,

Laat ik eens voor WillemT spelen.

Die Andrew Landerman is een beetje ongelukkige bron om hier op het forum te quoten.
http://www.dbc.ca.gov/public/dds19761_1 ... petdec.pdf
M.i. doe je er beter aan dit topic te verwijderen (doe ik dan ook met mijn bijdrage).

Theo

Martijn

Berichtdoor Martijn » Wo 20 Mar 2013 15:30

TheoA schreef:Tulipano,

Die Andrew Landerman is een beetje ongelukkige bron om hier op het forum te quoten.
http://www.dbc.ca.gov/public/dds19761_1 ... petdec.pdf
M.i. doe je er beter aan dit topic te verwijderen (doe ik dan ook met mijn bijdrage).

Theo

Nou nee, laat maar mooi staan, maar dan inclusief deze waarschuwing. Want dit is informatief, zo kan iedereen zien wat voor dubieuze personen er zich onder de zogenaamde "llmds" bevinden.

Martijn

Berichtdoor Martijn » Wo 20 Mar 2013 15:57

Nog wat uitspraken van Andrew Landerman uit het interview:

Many people are bitten and never know it. They don't understand that Lyme disease is sexually transmissible, and is passed through breast milk as well.

Both homeopathy and Rife frequencies work energetically with Lyme; they are just different sides of the same coin. Both are effective.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 20 Mar 2013 17:03

Als jullie het niet bezwaarlijk vinden laat ik dit onderwerp liever staan omdat de essentie van het artikel, Borrelia en tandheelkundige complicaties naast een feit ook nog eens een interessant onderwerp is. Het gaat mij er dus helemaal niet om om de persoon Andrew Landerman te quoten maar wel zijn bevindingen c.q. relatie van Borrelia en kiezen. Het zou interessant zijn om via dit onderwerp te leren hoeveel lotgenoten met soortgelijke klachten kampen en wat ze hiermee deden/doen.

Martijn citeert:

Many people are bitten and never know it. They don't understand that Lyme disease is sexually transmissible, and is passed through breast milk as well.

Is het tegengestelde soms ooit bewezen, Martijn?
Even een voorbeeld:

Q-koorts kunt u oplopen door lucht in te ademen waar de bacterie Coxiella burnetii in zit. De bacterie komt vooral in de lucht tijdens de lammerperiode van geiten en schapen (februari tot en met mei). De bacterie kan ook in rauwe melk en producten van rauwe melk, mest en urine zitten

Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... lopen.html

Waarom is besmetting van Borrelia via moedermelk dan zo onwaarschijnlijk???

Martijn citeert:
Both homeopathy and Rife frequencies work energetically with Lyme; they are just different sides of the same coin. Both are effective.

Ik plaats het onderwerp ook niet om lotgenoten alternatieve geneesmethoden aan te praten, al helemaal niet als/omdat ik ze niet op mezelf toepas (dan had ik het wel bij onconventionele methoden geplaatst!) maar om het feit dat bacteriën dus overleven in o.a. wortelkanalen (werd mij bevestigd door mijn tandarts!).
Persoonlijk heb ik geen ervaringen met de riflemethode en zal ik ook nooit beweren dan homeopathie beter is dan reguliere (chemische) medicatie. Het is aan elke lotgenoot afzonderlijk om hierin zijn vrije keuze te maken en zelf te ervaren waar hij/zij de meeste baat bij heeft. Wel heb ik ervaringen met bovengenoemde tandheelkundige complicaties er herken ik er, als het om de symptomen gaat, alles in.

Ik begrijp dat het refereren aan bepaalde informatiebronnen voor sommige forumleden is als vloeken in de kerk (webmoderator inbegrepen). Misschien is het raadzaam Martijn om dit voor de goede orde in het reglement van dit forum op te nemen! Dan weten nieuwkomers beter wat ze te wachten staat!

Tulipano,

Geweldig Theo! En... hoe voelt dat nou?

TheoA

Berichtdoor TheoA » Wo 20 Mar 2013 17:47

Tulipano schreef:
Tulipano,

Geweldig Theo! En... hoe voelt dat nou?

Nou, eigenlijk ben ik niet zo'n rollenspeler. Martijn bv. kan dat vast veel beter. Of jij...
Voor mij blijft dit dus een eenmalig optreden !

Maar zonder gekheid: Gezien de reputatie van die Landerman zeggen mij zijn bevindingen niet zo veel. Hij handelt in natuurvoeding en dat soort zaken. Daarom zit er een onmiskenbaar commercieel luchtje aan zijn uitspraken.

Dat neemt niet weg dat ik best wel wil aannemen dat de BB-bacterie zich ook in wortelkanalen en zenuwen van kiezen en tanden kan vestigen. Het is tenslotte een spirocheet die actief door het lichaam gaat en zich nestelt op slecht doorbloede plekken die daarmee ook moeilijk bereikbaar zijn voor antibiotica.

Tegelijkertijd lijkt het mij sterk dat jouw mislukte wortelkanaalbehandelingen het resultaat zijn van de aanwezigheid van BB. Voor zo'n aanname zie ik graag wat beter onderbouwd (wetenschappelijk) bewijs.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 20 Mar 2013 18:47

Hallo Theo, over jouw citaat:

Tegelijkertijd lijkt het mij sterk dat jouw mislukte wortelkanaalbehandelingen het resultaat zijn van de aanwezigheid van BB. Voor zo'n aanname zie ik graag wat beter onderbouwd (wetenschappelijk) bewijs.

Reactie: elke wortelkanaalbehandeling is in principe al mislukt van zichzelf als het doel is: de gezondheid van de client te ondersteunen.
Het is namelijk verder in de geneeskunde in het algemeen ongehoord om dode organen in het lichaam te behouden.

Dit sluit aan bij het tweede deel van je schrijven: een dood orgaan gaat lekker zitten ontsteken in je lichaam en trekt allerlei pathogeen microbieel gespuis aan.
Voorts: het gaat niet alleen om wortelkanaalbehandelingen die twijfelachtig van zichzelf zijn, maar ook om onzorgvuldig getrokken kiezen en tanden die een bron van infecties kunnen zijn.
Bij het trekken van een kies moet altijd ook het ligament worden verwijderd (het vlies dat kies en kaak ‘verbindt’). Daarna moet worden gewacht tot het lichaam zelf een bloedprop vormt.
Alleen die garandeert een schone heling.
In feite laten tandartsen een deel weefsel achter dat afsterft en nergens heen kan.
En dus kan er in de holte die zij achterlaten en die vervolgens dichtgroeit, tot in het oneindige weer een hele feestzaal aan anaërobe bacteriën actief blijven.
Laatst gewijzigd door bamboe op Wo 20 Mar 2013 18:53, 5 keer totaal gewijzigd.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 20 Mar 2013 18:48

Theo schrijft:

Nou, eigenlijk ben ik niet zo'n rollenspeler. Martijn bv. kan dat vast veel beter. Of jij...

:shock: Dat is me nogal een uitlating! Zou je je nader willen toelichten Theo?

Ik ben niet betrokken bij enige vorm van belangenverstrengeling en word er ook niet voor betaald om op dit forum te zitten. Ik ben een eenvoudige chronische lymepatiënt met een steeds langer wordende lijst van klachten, die tijdens de zoektocht naar een antwoord (oorzaak en behandeling) eigenlijk maar één ding m.b.t. deze ziekte heeft kunnen vaststellen: grote ontkenning en talloze controverses. Ik ben geen voorstander van llmd’s die hun lymepatiënten beloven beter te worden door bijv. in een keldertje naar een CDtje van insectengeluiden te gaan zitten luisteren en ze daarbij ook financieel nog eens een poot uit draaien. Het is aan het gezonde verstand van een ieder om te begrijpen waar de grens ligt. Maar waar ik persoonlijk echt een rothekel aan heb, zijn:

- Artsen die, bij gebrek aan voldoende kennis of een goede remedie, een aandoening bestempelen als zijnde een ‘hype’ of gewoon iets dat tussen je oren zit (waar, in geval neuroborreliose of meningitis, nog wat over te zeggen valt ook!)
- Instanties die bewust slechte diagnostiek hanteren zodat vooral maar niet aan het licht komt hoe epidemisch Lyme, co-infecties en mycoplasma inmiddels zijn geworden.
- Forumleden die andere forumleden op slinkse wijze de democratie van 'vrijheid van meningsuiting' proberen te ontnemen.

Als je een hond maar lang genoeg slaat, dan wordt ie vals.
Als je een patient maar lang genoeg negeert en bagetalliseert, dan wordt ie een activist!

Mijn 'rol' op dit forum is niet anders dan af en toe een artikel publiceren waarvan ik hoop dat er wellicht iets interessants in staat, mijn lotgenoten een tip te geven waar mogelijk of ze een stukje bewustwording bij te brengen. Wie vooral van het laatste niet is gediend en/of mijn berichten insignificant vindt, moet ze gewoon negeren. :wink:
Laatst gewijzigd door Tulipano op Wo 20 Mar 2013 19:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 20 Mar 2013 19:35

Lyme Disease Have You Ticked? Ask Your Dentist!
Lyme disease, which is initiated by the bite of an immature deer tick, is difficult to diagnose, but your dentist may be able to detect this mysterious disease, reports the Academy of General Dentistry, an organization of general dentists dedicated to continuing dental education. Patients with Lyme disease report pain in their teeth, chewing muscles and jaw joint, which drives them to the dentist.

"Unfortunately, most patients are not diagnosed properly until their Lyme disease is at a later stage, and when it is more difficult to treat," says Manuel Cordero, DDS, a spokesperson in New Jersey for the Academy of General Dentistry. "Diagnosing this disease is very tricky because it can hide itself behind many dental problems, including toothaches and jaw pain."

A study of 120 patients with Lyme disease revealed that about 75 percent of patients reported pain in the chewing muscles and 72 percent reported temporomandibular joint pain. Burning mouth was reported by 25 percent of these patients, and 70 percent reported a sore throat. About 47 percent of the patients visited up to 10 doctors before being properly diagnosed.

"Your dentist may suspect Lyme disease if you have a mysterious toothache that can't be attributed to cavities," says Dr. Cordero. "The disease may be really causing you to feel pain underneath the tooth."

About 70 percent of patients with Lyme disease reported dental pain in the absence of dental disease, and the dental pain tended to move from tooth to tooth. Of these patients, 36 percent had multiple dental treatments, including root canals and tooth extraction unnecessarily

http://www.agd.org/consumer/topics/tmj/lyme.asp

The incidence of Lyme disease is increasing in New Jersey. In 1996, 2,190 cases were reported, representing an increase of 487 cases from the 1,703 reported in 1995 [Table 1]. Symptoms associated with Lyme disease include headache and facial pain that often mimics dental pathology and temporomandibular disorders. Patients with complaints of vague, non-specific dental, facial or head pain, who present with a multisystemic, multi-treatment history, are suspect. This article discusses Lyme disease in New Jersey and the clinical presentation of Lyme disease that the dental practitioner may encounter. A summary of data is provided which was collected from 120 patients diagnosed with laboratory confirmed Lyme disease. The most common orofacial, head and dental complaints seen in the Lyme disease patient are reviewed. This information will hopefully aid in establishing a diagnosis and appropriate referral where indicated.

http://tinyurl.com/s4mct

Met dank aan Vonneke
viewtopic.php?f=4&t=2185&hilit=de+tandarts%2F+KNO+arts+en+lyme

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 20 Mar 2013 19:55

De ziekte van Alzheimer: een neurospirochetose !
Posted on 10 november 2011

Sinds verschillende jaren weet men dat er een verband bestaat tussen periodontale aandoeningen en verschillende systeemziekten. Bijvoorbeeld: het is geweten dat dezelfde oorzakelijke bacteriën (voornamelijk spirocheten) die een habitat hebben in de gingivale weefsels, direct gerelateerd worden aan aandoeningen zoals hartziekten, beroerten longaandoeningen, nierfalen en premature geboorte[1].

Zelfs lange tijd nadat deze gegevens in gepubliceerd werden, hebben verzekeringsinstellingen nog steeds weinig belangstelling voor de behandeling van parodontale aandoeningen, waarvan we weten dat het de belangrijkste ooraak is van tandverlies , maar tegelijkertijd ook een aandeel heeft in het ontstaan van talrijke systeemziektes en recent ook werd gecorreleerd met het ontstaan van de ziekte van Alzheimer. Het gebrekkig terugbetalen door de meeste verzekeringsmaatschappijen belet een aantal patiënten om parodontale behandeling te laten uitvoeren[2].

Hieronder vindt U een link naar een net gepubliceerde omvangrijke studie gepubliceerd in “The Journal of Neuroinflammation” augustus 2011. Dit is een goed onderbouwde studie: “Alzheimer’s disease – a neurospirochetosis”

Het besluit van deze studie is: “The association of spirochetes with Alzheimer’s disease. The frequency of spirochetes is significantly higher in the brains of Alzheimer patients compared to controls. The statistical analysis is based on the cumulative data of the literature entered in the table. The association is statistically significant in the four groups analyzed: in the group where all types of spirochetes were detected using neutral techniques (All spirochetes), in the group of oral periodontal pathogen spirochetes (Oral spirochetes), in the group where Borrelia burgdorferi was detected alone (B. burgdorferi) and in the group where all studies were considered (All studies).”

Volgens de American Dental Association heeft 85% van de volwassen bevolking een zekere parodontale aandoening. Een volledig parodontale screening en behandeling is dus ten zeerste aangewezen[3].

[1] http://www.greatdentistry.com.au/images ... pd-and.pdf

[2] http://www.adha.org/profissues/prophylaxis.htm

[3] http://www.abraoh.com.br/publicacoes/Th ... essity.pdf

http://plan2smile.wordpress.com/2011/11 ... rochetose/

Terug naar “Medisch”