Terugval.. weer terug aan de AB of ?

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
Es-Es

Terugval.. weer terug aan de AB of ?

Berichtdoor Es-Es » Ma 9 Sep 2013 20:02

Laatst gewijzigd door Es-Es op Zo 24 Aug 2014 12:36, 2 keer totaal gewijzigd.

bamboe

Re: Terugval.. weer terug aan de AB of ?

Berichtdoor bamboe » Ma 9 Sep 2013 20:39

Hoi Violin: je zegt dit:
wel de supplementen blijven innemen en ook cat's claw blijven gebruiken en op mijn voeding gelet natuurlijk

Dat is toch al heel wat.
Het is niet gezegd dat je met antibiotica beter af was geweest.

Voor mij was antibiotica geen optie meer nadat ik er destijds echt zwaar allergisch reageerde en waardoor ik moeilijk terug te draaien langdurige problemen kreeg zoals ineens erg veel voedselallergieen en waardoor mijn voeding bleef hangen bij mijn middenrif en ik kreeg uitslag over mijn hele lichaam.

Ik heb het sindsdien al die tijd gedaan met kruiden, resonantietherapie, supplementen e.d.
Maar goed, heel rap ging het vervolgens niet met de gezondheid bij mij.
Echter, misschien heb ik niet gelijk de beste keuzes gemaakt.
Je kunt het beste zoeken naar artsen/behandelaars over wie bekend is dat meerdere mensen (die je liefst ook nog in persoon kent) er een stuk verder mee geholpen zijn.

Sterkte!

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 9 Sep 2013 22:12

Dus mijn vraag: Hebben er meer mensen voor een soortgelijke keuze gestaan en wat heb jij toen gedaan? Alle tips zijn welkom!

beste Violin,

Ik kreeg pas 18 jaar na besmetting de diagnose Lyme. Ik was op dat moment zo ziek dat ik niet uitsluit dat ik kort daarvoor opnieuw besmet was of met een opvlammende, actieve infectie te maken had (positieve PCR en LTT). Ik kreeg voor ruim 8 maanden antibiotica en daar had ik baat bij maar wel pas na 3 maanden. (ik gebruikte er trouwens ook Samento en Banderol bij). Toen ik stopte gleed ik terug net als jij. Het kan dus zijn dat je langer ab had moeten blijven slikken of een ander soort. Maar het kan ook zijn dat je terugval te maken heeft met andere factoren.
Ik sluit me aan bij Bamboe en denk dat je het best beroep kunt doen op een complementair arts met een bredere visie, d.w.z. regulier èn alternatief (take the best of both worlds!). Deze arts kan d.m.v. gericht onderzoek ook bepalen wat voor jou goede voeding is en welke supplementen je het hardst nodig hebt. Zo sla ik me er tenminste al jaren doorheen. Hoop dat je het niet erg vindt, maar zal je een pb-tje sturen. Ik weet dat het cliché is maar ook een stukje acceptatie hoort bij dit proces. En dat laatste is vaak nog het moeilijkst om te 'accepteren'.

Sterkte Violin en laat de moed niet vallen hoor. :wink:

Elly W

Berichtdoor Elly W » Di 10 Sep 2013 10:50

Hoi Violin,

Het is zwaar shit dat je weer een terugval hebt maar het hoort ook een beetje bij deze ziekte.
Je hebt betere en mindere periodes.
Misschien heb je inderdaad teveel gedaan, dat had ik wel, is mijn idee.

Ik heb ik juli ook een terugval gehad en ik had het idee dat het met alternatieve middelen niet meer beter werd, dus toen ben ik weer een lichte kuur AB gaan nemen.
Dit in overleg met de internist in het Radboud.
Daarbij ben ik wel de Samento en Banderol blijven gebruiken.
Ik slikte 2 x 50 mg Minocycline per dag, dus heel weinig, maar het hielp wel om weer uit het dal te komen.

Misschien heb jij ook niet zoveel nodig om weer wat beter te worden.
Ik heb niet zoveel en ook niet zo lang geslikt omdat mijn lichaam ook AB- moe is.
Maar soms is het even nodig, dat is gebleken.

In elk geval ga ik het nu in de homeopathische hoek zoeken.
Het lichaam moet het toch zelf doen, denk ik, en AB maakt je eigen weerstand alleen maar minder.

Ik denk ook dat jouw lichaam de revalidatie nog niet aankan.
Dat lijkt me een behoorlijke belasting voor een Lyme- patient.

Ik wens je heel veel sterkte!!!

Groetjes,
Elly.

Es-Es

Berichtdoor Es-Es » Di 10 Sep 2013 12:37

bamboe schreef:Hoi Violin: je zegt dit:
wel de supplementen blijven innemen en ook cat's claw blijven gebruiken en op mijn voeding gelet natuurlijk

Dat is toch al heel wat.
Het is niet gezegd dat je met antibiotica beter af was geweest.

Voor mij was antibiotica geen optie meer nadat ik er destijds echt zwaar allergisch reageerde en waardoor ik moeilijk terug te draaien langdurige problemen kreeg zoals ineens erg veel voedselallergieen en waardoor mijn voeding bleef hangen bij mijn middenrif en ik kreeg uitslag over mijn hele lichaam.

Dankje dat je zegt dat het toch al heel wat is :)

En dat van die allergieen heb ik dus ook, allergisch voor de antibiotica en heel veel voedselallergieen/intoleranties en overgevoelig geworden voor van alles en nog wat.

@Tulip
Dankjewel voor je pb-tje!

@Elly
Dankje, en het is inderdaad zwaar sh*t! Maar het zal er inderdaad wel bij horen, zo ging het de afgelopen 9 jaar eigenlijk ook af en aan, maar toen wist ik natuurlijk nog niet van de lyme.

En het is lastig een balans te vinden hè, om te zien wat je al wel en niet allemaal aan kunt op een dag. Ook omdat het nogal wisselt qua energieniveau en herstellend vermogen na een activiteit..bij mij althans.

Nu dus een goede complementaire arts vinden!

Groetjes Violin

wolky

Berichtdoor wolky » Ma 30 Sep 2013 19:33

Ik zit een beetje met hetzelfde. Zo'n anderhalf jaar geleden is bij mij de Lyme ontdekt en heb ik een aantal maanden antibiotica gehad. Na 4 maanden wilde mijn arts het niet meer voorschrijven, hij wilde een natuurlijk protocol volgen, maar daar had ik de financiele middelen niet voor. Dus toen eerst maar zonder medicatie verder. Dat ging eigenlijk een half jaar heel goed. Meer energie, minder vermoeid, niet ziek meer! Tot ik 5 weken een griepje kreeg. Ik blijf maar kwakkelen sindsdien, heb steeds weer een griepgevoel en de goede dagen zijn op een hand te tellen. Wat is wijsheid, weer terug naar de antibiotica? Ik denk eigenlijk dat mijn lichaam niet meer uit zichzelf uit deze dip komt, maar ik weet het ook niet. Morgen bel ik weer voor advies, maar ik neig nu het meest naar weer een periode antibiotica..

d4acn

Berichtdoor d4acn » Ma 30 Sep 2013 20:24

Ik heb lyme gekregen 1.5 jaar na 2 jaar lang minocycline 100 mg daags te nemen. It wouldn't be my choice om het nog eens te nemen

Trry

Berichtdoor Trry » Do 17 Okt 2013 16:52

Hoi Violin,

Er is al veel gezegd, maar ik wilde nog even inhaken op het revalideren.
Zelf heb ik in het begin 3 maanden intern en erg intensief gerevalideerd. Uiteindelijk ging het wel elk jaar wat beter, maar of ik dat nou aan het revalideren te danken heb, dat denk ik haast niet.
Ik moest over mijn grenzen heen, grenzen verleggen constant. Net doen alsof je niet voelt wat je voelt. Nou dachten ze daar ook dat het tussen mijn oren zat. Maar dan nog.
Het was erg zwaar, een hel mag je wel zeggen.

En uiteindelijk heb ik alsnog vorig jaar een erge terugval gekregen waar ik nog steeds in zit.
Ik heb nu een half jaar verschillende antibiotica gehad. Maar dat heeft ook niet genoeg gedaan (geen infuus gehad). En nu sinds kort zit ik aan de Samento en Burbur doordat de ab te gevaarlijk werd.

Ook heb ik laatst aan mijn arts gevraagd wat zij vond van revalideren, of dat zin had. En haar mening erover was dat fysieke oefeningen geen nut hebben. Want daar gaan de klachten niet mee weg, daarvoor kan je beter je immuunsysteem aansterken zei ze.

Dus door mijn persoonlijke ervaring met revalideren zou ik het je niet aanraden.

Sterkte in elk geval!

Groetjes Terry

Terug naar “Medisch”