Robert Giguere van IGENEX legt uit hoe het zit.

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
Tulipano

Robert Giguere van IGENEX legt uit hoe het zit.

Berichtdoor Tulipano » Di 12 Nov 2013 23:16

het is best een lange zit, maar voor wie het kan opbrengen misschien de moeite waard, deze interessante uitleg door Robert Giguere van IGENEX over Borrelia, testen, antilichamen, AB, co-infecties maar ook over de vele controverses in Lymeland.

http://www.lymeresearchalliance.org/Vid ... e-Edit.mp3

(het kan even duren voordat de link opengaat)

anders proberen via LNE: http://www.lymeneteurope.org/forum/view ... f=6&t=5127

Tulipano

Re: Robert Giguere van IGENEX legt uit hoe het zit.

Berichtdoor Tulipano » Vr 13 Dec 2013 19:57

Hoe kan het dat er bij late Lyme (chronische Lyme) nog steeds IgM antilichamen in het serum worden gevonden? Hieronder de verklaring door Robert Giguere:

Alan Steere said: “Why am I getting IGM responses late in the disease? What’s this bug doing? We shouldn’t have IGM. Two or three years later I saw IGG. What’s going on?”
What it does is it changes it outer surface protein presentation to its host overtime. So what happens is: you get a low dose of antibiotic; you don’t get any. Your immune system looks at it. They cause microphages. You get T Cell responses and stuff. They go after this bug. The bug reads it coming. It changes and hides in the tissue form. Cyst form rather it goes back in. But when it comes back , instead of coming back as the same looking bug, it changes its outer surface protein presentation.
By changing, your immune system who reads these outer surfaces proteins as a foreign object, sees a new bug, it’s not the same presentation. That’s why you get IGM’s late in the disease.
You get them 3, 4 5, 6 years later.

Robert noemt het 'quorum sensing'

https://www.google.nl/search?q=quorum+s ... 85&bih=557
http://nl.wikipedia.org/wiki/Quorum_sensing

AlanMacDonald noemt het 'Flux of the genome'
http://www.lymeneteurope.org/forum/view ... f=6&t=2331

IgM verdwijnt pas (en maakt plaats voor IgG) als alle spirocheten volledig zijn uitgeroeid. (En dan nog maar hopen dat de test betrouwbaar was).
Laatst gewijzigd door Tulipano op Vr 13 Dec 2013 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Vr 13 Dec 2013 20:03

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 2 Feb 2014 22:20

moon2

Berichtdoor moon2 » Ma 3 Feb 2014 1:30

Toch zijn er nog genoeg mensen met chronische lyme die zowel IgG alsook IgM positief hebben.
Heb het zelf ook (na dik 15 jaar lyme), en zeer zeker geen herinfectie...

Korte kuurtjes ab probeer ik te vermijden b.t.w., het verslechterd mijn toestand...

Heb overigens niet veel meegekregen van de linkjes, pc doet lastig....

Groetjes Moon :zwaaien:

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 3 Feb 2014 18:58

Hoi Moon,

Je schrijft:

Toch zijn er nog genoeg mensen met chronische lyme die zowel IgG alsook IgM positief hebben. Heb het zelf ook (na dik 15 jaar lyme), en zeer zeker geen herinfectie...

Dat zou goed aansluiten bij de theorie van Robert Giguere. Als Borrelia weer actief wordt in een ander jasje ziet het immuunsysteem haar aan voor een nieuwe indringster en geeft weer een IgM respons die na verloop van tijd verandert in IgG. In feite zou jij dus het levende bewijs zijn van persisterende Lyme. Of je daar blij mee moet zijn is een ander verhaal. Maar in tegenstelling tot chronische Lymies zonder IgG en/of IgM respons, speelt het misschien wel in je voordeel omdat artsen je sneller serieus nemen.

moon2

Berichtdoor moon2 » Di 4 Feb 2014 18:03

Hoi Tulpie,

Ik heb gelukkig wel dat artsen me serieus nemen, al hebben ze dan van lyme geen kaas gegeten...de meesten hier in mijn lijstje geven dat ook eerlijk toe.
Maar ook ik heb mijn officiele diagnose pas sinds vorig jaar...na heel lang in de medische molen te hebben gezeten...en in totaal 12 diagnoses verder.

Vorig jaar een flinke dosis ab gehad...ruim daarna via P.v.Meerendonk bloed af laten nemen en opgestuurd...toen dus wel positieve IgM en IgG :wink:

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 5 Feb 2014 2:10

Hey Moon,

Heeft die flinke dosis ab iets positiefs met je gedaan toen?
Bij mij wel; ik heb me er een poos erg goed bij gevoeld.
En ook in mijn geval was het PvM die me, na 18 jaar aanmodderen in allerlei ziekenhuizen, twee lyme testen liet doen. Bingo!

:zwaaien:

moon2

Berichtdoor moon2 » Wo 5 Feb 2014 8:22

Ik heb een paar weken een vermindering van klachten gehad, om vervolgens alle klachten dubbel en dwars terug te krijgen helaas...
De dosis was hoog (4800 mg aumentin), maar was maar 3 weken, en was niet voor de lyme..
Sindsdien eigenlijk alleen maar achteruit gegaan...

18 jaar?...dan heb jij het ook al heel lang onder de leden!
Geen verslechtering gehad na die goede periode?

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 6 Feb 2014 23:36

Geen verslechtering gehad na die goede periode?

Helaas wel Moon. Na verloop van tijd voelde ik me toch weer langzaam terugglijden. Maar tot nu toe ben ik niet meer zo ziek geweest als voor die lange medicatie. Dus het heeft toch wel wat positiefs met me gedaan. Misschien heb ik er de een of andere co-infectie mee opgeruimd. Een jaar later heb ik een ander middel voorgeschreven gekregen plus plaquenil. Maar dat verdroeg ik zo slecht dat ik ermee moest stoppen. Dus voorlopig probeer ik m'n immuunsysteem een handje te helpen door zo gezond mogelijk bezig te zijn, met rust, goede voeding en goede supplementen. Maar die chronische vermoeidheid en ontstekingsreacties .... zucht :(

Terug naar “Medisch”