Hoi allemaal,
Ik begrijp dat mijn verhaal reacties oproept.
Sommige mensen zijn erg vooruitgegaan door de hulp van DML en accepteren daarom zijn -soms- norsheid maar. Omdat gezondheid belangrijker is in dit geval dan sympathie. "Zolang je niet met iemand naar bed hoeft.....' zei mijn oma altijd, ''kun je veel meer van iemand hebben'.
Anderen hebben niet diezelfde goede ervaring en dan word je natuurlijk kwaad als je hoort hoe hij kan doen tegen een patiënt.
Het verhaal gaat verder. Ik heb mijn huisarts gesproken en na bestudering van het verslag van DML (dat hij dus nog niet had ontvangen) is zijn conclusie dat de infusen een klinische setting vereisen. Maw, volgens hem kan dit niet thuis gebeuren. Hij wil mij doorverwijzen naar een neuroloog in een van de plaatselijke ziekenhuizen, die mij al eens onderzocht heeft op dunne vezel neuropathie maar er niet uitkwam en me doorverwees naar het UMC Maastricht. Daar kwamen ze er ook niet uit trouwens.
Mijn huisarts wil niet verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van een therapie, waarmee hijzelf geen ervaring heeft, en die door een ander voorgeschreven wordt. Ik kan me niet voorstellen dat deze neuroloog dat wel wil. Waarom zou ze? Zij heeft natuurlijk ook nog nooit infusen met AB tegen Lyme gegeven. Ik zocht haar net op en haar 'aandachtsgebied' is dementie. Op zich begint dat zo langzamerhand helaas wel te passen bij mijn situatie, maar toch
Ik weet dat er voldoende mensen zijn die deze infusen thuis krijgen momenteel, of gehad hebben. Iemand die ik ken start er as maandag mee en heeft zijn huisarts niet eens van tevoren ingelicht.
Waar ik wel een beetje van schrik is dat er toch mensen zijn die een gevaarlijke reactie krijgen, ook al komt dat weinig voor. Je zult maar diegene zijn. Ik kan dan niet met het probleem zitten dat mijn huisarts zegt: ik zei het toch! en me niet goed helpt.
Wat ga ik nu doen?
Misschien de doorverwijzing accepteren en ondertussen toch gewoon zelf een thuisverpleging zoeken die deze zorg aandurft? Meteen een andere huisarts zoeken?
Weet iemand of dit dan altijd via CIZ loopt (wat AWBZ zorg is, volgens mij, dus zorg die niet door de zorgverzekering wordt vergoed) of dat je eerst bij je zorgverzekeraar aanklopt en pas bij geen gehoor naar CIZ gaat? Flouwertje, enig idee misschien? (Je mag me natuurlijk ook mailen)
Fijn weekend allemaal, hopelijk met zo veel mogelijk goede momenten, liefs
Jel