Hyperventilatie

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
jayz

Re: Hyperventilatie

Berichtdoor jayz » Di 16 Sep 2014 20:45

Vandaag de eerste x geweest naar de buteyko therapeut en mijn CP is ongeveer 8, dus écht laag!! Heb er wel een heel goed gevoel bij (zowel de persoon als therapie) dus ga er mee door.

Ik hoop vooral dat dat onwerkelijke/wazige gevoel minder wordt want daar word ik letterlijk gek van.
Ga ter ondersteuning lexapro gebruiken, hopelijk in druppel vorm zodat ik extreem rustig kan opbouwen. Dit kan hopelijk ook een randje weg nemen.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 19 Sep 2014 17:06

He Jayz, ik wilde nog zeggen: dat ik benieuwd ben hoe het je zal vergaan.
Heb je al veel opgestoken?
Heb je al geoefend?
Hoe vind je het gaan?
Het is vrees ik wel een hele tijd investeren in die oefeningen voor je echt resultaat zal merken.
Heeft men je daar al iets over verteld?
Een cp van 8 is wel laag, maar goed; er valt ook veel winst te behalen dan door de oefeningen...

:zwaaien:

jayz

Berichtdoor jayz » Vr 19 Sep 2014 17:21

Ik oefen elke dag wel wat. Vooral met lopen, ik adem alleen nog maar door de neus en plak snachts me mond af. Verder deed ik eerst tijdens het mediteren ook oefeningen met minder ademen ma heb het idee dat dat teveel is die dat heb ik in samenspraak met de therapeut even laten zitten.

Het vervelende is nu ik meer oefen dat ik veel meer duizelig ben, ik me nog waziger voel en veel benauwd ben. Zo erg dat het haast niet vol te houden is. Ik vertrouw erop dat dat komt omdat mijn lichaam helemaal ontregeld is en nu weer opnieuw moet instellen.

Om hier doorheen te komen heb ik ook lexapro druppels gekregen waarmee ik morgen ga beginnen.

Ben benieuwd hoe het allemaal gaat. Ben heel wat gewend maar de laatste weken zijn écht niet grappig meer :-(

jeanette

Berichtdoor jeanette » Ma 22 Sep 2014 7:23

het bleek bij mijn toch astma te zijn.bij lichte inspanning werd het al getriggert.kwam niet uit blaastest,wel uit de inspannings- test. longarts zei dat het heel normaal was als je astmatisch bent dat je gaat hyperventileren.

Terug naar “Medisch”