Nieuw hier en ik heb toch maar besloten een bericht te plaatsen voor wat ruggespraak, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb in het verleden tekenbeten gehad, de laatste was ongeveer 4 a 5 jaar geleden.
Verder heb ik gewerkt in buitenlandse asiels en struin ik dagelijks door de bossen met mijn honden, die ( ach ja, laat ik eerlijk zijn

Ik heb op de tekenbeten bij mijn weten geen directe klachten ontwikkeld.
Wel sinds 3 jaar gedoe met mijn gezondheid.
Als ik daarvoor kijk heb ik wel eerder wat vreemde klachtjes gehad, zoals een periode met veelvuldige temperatuursverhoging. Ik werk in de zorg en met regelmaat voelde ik me dan niet happy en wees de oortermometer weer rond de 38.4 aan. Dat is echter ook weer over gegaan.
Drie jaar terug problemen gekregen met duizeligheid/evenwicht en wazig zicht. Duurde een paar weken en trok weer weg.
Nadien gebeurde dat vaker en met name mijn zicht was erg wisselend.
2 en een half jaar terug plots hoge bloeddruk en ritmestoornissen....uitgebreid onderzocht, niet gevonden en de boel normaliseerde weer, al blijft mijn hart met vlagen onregelmatig.
Duizeligheidsklachten kwamen steeds vaker en 2 jaar geleden kreeg ik er tinnitus bij.
Doorgestuurd naar de duizelheidspoli, geen heldere diagnose. Gehoorstest bleek afwijkend ( rechts gehoorsverlies) maar op latere testen leek dit weer wat bijgetrokken.
Zomer vorig jaar vertigo/draaiduizeligheidsaanvallen gehad.
Sindsdien een scala van problemen; dubbelzien ( heb inmiddels ook een prismabril), evenwichts en soms coordinatiestoornissen, de zogenaamde brainfog..wazig hoofd, forse vermoeidheid.
Onder tl licht kan ik maar kort zijn want ik word er anders hondsberoerd door.
Nou ja, ik kan nog wel even door gaan...
Al met al recent bij de neuroloog beland die is gestart met een proefbehandeling voor vestibulaire migraine.
Beeld was niet specifiek, maar vanwege de gevoeligheid voor geluid en fel licht en de duizeligheidsklachten het proberen waard.
Zelf vroeg ik me echter af of lyme kon spelen. Ik heb bv al jaren een wat vergrote klier in mijn nek en ik heb veel van die zeurklachtjes.
Zware kuiten, tintelingen in mijn voeten/onderbenen, soms in mijn vingers, ineens weer een ontstoken voet..allemaal kleine dingen waarmee ik niet naar de dokter ren, maar wat al te samen toch raar is.
Vandaag dus na overleg met de huisarts bloed laten prikken.
Naar wat ik begrijp is de waarde van een bloedtest discutabel.
Ik ben toch wel erg benieuwd naar jullie blik op het hele verhaal en naar een verder advies.
Wat zou na een ev. pos. bloedtest de meest goede stap zijn en wat als er geen antistoffen worden gevonden.
In hoeverre is lyme een mogelijkheid bij deze klachten?
Alvast dank voor het lezen!
Groet Eline