klachten passend bij lyme en diagnostiek?

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
Elinemo

Re: klachten passend bij lyme en diagnostiek?

Berichtdoor Elinemo » Vr 10 Okt 2014 21:00

Foetsie schreef:Ik denk dat dit de link is die Jozzie bedoelt±

viewtopic.php?f=4&t=8825&p=89067#p89067

Hier lees je het verslag over zijn bezoek lab. Berlijn.
En precies hoe en wat te doen als je er naar toe wilt gaan.
Maar je kunt ook je bloed opsturen, moet wel zo vers mogelijk zijn:

Angel239 zeg:
Het beste lab is het IMD in Berlijn. Vraag een LTT testkit aan en stuur het per koerier (FedEx) binnen 24 uur naar Berlijn.

Keulen moet je niet meer wezen.

Ik ga het eens uitvogelen ;-)
Ik neem eigenlijk aan dat de "lymeartsen" zoals deze op het forum worden genoemd toch ook diagnostiek doen? Ik ga het ieder geval overleggen.

eus

Berichtdoor eus » Vr 10 Okt 2014 21:22

Ik neem eigenlijk aan dat de "lymeartsen" zoals deze op het forum worden genoemd toch ook diagnostiek doen? Ik ga het ieder geval overleggen.

Klopt helemaal en dat is ook de beste route. De arts kan je adviseren welk laboratorium en welke testen, hij/zij kan de uitslagen interpreteren en zo nodig ook een behandeling opstarten.

Op deze manier ben je direct bij het juiste lab. (Arts A wil nl. het liefste uitslagen van lab. A en Arts B werkt liever met een ander lab.....). Veelal prikken ze zelf en komt er een koerier de buisjes ophalen (scheelt geld om zelf met koerier te versturen).
Je test in ieder geval niet te veel, je wordt nl. op basis van je verhaal geadviseerd.

En als je zelf laat testen, dan moet je daarna alsnog op zoek naar een behandelaar. Want ook negatieve Lyme-testen sluiten geen Lyme uit!
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Elinemo

Berichtdoor Elinemo » Ma 13 Okt 2014 11:19

Nou, ik heb begin november een afspraak gemaakt bij dr. Ewalts in Amersfoort.
Ik ben erg benieuwd.;-)

Elinemo

Berichtdoor Elinemo » Vr 17 Okt 2014 22:22

En ik kon eerder terecht en ben gisteren bij haar geweest. Wat een verademing om in gesprek te zijn met een dokter die eens niet druk klikkend met frons op het voorhoofd naar een beeldscherm zit te kijken!
Het was een helder en adequate intake waarin toch wel naar voren kwam dat er een aantal vrij specifieke klachten tussen zitten voor lyme. Mijn plotsklapse hartritmestoornis en alg. Malaise van een aantal jaar terug noemde zij al als punt waarop getest had moeten worden. Een jong iemand zonder vaatlijden of hartproblemen hoort niet ineens dit soort klachten zo fors te hebben en zeker niet na een toen nog vrij recente tekenbeet.
Het stomme is dat die klachten (zoals al maanden bijna dagelijks tempschommelingen en zweetaanvallen, al mijn vergrote klieren en rode keel) voor mij ondergesneeuwd waren omdat ze niet mijn funktioneren direct beperkte, terwijl de evenwichtsproblemen en duizeligheid dat wel doen en voor mij dus meer aandacht vroegen.
Stom, want jaren terug zijn bv die tempschommelingen begonnen, maar ook wel weer weggeweest. Mijn klieren zijn echter altijd voelbaar gebleven.
Nou ja, om een lang verhaal kort te maken; bloedtesten zijn afgesproken en ze wil sowieso op basis van het klinisch beeld en het feit dat ik in de afgelopen jaren meerdere tekenbeten heb gehad starten met een proefbehandeling.
Ik ben dus benieuwd..ik ben in ieder geval enorm dankbaar me serieus genomen te voelen. En toch stiekem een sprankje hoop om perspectief te krijgen op iets meer dan dit bejaarde leven....

Terug naar “Medisch”