uitslagen Augsburg hulp

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
eefduck

uitslagen Augsburg hulp

Berichtdoor eefduck » Ma 13 Okt 2014 21:46

Heb dit bij persoonlijke verhalen geplaatst, maar ik kan het denk ik beter hier plaatsen:

Pfoe ik heb de uitslagen binnen, kan iemand mij zeggen wat het betekend?:

-Elispot is negatief
-CD-57 laat erg afwijkende waarden zien en er staat: The CD57-cell-count indicate a chronic immune-suppressive situation which may be caused by Borrelia burgdorferi.
-Hemotocrit te hoog
-MCHC te laag
-Nurrelien blot IgG negatief, maar p41 positief
-IgM positief, Blot lgM OspC Bg positief en p41 borderline.
-Onderaan staat:
Specific -lgM-antibodies detected by immunoblot method against Borrelia burgdorfei suggest an infection.
Please consider the results of the Borrelia-Elispot and CD57+cell-count.
Please take into account fufther clinical symptoms, coinfections and ditferentials.

Maar wat betekent het nou precies en wat moet ik nu doen???
Kan het hier trouwens dus niet gaan om neuroborreliose, omdat alleen de IgM positief is? En als het een recente besmetting is, hoe recent bedoelen ze dan?

Trouwens bij de Elispot staat onderaan: The Elispot does not indicate cellular activity against Borrelia burgdorferi. Due to reaction in the negative control, the result can be subject to.
Wat bedoelen ze daar mee?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

abx

Re: uitslagen Augsburg hulp

Berichtdoor abx » Di 14 Okt 2014 1:30

Ze durven geen hele harde uitspraak te doen (en dat is ook niet hun taak).
Maar er zijn dus aanwijzingen voor een borrelia infectie.

Kan het hier trouwens dus niet gaan om neuroborreliose, omdat alleen de IgM positief is?

Deze conclusie slaat nergens op.

En als het een recente besmetting is, hoe recent bedoelen ze dan?

Ik zie geen aawijzing voor een slechts recente infectie, Is waarschijnlijk wel actief/chronisch, met waarschijnlijk vals negatieve IgG(alleen een band (p41)positief).

The Elispot does not indicate cellular activity against Borrelia burgdorferi. Due to reaction in the negative control, the result can be subject to...........????

Als de elispot toch positief was geweest was deze ongeldig geweest, omdat het negative controle monster ook een reaktie gaf (?)

Verondersteld dat je klachten hebt en nog niet bent behandeld, mijn advies langdurig antibiotica.

eefduck

Berichtdoor eefduck » Wo 15 Okt 2014 15:34

Bedankt ABX!!!

Misschien dus ook een optie om de LTT opnieuw te doen als de huisarts niet mee wel werken.... meer bewijs helpt dan misschien.

eefduck

Berichtdoor eefduck » Do 16 Okt 2014 15:36

Trouwens komt dit vaker voor zo'n omgeldige test?
Hebben jullie ook wel eens een soort van tandpijn dat lijkt op zenuwpijn? En ik heb een soort verbult op mijn arm.... zou dit ook iets met Lyme te maken kunnen hebben of is dit niet de custe die er bedoeld wordt in de literatuur?

abx

Berichtdoor abx » Do 16 Okt 2014 16:46

Trouwens komt dit vaker voor zo'n omgeldige test?
Nee, maar bij jou was hij dus ook niet ongeldig want negatief.

Hebben jullie ook wel eens een soort van tandpijn dat lijkt op zenuwpijn?
Ja!

En ik heb een soort verbult op mijn arm.... zou dit ook iets met Lyme te maken kunnen hebben of is dit niet de custe die er bedoeld wordt in de literatuur?
verbult, custe? .........alleen in vlaamse literatuur verbulten custes :mrgreen:

Maar antwoord is toch nee.

eefduck

Berichtdoor eefduck » Vr 17 Okt 2014 5:58

Hahaha sorry te snel getypt
veTbult en cYste

Terug naar “Medisch”