Blij met een goede dag

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
rongenbosch

Blij met een goede dag

Berichtdoor rongenbosch » Za 18 Okt 2014 16:53

Ik had vorige week een hele goede dag, stond op met weinig pijn en hele dag door zonder pijnstillers doorgekomen. Wat lijkt het me heerlijk om elke dag zo goed te voelen ! Helaas was dag erna alweer mis, moe, pijn, niet vooruit te branden. Hoe zou het komen dat je dat zo een goede dag ertussen kunt hebben, daar zou toch ook een reden voor moeten zijn, terwijl ik de nacht vooraf eigenlijk slecht had geslapen (niet dat ik goed slaap, draai 25 x om per nacht en pijn in schouder/heup/rug).
Vandaag wat in tuin gewerkt, met het mooie weer, voel nu mijn rug al niet meer, zo pijnlijk van een beetje tuinieren. Morgen een feestje, moet ik me aan mijn basisdieet houden, gezellig!!
Waarom kunnen er niet meer van zulke goede dagen zijn, het is nu zulk mooi weer hier, eigenlijk voor een mooie boswandeling met de hond maar helaas, ik kan het niet meer opbrengen vandaag. Ben gesloopt en blij als ik gedouched ben en de bank op kan.
Wat een kl*te aandoening is het toch, bah ! :(

paperwhite

Re: Blij met een goede dag

Berichtdoor paperwhite » Za 18 Okt 2014 23:12

Hallo,

Ik begrijp perfect wat je voelt. Vorige week had ik ook een goede dag met weinig pijn. En ik dacht ook: waarom kan het nu niet alle dagen zo zijn. De dag erna was het bij mij ook naar de vaantjes. Ja hoe komt dat nu dat we ons plots goed voelen en even later gaat het weer mis. In augustus had ik een hele week zonder veel klachten. Ik heb mij suf gezocht. Was het de sarsaparilla ? Was het aciclovir ? Waren het de gedroogde abrikozen ? (zou sterk zuurverlagend zijn) Vandaag was het zo een mooi weer, maar ik heb de hele nacht rondgedraaid:pijn en verpieterde spieren :zwaaien:

rongenbosch

Berichtdoor rongenbosch » Ma 20 Okt 2014 16:54

Ik voelde me tijdens onze vakantie in zeeland ook stuk fitter, en ook in oostenrijk in de bergen meer energie (alhoewel ik daar wel meer last had dan zeeland).
Ergens moet toch een aanwijzing zijn dat er iets is dat het even doorbreekt?

onzekerearie

Berichtdoor onzekerearie » Ma 20 Okt 2014 18:27

Ik denk dat afleiding hier de juiste conclusie is. Doordat je even weg bent van alle dagelijkse stress -> vakantie ben je wat meer tot rust waardoor je of je symptomen minder opmerkt of de symptomen afzwakken.

Dat lijkt mij het meest logisch.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Ma 20 Okt 2014 22:45

Op vakantie is het bij mij veel slechter want ja je loopt wat meer af....

rongenbosch

Berichtdoor rongenbosch » Di 21 Okt 2014 19:05

ja we hebben veel gefietst en gelopen en het lopen gaf naderhand inderdaad de meeste reactie (negatief) maar ik had over het algemeen gewoon het idee dat ik meer energie had

Terug naar “Medisch”